Etap 1 - Veros Woods (1) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
Aktualizacja:
Rozdział V
Etap 1 - Veros Woods
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 2 klejnoty życia (Life Gem) 1 klejnot magii cienia (Shadow Magic Gem) 3 zwoje (Scroll) |
Nowe elementy wyposażenia | Brak |
Potwory | Goblin Small Troll Chupacabras Warthog |
Bossowie | Brak |
Krótkie podsumowanie | Etap nie jest szczególnie wymagający, chociaż spotkasz kolejną czupakabrę i w rezultacie znaczną część poziomu będziesz musiał przechodzić bez reliktów i bez możliwości korzystania z magii. Nie zapomnij po odzyskaniu wszystkich mocy powrócić do tych miejsc, których zbadanie jest możliwe jedynie dzięki specjalnym umiejętnościom. |
PRZEPRAWA PRZEZ LAS
![]() | ![]() |
Po obejrzeniu krótkiej scenki przerywnikowej skieruj się wgłąb lasu. Już po kilku chwilach zaatakuje Cię grupka goblinów #1. Jako że z goblinami nie walczyłeś od dłuższego czasu, warto sobie przypomnieć, iż używają one granatów, których należy unikać oraz które można odrzucać. Po zakończonej bitwie możesz zbadać lewą ścieżkę, odnajdując artefakt skrywający wróżki #2.
![]() | ![]() |
Powróć na główną ścieżkę i podążaj prosto. Tym razem rozglądaj się za prawą odnogą. Ustaw się przy ścianie, uaktywnij magię cienia #1, przytrzymaj lewy trigger i wychyl gałkę analogową w górę. Po przebiciu się przez mur zabierz fragment kryształu i zbadaj ciało poległego sojusznika #2, przy którym odnajdziesz Life Gem (Klejnot życia).
![]() | ![]() |
Powróć po raz kolejny na główną ścieżkę. Po kilku chwilach spotkasz kolejną czupakabrę #1, która odbierze Ci niestety relikty oraz magiczne moce. Co więcej, zmuszony zostaniesz do przystąpienia do bitwy z przebywającymi w tym obozie goblinami. Jako że czupakabra nie ukradła Ci haka, zdecydowanie polecam wykorzystywać ten gadżet do eliminowania goblinów #2. Przemawiają za tym dwie rzeczy - nie możesz zostać zraniony podczas dobijania goblina, a pokonywane potwory będą często pozostawiały po sobie nadające się do odrzucenia granaty.
POŚCIG ZA CZUPAKABRĄ
![]() | ![]() |
Po zlikwidowaniu wszystkich goblinów wybierz prawą ścieżkę #1. Wkrótce dotrzesz do rozwidlenia i powinieneś wybrać lewą ścieżkę. Zwróć uwagę na mur, którego chwilowo nie możesz niestety przebić (musisz najpierw odzyskać wszystkie moce), a następnie skorzystaj z odnalezionej kawałek dalej fontanny życia #2.
![]() | ![]() |
Na prawo od miejsca, w którym zbiegają się obie ścieżki jest jeszcze jeden murek i również warto go sobie zapamiętać. Kontynuuj przemarsz #1. Po kilku chwilach dotrzesz do nowego obozu goblinów zlokalizowanego tuż przy wielkiej drewnianej bramie #2. Przystąp do atakowania potworów i podobnie jak wcześniej pomagaj sobie opcją ich chwytania.
![]() | ![]() |
Wkrótce sprawy się skomplikują, a to dlatego, że w obozie pojawi się Warthog. Jako że nie możesz korzystać z magii, w trakcie pojedynku z tą bestią musisz wykorzystywać najsilniejsze dostępne standardowe ataki #1. Walcz tak długo aż jeździec Warthoga zostanie zrzucony, a sama bestia zostanie osłabiona #2. W dobrze znany sposób musisz ją teraz dosiąść.
![]() | ![]() |
Rozpraw się z pozostałymi goblinami, a następnie rozpędź Warthoga, dwukrotnie uderzając w drewnianą bramę #1. Po jej zniszczeniu uduś bestię i przystąp do dalszej eksploracji lasów. Po obejrzeniu krótkiej scenki z udziałem czupakabry wylecz się z pomocą pobliskiej fontanny życia #2.
![]() | ![]() |
Kawałek dalej natrafisz na martwego rycerza #1. Zbadaj jego ciało, dzięki czemu pozyskasz Scroll (Zwój). Pozostań w tym miejscu i przystąp do wspinaczki #2, początkowo chwytając się górnych krawędzi, a następnie przesuwając w lewo.
![]() | ![]() |
Kontynuuj wspinaczkę do momentu gdy będziesz mógł wspiąć się na znajdującą się tu skalną półkę #1. Ustaw się teraz w pokazanym na drugim screenie miejscu #2, a więc na prawo od półki, na której stoi czupakabra. Upewnij się jednocześnie, że dysponujesz co najmniej jedną wróżką. Jeżeli nie posiadasz żadnych wróżek to zniszcz okoliczne skrzynie i beczki w ich poszukiwaniu.
![]() | ![]() |
Wybierz z inwentarza wróżki i wyślij co najmniej jedną z nich w stronę czupakabry celem odwrócenia uwagi potwora #1.Dopiero po ogłuszeniu czupakabry wykonaj skok w stronę półki, na której się znajduje #2.
![]() | ![]() |
Szybko podbiegnij do ogłuszonej czupakabry #1 i wciśnij prawy trigger w celu odzyskania skradzionego ekwipunku. Korzystając z okazji skieruj się do niewielkiej jaskini, która znajdowała się za plecami czupakabry. Odnajdziesz tu fontannę magii oraz martwego rycerza przechowującego nowy Scroll (Zwój) #2.
0
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Rozdział 5
- Etap 1 - Veros Woods (1) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 1 - Veros Woods (2) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Wygol Village (1) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Wygol Village (2) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - Abbey Catacombs (1) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - Abbey Catacombs (2) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - Abbey Catacombs (3) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 4 - Abbey Library (1) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 4 - Abbey Library (2) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 5 - Abbey Tower (1) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 5 - Abbey Tower (2) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 6 - Brauner | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 7 - Castle Sewers (1) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 7 - Castle Sewers (2) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Rozdział 5
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
Komentarze czytelników
juz_sam_nie_wiem Pretorianin
W sekcji z dodatkowymi przedmiotami jest błąd z ilością posiadanych przedmiotów, np. sztyletów można mieć od 5 do chyba 30, a nie do dziesięciu, podobnie jest z wodą święconą i z wróżkami.
Trial w etapie Oblivion Lake - jedyną dodatkową umiejętnością, która jest wymagana do ukończenia tego wyzwania jest posiadanie Dark Crystal. Nie potrzeba do tego sprintu, bo czas zaczyna biec dopiero do drugim uderzeniu golema ręką o lód (wtedy dopiero można się na niego wspinać). Zaraz po zakończeniu filmiku prezentującego bossa należy użyć Dark Crystal, dzięki czemu do zniszczenia każdej runy potrzebny będzie tylko jeden atak. Przemieszczać się po nim należy używając kierunek + skok (lewa gałka analogowa + A na X360). W momencie, gdy przechodzimy ten etap po raz drugi lub kolejny i nie ma już podpowiedzi kiedy należy wykonać odskoczenie od ręki potwora po zniszczeniu pierwszej pieczęci - należy to wykonać dopiero wtedy, gdy golem bierze zamach ręką na bohatera, nie zaś od razu po dotarciu do tego miejsca - w przeciwnym wypadku nie będzie gdzie już uciec i golem nas strąci. Gdy nie uda się wykonać misji w odpowiednim czasie nie należy jej kończyć, ponieważ wtedy Kryształ przepadnie, należy w miejscu, w którym się zawaliło przenieść się na mapę świta i rozpocząć etap od nowa.
Trial w etapie Enchanted Forest - najprościej go wykonać łapiąc goblina i wykonując egzekucje nacisnąć jednocześnie atak (X na X360) oraz kierunek na lewej gałce. Potworek pobiega przez chwilkę i następnie eksploduje, czasami zabijając też pozostałe gobliny.
Na początku poradnika jest też miejsce, gdzie wyrazy się powtarzają, ale nie chce mi się już szukać gdzie:P
czesiol Chorąży

Ja mam inną koncepcję na zdobycie triala w Oblivion Lake. Sprint do bossa, po czym sięgnąć po Demon Soul gdyż titan jest na to wrażliwy, podczas gdy ta "kobieta" atakuje schodzi znacznie więcej hp jak przy uderzeniach na zwykłych symbolach ;)
d.suchta Legionista
Mam pytanie.
Czy aby gra zaliczyła mi trofeum za przejście gry na palladynie to muszę, zacząć nową grę i ukończyć grę na tym poziomie trudności, czy wystarczy zmienić poziom trudności w menu i przejść każdy rozdział wymaksowaną postacią, która przeszedłem grę na poziomie trudności warrior ?
misio ssj Generał
Wystarczy zmienic poziom trudnosci ,a trofeum wpadnie :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.