Etap 3 - The Music Box (2) | Rozdział 9 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
Aktualizacja:
ZDOBYCIE NIEBIESKIEGO CYLINDRA
![]() | ![]() |
Ustaw cylindry w pokazanej na pierwszym screenie kolejności #1 - czerwony, żółty, zielony, karmazynowy. Wybierz teraz ignorowany do tej pory górny korytarz #2.
![]() | ![]() |
Także i tu będziesz musiał przeskakiwać na kolejne wysuwające się platformy #1. Zauważ jednak, że odstępy między nimi są nieco większe, tak więc warto już sobie pomagać serafinowymi ramionami (podwójny skok). Po dotarciu w nowe miejsce #2 powinieneś zauważyć fontannę energii magicznej. Nie musisz z niej korzystać, choć upewnij się, że masz w zapasie trochę energii cienia.
![]() | ![]() |
Wybierz teraz lewy korytarz #1, a po chwili dotrzesz do zdecydowanie trudniejszej pułapki z płomieniami. Składa się ona z dwóch części i przy obu musisz się wykazać nie tylko odpowiednią zręcznością, ale również cierpliwością. Zatrzymaj się przy płomieniach i w odpowiednim momencie przystąp do sprintu #2.
![]() | ![]() |
KONIECZNIE zatrzymaj się w połowie drogi, a konkretnie w pokazanym na pierwszym screenie #1 miejscu. Zauważ, że płomienie po lewej stronie nagle znikają i się pojawiają, tak więc nie będziesz tam mógł użyć sprintu. Zamiast tego wykonasz ten sam ruch jak w przypadku przebijania się przez ściany, tak więc rozpocznij od uaktywnienia magii cienia i przytrzymania lewego triggera #2.
![]() | ![]() |
Musisz teraz dobrze sobie wymierzyć moment wykonania ruchu, gdyż płomienie pozostają nieaktywne jedynie przez ułamek sekundy. Wychyl wtedy gałkę analogową w lewo #1. Możesz już wyłączyć magię cienia i podnieść niebieski cylinder (Blue Cylinder) #2. Powróć z pomocą teleportera do startowej lokacji i wejdź w interakcję z centralnym mechanizmem.
DOTARCIE DO NIEBIESKIEJ RÓŻY
![]() | ![]() |
Zanim zajmiesz się odnalezieniem róży dobrze byłoby najpierw dotrzeć do ostatniego dla tego etapu sekretu. Ustaw cylindry w pokazanej na pierwszym screenie kolejności #1 - czerwony, niebieski, karmazynowy, żółty, zielony. Ponownie wybierz górny korytarz #2, przeskakując po wysuwających się platformach (nie zapomnij o podwójnym skoku!).
![]() | ![]() |
Upewnij się, że dysponujesz niewielką ilością magii cienia i wybierz tu górny korytarz #1. Do pokonania są teraz dwie pułapki z wyładowaniami. Ustaw się przy pierwszej z nich i poświęć chwilę na zapamiętanie sekwencji #2.
![]() | ![]() |
Oto kolejność podświetlania elementów pułapki: pierwszy i piąty, drugi i czwarty, trzeci, drugi i czwarty, pierwszy i piąty. Jak łatwo można się domyślić, musisz przesuwać się co jedno pole #1, dbając o to by nigdy nie wykonać żadnego dodatkowego kroku. Zatrzymaj się w połowie drogi #2.
![]() | ![]() |
Druga część tej pułapki jest już znacznie prostsza, gdyż kolejne elementy będą uaktywniane po kolei. Wystarczy więc we właściwym momencie przystąpić do biegu (nie musi to być nawet sprint) #1. Następna w kolejności jest pułapka z ruchomymi mechanizmami #2. Odczekaj aż linia melodyjna zmieni kolor z niebieskiego na karmazynowy.
![]() | ![]() |
Musisz tu wykonać dobrze znany Ci ruch, a mianowicie przewrót (lewy trigger) pod nieaktywnymi mechanizmami #1. Wykonaj po drodze pojedynczy skok, a po znalezieniu się w nowej lokacji skręć w lewo #2.
![]() | ![]() |
Tu niestety do ominięcia będą kolejne pułapki z płomieniami. Stosuj te ruchy co w przypadku prób dotarcia do niebieskiego cylindra, tak więc najpierw skorzystaj z opcji sprintu #1, a w przypadku drugiej części pułapki z szybkiej szarży wykonanej w trybie magii cienia (przytrzymany lewy trigger i kierunek na gałce analogowej) #2.
![]() | ![]() |
Po znalezieniu się w nowej lokacji odszukaj martwego rycerza #1, który pozostawi po sobie Life Gem (Klejnot życia). Możesz już skorzystać z teleportera i ponownie wejść w interakcję z centralnym mechanizmem #2.
![]() | ![]() |
Ustaw cylindry w pokazanej na pierwszym screenie kolejności #1 - czerwony, niebieski, karmazynowy, zielony, żółty. Musisz teraz powtórzyć wiele kroków, które wykonałeś przy opisanej powyżej próbie dotarcia do ostatniego sekretu. Zacznij więc od skierowania się w górę i przystąpienia do skakania po półkach #2.
![]() | ![]() |
Po zakończeniu skoków skieruj się w górę #1 i omiń opisane wcześniej dwie pułapki z wyładowaniami #2. Pamiętaj o tym, że przy pierwszej musisz się powoli poruszać, a przy drugiej szybko przebiec.
![]() | ![]() |
Następna w kolejności będzie pułapka z ruchomymi mechanizmami. Podobnie jak wcześniej, zaczekaj na ich zatrzymanie się i wykonaj przewrót #1. Dopiero teraz będziesz musiał wybrać INNĄ ŚCIEŻKĘ. Skieruj się mianowicie w prawo #2.
![]() | ![]() |
Zaczekaj aż linia melodyjna zmieni swój kolor na zielony i przebiegnij po zniknięciu kolców przez ciasny korytarz #1. Wkrótce otrzymasz informację o zaliczeniu zagadki. Nadal biegnij prosto. W pokazanym na drugim screenie miejscu odnajdziesz niebieską różę #2. Jej zabranie doprowadzi do wyświetlenia nowego filmiku przerywnikowego z udziałem Baby Jagi i zakończenia tego rozdziału.
WYZWANIE (TRIAL) DLA TEGO ETAPU:
W celu zaliczenia wyzwania musisz ukończyć cały poziom unikając pułapek. Gra wlicza do nich upadki (wysuwające się platformy), kontakty z ogniem i elektrycznością, nadziewanie się na ruchome elementy oraz nabijanie się na kolce. Zadanie to jest niestety bardzo trudne do wypełnienia, zwłaszcza w przypadku pułapek ogniowych. Za każdym razem gdy dany ruch Ci się nie uda powracaj do ostatniego checkpointu (samo przywrócenie przez grę w bezpieczne miejsce nie wystarczy) i próbuj ponownie.
0
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Rozdział 9
- Etap 1 - Bones Forest (1) | Rozdział 9 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 1 - Bones Forest (2) | Rozdział 9 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 1 - Bones Forest (3) | Rozdział 9 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Woes Moor (1) | Rozdział 9 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Woes Moor (2) | Rozdział 9 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Woes Moor (3) | Rozdział 9 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - The Music Box (1) | Rozdział 9 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - The Music Box (2) | Rozdział 9 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Rozdział 9
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
Komentarze czytelników
juz_sam_nie_wiem Pretorianin
W sekcji z dodatkowymi przedmiotami jest błąd z ilością posiadanych przedmiotów, np. sztyletów można mieć od 5 do chyba 30, a nie do dziesięciu, podobnie jest z wodą święconą i z wróżkami.
Trial w etapie Oblivion Lake - jedyną dodatkową umiejętnością, która jest wymagana do ukończenia tego wyzwania jest posiadanie Dark Crystal. Nie potrzeba do tego sprintu, bo czas zaczyna biec dopiero do drugim uderzeniu golema ręką o lód (wtedy dopiero można się na niego wspinać). Zaraz po zakończeniu filmiku prezentującego bossa należy użyć Dark Crystal, dzięki czemu do zniszczenia każdej runy potrzebny będzie tylko jeden atak. Przemieszczać się po nim należy używając kierunek + skok (lewa gałka analogowa + A na X360). W momencie, gdy przechodzimy ten etap po raz drugi lub kolejny i nie ma już podpowiedzi kiedy należy wykonać odskoczenie od ręki potwora po zniszczeniu pierwszej pieczęci - należy to wykonać dopiero wtedy, gdy golem bierze zamach ręką na bohatera, nie zaś od razu po dotarciu do tego miejsca - w przeciwnym wypadku nie będzie gdzie już uciec i golem nas strąci. Gdy nie uda się wykonać misji w odpowiednim czasie nie należy jej kończyć, ponieważ wtedy Kryształ przepadnie, należy w miejscu, w którym się zawaliło przenieść się na mapę świta i rozpocząć etap od nowa.
Trial w etapie Enchanted Forest - najprościej go wykonać łapiąc goblina i wykonując egzekucje nacisnąć jednocześnie atak (X na X360) oraz kierunek na lewej gałce. Potworek pobiega przez chwilkę i następnie eksploduje, czasami zabijając też pozostałe gobliny.
Na początku poradnika jest też miejsce, gdzie wyrazy się powtarzają, ale nie chce mi się już szukać gdzie:P
czesiol Chorąży

Ja mam inną koncepcję na zdobycie triala w Oblivion Lake. Sprint do bossa, po czym sięgnąć po Demon Soul gdyż titan jest na to wrażliwy, podczas gdy ta "kobieta" atakuje schodzi znacznie więcej hp jak przy uderzeniach na zwykłych symbolach ;)
d.suchta Legionista
Mam pytanie.
Czy aby gra zaliczyła mi trofeum za przejście gry na palladynie to muszę, zacząć nową grę i ukończyć grę na tym poziomie trudności, czy wystarczy zmienić poziom trudności w menu i przejść każdy rozdział wymaksowaną postacią, która przeszedłem grę na poziomie trudności warrior ?
misio ssj Generał
Wystarczy zmienic poziom trudnosci ,a trofeum wpadnie :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.