Etap 3 - Chromatic Observatory (1) | Rozdział 7 | Solucja Castlevania
Aktualizacja:
Etap 3 - Chromatic Observatory
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 1 klejnot życia (Life Gem) 1 klejnot magii światła (Light Magic Gem) 1 klejnot magii cienia (Shadow Magic Gem) 2 zwoje (Scroll) |
Nowe elementy wyposażenia | Brak |
Potwory | Vampire Warrior Swordmaster Animated Armor Deadly Toys |
Bossowie | Brak |
Krótkie podsumowanie | Etap ten zawiera całkiem pokaźną porcję eksploracji oraz walk. Badanie kolejnych pomieszczeń wiąże się z właściwym wykorzystywaniem soczewek, przy czym możliwych kombinacji nie będzie zbyt wiele. Nieco gorzej jest z potyczkami, gdyż na drodze stanie Ci wiele potężnych potworów. Pewnym ułatwieniem będzie możliwość regeneracji energii magicznej przed niemal każdą nową walką. |
EKSPLORACJA BOCZNYCH POMIESZCZEŃ
![]() | ![]() |
Zacznij od skorzystania ze znajdujących się tu dwóch fontann #1. Obiekty te warto sobie zapamiętać i do nich często powracać, co znacząco ułatwi Ci staczane w przyszłości pojedynki. Podejdź teraz do centralnego mechanizmu i wejdź w interakcję z dźwignią #2, doprowadzając jednocześnie do automatycznego włożenia pozyskanej w poprzednim etapie czerwonej soczewki.
![]() | ![]() |
Wybierz czerwoną soczewkę z pomocą gałki analogowej (o ile nie jest już automatycznie podświetlona) #1 i wciśnij prawy trigger, co spowoduje jej odchylenie #2. Zauważ, że promień zmienił swój kolor na czerwony i doprowadził do odblokowanych bocznych drzwi.
![]() | ![]() |
Ruszaj do udostępnionej przed sekundą lokacji. Po dotarciu na miejsce przygotuj sobie buteleczki z wodą święconą, a to dlatego, że do zlikwidowania będzie tu kilka grup wampirów #1. Dopiero po zabiciu wszystkich potworów zbadaj centralną część sali. Podejdź do martwego rycerza #2 i zabierz znajdujący się przy nim Scroll (Zwój).
![]() | ![]() |
Upewnij się, że dysponujesz dużą ilością magii cienia i ustaw się w pokazanym na pierwszym screenie miejscu, czyli w prawym dolnym rogu kwadratu #1. Musisz teraz uaktywnić magię cienia i przytrzymać lewy trigger #2, czyli wykonać dokładnie te same ruchy jak w przypadku przygotowań do przebijania się przez ściany.
![]() | ![]() |
Mając przez cały czas przytrzymany lewy trigger wychylaj gałkę analogową kolejno w lewo #1, w górę, w prawo i w dół #2, podświetlając w ten sposób cały kwadrat. Kolejne ruchy muszą oczywiście być szybko wykonywane, dzięki czemu podświetlone elementy nie przejdą ponownie w stan spoczynku.
![]() | ![]() |
Powróć teraz do obu fontann i zregeneruj siły. Dopiero teraz ponownie udaj się w to miejsce i skieruj się po schodach na górę. Skorzystaj z odblokowanego dzięki rozwiązaniu zagadki przejścia #1. Zbadaj tu ciało poległego rycerza #2, a odnajdziesz zieloną soczewkę (Green Lens).
![]() | ![]() |
Tuż po podniesieniu soczewki zatrzaśnie się za Tobą krata i zmuszony zostaniesz do rozpoczęcia pojedynku ze Swordmasterem. Wykorzystuj oczywiście fakt, iż niedawno zregenerowałeś energię magiczną, atakując potwora w oparciu o magię cienia #1. Możesz już powrócić do centralnego pomieszczenia. Zregeneruj siły i wejdź ponownie w interakcję z dźwignią #2.
![]() | ![]() |
Schowaj teraz czerwoną soczewkę (wybierz ją i wciśnij prawy trigger), a następnie wysuń zieloną soczewkę #1. Doprowadzi to do pojawienia się zielonego promienia i odblokowania nowego przejścia. Tu zostaniesz już zaatakowany przez aż trzech mistrzów miecza #2, tak więc dobrym pomysłem byłoby skorzystanie z posiadanego mrocznego kryształu. Jeżeli nie masz takiej możliwości, to pamiętaj o wykonywaniu częstych uników i używaniu magii cienia.
![]() | ![]() |
Uaktywnij teraz opcję sprintu, biegnąc w stronę widocznej w oddali przepaści #1. Wykonaj w ostatnim momencie skok i złap się w powietrzu (z pomocą prawego triggera) nowego interaktywnego zaczepu #2. Musisz się teraz rozbujać nieco na łańcuchu.
![]() | ![]() |
Wykonaj skok w stronę nowej półki i złap się krawędzi #1. Zwróć tu uwagę na martwego rycerza widocznego po prawej stronie. Podciągnij się i zaczekaj aż kamera zmieni swoją pozycję. Podejdź w lewo i w pokazanym na drugim screenie miejscu #2 wciśnij prawy trigger, dzięki czemu zbadasz niewidoczne z tego ujęcia ciało sojusznika i pozyskasz Life Gem (Klejnot życia).
![]() | ![]() |
Skieruj się teraz w stronę dolnej części ekranu i ustaw w miejscu, w którym przystąpisz do rozwiązania nowej zagadki #1. Podobnie jak wcześniej, musisz uaktywnić magię cienia, przytrzymać lewy trigger i następnie odpowiednio wychylać lewą gałkę analogową, biegnąc zygzakiem #2. Podświetl w ten sposób wszystkie trzy ścieżki.
![]() | ![]() |
Możesz już podnieść odsłonięty przez grę biały klucz (White Key) #1, który przyda Ci się w przyszłości do otwarcia jednej z bram. Musisz teraz powrócić do centralnego pomieszczenia, a więc nabierz rozpędu i złap się zaczepu #2.
![]() | ![]() |
Nie zapomnij zregenerować sił, a następnie wejdź w interakcję z dźwignią. Możesz już wysunąć ponownie czerwoną soczewkę #1, uzyskując w ten sposób żółty kolor (czerwony + zielony) i odblokowując dostęp do kolejnego pomieszczenia #2.
![]() | ![]() |
Na początek zajmij się zlikwidowaniem kilku nowych grup wampirów #1, pomagając sobie buteleczkami z wodą święconą i magią cienia. Ustaw się teraz w miejscu rozpoczęcia nowej zagadki, które pokazane zostało na drugim screenie #2.
![]() | ![]() |
Ogólny schemat zachowania się nie zmienił, tak więc uaktywnij magię cienia i przytrzymaj lewy trigger. Pobiegnij na północny-zachód #1, a następnie na północny-wschód, południowy-wschód i południowy-zachód #2. Wykonanie tej akcji doprowadzi do odblokowania dostępu do widocznej w oddali lokacji. Wykorzystaj teraz wolną chwilę do zregenerowania pasków energii magicznej.
0
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Rozdział 7
- Etap 1 - Balcony (1) | Rozdział 7 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 1 - Balcony (2) | Rozdział 7 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Electric Laboratory (1) | Rozdział 7 | Solucja Castlevania
- Etap 2 - Electric Laboratory (2) | Rozdział 7 | Solucja Castlevania
- Etap 3 - Chromatic Observatory (1) | Rozdział 7 | Solucja Castlevania
- Etap 3 - Chromatic Observatory (2) | Rozdział 7 | Solucja Castlevania
- Etap 3 - Chromatic Observatory (3) | Rozdział 7 | Solucja Castlevania
- Rozdział 7
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
Komentarze czytelników
juz_sam_nie_wiem Pretorianin
W sekcji z dodatkowymi przedmiotami jest błąd z ilością posiadanych przedmiotów, np. sztyletów można mieć od 5 do chyba 30, a nie do dziesięciu, podobnie jest z wodą święconą i z wróżkami.
Trial w etapie Oblivion Lake - jedyną dodatkową umiejętnością, która jest wymagana do ukończenia tego wyzwania jest posiadanie Dark Crystal. Nie potrzeba do tego sprintu, bo czas zaczyna biec dopiero do drugim uderzeniu golema ręką o lód (wtedy dopiero można się na niego wspinać). Zaraz po zakończeniu filmiku prezentującego bossa należy użyć Dark Crystal, dzięki czemu do zniszczenia każdej runy potrzebny będzie tylko jeden atak. Przemieszczać się po nim należy używając kierunek + skok (lewa gałka analogowa + A na X360). W momencie, gdy przechodzimy ten etap po raz drugi lub kolejny i nie ma już podpowiedzi kiedy należy wykonać odskoczenie od ręki potwora po zniszczeniu pierwszej pieczęci - należy to wykonać dopiero wtedy, gdy golem bierze zamach ręką na bohatera, nie zaś od razu po dotarciu do tego miejsca - w przeciwnym wypadku nie będzie gdzie już uciec i golem nas strąci. Gdy nie uda się wykonać misji w odpowiednim czasie nie należy jej kończyć, ponieważ wtedy Kryształ przepadnie, należy w miejscu, w którym się zawaliło przenieść się na mapę świta i rozpocząć etap od nowa.
Trial w etapie Enchanted Forest - najprościej go wykonać łapiąc goblina i wykonując egzekucje nacisnąć jednocześnie atak (X na X360) oraz kierunek na lewej gałce. Potworek pobiega przez chwilkę i następnie eksploduje, czasami zabijając też pozostałe gobliny.
Na początku poradnika jest też miejsce, gdzie wyrazy się powtarzają, ale nie chce mi się już szukać gdzie:P
czesiol Chorąży

Ja mam inną koncepcję na zdobycie triala w Oblivion Lake. Sprint do bossa, po czym sięgnąć po Demon Soul gdyż titan jest na to wrażliwy, podczas gdy ta "kobieta" atakuje schodzi znacznie więcej hp jak przy uderzeniach na zwykłych symbolach ;)
d.suchta Legionista
Mam pytanie.
Czy aby gra zaliczyła mi trofeum za przejście gry na palladynie to muszę, zacząć nową grę i ukończyć grę na tym poziomie trudności, czy wystarczy zmienić poziom trudności w menu i przejść każdy rozdział wymaksowaną postacią, która przeszedłem grę na poziomie trudności warrior ?
misio ssj Generał
Wystarczy zmienic poziom trudnosci ,a trofeum wpadnie :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.