Etap 1 - Necromancer's Abyss (1) | Rozdział 11 | Solucja Castlevania
Aktualizacja:
Rozdział XI
Etap 1 - Necromancer's Abyss
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 1 klejnot życia (Life Gem) 1 klejnot magii światła (Light Magic Gem) 2 klejnoty magii cienia (Shadow Magic Gem) 3 zwoje (Scroll) |
Nowe elementy wyposażenia | Brak |
Potwory | Reaper Zombie |
Bossowie | Necromancer |
Krótkie podsumowanie | To jeden z najdłuższych i najtrudniejszych poziomów w grze. Paradoksalnie nie musisz się obawiać dwóch bossów tej lokacji, a to dlatego, iż będą oni stosunkowo łatwi do pokonania. Zamiast tego czekają Cię bardzo wymagające sekcje platformowe, wymuszające perfekcyjne wykorzystywanie umiejętności bohatera. Do odnalezienia są cztery ostatnie magiczne klejnoty, tak więc radzę na bieżąco korzystać z poradnika, zwłaszcza że wiele ścieżek rozgałęzia się. |
ROZWIĄZANIE PIERWSZEJ ZAGADKI
![]() | ![]() |
Po obejrzeniu krótkiego filmiku pokazującego całą tę okolicę skieruj się prosto #1. Zbadaj odnalezione po prawej stronie ciało rycerza #2, dzięki czemu pozyskasz Scroll (Zwój).

Podejdź teraz do dużego mechanizmu i wciśnij prawy trigger w celu wejścia w interakcję. Założeniem tej zagadki jest doprowadzenie do pojawienia się właściwych symboli w każdym z trzech slotów. Do modyfikowania ich zawartości możesz używać lewej gałki analogowej. Gotowe rozwiązanie pokazane zostało na powyższym screenie:
1) lewy slot to znak zodiaku symbolizujący pannę
2) środkowy slot to znak symbolizujący 24 dzień miesiąca
3) prawy slot to znak symbolizujący zaćmienie Słońca
![]() | ![]() |
Potwierdź swój wybór poprzez wciśnięcie przycisku A, a powinieneś otrzymać informację o zaliczonej zagadce #1. Zanim udasz się do kolejnej zagadki zbadaj obszar po swojej lewej stronie #2.
![]() | ![]() |
Zeskakuj tu na niżej położone półki #1. Docelowo powinieneś dotrzeć do miejsca, w którym znajduje się kolejny martwy sojusznik, mający przy sobie Shadow Magic Gem (Klejnot magii cienia) #2.
ROZWIĄZANIE DRUGIEJ ZAGADKI
![]() | ![]() |
Powróć do miejsca zaliczania pierwszej zagadki (musisz wykonać podwójny skok) i skieruj się w stronę prawego głazu, który pokazany został na krótkim filmiku po jej zaliczeniu #1. Śmiało biegnij w prawo, a to dlatego, że na bieżąco będzie przed Tobą budowany kamienny most #2.
![]() | ![]() |
Po dotarciu w nowe miejsce zapoznaj się przede wszystkim z tablicą symbolizującą swego rodzaju labirynt #1. Zbadaj teraz obszar po swojej prawej stronie, odnajdując kolejnego martwego kolegę i pozyskując Scroll (Zwój) #2.

Założeniem tej zagadki jest uderzanie w znajdujące się tu kamienne płyty (umiejętność Earthquake Punch), tak by odwzorować ścieżkę ze wspomnianej wyżej tablicy. Prawidłowa kolejność to: Góra, Prawo, Góra, Góra, Lewo, Dół, Lewo, Góra, Góra, Prawo, Góra.
Najwięcej problemów sprawi Ci zrozumienie zasad wykonywania kolejnych ruchów. Każdy z rząd płyt odpowiada mianowicie za inny kierunek. Zaczynając od zewnętrznego rzędu, wygląda to następująco:
1) Pierwszy rząd (#1 na zdjęciu) to ruch w górę.
2) Drugi rząd (#2 na zdjęciu) to ruch w prawo.
3) Trzeci rząd (#3 na zdjęciu) to ruch w lewo.
4) Czwarty rząd (#4 na zdjęciu) to ruch w dół.
Po wyznaczeniu całej ścieżki musisz na koniec uderzyć w środkową podświetloną płytę.
Płyty z danego rzędu możesz wciskać w dowolnej kolejności, ale dla zachowania pewnego porządku proponuję uderzać je po kolei, czyli od lewej strony do prawej.
Pełne rozwiązanie tej zagadki znajduje się poniżej:
![]() | ![]() |
Zacznij od uderzenia dowolnej płyty pierwszego rzędu (góra) #1. Za każdym razem musisz używać umiejętności Earthquake Punch, czyli przytrzymywać lewy trigger i Y do momentu pojawienia się czerwonej poświaty wokół mrocznej rękawicy. Teraz uderz w dowolną płytę drugiego rzędu (prawo) #2.
![]() | ![]() |
Następne w kolejności są dwie płyty pierwszego rzędu (góra, góra) #1 #2. Za każdym razem uderzaj oczywiście w nową płytę z danego rzędu, a nie w te, które zostały już wcześniej podświetlone.
![]() | ![]() |
Uderz teraz w dowolną płytę trzeciego rzędu (lewo) #1 i następnie w dowolną płytę słabo widocznego czwartego rzędu (dół) #2.
![]() | ![]() |
Ponownie uderz w płytę trzeciego rzędu (lewo) #1. Powróć teraz do pierwszego rzędu, uderzając w jedną z niepodświetlonych płyt (góra) #2.
![]() | ![]() |
Pozostań przy pierwszym rzędzie, uderzając w kolejną płytę (góra) #1. Przejdź do drugiego rzędu, wykonując nowe uderzenie (prawo) #2.
![]() | ![]() |
Pozostały Ci już tylko dwa ruchy. Zacznij od uderzenia w płytę z pierwszego rzędu (góra) #1. Podejdź następnie do pokazanej na drugim screenie centralnej i domyślnie podświetlonej już płyty #2. Uderz w nią z wykorzystaniem tej samej umiejętności, co wcześniej.
![]() | ![]() |
Musisz teraz odczekać aż mechanizm wykona zaplanowane przez Ciebie akcje (strzałki widoczne na ekranie) do "przejścia" przez labirynt #1. Jeżeli nigdzie się nie pomyliłeś, to powinieneś otrzymać informację o zaliczeniu tej zagadki #2.
0
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Rozdział 11
- Etap 1 - Necromancer's Abyss (1) | Rozdział 11 | Solucja Castlevania
- Etap 1 - Necromancer's Abyss (2) | Rozdział 11 | Solucja Castlevania
- Etap 1 - Necromancer's Abyss (3) | Rozdział 11 | Solucja Castlevania
- Etap 1 - Necromancer's Abyss (4) | Rozdział 11 | Solucja Castlevania
- Etap 1 - Necromancer's Abyss (5) | Rozdział 11 | Solucja Castlevania
- Etap 2 - The Dracolich (1) | Rozdział 11 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - The Dracolich (2) | Rozdział 11 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Rozdział 11
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
Komentarze czytelników
juz_sam_nie_wiem Pretorianin
W sekcji z dodatkowymi przedmiotami jest błąd z ilością posiadanych przedmiotów, np. sztyletów można mieć od 5 do chyba 30, a nie do dziesięciu, podobnie jest z wodą święconą i z wróżkami.
Trial w etapie Oblivion Lake - jedyną dodatkową umiejętnością, która jest wymagana do ukończenia tego wyzwania jest posiadanie Dark Crystal. Nie potrzeba do tego sprintu, bo czas zaczyna biec dopiero do drugim uderzeniu golema ręką o lód (wtedy dopiero można się na niego wspinać). Zaraz po zakończeniu filmiku prezentującego bossa należy użyć Dark Crystal, dzięki czemu do zniszczenia każdej runy potrzebny będzie tylko jeden atak. Przemieszczać się po nim należy używając kierunek + skok (lewa gałka analogowa + A na X360). W momencie, gdy przechodzimy ten etap po raz drugi lub kolejny i nie ma już podpowiedzi kiedy należy wykonać odskoczenie od ręki potwora po zniszczeniu pierwszej pieczęci - należy to wykonać dopiero wtedy, gdy golem bierze zamach ręką na bohatera, nie zaś od razu po dotarciu do tego miejsca - w przeciwnym wypadku nie będzie gdzie już uciec i golem nas strąci. Gdy nie uda się wykonać misji w odpowiednim czasie nie należy jej kończyć, ponieważ wtedy Kryształ przepadnie, należy w miejscu, w którym się zawaliło przenieść się na mapę świta i rozpocząć etap od nowa.
Trial w etapie Enchanted Forest - najprościej go wykonać łapiąc goblina i wykonując egzekucje nacisnąć jednocześnie atak (X na X360) oraz kierunek na lewej gałce. Potworek pobiega przez chwilkę i następnie eksploduje, czasami zabijając też pozostałe gobliny.
Na początku poradnika jest też miejsce, gdzie wyrazy się powtarzają, ale nie chce mi się już szukać gdzie:P
czesiol Chorąży

Ja mam inną koncepcję na zdobycie triala w Oblivion Lake. Sprint do bossa, po czym sięgnąć po Demon Soul gdyż titan jest na to wrażliwy, podczas gdy ta "kobieta" atakuje schodzi znacznie więcej hp jak przy uderzeniach na zwykłych symbolach ;)
d.suchta Legionista
Mam pytanie.
Czy aby gra zaliczyła mi trofeum za przejście gry na palladynie to muszę, zacząć nową grę i ukończyć grę na tym poziomie trudności, czy wystarczy zmienić poziom trudności w menu i przejść każdy rozdział wymaksowaną postacią, która przeszedłem grę na poziomie trudności warrior ?
misio ssj Generał
Wystarczy zmienic poziom trudnosci ,a trofeum wpadnie :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.