Castlevania Lords of Shadow: Umiejętności (1)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Umiejętności

Informacje wstępne

Umiejętności podzielone są na pięć zasadniczych kategorii:

- Basic Actions - podstawowe ataki;

- Advanced Moves - zaawansowane rodzaje ataków;

- Secondary Weapons - ataki związane z używaniem dodatkowych przedmiotów;

- Mounts - istoty, których można dosiąść w trakcie gry;

- Relic Powers - ataki zapewniane przez odnajdywane artefakty oraz przez obie szkoły magii.

Gra nie udostępnia od razu wszystkich umiejętności. Część z nich jest odblokowywana w miarę kupowania pozycji z danej kategorii. Inne umiejętności stają się dostępne dopiero po zdobyciu określonych przedmiotów, jak na przykład mrocznej rękawicy. O nowo odblokowanych umiejętnościach informują ikony wykrzykników w dzienniku głównego bohatera.

Nie musisz od razu wydawać pozyskiwanych punktów doświadczenia. Wręcz przeciwnie, warto jest je gromadzić i odblokowywać sobie te umiejętności, które okażą się najbardziej przydatne i jednocześnie pozwolą w zadawaniu przeciwnikom poważniejszych obrażeń. Przemawia za tym także to, iż łatwiej jest zapamiętać kilka dobrych ataków, niż starać się regularnie korzystać z kilkunastu i niepotrzebnie tracić czas na przypominanie sobie właściwych kombinacji przycisków.

W zestawieniu znalazły się tylko te umiejętności, które są wykorzystywane w walkach. Akcje związane między innymi ze wspinaczką uwzględnione zostały w opisie przejścia gry.

Kategoria Basic Actions

DIRECT ATTACK

Sposób użycia: Wciśnij X.

Uwagi: To jeden z dwóch podstawowych rodzajów ataku. Służy on do wyprowadzania szybkich, bezpośrednich ciosów, służących do atakowania pojedynczych celów lub potworów stojących bardzo blisko siebie.

AREA ATTACK

Sposób użycia: Wciśnij Y.

Uwagi: To jeden z dwóch podstawowych rodzajów ataku. Służy on do wyprowadzania ciosów o charakterze obszarowym, pomocnych w trakcie staczania walk z grupami przeciwników.

USE SECONDARY WEAPON

Sposób użycia: Wciśnij B.

Uwagi: W taki właśnie sposób możesz korzystać z posiadanych dodatkowych przedmiotów. Początkowo są to jedynie sztylety, ale w dalszej fazie gry pojawiają się też kryształy, wróżki i woda święcona. Do operowania między przedmiotami musisz używać krzyżaka (D-pad) na padzie.

JUMP

Sposób użycia: Wciśnij A.

Uwagi: Skok sam w sobie nie zadaje żadnych obrażeń, służąc jedynie do dotarcie w wybrane miejsce czy odskoczenia od wroga. Nie oznacza to oczywiście, że z powietrza nie jest możliwe atakowanie przeciwników, gdyż w taki właśnie sposób rozpoczyna się wiele innych umiejętności.

BLOCK

Sposób użycia: Przytrzymaj lewy trigger.

Uwagi: Blok pozwala na zatrzymanie ataków jedynie w wykonaniu słabszych potworów. Silniejsze ataki nie są blokowane. Gra informuje o nich charakterystycznym błyskiem, dając Ci chwilkę na wyprowadzenie własnego ataku lub wykonanie uskoku.

SYNCHRONIZED BLOCK

Sposób użycia: Wciśnij lewy trigger w momencie ataku wroga.

Uwagi: To przydatna umiejętność, ale w celu zapewnienia sobie jej powodzenia przycisk musi zostać wciśnięty dokładnie w momencie, gdy powinien Ci zostać zadany cios. Udany blok pozwala na ogłuszenie przeciwnika na kilka chwil i na przeprowadzenie kontrataku.

DODGE

Sposób użycia: Przytrzymaj lewy trigger i wychyl lewą gałkę analogową w dowolnym kierunku.

Uwagi: To niezwykle przydatna umiejętność, z której powinieneś na bieżąco korzystać już od samego początku gry. Jest to szczególnie istotne w trakcie walk z większymi potworami, których szarże i inne główne ataki zadają poważne obrażenia.

STOMP

Sposób użycia: Będąc w powietrzu przytrzymaj lewy trigger i wciśnij A.

Uwagi: Ciekawa umiejętność, której możesz używać zarówno do zadawania obrażeń przeciwnikom przebywającym na ziemi, jak i w celu szybkiego i sprawnego unikania ataków, które mogłyby Cię dosięgnąć w powietrzu.

GRAB & INTERACT

Sposób użycia: Wciśnij w pobliżu potwora prawy trigger.

Uwagi: Przeciwników możesz łapać na dwa sposoby - podbiegając do nich, bądź też atakując je z odległości. W tym drugim przypadku wymagane jest skorzystanie z odnalezionego w dość wczesnej fazie gry haka. Łapanie potworów jest dobrym sposobem na likwidowanie wybranych najsłabszych kreatur, ale nie działa w starciach z silniejszymi stworami.

Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Wszystkie komentarze5
2011-02-01
14:53

juz_sam_nie_wiem Pretorianin

W sekcji z dodatkowymi przedmiotami jest błąd z ilością posiadanych przedmiotów, np. sztyletów można mieć od 5 do chyba 30, a nie do dziesięciu, podobnie jest z wodą święconą i z wróżkami.
Trial w etapie Oblivion Lake - jedyną dodatkową umiejętnością, która jest wymagana do ukończenia tego wyzwania jest posiadanie Dark Crystal. Nie potrzeba do tego sprintu, bo czas zaczyna biec dopiero do drugim uderzeniu golema ręką o lód (wtedy dopiero można się na niego wspinać). Zaraz po zakończeniu filmiku prezentującego bossa należy użyć Dark Crystal, dzięki czemu do zniszczenia każdej runy potrzebny będzie tylko jeden atak. Przemieszczać się po nim należy używając kierunek + skok (lewa gałka analogowa + A na X360). W momencie, gdy przechodzimy ten etap po raz drugi lub kolejny i nie ma już podpowiedzi kiedy należy wykonać odskoczenie od ręki potwora po zniszczeniu pierwszej pieczęci - należy to wykonać dopiero wtedy, gdy golem bierze zamach ręką na bohatera, nie zaś od razu po dotarciu do tego miejsca - w przeciwnym wypadku nie będzie gdzie już uciec i golem nas strąci. Gdy nie uda się wykonać misji w odpowiednim czasie nie należy jej kończyć, ponieważ wtedy Kryształ przepadnie, należy w miejscu, w którym się zawaliło przenieść się na mapę świta i rozpocząć etap od nowa.
Trial w etapie Enchanted Forest - najprościej go wykonać łapiąc goblina i wykonując egzekucje nacisnąć jednocześnie atak (X na X360) oraz kierunek na lewej gałce. Potworek pobiega przez chwilkę i następnie eksploduje, czasami zabijając też pozostałe gobliny.
Na początku poradnika jest też miejsce, gdzie wyrazy się powtarzają, ale nie chce mi się już szukać gdzie:P

Komentarz: juz_sam_nie_wiem
2011-02-02
16:12

czesiol Chorąży

czesiol

Ja mam inną koncepcję na zdobycie triala w Oblivion Lake. Sprint do bossa, po czym sięgnąć po Demon Soul gdyż titan jest na to wrażliwy, podczas gdy ta "kobieta" atakuje schodzi znacznie więcej hp jak przy uderzeniach na zwykłych symbolach ;)

Komentarz: czesiol
2011-02-22
18:26

d.suchta Legionista

Mam pytanie.
Czy aby gra zaliczyła mi trofeum za przejście gry na palladynie to muszę, zacząć nową grę i ukończyć grę na tym poziomie trudności, czy wystarczy zmienić poziom trudności w menu i przejść każdy rozdział wymaksowaną postacią, która przeszedłem grę na poziomie trudności warrior ?

Komentarz: d.suchta
2011-02-22
18:28

misio ssj Generał

Wystarczy zmienic poziom trudnosci ,a trofeum wpadnie :)

Komentarz: misio ssj
2011-02-22
18:33

d.suchta Legionista

👍

Dzięki

Komentarz: d.suchta

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl