Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 sierpnia 2005, 08:36

autor: Łukasz Malik

Call of Duty 2 w naszym kraju po polsku i równo z premierą światową

Teoretycznie takie informacje powinny być na porządku dziennym, jednak nie często możemy przekazać polskim graczom takie radosne wieści. Jak poinformowała wczoraj firma LEM, oczekiwany Call of Duty 2 pojawi się u nas spolszczony, równo z premiera światową. Sugerowana cena detaliczna wyniesie najprawdopodobniej 99,90 zł.

Teoretycznie takie informacje powinny być na porządku dziennym, jednak nie często możemy przekazać polskim graczom takie radosne wieści. Jak poinformowała wczoraj firma LEM, oczekiwany Call of Duty 2 pojawi się u nas spolszczony, równo z premiera światową. Sugerowana cena detaliczna wyniesie najprawdopodobniej 99,90 zł.

Oczywiście dystrybutorzy zdają sobie sprawę ze strat powodowanych przez opóźnienia premier, generowanych już nie tylko przez piractwo, ale także zachodnie sklepy internetowe. Nic więc dziwnego, że wydawcy potencjalnych hitów starają się wprowadzić je jak najszybciej do sklepów. W przeciągu ostatnich miesięcy gry praktycznie bez żadnych opóźnień wydawała jedynie firma Electronic Arts Polska (np Battlefield 2). Na szczęście sytuacja poprawia się z roku na rok i takie hity jak Splinter Cell: Chaos Theory, Empire Earth II czy SWAT 4 powiędrowały na nasze dyski nie później niż miesiąc od światowej premiery.

Informacja o premierze Call of Duty 2 jest o tyle ważna, iż gry Activision (oraz dystrybuowane przez ten koncern w Europie produkty Lucas Arts) rzadko kiedy były wydawane w cenach, które udźwignęłaby kieszeń polskiego gracza, o lokalizacji już nie wspominając. Przypomnijmy, polska wersja pierwszej części Call of Duty ukazała się ze sporym opóźnieniem. Do sklepów trafiła wersja angielska z karteczką informującą, że polska wersja jest w przygotowaniu i zakupiony egzemplarz będzie można bezpłatnie wymienić na wersję zlokalizowaną. Pierwsza część Knights of the Old Republic ukazała się po polsku również ze sporą obsuwą (tu jednak spóźnienie można tłumaczyć dużą ilością tekstu do przełożenia), pozostając do dziś jedyną zlokalizowaną grą z uniwersum Star Wars. Nie licząc udanej premiery Rome: Total War współpraca z Activision układała już co raz gorzej. Na polskiego Dooma 3 czekaliśmy ponad 4 miesiące, do dzisiaj nie ukazała się zlokalizowana wersja dodatku. Jedyny udany pecetowy Shrek o podtytule Team Action nie ukazał się do tej pory (10 miesięcy od premiery światowej!), a za Fantastic 4 na PC przyjdzie nam zapłacić "jedyne" 189 zł.

Teoretycznie można zrzucić całą winę na lokalnego dystrybutora, ale wystarczy spojrzeć na poczynania czeskiego oddziału firmy CD Projekt, który wydaje na tamtejszym rynku produkty Activision. Wszystkie premierowe gry tego koncernu trafiają do sklepów po angielsku w cenie 1499 CZK (~200 PLN), podczas gdy tytuły innych wydawców w większości nie przekraczają psychologicznej granicy 999 CZK (~140 PLN). Jak widać, Activision nie jest łatwym partnerem.

Miejmy nadzieję, że w przypadku Call of Duty 2 wszystko pójdzie jak po maśle i dostaniemy tani, dobrze zlokalizowany hit na długie zimowe wieczory. Wszystkie znaki na niebie i ziemi zwiastują, że w wir walki zostaniemy wciągnięci w listopadzie. Więcej informacji o Call of Duty 2 znajdziecie w naszej Encyklopedii.