Call of Duty Warzone - poradnik do gry

Call of Duty Warzone - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Warzone: Podstawy rozgrywki CoD Warzone poradnik, porady

Niniejszy rozdział zawiera wiele przydatnych informacji, tipów i porad związanych z grą Call of Duty Warzone. Opisano tutaj podstawy rozgrywki, a więc tak istotne rzeczy jak np. skuteczne i sprawne poruszanie się po mapie Verdansk, system strzelania, system obrażeń, ekwipunek oraz interfejs rozgrywki.

Podstawy rozgrywki

W trakcie zabawy w Call of Duty Warzone należy chwytać się wszelkich technik, które umożliwią przetrwanie i pozwolą na wygranie meczu - wykorzystywanie przeszkód terenowych, sprint przez otwartą przestrzeń, taktyczny ślizg. Do fundamentalnych zasad przeżycia w Call of Duty Warzone na pewno można zaliczyć skuteczne posługiwanie się bronią, zarządzanie ekwipunkiem i poruszanie się po olbrzymiej mapie Verdansk.

Poruszanie się

Sprawne poruszanie się po mapie Verdansk może przyczynić się do Twojej skuteczności w grze CoD Warzone - Warzone: Podstawy rozgrywki - Call of Duty Warzone - poradnik do gry

Sprawne poruszanie się po mapie Verdansk może przyczynić się do Twojej skuteczności w grze CoD Warzone. Gdy przemieszczasz się z punktu A do punktu B, warto wiedzieć jak zrobić to najszybciej i najefektywniej. Mało tego, przemieszczając się po mapie musisz mieć na uwadze fakt, że w okolicy może czaić się wróg, który tylko czeka na odpowiedni moment do oddania strzału. W grze Call of Duty Warzone poza standardowymi opcjami sprintu i ślizgu, Gracze otrzymali możliwość korzystania z różnych pojazdów, aby jeszcze szybciej zmieniać swoją pozycję na mapie.

Sprint

Pozostawanie w ciągłym ruchu jest bardzo ważnym aspektem gry w CoD Warzone - Warzone: Podstawy rozgrywki - Call of Duty Warzone - poradnik do gry

Pozostawanie w ciągłym ruchu jest bardzo ważnym aspektem gry w CoD Warzone. Wiadomo, że znacznie trudniej trafić w poruszający się w cel niż w ten, który stoi w miejscu. Aby zwiększyć swoje szanse na przeżycie na polu walki warto wykorzystywać sprint, gdy musisz pokonać dużą odległość - szczególnie na otwartym terenie. Pamiętaj, że nie możesz biec w nieskończoność i w pewnym momencie Twoja postać będzie musiała odpocząć.

Czołganie się

W grze Call of Duty Warzone udostępniono Graczom możliwość czołgania się - Warzone: Podstawy rozgrywki - Call of Duty Warzone - poradnik do gry

W grze Call of Duty Warzone udostępniono Graczom możliwość czołgania się. Jest to niezwykle przydatne w trakcie próby zajęcia odpowiedniej pozycji strzeleckiej. Jeśli położysz się np. w krzakach, stajesz się niemal niewidoczny dla przeciwnika. Wychylając się zza niskiego murku w pozycji leżącej, osłaniasz się niemal całkowicie przed atakiem nawet z dachu budynku.

Taktyczny ślizg

Ślizg jest niezwykle przydatną techniką w momencie, gdy chcesz szybko schować się przed ostrzałem. Co więcej, przydaje się do szybkiego zjeżdżania z wszelkiego rodzaju wzniesień. Warto pamiętać o tym, że zanim użyjesz ślizgu, musisz najpierw wziąć rozbieg.

Pokonywanie przeszkód terenowych

Twój Bohater jest także zdolny do pokonywania wszelkiego rodzaju przeszkód terenowych, jak np - Warzone: Podstawy rozgrywki - Call of Duty Warzone - poradnik do gry

Twój Bohater jest także zdolny do pokonywania wszelkiego rodzaju przeszkód terenowych, jak np. ścianki, murki, kontenery, skrzynki lub niskie klify. Co więcej, możesz także przebijać się przez okna i szklane witryny sklepowe. Wystarczy tylko wziąć rozbieg, użyć skoku przed przeszkodą i poczekać aż postać wykona odpowiednią czynność.

Przemieszczanie się w terenie jako drużyna

Grając w Call of Duty Warzone, musisz nauczyć się funkcjonować jako drużyna - Warzone: Podstawy rozgrywki - Call of Duty Warzone - poradnik do gry

Grając w Call of Duty Warzone, musisz nauczyć się funkcjonować jako drużyna. W trakcie przechodzenia z jednego punktu, do drugiego, warto ubezpieczać się nawzajem. W momencie, gdy zauważysz ruch przeciwnika, natychmiast zaalarmuj resztę drużyny za pomocą systemu pingu lub poprzez czat głosowy.

Korzystanie z pojazdów

Pojazdy dostępne w grze Call of Duty Warzone w znacznym stopniu ułatwiają szybkie przemieszczanie się po mapie Verdansk - Warzone: Podstawy rozgrywki - Call of Duty Warzone - poradnik do gry

Pojazdy dostępne w grze Call of Duty Warzone w znacznym stopniu ułatwiają szybkie przemieszczanie się po mapie Verdansk. Pojazdy rozmieszczone są w losowych miejscach na mapie i mają określone statystyki pod względem szybkości, wytrzymałości i ilości miejsc dla pasażerów.

  1. ATV - szybki, dobry do jazdy w terenie, ale zapewnia minimalną ochronę i posiada tylko dwa miejsca.
  2. SUV - bardziej opancerzony od ATV, czteromiejscowy lecz nieco powolniejszy środek transportu. Nie nadaje się do jazdy w terenie.
  3. Tactical Rover - czteromiejscowy, szybki, dobrze chroniony pojazd. Nadaje się do jazdy w terenie.
  4. Cargo Truck - najwolniejszy z wszystkich pojazdów. Niezwykle dobrze opancerzony, pojemny, ale niestety nie nadaje się do jazdy w terenie.
  5. Helikopter - czteromiejscowy środek transportu. Helikopter dysponuje zadowalającą prędkością i pozwala na łatwe dostanie się w określone miejsce bez konieczności walki z ukształtowaniem terenu.

Maska gazowa

W grze Call of Duty Warzone z każdą upływającą rundą pole mapy Verdansk zawęża się i znaczny jej obszar zostaje pokryty chmurą toksycznego gazu. Przebywanie na skażonym obszarze w szybkim tempie zmniejsza poziom zdrowia Twojego Operatora. Możesz jednak zyskać kilka sekund na ewakuację, jeśli masz pod ręką maskę gazową - to jedyny sposób na ochronę przed toksyną.

Maskę Gazową możesz znaleźć dosłownie wszędzie - na ziemi, w skrzyniach lub podnieść z ciał pokonanych przeciwników - Warzone: Podstawy rozgrywki - Call of Duty Warzone - poradnik do gry

Maskę Gazową możesz znaleźć dosłownie wszędzie - na ziemi, w skrzyniach lub podnieść z ciał pokonanych przeciwników. Możesz także zakupić ją w punkcie zakupowym za 3 000$. Maska gazowa w grze Call of Duty Warzone zakłada się automatycznie w momencie, gdy Gracz znajdzie się na skażonym obszarze. Nie możesz jednak używać jej bez końca. Z prawej strony maski widać poziome belki, które określają czas liczony w sekundach, po którym Gracz zacznie otrzymywać obrażenia od gazu. Warto pamiętać o tym, że zużytą maskę gazową można wymienić i wciąż mieć pod ręką dodatkową ochronę.

Killstreaks

Killstreaks to nowość w grach typu Battle Royale, która została wprowadzona w grze Call of Duty Warzone. Killstreaks swego rodzaju bonusy, którymi Gracz zostaje nagrodzony za zdobywanie większej ilości zabójstw.

Wszystkie przedmioty Killstreaks można zakupić w trakcie rozgrywki za określoną ilość gotówki - Warzone: Podstawy rozgrywki - Call of Duty Warzone - poradnik do gry

Wszystkie przedmioty Killstreaks można zakupić w trakcie rozgrywki za określoną ilość gotówki. Wśród dostępnych opcji są np. bombardowanie, dron zwiadowczy lub wieżyczka strażnicza. Wszystkich wariantów Killstreaks jest naprawdę dużo - szczególnie tych destrukcyjnych. Killstreaks można wykorzystać od razu lub zachować na późniejszą fazę rozgrywki.

Perks

Perks w Call of Duty Warzone to dodatkowe umiejętności, którymi możesz obdarzyć swojego Operatora. Wszystkie Perks dostępne Warzone działają bardzo podobnie do tych, które dostępne są w Modern Warfare.

Perks zostały podzielone na 3 kategorie, które oznaczono odpowiednim kolorem: niebieskie, czerwone oraz żółte - Warzone: Podstawy rozgrywki - Call of Duty Warzone - poradnik do gry

Perks zostały podzielone na 3 kategorie, które oznaczono odpowiednim kolorem: niebieskie, czerwone oraz żółte. Każda kategoria posiada 6 możliwych opcji do wyboru. Perki możesz wybrać w trakcie tworzenia custom loadouts dzięki czemu możesz dopasować je w taki sposób, aby najlepiej pasowały do Twojego stylu rozgrywki. Wśród dostępnych w Call of Duty Warzone Perków można wyróżnić np. takie, które ustrzegą Twojego Operatora przed wykryciem, pozwolą nieść mu dwie bronie główne lub ograniczają negatywny efekt granatów ogłuszających i oślepiających.

Blueprints

Plany broni w Call of Duty Warzone to sposób na zdobycie dobrej broni z dodatkowymi modyfikacjami (często czterema, a nawet pięcioma) bez potrzeby jej odblokowywania. Dzięki temu nawet na niskim poziomie profilu możesz korzystać z uzbrojenia dostępnego na znacznie wyższym poziomie. Blueprints w CoD Warzone można zdobyć na kilka sposobów: odebrać w darmowych bundle, poprzez levelowanie Battle Pass lub bezpośrednio zakupić w sklepie.

Wszystkie bronie dostępne z Blueprints mają inne nazwy niż ich pierwowzory - Warzone: Podstawy rozgrywki - Call of Duty Warzone - poradnik do gry

Wszystkie bronie dostępne z Blueprints mają inne nazwy niż ich pierwowzory. Przykładowo, widoczny na powyższym obrazku Cataclysmic to ulepszona, Legendarna wersja MP7 z przyporządkowanymi 5 modyfikacjami. Pomimo tego, że broń z Blueprints posiada już modyfikacje, możesz je dowolnie zmienić po odblokowaniu określonego ulepszenia. Bronie otrzymane z planów broni możesz dodać do odpowiednich zestawów wyposażenia (loadsout), aby móc korzystać z nich w trakcie rozgrywki.

System strzelania

Każda z broni dostępna w grze Call of Duty Warzone zachowuje się nieco inaczej podczas strzelania i może być wykorzystywana w określonej sytuacji z lepszym lub gorszym skutkiem. Najłatwiejsze do opanowania są zdecydowanie pistolety ręczne i strzelby (shootgun'y), ale bronie maszynowe będą wymagały wiele praktyki. W grach typu Battle Roayle można wykorzystywać szereg technik, które znacznie ułatwiają rozgrywkę i są w stanie polepszyć Twoją celność i wyostrzyć refleks. Poniżej znajdziesz istotne informacje, które mogą przyczynić się do zwiększenia Twoich umiejętności i zwiększą Twoje szanse na przetrwanie na mapie Verdansk w grze Call of Duty Warzone.

Kontrola nad bronią

Wszystkie bronie dostępne w grze Call of Duty Warzone posiadają określony odrzut, który można zniwelować na kilka sposobów. Podstawową zasadą jest korzystanie ze specjalnych dodatków do broni, które nieco ułatwią celowanie i ustabilizują broń w trakcie strzelania. Niestety, w odróżnieniu od innych gier typu Battle Royale, w CoD Warzone dodatki do broni dostępne są jedynie w momencie podnoszenia lepszej jakości uzbrojenia - nie znajdziesz ich osobno. Gdy pojedynek z innym Graczem zacznie toczyć się nieco szybciej i będziesz zmuszony strzelać dłuższymi seriami pocisków, staraj się bezustannie korygować ustawienie celownika poprzez ściąganie go ku dołowi.

Pozycja strzelecka

Zajęcie odpowiedniej pozycji strzeleckiej jest niezwykle istotne - Warzone: Podstawy rozgrywki - Call of Duty Warzone - poradnik do gry

Zajęcie odpowiedniej pozycji strzeleckiej jest niezwykle istotne. Strzały należy oddawać z miejsca, po zakończeniu ruchu. Pamiętaj, że kucając lub kładąc się na ziemi w znacznym stopniu zwiększysz celność broni, ale nieco ograniczysz swoją mobilność.

Efektywny zasięg broni

Aby skutecznie korzystać z jakiejkolwiek broni dostępnej w Call of Duty Warzone, musisz nauczyć się jej efektywnego zasięgu. Niektóre bronie nadają się jedynie do walki na bardzo bliskim kontakcie, jak np. strzelby. Inne, jak karabiny maszynowe, są skuteczne zarówno na bliskim, jak i dalekim kontakcie. Broń snajperska jest skuteczna jedynie na otwartym terenie, ale za to wyrządza olbrzymie obrażenia - strzał w głowę zadaje aż 250 punktów obrażeń i natychmiast likwiduje cel.

Dodatkowy celownik zwiększy Twoją celność

Każda broń dostępna w grze Call of Duty Warzone posiada dodatkowy celownik, który w znacznym stopniu wpływa na jej celność - Warzone: Podstawy rozgrywki - Call of Duty Warzone - poradnik do gry

Każda broń dostępna w grze Call of Duty Warzone posiada dodatkowy celownik, który w znacznym stopniu wpływa na jej celność. Aby maksymalnie wykorzystać potencjał broni musisz nauczyć się z niego korzystać. Niektóre bronie, jak np. broń snajperska może posiadać nawet kilkukrotny, dodatkowy zoom.

Techniki strzelania w grze CoD Warzone

W trakcie rozgrywki w CoD Warzone możesz skorzystać z kilku przydatnych technik strzelania, które na pewno polepszą Twoją celność i skuteczność w walce. Z czasem zaczniesz korzystać z nich intuicyjnie, ale wymaga to nieco wprawy.

  1. Pojedyncze strzały - technika, która najlepiej spisuje się na średnim i dalszym dystansie. Gwarantuje bardzo dobrą celność bez obawy o odrzut broni. Wykorzystując tę technikę, strzały oddaje się pojedynczo lub maksymalnie po 2 pociski po czym następuje krótka przerwa, aby zresetować rozrzut broni. W tym czasie można zając inną pozycję i znowu oddać strzał.
  2. Krótkie serie pocisków - Najpopularniejsza technika, która polega na wystrzeliwaniu krótkich serii po 3-7 pocisków. Strzały krótkimi seriami mogą być oddawane prawie każdą bronią automatyczną i półautomatyczną, a technika ta sprawdza się najlepiej na średnim i bliskim dystansie.
  3. Pełne auto - technika, która polega na ciągłym strzelaniu długimi seriami, często do momentu całkowitego opróżnienia magazynka, przy jednakowym bezustannym korygowaniu ustawienia celownika. Ze względu na znacznie mniejszą celność i skuteczność niż w przypadku dwóch pozostałych technik, pełne auto używane jest przeważnie na bardzo krótkim dystansie.

System obrażeń

Podczas strzelania do przeciwnika w grze Call of Duty Warzone nie będziesz niestety widział na ekranie żadnych liczb przedstawiających ilość wyrządzonych obrażeń, co może być nieco dezorientujące - Warzone: Podstawy rozgrywki - Call of Duty Warzone - poradnik do gry

Podczas strzelania do przeciwnika w grze Call of Duty Warzone nie będziesz niestety widział na ekranie żadnych liczb przedstawiających ilość wyrządzonych obrażeń, co może być nieco dezorientujące. Trafiając w cel usłyszysz charakterystyczny dźwięk i będziesz w stanie zobaczyć rozbryzg krwi z ciała trafionego przeciwnika lub punkty doświadczenia zdobyte za eliminację.

Obrażenia w korpus

Trafiając w korpus przeciwnika musisz liczyć się z tym, że posiada on pancerz - nawet do 150 dodatkowych punktów zdrowia. Niestety, nie jest to najefektywniejsza opcja wyrządzania obrażeń i na dłuższą metę jest nieskuteczna - zdecydowanie szybciej powalisz przeciwnika celując w głowę.

Headshoty (strzały w głowę)

Strzały w głowę to najskuteczniejszy sposób na szybkie wyeliminowanie przeciwnika w grze Call of Duty Warzone, jednak wymaga wiele precyzji i opanowania. Jeśli korzystasz z broni snajperskiej, jeden celny strzał w głowę może całkowicie wyeliminować przeciwnika z gry.

Ekwipunek

W trakcie rozgrywki w Call of Duty Warzone znajdziesz całą masę różnorakiego uzbrojenia, granatów i amunicji - Warzone: Podstawy rozgrywki - Call of Duty Warzone - poradnik do gry

W trakcie rozgrywki w Call of Duty Warzone znajdziesz całą masę różnorakiego uzbrojenia, granatów i amunicji. Tak dużą ilość zapasów trzeba gdzieś magazynować, a w grze CoD Warzone masz na to określoną ilość miejsca dlatego musisz na bieżąco wymieniać sprzęt na lepszy.

Selekcja uzbrojenia

W grze Call of Duty Warzone masz dostępne dwa sloty na uzbrojenie - zazwyczaj wybierasz jedną broń główną i jedną pomocniczą. Przykładowo, możesz zdecydować się na karabin maszynowy lub snajperkę do walki na średnim i dalekim dystansie oraz strzelbę do walki w bliskim kontakcie. Każdą posiadaną broń możesz wymienić na inną poprzez wciśnięcie odpowiedniego przycisku odpowiedzialnego za wykonanie akcji.

Czy w grze Call of Duty Warzone można zwiększyć pojemność ekwipunku?

Niestety, w grze Call of Duty Warzone nie istnieją przedmioty, które zwiększają pojemność ekwipunku. Z tego względu niezwykle istotne jest odpowiednie nim zarządzanie. Niepotrzebne przedmioty możesz od razu wyrzucić poprzez włączenie menu ekwipunku i oznaczenie niechcianych przedmiotów odpowiednim przyciskiem.

Interfejs rozgrywki CoD Warzone

Interfejs w grze Call of Duty Warzone jest bardzo przejrzysty i nie powinien sprawić problemów nawet początkującemu Graczowi - Warzone: Podstawy rozgrywki - Call of Duty Warzone - poradnik do gry

Interfejs w grze Call of Duty Warzone jest bardzo przejrzysty i nie powinien sprawić problemów nawet początkującemu Graczowi. Na głównym ekranie widać wszystkie istotne informacje, jak mini mapa, informacje na temat rundy, ilość pozostałych przy życiu Graczy, kompas, poziom zdrowia drużyny i własne wyposażenie.

Mini-mapa

Mini-mapa znajduje się w lewym górnym rogu ekranu - Warzone: Podstawy rozgrywki - Call of Duty Warzone - poradnik do gry

Mini-mapa znajduje się w lewym górnym rogu ekranu. Staraj się spoglądać na nią jak najczęściej ponieważ znajdziesz tam wiele istotnych informacji - oznaczenia zrzutu zaopatrzenia, miejsca zakupów, a nawet wrogich graczy ponieważ zostają oni oznaczeni czerwoną kropką w trakcie strzelania. Poniżej mini mapy znajduje się licznik odliczający czas do zakończenia danej rundy.

Kompas

Kompas znajduje się w górnej części ekranu, na samym środku - Warzone: Podstawy rozgrywki - Call of Duty Warzone - poradnik do gry

Kompas znajduje się w górnej części ekranu, na samym środku. Dzięki niemu możesz szybko zlokalizować kierunek w którym musisz się udać, a także odszukać członków własnej drużyny.

Poziom zdrowia i pancerza, informacja o drużynie

Każda postać w grze Call of Duty Warzone posiada na starcie 100 punktów zdrowia - Warzone: Podstawy rozgrywki - Call of Duty Warzone - poradnik do gry

Każda postać w grze Call of Duty Warzone posiada na starcie 100 punktów zdrowia. Aby zwiększyć przeżywalność Bohatera możesz wyposażyć go w dodatkowy pancerz. W zależności od poziomu zbroi możesz posiadać 50 (1 niebieska kreska), 100 (dwie niebieskie kreski) lub aż 150 (trzy niebieskie kreski) dodatkowych punktów pancerza. Oznacza to, że maksymalne statystyki, którymi może dysponować każdy Gracz to 100 punktów zdrowia i 150 punktów pancerza. Ważne! W grze Call of Duty Warzone nie istnieje żadna ochrona na głowę. Headshoty są przez to śmiertelnie niebezpieczne.

Wyposażenie

Z prawej strony ekranu wyświetla się broń, którą masz na wyposażeniu wraz z ilością dostępnej amunicji - Warzone: Podstawy rozgrywki - Call of Duty Warzone - poradnik do gry

Z prawej strony ekranu wyświetla się broń, którą masz na wyposażeniu wraz z ilością dostępnej amunicji. Zaraz obok ikony broni znajduje się dodatkowa ikona reprezentująca ilość granatów.

Ilość zabójstw, pozostali przy życiu przeciwnicy

Po prawej stronie znajdziesz informacje na temat ilości zabójstw, które udało Ci się zdobyć w trakcie danego meczu, a także ilość pozostałych przy życiu Graczy - Warzone: Podstawy rozgrywki - Call of Duty Warzone - poradnik do gry

Po prawej stronie znajdziesz informacje na temat ilości zabójstw, które udało Ci się zdobyć w trakcie danego meczu, a także ilość pozostałych przy życiu Graczy. Liczby zmieniają się dynamicznie w charakterystyczny sposób.

Jak uleczyć Bohatera w grze Call of Duty Warzone?

W grze Call of Duty Warzone poziom zdrowia Bohatera uzupełnia się automatycznie. Jeśli nie będziesz otrzymywać obrażeń przez dłuższą chwilę, pasek zdrowia Twojego Bohatera szybko zapełni się do maksimum.

Jak uzupełnić pancerz w grze Call of Duty Warzone?

W grze Call of Duty Warzone, płytki pancerza można znaleźć w losowych miejscach na mapie - Warzone: Podstawy rozgrywki - Call of Duty Warzone - poradnik do gry

W grze Call of Duty Warzone, płytki pancerza można znaleźć w losowych miejscach na mapie. W zależności od poziomu pancerza możesz dysponować dodatkowymi 50, 100 lub nawet 150 punktami zbroi. Jeśli otrzymasz obrażenia i poziom Twojego pancerza spadnie możesz szybko uzupełnić braki przy użyciu przedmiotu Armor Plate (Płytki Pancerza). Maksymalnie możesz nieść 5 dodatkowych Płytek Pancerza.