Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: Warhammer - poradnik do gry

Total War: Warhammer - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poznaj frakcje | Porady na dobry początek do Total War Warhammer poradnik Total War: Warhammer

Osoby nieobeznane z grami z serii Total War mogą mieć problemy z odnalezieniem się w rozgrywce, gdyż gracz zostaje niejako rzucony na głęboką wodę. Dodatkowo, choć w grze dostępny jest swego rodzaju samouczek dla każdej z frakcji, nie wyjaśnia on wszystkiego, bądź robi to zbyt ogólnikowo, przez co na dalszym etapie rozgrywki można mieć spore problemy. W rozdziale tym dowiesz się na temat podstawowych czynności, które okażą się niezbędne do zbudowania prężnie funkcjonującego państwa.

Poznaj swoją frakcję

Warto na początek przejrzeć dostępne technologie do zbadania. - Poznaj frakcje | Porady na dobry początek do Total War Warhammer - Total War: Warhammer - poradnik do gry
Warto na początek przejrzeć dostępne technologie do zbadania.

Mimo, iż gra zawiera dość niewielką ilość frakcji w porównaniu do poprzednich części serii Total War, różnią się one od siebie diametralnie. Różnice nie ograniczają się do samego sposobu prowadzenia rozgrywki (czego dowiesz się z rozdziałów poświęconych każdej z frakcji) - każda z frakcji posiada dostęp do innych jednostek (a także odblokowuje je na innym etapie), bohaterów, czy ogromnych drzewek technologicznych.

Warto jest więc na samym początku rozgrywki przejrzeć listę dostępnych dla danej frakcji jednostek, budynków, czy technologii, a także warunków które spełnić trzeba by móc z nich skorzystać. Do wszystkich tych opcji dostęp uzyskać można z widoku mapy świata (szczegóły znajdziesz w rozdziale "Interfejs" w dziale Mapa Świata) - tam przejrzeć można wszystkie rzeczy, które da się odblokować, nawet jeśli nie uzyskałeś jeszcze do nich dostępu.

Proces ten jest o tyle ważny, iż odpowiednio obrana ścieżka rozwoju pozwoli ci uzyskać dostęp do interesujących cię jednostek wcześniej, niż wznosząc jakiekolwiek budowle i pchając się w niepotrzebne rozwiązania technologiczne, które wpływać będą na jednostki czy budynki, których nigdzie nie masz. Dostęp do wszystkich rzeczy będziesz w stanie zyskać w trakcie rozgrywki, jednak na początku miejsce na zabudowę, czy środki na rekrutację jednostek są bardzo ograniczone - trzeba się więc zdecydować na czym chcesz się skupić. Tak naprawdę każda taktyka może sprawdzić się w walce jeśli wszystko odpowiednio zaplanujesz i przemyślisz. Jeśli:

  1. Preferujesz grę bardziej defensywną, w której chcesz po prostu skupić się na bardzo statycznym prowadzeniu bitew (a więc tworzeniu z żołnierzy ściany muru i zasypywaniu wroga ogniem strzelców i artylerii ustawionej za wspomnianymi żołnierzami), warto odblokować najpotężniejsze jednostki piechoty, strzelców i artylerii i skupić się na ulepszeniach do nich.
  2. Jeśli natomiast lubujesz się w nękaniu wroga w myśl taktyki "hit & run", w której szarżujesz na niego kawalerią i konnymi łucznikami, a następnie uciekasz, by ponowić cały proces za chwilę i stopniowo wyniszczać wojska wroga, skup się z kolei na jak najszybszym odblokowaniu jednostek kawalerii, a także ulepszeniach które dają im zwiększone zdolności bojowe, a także te, które zmniejszają ich koszty utrzymania.

Powyższe "taktyki" to tylko dwa z wielu sposobów rozwoju, które obrać można rozwijając królestwo. Pamiętaj przy tym jednak o kilku zasadach:

  1. Monitoruj poczynania wrogów. Jeśli widzisz, że nieprzyjaciel którego planujesz zaatakować skupia się na tworzeniu piechoty skutecznej w walce z kawalerią (pikinierzy) i konnymi łucznikami (zwykli strzelcy są znacznie skuteczniejsi w walce na dystans), rozważ, czy opłaca ci się go atakować. Nawet jeśli uda ci się przebić prze wrogą armię, możesz odnieść przy tym ogromne straty i twoja armia stanie się łakomym kąskiem dla pobliskiego nieprzyjaciela.
  2. Nigdy nie skupiaj się tylko na jednym typie jednostek - seria Total War to nie typ gier strategicznych, które królowały lata temu, gdzie trzeba było wroga po prostu zasypać rzeką jednostek. Posiadanie 19 jednostek najlepszej dostępnej dla twojej frakcji kawalerii (jak Rycerze półgryfa w przypadku Imperium) niewiele ci da, jeśli wróg będzie miał armię pozwalającą na długie, wyczerpujące starcia, gdzie konnica sobie nie radzi. Podobnie sprawa wygląda ze strzelcami i artylerią - są to jednostki potężne do czasu, aż mają możliwość spokojnego prowadzenia ognia, bądź nie skończą im się pociski.

Poznaj wszystkie dostępne frakcje

Armie każdej frakcji znacząco się od siebie różnią. - Poznaj frakcje | Porady na dobry początek do Total War Warhammer - Total War: Warhammer - poradnik do gry
Armie każdej frakcji znacząco się od siebie różnią.

Mimo faktu, iż w grze dostępnych jest jedynie 9 grywalnych frakcji, różnią się one od siebie dość znacząco. Zapoznanie się z tymi różnicami i wykorzystywanie ich zarówno podczas poruszania się na mapie, a także (i przede wszystkim) na polu walki może dać ci olbrzymią przewagę nad wrogiem i znacznie ułatwić każde starcie.

Różnice między frakcjami nie ograniczają się rzecz jasna jedynie do dostępnych jednostek i rodzajów budynków. Dobrym przykładem może być całkowity brak artylerii i strzelców u frakcji Wampirów, co wymusza znacznie agresywniejszy styl walki, a także zmienia całkowicie sposób prowadzenia oblężeń. Wszystkie różnice pomiędzy frakcjami, zarówno pod względem dostępnych jednostek i budynków, a także w sposobie prowadzenia rozgrywki znajdziesz w rozdziałach poświęconych opisom tych frakcji.