Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rzemiosło (crafting) | Zarządzanie ekwipunkiem | Wiedźmin 3 Dziki Gon Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Rzemiosło (crafting)

Rzemiosłem zajmują się kowale i płatnerze - Rzemiosło (crafting) | Zarządzanie ekwipunkiem | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Rzemiosłem zajmują się kowale i płatnerze

Rzemiosło (crafting) w Wiedźminie 3 funkcjonuje na dość standardowych zasadach dla produkcji role-playing. Wytworzenie jakiegoś gotowego obiektu w zależności od jego typu może wymagać kilku kliknięć myszą lub okazać się bardziej czasochłonnym zajęciem. Poniżej znajduje się zestawienie kilku najważniejszych kwestii związanych z rzemiosłem, które nie zostały dostatecznie dobrze wyjaśnione przez grę w oknach samouczków.

Crafting jest procesem składającym się z kilku kroków. Pierwszym z nich jest zawsze pozyskanie odpowiednich schematów pozwalających na wytworzenie nowych broni, elementów pancerza i innych fizycznych obiektów. Metody zdobywania schematów są przeróżne - możesz np. odnajdywać je w świecie gry, otrzymywać je w formie nagród za zaliczanie questów, zajmować się zadaniami poszukiwań skarbów czy kupować je od wybranych handlarzy. W tym ostatnim przypadku dobrze jest przemyśleć dany zakup, bo schematy w większości przypadków są dosyć drogie i Geralt powinien nabyć tylko te, które mu się przydadzą.

Po zdobyciu schematu musisz wejść w skład materiałów rzemieślniczych potrzebnych do przygotowania związanego z nim przedmiotu. Obowiązuje tu zbliżony schemat do opisanego powyżej - materiały wykorzystywane w craftingu możesz sam odnajdywać, otrzymywać je od postaci niezależnych lub kupować od handlarzy. Dodatkową metodą pozyskiwania materiałów rzemieślniczych jest rozbieranie u rzemieślników obiektów z inwentarza, np. słabych mieczy, rzeczy pozostawianych przez pokonane potwory czy niepotrzebnych do niczego innego świeczników. Gra informuje zawsze o tym jakie składniki craftingowe pozyskasz dzięki takiej operacji. Rozbieraniem przedmiotów powinieneś zajmować się z rozwagą, bo możesz sporo stracić jeśli w ten sposób zniszczysz dobry przedmiot, który mogłeś sam użyć lub sprzedać z dużym zyskiem.

Uwaga! Jeżeli do wytworzenia upatrzonego przedmiotu brakuje ci jakiegoś składnika to nie musisz za wszelką cenę rozglądać się za nim po świecie gry czy sprawdzać w jego poszukiwaniu oferty handlarzy. Niekiedy wystarczy właśnie zdecydować się na rozebranie niektórych przedmiotów z inwentarza. Przykładowo, decydując się na "rozłożenie" bardziej ekskluzywnych piór harpii możesz pozyskać zwykłe pióra.

Po tym jak będziesz dysponował zarówno schematem jak i materiałami rzemieślniczymi możesz odwiedzić rzemieślnika i sprawdzić czy jest on w stanie wytworzyć wybrany przez Ciebie przedmiot (kowale specjalizują się w produkcji mieczy, płatnerze w wytwarzaniu elementów pancerza). Gra na dwa sposoby może ci utrudnić ten proces. Po pierwsze, musisz zapłacić rzemieślnikowi za przygotowanie przedmiotu i w przypadku dobrych mieczy czy pancerzy opłata może wynieść nawet kilkaset koron. Po drugie, rzemieślnik musi znajdować się na wystarczająco wysokim poziomie umiejętności. Informacje na temat miejsc pobytu najlepszego kowala (miecze) i najlepszego płatnerza (zbroje) odnajdziesz na kolejnej stronie tego rozdziału.

Uwaga! Przed podjęciem decyzji o wytworzeniu obiektu sprawdź dwie dodatkowe rzeczy, a mianowicie czy będzie on lepszy od aktualnie używanego przedmiotu (np. czy nowy miecz zada większe obrażenia od starego) oraz jakie są jego wymogi odnośnie poziomu doświadczenia Geralta. Nie ma sensu wytwarzać np. zbroi dla bohatera na 10 poziomie jeśli Geralt jest aktualnie na 5 poziomie, bo przygotowany przedmiot niepotrzebnie będzie zalegał w inwentarzu wiedźmina w oczekiwaniu na awans bohatera.

Glify i runy pozwalają na ulepszanie elementów wyposażenia Geralta - możesz je kupować lub samemu odnajdywać (skrzynie, zwłoki przeciwników itp.) - Rzemiosło (crafting) | Zarządzanie ekwipunkiem | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Glify i runy pozwalają na ulepszanie elementów wyposażenia Geralta - możesz je kupować lub samemu odnajdywać (skrzynie, zwłoki przeciwników itp.)

Rzemiosło w grze służy nie tylko wytwarzaniu zupełnie nowych przedmiotów, ale również ulepszaniu tych aktualnie posiadanych. Niektóre miecze oraz elementy pancerza dysponują mianowicie aktywnymi slotami na przedmioty. Do mieczy możesz wkładać kamienie runiczne (runestone), a do pancerzy glify (glyph). Każdy kamień runiczny oraz glif ma jakieś określone właściwości, np. dodaje procentową szansę na wywołanie krwawienia u przeciwnika czy podnosi skuteczność działania wybranego znaku wiedźmińskiego. Kamienie runiczne oraz glify występują w różnych odmianach jakościowych. Pilnuj się szczególnie w przypadku ich najlepszych wersji i umieszczaj je w tych broniach oraz zbrojach, które posłużą ci jeszcze długi czas. Za takim sposobem działania przemawia to, że nie możesz ich bezproblemowo wyjmować ze slotów, a jedynie niszczyć je z pomocą kowali żeby zwolnić miejsce na bardziej wartościowe ulepszenia.

Uwaga! Glify i kamienie runiczne możesz wkładać bez pomocy rzemieślników. Wystarczy wybrać ulepszenie z inwentarza i następnie slot, w który ma ono zostać wpasowane.