Mag w Arcania Gothic 4 | Rozwój postaci
Aktualizacja:
Mag
Dlaczego właśnie ta klasa?
Zabawa klasą maga eliminuje przede wszystkim problem konieczności staczania walk w zwarciu. Warto ponadto zauważyć, iż dostępne w grze czary zadają stosunkowo duże obrażenia,. Klasa ta dysponuje ponadto trzema różnymi grupami zaklęć, w rezultacie czego zawsze można dobrać inny czar, nawet jeśli okaże się, że dany potwór jest szczególnie wytrzymały na ataki w oparciu o określony żywioł.
Jakie są możliwe ścieżki rozwoju?
Magowie w grze mogą wybierać pomiędzy trzema zasadniczymi kategoriami zaklęć, zadającymi obrażenia lodowe, związane z błyskawicami lub w oparciu o żywioł ognia. Każda z tych kategorii jest równie ciekawa, a wiele zaklęć ma dość zbliżone do siebie działanie.
Generalnie rzecz biorąc możliwe są dwa warianty zachowania. Pierwszy z nich zakłada równomierne rozłożenie punktów rozwoju pomiędzy wszystkie trzy kategorie zdolności maga. Spowoduje to, że nie będzie się on szczególnie wyróżniał w danej dziedzinie, ale za to będzie sobie mógł radzić z różnymi typami zagrożeń. Alternatywą jest wybranie jednej kategorii i dążenie do jej maksymalnego rozwinięcia. Wbrew pozorom nie jest to zły pomysł, gdyż wiele zdolności z tej samej kategorii jest ze sobą powiązanych, oferując cenne bonusy do odblokowanych wcześniej pozycji. Obranie takiego wariantu zachowania może niestety wymusić konieczność częstszego używania jednorazowych zwojów, zwłaszcza jeżeli napotka się potwora wyjątkowo odpornego na wybrany rodzaj czarów.
Niezależnie od obranej ścieżki działania warto przeznaczyć kilka punktów na rozwój umiejętności w walce wręcz lub w walce dystansowej, dzięki czemu po wyczerpaniu many czy zużyciu wszystkich zwojów mag nie będzie całkowicie bezbronny.
O czym warto pamiętać?
W przeciwieństwie do wojownika, który musi dbać o stały dostęp do mikstur wytrzymałości, w przypadku maga bardzo istotnym czynnikiem jest dysponowanie odpowiednio dużymi zapasami mikstur many oraz innych eliksirów, które potrafią podnieść jego możliwości ofensywne i defensywne. Nie zapomnij też o możliwości nabywania zwojów jednorazowego użytku, dzięki czemu uzyskasz dostęp do zaklęć standardowo niedostępnych w danym momencie.
Decydując się na wyposażenie maga warto skupić się na najlżejszych pancerzach i innych elementach stworzonych z myślą o tej klasie. Oznacza to oczywiście, iż mag będzie zdecydowanie mniej odporny na ataki wrogów od dwóch pozostałych klas, ale zdecydowanie zwiększone zostaną za to jego umiejętności magiczne. Podobnie jak w przypadku klasy łucznika, warto mieć na wyposażeniu runę przyśpieszającą ruchy bohatera, dzięki czemu w sytuacji odniesienia poważnych obrażeń czy wyczerpania zapasów magicznych mikstur będzie można szybko i łatwo wycofać się z pola bitwy.
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany711312 Konsul
hehe dobre, ale co do poradnika super, lecz sama Arcania dla nie to jesen wielki syf
Szaku25 Pretorianin
Przeszedłem w końcu tą grę. Dobiłem do 30 poziomu 2 potwory przed końcem gry
spoiler start
(tzn. na dziedzińcu w klasztorze - została mi harpia i demon do zabicia po przekroczeniu 30 lvl.) Walka końcowa dość łatwa - całą grę kisiłem eliksiry i jakoś nie było potrzeby ich wcześniej używać. Zostało mi generalnie tysiąc niepotrzebnych przedmiotów i masa złota.
spoiler stop
robert665 Pretorianin
Szacunek dla Stranger'a że się tyle narobił. Przysłowiowa mrówka. Albo pszczoła.
PunkRockers Legionista
Każdy mówi że ta gra jest do bani itd... Fakt jeśli chodzi o Gothic to kiepska sprawa ale powiem wam że mi podoba się ta gra jako gra RPG, jak na 2010 rok to nie ma co narzekać :)
Shimoyet Legionista
Dobry,ale nie do końca. Co najmniej 3 sekretów nie można wziąć, w steamie.2 czaszek i jednej relikwii. I to jest powód dla którego nie chce mi się dalej grac. Przeszedłem ją już i dodatek, ale teraz zbierałem wszystkie artefakty.Na 25 czaszce dałem sobie siana,i na 28 pradawnej relikwii której NIE ma w zaułku.
Być może to błędy nowego wydania gry.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.