Morrowind: Pozostałe miejsca Upiorna Brama
Aktualizacja:
Assarnatamat
![W [1] pokonasz Tolasi Belas - ma jakiś długi miecz, posiada też księgę 36 Lekcji Viveka, Kazanie 12 (podnosi o 1 Ciężki Pancerz, w [2] - Thovasi Alen (ma na sobie Buty Podchodów), a w [3] - Dremorę, Daedrotha, Księcia Dremor - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Upiorna Brama | TES III Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/183/770426268.jpg)
W [1] pokonasz Tolasi Belas - ma jakiś długi miecz, posiada też księgę 36 Lekcji Viveka, Kazanie 12 (podnosi o 1 Ciężki Pancerz, w [2] - Thovasi Alen (ma na sobie Buty Podchodów), a w [3] - Dremorę, Daedrotha, Księcia Dremor. W [4] znajduje się ołtarz, gdy zabierzesz z niego Rudę Ebonu, pojawi się jak zwykle Dremora.
Grobowiec Rodziny Aryon
![Po jednym z wymienionych przeciwników (Szkielet, Kościej, Truposz lub Zjawa Przodka) spotkasz w [1], [2], [3], [5] i [6] - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Upiorna Brama | TES III Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/183/770426283.jpg)
Po jednym z wymienionych przeciwników (Szkielet, Kościej, Truposz lub Zjawa Przodka) spotkasz w [1], [2], [3], [5] i [6]. Zacznij przeszukiwać grobowiec - w [2] jest m.in. Szmaragd (i skrzynie), w [4] na kolumnie na środku - Klucz do skrzyni Aryona. W [5] jest Srebrna Włócznia, w [6] parę skrzyń, a w [7] - księga Lorkhan Księżycowy (podnosi o 1 Przemianę).
Grobowiec Rodziny Thalas

Zaraz po wejściu spójrz pod nogi i w lewo - leży tam na ziemi Klucz do grobowca Thalas. Otwórz sobie nim drzwi i idź dalej -w [1] pokonasz jednego z przeciwników: Zjawa Przodka, Szkielet, Truposz lub Kościej (tacy sami stoją po jednym w [3] i [4]). W [2] leży Dreughowa Tarcza, przeszukaj także skrzynie i trupy w [3], [4] i [5].
Jaskinie Dunirai

W tych jaskinie wydobywa się Surowe Szkło - przypominam, że jedna sztuka jest bardzo lekka i warta 200 złota. W "zbiorze" szkła z kopalni przeszkadzać ci mogą wymienione postacie: w [1] Strażnik, w [2] Strażnik i Daryn Vedralu, w [3] Strażnik, Naral Othreleth i Gaden Llarys, w [4] Nelacar i Volanaro, a w [5] - ostatni Strażnik i Reynis Ralvani.
Kopalnia Abaelun

To kopalnia diamentów, należy co imperium. Kręci się tu dwóch strażników, są też górnicy - w [1] Davas Aralas, w [2] Alvor Andas, w [3] Mervis i w [4] Rernel Arano. Jest tu pewne warte uwagi miejsce - [5]. Można wskoczyć za skały i ukryć się, a potem bezkarnie zabrać kilka Diamentów. W ogóle spróbuj pozbierać z kopalni tyle diamentów, ile tylko zdołasz - każdy wart jest 250 złota i waży bardzo mało.
Kopalnia Sudanit

Jest to kopalnia ebonu, należąca do Rodu Redoran. Po kopalni chodzi więc dużo Redorańskich Strażników. W [1] stoi górnik Mils Andrethi. Jeśli masz miksturę wznoszenia lub coś w tym stylu, to możesz zeskoczyć do [2] i wziąć trochę Rudy Ebonu - wspomniana mikstura będzie potrzebna do powrotu. Idź dalej - w [3] jest kolejny górnik - Golana Giralvel. W [4] jest trzech - Belvis Sedri, Galeri Uveleth i Bralyn Androthi, natomiast w [5] stoją Darns Tedalen i Danel Indaren.
Odaishah
![Idź korytarzem, pokonaj przeciwnika (Młokos, Postrach Klanów, Daedroth, Żarłacz, Atronach, Dremora lub Złota Święta) w [1], potem drugiego takiego oraz Atronacha Burz w [2] - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Upiorna Brama | TES III Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/183/770426362.jpg)
Idź korytarzem, pokonaj przeciwnika (Młokos, Postrach Klanów, Daedroth, Żarłacz, Atronach, Dremora lub Złota Święta) w [1], potem drugiego takiego oraz Atronacha Burz w [2]. Idź do [3] - rozpraw się z Młokosem, pokonaj rzucającego czary Taarie i przeszukaj tą jaskinię. Potem otwórz drzwi i w [4] zabij drugiego maga, a raczej magiczkę - Fervseę Girothran. Jest tutaj księga Feyfolken III (podnosi o 1 Przywołanie) oraz dużo zwojów i mikstur.
Ramimilk

Przed wejściem do ruin możesz walczyć z jednym ze standardowych potworów: Młokos, Atronach, Postrach Klanów, Dremora, Daedroth, Złota Święta, Skrzydlaty Mrok i Żarłacz. Jest ich trójka, a przed ruinami stoi także Shamar gro-Ogar. Spokojna głowa, nie będzie cię atakował. W ruinach natomiast będą cię atakowali - z [1] przybiegnie odziany w stalową zbroję Vavran Reni z toporem, a z [2] - Feuris Senoril (czaruje, ma krótki miecz). Idź dalej i otwórz drzwi - i znów do pokonania czeka dwóch przeciwników. W [3] jest Haesmar z buławą, a w [4] - Norstar Niszczyciel z toporem. Przeszukaj to pomieszczenie - są tu Amulet Mrozu, Pierścień Magicznego Ognia, Laska Czarodzieja i Krasnoludzki Buzdygan, a także księgi - 36 Lekcji Viveka, Kazanie 4 (podnosi o 1 Mistycyzm), Konkurs Płatnerzy (podnosi o 1 Płatnerstwo) i Tajemnica Talary, Część III (podnosi o 1 Zniszczenie). Możesz wrócić się do [5] i zabrać Szmaragdy z ołtarza i Szklany sztylet ze szkieletu. Pojawi się wtedy wkurzony Dremora.
Sanabi
![Pierwszym przeciwnikiem będzie Sulen Sarandus, ubrany w stalowa zbroję i uzbrojony w Srebrny długi miecz - stoi już w [1] - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Upiorna Brama | TES III Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/183/770426393.jpg)
Pierwszym przeciwnikiem będzie Sulen Sarandus, ubrany w stalowa zbroję i uzbrojony w Srebrny długi miecz - stoi już w [1]. Potem trafisz do jaskini, gdzie możesz zostać zaatakowany z kilku stron - z [2] Rilasi Ralvayn (posiada pewne elementy kościanej zbroi, a także Bojowy Topór Porażeń, z [3] - Felsa Hleran (czaruje), a z [4] - Arelvam Sadrano (stalowa zbroja, jakiś miecz). Przeszukaj ślepe zaułki i skieruj się do drzwi, otwórz je - w [5] pokonasz Madaynu Aravel (rzuca zaklęcia) i Boryn Varen (chitynowa zbroja, jakaś broń obuchowa), a nie dalej jak w [6] - ostatnich przeciwników, czyli Dredyni Salvani z długim mieczem i Golara Omorana (też z długim mieczem i srebrną / stalową zbroją). Możesz przeszukać skrzynki, ale nie ma tu żadnych ciekawych przedmiotów.
Sharapli
![Na dobry początek w [1] rozwalisz jednego z przeciwników: Popielnego Ghula, Zombie lub Niewolnika, albo Lunatyka - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Upiorna Brama | TES III Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/183/770426408.jpg)
Na dobry początek w [1] rozwalisz jednego z przeciwników: Popielnego Ghula, Zombie lub Niewolnika, albo Lunatyka. Przeskocz lawę i idź do [2], gdzie przeszukaj sarkofag - jest tu m.in. Szmaragd, Diament i Surowe Szkło, w worku 100 złota. W [3] zabijesz jednego z przeciwników (ci co poprzednio, plus Zarażony Spaczeniem i Spaczony). W [4] zabijesz dwóch Śniących, w [5] jednego, w [4] leży obok dzwonów Młotek do dzwonów szóstego rodu. Przejdź się do [6], gdzie zabijesz Dremorę, Daedrotha lub Księcia Dremor. Nic więcej ciekawego tu nie ma.
Shishara

Wieża magów, wszyscy są wrogo nastawieni. W [1] zabijesz Belene Yvienne, w [2] Erradan z jakąś bronią, a w sypialniach w [3] - Distel z łukiem. Przeszukaj sypialnię i skieruj kroki do wieży. W [4] zabijesz Iingail (atakuje pięściami), a w [5] rzucająca czary Arbene Gernis. Tu nic nie ma, idź na górę do [6], rozpraw się z ostatnim magiem - Medyn Gilnithem.
Shushishi

Zaczniesz - jak często - od zabijania. W [1] jest Atulg gro-Lagum z toporem, dalej w [2] - Gakdiir z młotem, w końcu w [3] - Halof z maczugą. Ten ostatni ma przy sobie Niewolniczy Klucz, który zabierz - dzięki temu (najpierw pokonując Monsey w [5] z włócznią) będziesz mógł uwolnić niewolników. W [4] są to Ma'Jidarr i Tsajadhi, a w [6] - Meeh-Mei i Deesh-Mees (wcześniej stoi także Dro'Zhirr, ale ten nie jest skuty). Wykonaj skok przez lawę w [7] i idź dalej jaskinią - dotrzesz do sekcji, gdzie są przejścia nad lawą. Po prawej w [8] jest Hełm Burz - można tam się dostać skokiem, ale wydostać już nie. Dlatego jeśli nie masz mikstury lewitacji lub czegoś w tym rodzaju, to wziąć hełmu nie próbuj. W [9] znajduje się ostatni przeciwnik - Vilvyni Uveran ze sztyletem.
Komentarze czytelników
zanonimizowany614571 Legionista
jasne. Najłatwiej jest wklepać kod... ale bez kodów też jest bardzo prosto. Idziesz do tego gostka w Ebonheart który ci mówi o mrocznym bractwie i twierdzy smutku (chyba Appelus cośtam). Zabij go. będziesz mieć wszystko oprócz hełmu a ten jest gdzieś w bazie mrocznego bractwa. ( można też zabić tego orka w domu rzemieślników ale dopiero jak da miecz)
zanonimizowany614571 Legionista
jak macie jeszcze jakieś pytania odnośnie morrowind to walcie.
zanonimizowany846346 Junior
nie wiem czy ktoś w ogóle tu jeszcze zagląda, ale jestem arcymistrzem, ukończyłem wątek fabularny, a wyroków nikt nie cce mi dać. o co chodzi? mam podstawową wersję gry z płyty cd action
zanonimizowany910417 Junior
witam.mam problem od wsyztskich dostalem glos ale nie dali mi pierscienia i szaty tego Hortatora mam tylko pas.u kaazdego bylem i mam pas . . . ktos pomoze??
mrlolekpolska Junior
Głupie jest to że jak nie kupisz Abonamentu to nie widzisz ponad 50%
Tutaj za wszystko trzeba płacić WHY ?
Addamus75 Junior
Witam(: Odkąd Morrowind się pojawił, przechodzę sobie te gierkę już piąty raz. Bardzo polubiłem jej klimacik, i nie tylko.. Tym razem postanowiłem "ułatwić i uprzyjemnić" sobie rozgrywkę kodem na oddychanie pod wodą.. Później przypomniałem sobie o misji w której trzeba utonąć.. Powiedzcie, czy da się coś z tym zrobić? Może, jakoś usunąć skutki wpisania kodu?
Pozdrawiam(:
Smichun Junior
Czy mógłby ktoś mi pomóc?
Zgubiłem Hlormara Moczymordę i nigdzie nie mogę go znaleźć. Wszedłem z nim powybijać bandytów do jaskini w pobliżu kopalni w Calderze i podczas starcia on gdzieś zniknął wczytanie zapisu sprzed wejścia kiedy om jeszcze mi towarzyszył nie pomogło.
Koleżanka Junior
Wersja PDF nie uwzględnia sekcji Questy - Zadania Pozostałe, jest jakaś szansa na to że kiedyś to poprawicie?
anenn579473182f Junior
Mam pytanie. Wybrałem jakąś umiejętność główną i mam ją na 30 poziomie. Gdy próbuje jej się douczyć u nauczyciela wyskakuje mi wiadomość, że nie można. Da się jej douczyć więcej u nauczyciela?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
