Morrowind: Pozostałe miejsca Upiorna Brama
Aktualizacja:
Assarnatamat
![W [1] pokonasz Tolasi Belas - ma jakiś długi miecz, posiada też księgę 36 Lekcji Viveka, Kazanie 12 (podnosi o 1 Ciężki Pancerz, w [2] - Thovasi Alen (ma na sobie Buty Podchodów), a w [3] - Dremorę, Daedrotha, Księcia Dremor - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Upiorna Brama | TES III Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/770426268.jpg)
W [1] pokonasz Tolasi Belas - ma jakiś długi miecz, posiada też księgę 36 Lekcji Viveka, Kazanie 12 (podnosi o 1 Ciężki Pancerz, w [2] - Thovasi Alen (ma na sobie Buty Podchodów), a w [3] - Dremorę, Daedrotha, Księcia Dremor. W [4] znajduje się ołtarz, gdy zabierzesz z niego Rudę Ebonu, pojawi się jak zwykle Dremora.
Grobowiec Rodziny Aryon
![Po jednym z wymienionych przeciwników (Szkielet, Kościej, Truposz lub Zjawa Przodka) spotkasz w [1], [2], [3], [5] i [6] - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Upiorna Brama | TES III Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/770426283.jpg)
Po jednym z wymienionych przeciwników (Szkielet, Kościej, Truposz lub Zjawa Przodka) spotkasz w [1], [2], [3], [5] i [6]. Zacznij przeszukiwać grobowiec - w [2] jest m.in. Szmaragd (i skrzynie), w [4] na kolumnie na środku - Klucz do skrzyni Aryona. W [5] jest Srebrna Włócznia, w [6] parę skrzyń, a w [7] - księga Lorkhan Księżycowy (podnosi o 1 Przemianę).
Grobowiec Rodziny Thalas

Zaraz po wejściu spójrz pod nogi i w lewo - leży tam na ziemi Klucz do grobowca Thalas. Otwórz sobie nim drzwi i idź dalej -w [1] pokonasz jednego z przeciwników: Zjawa Przodka, Szkielet, Truposz lub Kościej (tacy sami stoją po jednym w [3] i [4]). W [2] leży Dreughowa Tarcza, przeszukaj także skrzynie i trupy w [3], [4] i [5].
Jaskinie Dunirai

W tych jaskinie wydobywa się Surowe Szkło - przypominam, że jedna sztuka jest bardzo lekka i warta 200 złota. W "zbiorze" szkła z kopalni przeszkadzać ci mogą wymienione postacie: w [1] Strażnik, w [2] Strażnik i Daryn Vedralu, w [3] Strażnik, Naral Othreleth i Gaden Llarys, w [4] Nelacar i Volanaro, a w [5] - ostatni Strażnik i Reynis Ralvani.
Kopalnia Abaelun

To kopalnia diamentów, należy co imperium. Kręci się tu dwóch strażników, są też górnicy - w [1] Davas Aralas, w [2] Alvor Andas, w [3] Mervis i w [4] Rernel Arano. Jest tu pewne warte uwagi miejsce - [5]. Można wskoczyć za skały i ukryć się, a potem bezkarnie zabrać kilka Diamentów. W ogóle spróbuj pozbierać z kopalni tyle diamentów, ile tylko zdołasz - każdy wart jest 250 złota i waży bardzo mało.
Kopalnia Sudanit

Jest to kopalnia ebonu, należąca do Rodu Redoran. Po kopalni chodzi więc dużo Redorańskich Strażników. W [1] stoi górnik Mils Andrethi. Jeśli masz miksturę wznoszenia lub coś w tym stylu, to możesz zeskoczyć do [2] i wziąć trochę Rudy Ebonu - wspomniana mikstura będzie potrzebna do powrotu. Idź dalej - w [3] jest kolejny górnik - Golana Giralvel. W [4] jest trzech - Belvis Sedri, Galeri Uveleth i Bralyn Androthi, natomiast w [5] stoją Darns Tedalen i Danel Indaren.
Odaishah
![Idź korytarzem, pokonaj przeciwnika (Młokos, Postrach Klanów, Daedroth, Żarłacz, Atronach, Dremora lub Złota Święta) w [1], potem drugiego takiego oraz Atronacha Burz w [2] - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Upiorna Brama | TES III Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/770426362.jpg)
Idź korytarzem, pokonaj przeciwnika (Młokos, Postrach Klanów, Daedroth, Żarłacz, Atronach, Dremora lub Złota Święta) w [1], potem drugiego takiego oraz Atronacha Burz w [2]. Idź do [3] - rozpraw się z Młokosem, pokonaj rzucającego czary Taarie i przeszukaj tą jaskinię. Potem otwórz drzwi i w [4] zabij drugiego maga, a raczej magiczkę - Fervseę Girothran. Jest tutaj księga Feyfolken III (podnosi o 1 Przywołanie) oraz dużo zwojów i mikstur.
Ramimilk

Przed wejściem do ruin możesz walczyć z jednym ze standardowych potworów: Młokos, Atronach, Postrach Klanów, Dremora, Daedroth, Złota Święta, Skrzydlaty Mrok i Żarłacz. Jest ich trójka, a przed ruinami stoi także Shamar gro-Ogar. Spokojna głowa, nie będzie cię atakował. W ruinach natomiast będą cię atakowali - z [1] przybiegnie odziany w stalową zbroję Vavran Reni z toporem, a z [2] - Feuris Senoril (czaruje, ma krótki miecz). Idź dalej i otwórz drzwi - i znów do pokonania czeka dwóch przeciwników. W [3] jest Haesmar z buławą, a w [4] - Norstar Niszczyciel z toporem. Przeszukaj to pomieszczenie - są tu Amulet Mrozu, Pierścień Magicznego Ognia, Laska Czarodzieja i Krasnoludzki Buzdygan, a także księgi - 36 Lekcji Viveka, Kazanie 4 (podnosi o 1 Mistycyzm), Konkurs Płatnerzy (podnosi o 1 Płatnerstwo) i Tajemnica Talary, Część III (podnosi o 1 Zniszczenie). Możesz wrócić się do [5] i zabrać Szmaragdy z ołtarza i Szklany sztylet ze szkieletu. Pojawi się wtedy wkurzony Dremora.
Sanabi
![Pierwszym przeciwnikiem będzie Sulen Sarandus, ubrany w stalowa zbroję i uzbrojony w Srebrny długi miecz - stoi już w [1] - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Upiorna Brama | TES III Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/770426393.jpg)
Pierwszym przeciwnikiem będzie Sulen Sarandus, ubrany w stalowa zbroję i uzbrojony w Srebrny długi miecz - stoi już w [1]. Potem trafisz do jaskini, gdzie możesz zostać zaatakowany z kilku stron - z [2] Rilasi Ralvayn (posiada pewne elementy kościanej zbroi, a także Bojowy Topór Porażeń, z [3] - Felsa Hleran (czaruje), a z [4] - Arelvam Sadrano (stalowa zbroja, jakiś miecz). Przeszukaj ślepe zaułki i skieruj się do drzwi, otwórz je - w [5] pokonasz Madaynu Aravel (rzuca zaklęcia) i Boryn Varen (chitynowa zbroja, jakaś broń obuchowa), a nie dalej jak w [6] - ostatnich przeciwników, czyli Dredyni Salvani z długim mieczem i Golara Omorana (też z długim mieczem i srebrną / stalową zbroją). Możesz przeszukać skrzynki, ale nie ma tu żadnych ciekawych przedmiotów.
Sharapli
![Na dobry początek w [1] rozwalisz jednego z przeciwników: Popielnego Ghula, Zombie lub Niewolnika, albo Lunatyka - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Upiorna Brama | TES III Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/770426408.jpg)
Na dobry początek w [1] rozwalisz jednego z przeciwników: Popielnego Ghula, Zombie lub Niewolnika, albo Lunatyka. Przeskocz lawę i idź do [2], gdzie przeszukaj sarkofag - jest tu m.in. Szmaragd, Diament i Surowe Szkło, w worku 100 złota. W [3] zabijesz jednego z przeciwników (ci co poprzednio, plus Zarażony Spaczeniem i Spaczony). W [4] zabijesz dwóch Śniących, w [5] jednego, w [4] leży obok dzwonów Młotek do dzwonów szóstego rodu. Przejdź się do [6], gdzie zabijesz Dremorę, Daedrotha lub Księcia Dremor. Nic więcej ciekawego tu nie ma.
Shishara

Wieża magów, wszyscy są wrogo nastawieni. W [1] zabijesz Belene Yvienne, w [2] Erradan z jakąś bronią, a w sypialniach w [3] - Distel z łukiem. Przeszukaj sypialnię i skieruj kroki do wieży. W [4] zabijesz Iingail (atakuje pięściami), a w [5] rzucająca czary Arbene Gernis. Tu nic nie ma, idź na górę do [6], rozpraw się z ostatnim magiem - Medyn Gilnithem.
Shushishi

Zaczniesz - jak często - od zabijania. W [1] jest Atulg gro-Lagum z toporem, dalej w [2] - Gakdiir z młotem, w końcu w [3] - Halof z maczugą. Ten ostatni ma przy sobie Niewolniczy Klucz, który zabierz - dzięki temu (najpierw pokonując Monsey w [5] z włócznią) będziesz mógł uwolnić niewolników. W [4] są to Ma'Jidarr i Tsajadhi, a w [6] - Meeh-Mei i Deesh-Mees (wcześniej stoi także Dro'Zhirr, ale ten nie jest skuty). Wykonaj skok przez lawę w [7] i idź dalej jaskinią - dotrzesz do sekcji, gdzie są przejścia nad lawą. Po prawej w [8] jest Hełm Burz - można tam się dostać skokiem, ale wydostać już nie. Dlatego jeśli nie masz mikstury lewitacji lub czegoś w tym rodzaju, to wziąć hełmu nie próbuj. W [9] znajduje się ostatni przeciwnik - Vilvyni Uveran ze sztyletem.
Komentarze czytelników
Mam pytanie. Wybrałem jakąś umiejętność główną i mam ją na 30 poziomie. Gdy próbuje jej się douczyć u nauczyciela wyskakuje mi wiadomość, że nie można. Da się jej douczyć więcej u nauczyciela?
Niektórzy mogą uczyć tylko do pewnego progu. Ty widocznie taki osiągnąłeś.
Teraz albo szukasz lepszego (możesz się chyba tego dowiedzieć od obecnego?) albo samemu się uczyć.
Wersja PDF nie uwzględnia sekcji Questy - Zadania Pozostałe, jest jakaś szansa na to że kiedyś to poprawicie?
Ja również taki poradnik chętnie bym przejrzał, bo Morrowind to moja ulubiona gra. Ale szanse na to są nikłe, bo skoro przez 15 lat taki poradnik nie powstał to pewnie już tak zostanie.
Nie o to mi chodzi. W poradniku, który jest na tej stronie jest sekcja Questy - Zadania Pozostałe, ale w wersji PDF, którą można ściągnąć (też z tej strony) część poradnika o questach kończy się na Zadaniach Daedr. To chyba można poprawić.
Aj, a jednak błąd z mojej strony. PDF jest kompletny, tylko spis treści coś pokręcił. Tajemnica rozwiązana xD
Czy mógłby ktoś mi pomóc?
Zgubiłem Hlormara Moczymordę i nigdzie nie mogę go znaleźć. Wszedłem z nim powybijać bandytów do jaskini w pobliżu kopalni w Calderze i podczas starcia on gdzieś zniknął wczytanie zapisu sprzed wejścia kiedy om jeszcze mi towarzyszył nie pomogło.
Witam(: Odkąd Morrowind się pojawił, przechodzę sobie te gierkę już piąty raz. Bardzo polubiłem jej klimacik, i nie tylko.. Tym razem postanowiłem "ułatwić i uprzyjemnić" sobie rozgrywkę kodem na oddychanie pod wodą.. Później przypomniałem sobie o misji w której trzeba utonąć.. Powiedzcie, czy da się coś z tym zrobić? Może, jakoś usunąć skutki wpisania kodu?
Pozdrawiam(:
Głupie jest to że jak nie kupisz Abonamentu to nie widzisz ponad 50%
Tutaj za wszystko trzeba płacić WHY ?
witam.mam problem od wsyztskich dostalem glos ale nie dali mi pierscienia i szaty tego Hortatora mam tylko pas.u kaazdego bylem i mam pas . . . ktos pomoze??
nie wiem czy ktoś w ogóle tu jeszcze zagląda, ale jestem arcymistrzem, ukończyłem wątek fabularny, a wyroków nikt nie cce mi dać. o co chodzi? mam podstawową wersję gry z płyty cd action
jak macie jeszcze jakieś pytania odnośnie morrowind to walcie.
jasne. Najłatwiej jest wklepać kod... ale bez kodów też jest bardzo prosto. Idziesz do tego gostka w Ebonheart który ci mówi o mrocznym bractwie i twierdzy smutku (chyba Appelus cośtam). Zabij go. będziesz mieć wszystko oprócz hełmu a ten jest gdzieś w bazie mrocznego bractwa. ( można też zabić tego orka w domu rzemieślników ale dopiero jak da miecz)
Ello wiecie jak mozna łatwo zdobyć adamantowy pancerz?
Aktualizacja dopiero teraz? Oczywiście w strefie Premium. A jak ktoś już kiedyś kupił w pdf'ie, to teraz jest w plecy, bo ma nieaktualny co? Bardzo śmieszne.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
