Morrowind: Tworzenie Postaci i Kilka Rad
Aktualizacja:
1. Imię - wpisz swoje imię. Idź następnie na pokład i na most.
2. Rasa - pierwszą rzeczą będzie wybór rasy. Wszystkie rasy są dokładnie opisane w grze, tutaj podam tylko parę rad. Jeśli chcesz grać wojowniczą postacią, to polecam Orków i Nordów (w tej kolejności). Dla magów najlepsi będą Bretoni, a dla złodziei - Bosmerowie i Khajiici. Dunmerowie są dobrzy z tego powodu, że połowa ludzi na wyspie to właśnie mroczne elfy - dzięki czemu łatwo się ze wszystkimi dogadasz. Redgardowie sa dobrzy dla szermierzy (duży bonus do długiego ostrza), Argonianie do wszystkiego (ale, podobnie jak Khajiici, nie mogą nosić butów, więc będziesz musiał dodatkowo ćwiczyć umiejętność Bez Zbroi). Nie polecam natomiast Altmerów (żadnych bonusów do broni) i Imperialnych (aż TRZY bonusy do broni, w tym do Walki Wręcz, podczas gdy zwykle będziemy walczyli jednym rodzajem broni). Wejdź do budynku i porozmawiaj z dziadkiem.
3. Klasa Postaci - polecam przejrzeć wszystko i samemu wybrać, chyba że koniecznie chcesz grać losowaną postacią - wtedy wybierz pytania. Najlepiej samemu wybrać umiejętności, czytając opis każdej i rady, które zawarłem w rozdziale Umiejętności.
4. Znak Zodiaku - każdy ze znaków daje ci zdolności i bonusy, lecz także wady. Niewątpliwie najlepszym znakiem jest Dama, która daje 25 punktów do Osobowości i Wytrzymałości. Nie polecam natomiast Węża i Czeladnika.
5. Pierwsze Rozkazy - wraz z wybraniem postaci dostaniesz złoto i pierwsze rozkazy. Teraz musisz skierować się do wyjścia...
6. Co dalej? - to pytanie może ci nurtować. Świat jest ogromny, mnóstwo ludzi i gildii - naprawdę można się przerazić. Oto kilka moich propozycji na sposób grania:
- udaj się od razu do Balmory z paczką (patrz zadania dla Ostrzy) i przyłącz się go Gildii Ostrzy. Zacznij wykonywać zadania dla różnych Gildii, poznaj przyjaciół, zrób sobie wrogów. Korzystaj z opisu zadań, by się nie pogubić. Nie można wykonać WSZYSKTICH zadań dla WSZYSTKICH organizacji - ale dla znacznej większości. Aby nie mieć problemów, to jeśli chodzi o Gildie,na koniec zostaw sobie Gildię Wojowników. Możesz się przyłączyć tylko do jednego rodu i jednego klanu wampirów. Pozostałe zadania dla pozostałych organizacji można wykonywać w dowolnej kolejności.
- eksploruj teren, wejdź do jaskini, wykonaj pobocznie zadania w Seyda Neen. Udaj się do Hla Oad i pobliskich ruin. Poznaj świat, spróbuj zdobyć ważniejsze magiczne przedmioty - niektóre można spokojnie zdobyć nawet i początkującą postacią (tylko trzeba mieć odpowiednie mikstury - przede wszystkim wznoszenia i leczące, po więcej szczegółów dotyczących tych ). Poniżej ich lista:
Buty Apostoła (najlepsze buty) - Andasreth . Berandas
Chryzamer (świetny dwuręczny miecz) - Sadrith Mora , Abanabi
Daedryczne Zakrzywione Ostrze (ciekawa i silna broń) - Tel Aruhn , Wieża Tel Fyr
Hełm Orcyna Niedźwiedziego Pazura (najlepszy hełm w grze) - patrz Zadania Daedr,
Kieł Haynekhtnameta (najlepszy sztylet) - Andasreth , Mamaea
Kirys Bogów (jeden z dwóch najlepszych kirysów) - Ebonheart , Ebonheart, Komnaty Wielkiej Rady
Lewa i Prawa Pięść Randagulfa (najlepsze rękawice) - Gnaar Mok , Ilunibi
Łuk Wycieńczenia Sul-Senipula (najlepszy łuk) - Obóz Urshilaku , Urshilaku
Maska Clavicusa Złośliwego (bardzo dobry hełm) - Dagon Fel , Dagon Fel, Wieża Sorkvilda
Opoka Eidelona (najlepsza w grze tarcza) - Obóz Urshilaku , Ibar-Dad
Pancerz ze Skóry Hircyna - Tel Arhn , Wieża Tel Fyr
Smoczy Kirys (jeden z dwóch najlepszych kirysów) - Ebonheart , Grota Mudan
Zgniatacz Czaszek (najlepsza broń obuchowa) - Sadrith Mora , Grobowiec Rodziny Omaren
Złote Ostrze (najlepszy miecz jednoręczny) - patrz Zadania Daedr, Boethiah
- rób po prostu co chcesz :) Morrowind to bardzo, przepraszam - BARDZO wszechstronna gra..
7. Usługi - w świecie Vvardenfell można korzystać z szeregu różnych usług. Niektóre osoby oferują tylko i wyłącznie usługi dla swojej organizacji, a jakby tego było mało - niektórzy mają usługi tylko dla wyższych rangą członków. Oto lista:
- Handel - handlujesz z daną osobą, sprzedajesz i kupujesz. Jej nastawienie oraz twoja Umiejętność handel odpowiada za to, jak dobre ceny dostaniesz. Zwykle kupcy mają mało złota, dlatego jeśli masz jakąś droższą rzecz do sprzedania, to kup inną - drogą - od kupca, wtedy jego złoto się powiększy. Sprzedaj swoją, prześpij się 24 godziny (wtedy kupiec będzie miał kasę na nowo) i sprzedaj kupioną dzień wcześniej. Najlepszy kupiec (kupuje zawsze po tych samych cenach) to Pełzacz w Calderze.
- Szkolenie - nauczyciel ma trzy umiejętności i może cię za opłatą pouczyć. Jeden ze sposobów na rozwijanie umiejętności. Dzięki temu mają dużo pieniędzy można mieć 100 we wszystkich umiejętnościach.
- Podróż - za drobną opłatą, za pomocą łazika, łódki lub portalu w gildii magów możesz się przenieść do różnych miejsc. Po więcej szczegółów zapraszam do rozdziału Transport.
- Naprawa - za opłatą kowal naprawi zniszczoną broń i pancerz. Można samemu to robić używając młotków płatnerskich i szczypców, ale potrzebna jest wystarczająco wysoka umiejętność Płatnerstwa.
- Zaklęcia - niektórzy magowie uczą cię za opłatą zaklęć. Kupowanie ich jest o tyle potrzebne, że tylko w taki sposób uczysz się efektów - a te używane są w tworzeniu nowych zaklęć i zaklinaniu przedmiotów. Zwykle zaklęcia można kupić w świątyniach i gildiach magów.
- Zaklinanie - czarodziej może za opłatą zakląć twój przedmiot. Plusem jest to, że nie ma szansy niepowodzenia (bo można też samemu zaklinać, po więcej informacji zapraszam do rozdziału Zaklinanie), minusem - ogromna ilość pieniędzy, jakie trzeba wydać.
- Tworzenie Zaklęć - mag, z poznanych przez ciebie efektów tworzy nowe zaklęcie. Nie można tworzyć własnych zaklęć, pomóc ci w tym może tylko jakiś mag.
Komentarze czytelników
zanonimizowany614571 Legionista
jasne. Najłatwiej jest wklepać kod... ale bez kodów też jest bardzo prosto. Idziesz do tego gostka w Ebonheart który ci mówi o mrocznym bractwie i twierdzy smutku (chyba Appelus cośtam). Zabij go. będziesz mieć wszystko oprócz hełmu a ten jest gdzieś w bazie mrocznego bractwa. ( można też zabić tego orka w domu rzemieślników ale dopiero jak da miecz)
zanonimizowany614571 Legionista
jak macie jeszcze jakieś pytania odnośnie morrowind to walcie.
zanonimizowany846346 Junior
nie wiem czy ktoś w ogóle tu jeszcze zagląda, ale jestem arcymistrzem, ukończyłem wątek fabularny, a wyroków nikt nie cce mi dać. o co chodzi? mam podstawową wersję gry z płyty cd action
zanonimizowany910417 Junior
witam.mam problem od wsyztskich dostalem glos ale nie dali mi pierscienia i szaty tego Hortatora mam tylko pas.u kaazdego bylem i mam pas . . . ktos pomoze??
mrlolekpolska Junior
Głupie jest to że jak nie kupisz Abonamentu to nie widzisz ponad 50%
Tutaj za wszystko trzeba płacić WHY ?
Addamus75 Junior
Witam(: Odkąd Morrowind się pojawił, przechodzę sobie te gierkę już piąty raz. Bardzo polubiłem jej klimacik, i nie tylko.. Tym razem postanowiłem "ułatwić i uprzyjemnić" sobie rozgrywkę kodem na oddychanie pod wodą.. Później przypomniałem sobie o misji w której trzeba utonąć.. Powiedzcie, czy da się coś z tym zrobić? Może, jakoś usunąć skutki wpisania kodu?
Pozdrawiam(:
Smichun Junior
Czy mógłby ktoś mi pomóc?
Zgubiłem Hlormara Moczymordę i nigdzie nie mogę go znaleźć. Wszedłem z nim powybijać bandytów do jaskini w pobliżu kopalni w Calderze i podczas starcia on gdzieś zniknął wczytanie zapisu sprzed wejścia kiedy om jeszcze mi towarzyszył nie pomogło.
Koleżanka Junior
Wersja PDF nie uwzględnia sekcji Questy - Zadania Pozostałe, jest jakaś szansa na to że kiedyś to poprawicie?
anenn579473182f Junior
Mam pytanie. Wybrałem jakąś umiejętność główną i mam ją na 30 poziomie. Gdy próbuje jej się douczyć u nauczyciela wyskakuje mi wiadomość, że nie można. Da się jej douczyć więcej u nauczyciela?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
