Morrowind: Lalatia Varian - Wyrocznia
Aktualizacja:
Lalatia Varian - Wyrocznia
To ostatnia kampania. Polega na odzyskiwaniu cennych i zaginionych artefaktów. Czasami wyrocznia - Lalatia Varian - będzie miała zrozumiałe wizje, czasami niezrozumiałe. W drugim przypadku odczytać jej sny mogą dwie osoby: mędrzec Llalam Dredil (stoi na górze Komnat Wielkiej Rady - [18] w Ebonheart , Ebonheart) lub zwiadowca Nalasa Sarothen (stoi na dole Oberży Złote Kwiecie - wejście w [1] z placu dzielnicy Vivek , ViveK, Strefa Hlaalu). Oboje mówią to samo, więc gdy musisz skorzystać z ich pomocy - idź tylko do jednego.
1. Pierścień z Mroku - pierwsze zadanie polega na odnalezieniu artefaktu o nazwie Pierścień Wiatru. Aby ci się powiodło, dostaniesz zwoje: dwa Zwoje Interwencji Bóstw, dwa Zwoje Wigoru i dwa Zwoje Żywotności. Pomów o pierścieniu z mędrcem lub zwiadowcą (lokacje na górze). Dadzą ci lokalizację pierścienia - Tel Aruhn , Nammu. Udaj się tam i wejdź do środka. Zabij Sulesę z długim ostrzem w [1], potem Mornsu Omalor w [2] z łukiem. Skieruj kroki do [6] - czeka tam Galar Baren z krótkim ostrzem. Idź do wysokiej jaskini, pokonaj w [7] Galmisa Drena (ma Dwemerowy Hełm, Dwemerowy Kirys, Pierścień Wiatru i Kościane Buty). Zabierz pierścien i kontynuuj wędrówkę na górę - dojdź do [8], stoi tam Jon Hawker. Jeśli masz przy sobie Zwój Interwencji Bóstw, to może go dać Jonowi - w zamian dostaniesz rękawiczki: Ostrzeżenie Zenithara i Podstęp Zenithara. Z pierścieniem wracaj do wyroczni. Pozwoli ci go zachować i da kolejne zadanie.
2. Buty Apostoła - drugi sen opowiadał o najlepszych butach w grze, czyli Butach Apostoła. Przed wyprawą jednak KONIECZNIE musisz mieć jakiś Zwój Interwencji Bóstw. Tym razem lokalizacja jest jaśniejsza, jest to twierdza Andasreth , Berandas. Po zejściu znajdź szkielet w [4], który ma ze sobą Zardzewiały Klucz. W [3] jest Dremora - pokonaj ją i zejdź na dół schodami w A. Tutaj bądź przygotowany na spotkanie przeciwników (Młokos, Clannfear, Atronach, Dremora, Hunger, Złota Święta, Skrzydlaty Mrok, Daedroth) w miejscach oznaczonych [6], [7] i [9]. W [8] na pewno jest Dremora. Odnajdź szybko schody w B i wejdź do jaskiń. Jednego z przeciwników wymienionych wcześniej rodzajów spotkasz na pewno w [12] i [13], natomiast jednego z tych - Dremora, Daedroth, Książe Dremor - w [14], [16] i [17]. Idź na razie do [18], gdzie zabijesz dwa Skrzydlate Mroki. Przeszukaj ciało Martwego Bohatera - zabierz mu Daedryczną Laskę i Buty Apostoła. Te ostatnie pozwolą ci wznieść się na górę do [19] - tam przeszukaj skrzynie i pogadaj z Amą Nin. Daj jej Zwój Interwencji Bóstw, a dostaniesz Bluzę Mary i Koszulę Mary. Wracaj do Lalatii Varian - okaże się, że być może pomogłeś bogini, która wystawiała cię na próbę w ciele śmiertelniczki. Fajnie. Buty możesz zachować dla siebie.
3. Lodowe Ostrze Monarcha - znowu twierdza do przeszukania, lecz tym razem przeciwnikami będą prawie sami ludzie. Udaj się do Rotheran , Rotheran. W środku czeka cię tutaj dużo walki. Pierwszym wrogiem będzie Fevus Aryon w [1] (ma Kościaną Pawęż i Kościany Kirys Gah-Julan, uzbrojony jest w długie ostrze). Drugim - Ereven Velas z łukiem w [2]. W [3] czeka dwóch wrogów: Irvsie Othran (ma Kościane Naramienniki, Kościany Kirys Gah-Julan i Niewolniczy Klucz z Rotheran, rzuca zaklęcia, uzbrojona jest w krótkie ostrze) oraz Maralie Ares z długim mieczem. Idź do [4] - tu jest najmocniejszy przeciwnik - Llaren Terano. Posiada Pierścień Adusamsi, Szatę Adusamsi, Lodowe Ostrze Monarcha oraz Klucz do Celi Niewolników. Pokonaj jeszcze tylko Daynila Farandasa z łukiem w [5] i możesz zeskakiwać na arenę w [6]. Musisz pokonać tu dwa Młokosy i Księcia Dremor, stoją tu także (lub są już martwi) niewolnicy: Wih-Eius i Asum. Otwórz celę w [7] i porozmawiaj z Adusamsi Assurnarairan. Daj jej pierścień - szybko ucieknie. Wracaj do wyroczni, ostrze jak zwykle idzie dla ciebie, dodatkowo uwolniona kobieta podziękuje ci i przekaże Pierścień Adusamsi.
4. Zwój Srogiego Przypiekania - potężne zaklęcie zapisane na zwoju przepadło, a twoim zadaniem jest je odnaleźć i dodatkowo pozbawić życia pewną niewygodną osobę. Wybierz się do Hlormaren , Ashalmimilkala. W środku pierwszym przeciwnikiem będzie Meryaran w [1] (odziany w stalową zbroję, ma długi miecz). Idź dalej w lewo do [3], gdzie jest czarodziej Carecalmo. Szczerze mówiąc trudno go ci będzie pokonać rzucając się na niego. O wiele lepszym sposobem jest walka z dystansu z jednoczesnym unikaniem zaklęć. Jeśli jednak zwykle walczysz bezpośrednio, to stań dalej i poczekaj, aż magik wytraci całą swoją manę (starcza mu na nie więcej niż 10 zaklęć) jednocześnie unikając czarów - wtedy zaatakuj, zabij go i zabierz Pas Sztuk Przyziemnych. Korytarz w wodzie prowadzi do zalanego pomieszczenia, inną drogą możesz się dostać na górę tej komnaty - prowadzi do niego wejście w [4]. By dostać się na górę, użyj po prostu Butów Apostoła. W [5] znajdziesz ciało Urjorad, ma on przy sobie Srebrną Laskę Boskiego Sądu i Pierścień Kameleona. Obok na ołtarzu leży Zwój Srogiego Przypiekania. Ze zwojem wracaj do wyroczni, a dostaniesz dodatkowo Lewą i Prawą Rękawicę Chwały.
5. Zgniatacz Czaszek - ostatnie zadanie i niezwykle potężny, co równie trudny do znalezienia artefakt. Tym razem poradź się i zwiadowcy i mędrca. Z informacjami ruszaj na poszukiwania. Znajdź na wschodzie grobowiec - Sadrith Mora , Grobowiec Rodziny Omaren. W środku w [1] pokonasz jednego z przeciwników: Młokos, Atronach, Postrach Klanów, Żarłacz, Dremora, Daedroth, Złota Święta lub Skrzydlaty Mrok. Idź do [2], zabij Dremorę, Księcia Dremor lub Daedrotha. W [3] będzie dwóch z wymienionych wcześniej przeciwników, w [4] znajduje się skrzynia - i wejście do jaskiń. Idź jedyną możliwą drogą, przekrocz wodospad i najlepiej od razu zeskocz do wody. Idź do [5], pokonaj Atronacha Mrozu i przeszukaj skrzynię - znajdziesz w niej m.in. Starożytny, Daedryczny Klucz. Z kluczem, wspinając się i skacząc po półkach skalnych, dostań się do A. Idź do [6], pokonaj Atronacha Mrozu i otwórz drzwi. Idź do [8], pokonaj Atronacha Ognia. Nad lawą w [9] lewituje skrzynia - jest w niej młot Zgniatacz Czaszek. Wróć się z nim do wyroczni, by poinformować o swoim sukcesie.
Komentarze czytelników
Mam pytanie. Wybrałem jakąś umiejętność główną i mam ją na 30 poziomie. Gdy próbuje jej się douczyć u nauczyciela wyskakuje mi wiadomość, że nie można. Da się jej douczyć więcej u nauczyciela?
Niektórzy mogą uczyć tylko do pewnego progu. Ty widocznie taki osiągnąłeś.
Teraz albo szukasz lepszego (możesz się chyba tego dowiedzieć od obecnego?) albo samemu się uczyć.
Wersja PDF nie uwzględnia sekcji Questy - Zadania Pozostałe, jest jakaś szansa na to że kiedyś to poprawicie?
Ja również taki poradnik chętnie bym przejrzał, bo Morrowind to moja ulubiona gra. Ale szanse na to są nikłe, bo skoro przez 15 lat taki poradnik nie powstał to pewnie już tak zostanie.
Nie o to mi chodzi. W poradniku, który jest na tej stronie jest sekcja Questy - Zadania Pozostałe, ale w wersji PDF, którą można ściągnąć (też z tej strony) część poradnika o questach kończy się na Zadaniach Daedr. To chyba można poprawić.
Aj, a jednak błąd z mojej strony. PDF jest kompletny, tylko spis treści coś pokręcił. Tajemnica rozwiązana xD
Czy mógłby ktoś mi pomóc?
Zgubiłem Hlormara Moczymordę i nigdzie nie mogę go znaleźć. Wszedłem z nim powybijać bandytów do jaskini w pobliżu kopalni w Calderze i podczas starcia on gdzieś zniknął wczytanie zapisu sprzed wejścia kiedy om jeszcze mi towarzyszył nie pomogło.
Witam(: Odkąd Morrowind się pojawił, przechodzę sobie te gierkę już piąty raz. Bardzo polubiłem jej klimacik, i nie tylko.. Tym razem postanowiłem "ułatwić i uprzyjemnić" sobie rozgrywkę kodem na oddychanie pod wodą.. Później przypomniałem sobie o misji w której trzeba utonąć.. Powiedzcie, czy da się coś z tym zrobić? Może, jakoś usunąć skutki wpisania kodu?
Pozdrawiam(:
Głupie jest to że jak nie kupisz Abonamentu to nie widzisz ponad 50%
Tutaj za wszystko trzeba płacić WHY ?
witam.mam problem od wsyztskich dostalem glos ale nie dali mi pierscienia i szaty tego Hortatora mam tylko pas.u kaazdego bylem i mam pas . . . ktos pomoze??
nie wiem czy ktoś w ogóle tu jeszcze zagląda, ale jestem arcymistrzem, ukończyłem wątek fabularny, a wyroków nikt nie cce mi dać. o co chodzi? mam podstawową wersję gry z płyty cd action
jak macie jeszcze jakieś pytania odnośnie morrowind to walcie.
jasne. Najłatwiej jest wklepać kod... ale bez kodów też jest bardzo prosto. Idziesz do tego gostka w Ebonheart który ci mówi o mrocznym bractwie i twierdzy smutku (chyba Appelus cośtam). Zabij go. będziesz mieć wszystko oprócz hełmu a ten jest gdzieś w bazie mrocznego bractwa. ( można też zabić tego orka w domu rzemieślników ale dopiero jak da miecz)
Ello wiecie jak mozna łatwo zdobyć adamantowy pancerz?
Aktualizacja dopiero teraz? Oczywiście w strefie Premium. A jak ktoś już kiedyś kupił w pdf'ie, to teraz jest w plecy, bo ma nieaktualny co? Bardzo śmieszne.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
