Morrowind: Pozostałe miejsca Obóz Urshilaku
Aktualizacja:
Abinabi

Idąc korytarzem będziesz pokonywał przeciwników. Popielny Ghul, Popielny Niewolnik, Popielny Zombie, Zarażony Spaczeniem, Spaczony lub Lunatyk stoi w [1], [2] i [3]. Są też Śniący - jeden w [4] i dwóch w [5]. Jedynym przedmiotem jest Młotek do Dzwonów Szóstego Rodu w obok dzwonów w [4].
Ashurnabitashpi

Uważaj penetrując zewnętrzne okolice. W [1] i [2] spotkasz albo Postrach Klanów albo Orgima (w zależności od poziomu). W [3], [4], [5], [6] i [7] tradycyjnie - Młokos, Postrach Klanów, Dremora, Skrzydlaty Mrok, Daedroth, Żarłacz, Atronach lub Złota Święta. W [8] jest wejście do górnej części kaplicy, natomiast w [9] - wejście do dolnej części. W [10] znajdują się natomiast drzwi do drugiej części kaplicy. Skorzystaj z tych ostatnich - znajdziesz się w małym daedrycznym pomieszczeniu. Jest tu para przeciwników (Dremora, Książe Dremor lub Daedroth). W przeciwległych rogach są skrzynki i beczki do przeszukania, natomiast w jednym z dwóch pozostałych obok łóżek księga Hipotetyczna Zdrada (podnosi o 1 Zniszczenie).
Ashurnabitashpi, wnętrze

Na dole pokonasz dwójkę przeciwników. W [1] będzie to Earmil (mag, posiada Szklany Sztylet i Pierścień Srebrnej Wiedzy), a w [2] Sanyon - rycerz z toporem i w metalowej zbroi. Oprócz ołtarza w [3] (z którego jeśli zabierzesz klejnot, to pojawi się Dremora) nie ma tu na dole już nic wartego uwagi - lepiej albo użyć czegoś do wznoszenia się, albo wejść do kaplicy drugim wejściem. Na górze do zabicia w [4] czeka Hyarnarenquar (posiada łuk, potrafi nieźle czarować) oraz Dremora, Książę Dremor lub Daedroth w [5]. Jedyna skrzynia, którą można przeszukać, stoi na filarze w [6] - aby się do niej dostać, będziesz musiał skorzystać z jakiegoś przedmiotu (mikstura, zwój, zaklęcie) umożliwiającego wznoszenie się.
Bthungthumz

Opisanie tych dwemerowych ruin jest niezwykłe proste. W [1], [2], [3], [4], [5], [6], [7] i [8] będzie, zależnie od poziomu, jeden z przeciwników: Krasnoludzkie Widmo, Pajęczy Centurion, Kulisty Centurion, Parowy Centurion. Beczki i skrzynki, czekające na przeszukanie, są w [6] i [7]. W [9] natomiast znajduje się duch Dahrk Mezalfa - gdy go zabijesz, możesz wziąć Pierścień Dahrk Mezalfa.
Grobowiec Rodziny Drath
![W [1], [2] i [4] spotkasz, zależnie od poziomu, Zjawę Przodka, Szkielet, Truposza, Kościeja - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Obóz Urshilaku | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/765263658.jpg)
W [1], [2] i [4] spotkasz, zależnie od poziomu, Zjawę Przodka, Szkielet, Truposza, Kościeja. W [3] stoi: Młokos, Postrach Klanów, Dremora, Skrzydlaty Mrok, Daedroth, Żarłacza, Atronach lub Złota Święta. Para drzwi, które prowadzą do korytarza omijającego dziurę w podłodze jest pod pułapką, więc uważaj. W [5] jest mała skrzynka oraz księga: Nadzieja Redoran (podnosi o 1 Broń Obuchową).
Grobowiec Rodziny Llando
![W [1], [2] i [3] stoi po jednym: Zjawie Przodku, Szkielecie, Truposza, Kościeja - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Obóz Urshilaku | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/765263674.jpg)
W [1], [2] i [3] stoi po jednym: Zjawie Przodku, Szkielecie, Truposza, Kościeja. Zabij ich i przeszukaj miejsca oznaczone [4] i [5]. Nie ma poza tym nic ciekawego.
Grota Madas

W tej grocie nie ma zbyt wiele ciekawego do szukania, a co gorsza - można łatwo się utopić. Jeśli chcesz płynąć do [1] to wiedz, że tam nie można wypłynąć i zaczerpnąć powietrza, bo po prostu nie ma gdzie. Już lepiej jest w [2], poza tym na dnie w tej części jaskini znajduje się Topielec, którego można przeszukać (ale wielkich skarbów się raczej nie spodziewaj). Poza tym należy uważać na Dreughów i wszelkiej maści ryby.
Ibar-Dad

Ta jaskinia zawiera potężne skarby, ale zdobycie ich postacią niedoświadczoną (mniej niż 15 poziom) jest raczej niemożliwe. Na dobry początek idź do [1] - tu na dole są dwa Młokosy, natomiast na górze - czarodziej Badama Andarys (przyzwie Truposza, posiada kuszę). Otwórz drzwi i wejdź do [2], gdzie na śmierć czeka kolejny mag - imieniem Elante. Zabij ją i koniecznie zabierz leżące obok przedmioty: Notatki Elante, Zwyczajny Klucz i Pierścień Kocich Oczu. Skieruj kroki do [3] - pokonaj tam Daedrotha. W skrzyni, oprócz różnych przedmiotów, na pewno będzie Pordzewiały, Daedryczny Klucz. Weź go i idź do [4]. Tam musisz pokonać parę Księży Dremor, otwórz sobie drzwi do [5] i rozpraw się ze Złotą Świętą. Trud się bardzo opłaci - znajdziesz tu przede wszystkim: osiem Prastarych Srebrnych Sztyletów, księgi Tajemnica Talary, część II (podnosi o 1 Zniszczenie) i 36 Lekcji Viveka, Kazanie 16 (podnosi o 1 Topór), Daedryczny Topór Wojenny, Daedryczna Tarcza, Daedryczne Oblicze Natchnienia i Daedryczna Laska. Jednak największym odkryciem będzie umieszczona wyżej tarcza Opoka Eleidona (najlepsza tarcza w grze).
Kopalnia Jaj Akimaes-Ilanipu
![Robotników Kwama, Zwiadowców Kwama lub Wojowników Kwama możesz spotkać w [1], [2] i [3] - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Obóz Urshilaku | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/765263721.jpg)
Robotników Kwama, Zwiadowców Kwama lub Wojowników Kwama możesz spotkać w [1], [2] i [3]. W [3] znajduje się też Królowa Kwama. Poza tym nie ma tu nic ciekawego.
Kopalnia Jaj Hairat-Vassamsi
![Robotników Kwama, Zwiadowców Kwama lub Wojowników Kwama możesz spotkać w korytarzach w [1], [2], [3] i [4] - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Obóz Urshilaku | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/765263737.jpg)
Robotników Kwama, Zwiadowców Kwama lub Wojowników Kwama możesz spotkać w korytarzach w [1], [2], [3] i [4]. Skorzystaj potem z drzwi w A. Te same istoty spotkasz w [5], [6], [7], [8] i [9]. W [10] natomiast jest królowa. Jak wyżej, kopalnia ta nie jest zbytnio interesująca.
Sha-Adnius
![Tuż po wejściu w [1] zostaniesz zaatakowany przez Ogary, a także Bormira (może Boromira - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Obóz Urshilaku | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/765263752.jpg)
Tuż po wejściu w [1] zostaniesz zaatakowany przez Ogary, a także Bormira (może Boromira?) z łukiem. Nie powinni sprawić problemów - nie zapomnij wziąć z ciała tego ostatniego Klucza do Sha-Adius. Skieruj kroki do [2], tam zabijesz Giningila z maczugą (on także ma przy sobie wspomniany klucz). Przeszukaj jaskinię i idź do [3]. Pokonaj Naris Selaren z krótkim mieczem, zabierz Niewolniczy klucz z Sha-Adnius z ławki przy ognisku. Dzięki temu będziesz mógł się dostać do niewolników (Ri'Vassa, Sholani, Tsani, Han-Tulm, Jeer-Maht, Gih-Ja) w [4] i ich uwolnić.
Shishi

Wieża magów została napadnięta, jest tu pełno trupów. Już w [1] leży Celegil, w [2] - Indrel, a w [3] - Amring. Idź do [4] - na dole martwa jest Marielle Amede. Jeśli należysz do Rodu Redoran, to nikt cię tu nie będzie atakował. W przeciwnym razie szykuj się do walki. W [4] na dole będzie jest Anise Romoran (nosi kościaną zbroję). Wejdź po schodach na górę - tam pokonasz Temisa Romavela (ta sama zbroja) i Breramę Selas (oprócz zbroi ma także Amulet Potężnych Ciosów i Raport z Shishi). Martwi leżą Aditte Oges i Lanie Endre. Możesz przeszukać to miejsce, znajdziesz m.in. księgę Receptariusz Alchemia. W [5] na stoliku leży czaszka - użyj jej, a przekręci się i odsłoni klapę do [6] na dole. Jest tam czarodziej Faves Andas, który od razu cię zaatakuje (chyba, że należysz do Rodu Telvanni).
Yesamsi
![W [1] zaatakuje cię - zależnie od poziomu - jeden z następujących przeciwników: Młokos, Postrach Klanów, Dremora, Skrzydlaty Mrok, Daedroth, Żarłacz, Atronach lub Złota Święta - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Obóz Urshilaku | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/765263783.jpg)
W [1] zaatakuje cię - zależnie od poziomu - jeden z następujących przeciwników: Młokos, Postrach Klanów, Dremora, Skrzydlaty Mrok, Daedroth, Żarłacz, Atronach lub Złota Święta. W [2] jest Dralisi Ienith, mag (walczy krótkim mieczem). Przeszukaj jej stanowisko i kontynuuj wędrówkę - w [3] pokonasz Atronacha Ognia, w [4] w wodzie może być jakiś Dreugh lub Żarłacz. Korytarz prowadzi dalej do drzwi pod pułapką, jest za nimi w [5] Atronach Ognia, Mrozu lub Burz. A na końcu w [6] czeka na ciebie Iirenoore, która także zajmuje się magią. Niestety, w tej jaskini nie ma żadnego ciekawszego przedmiotu.
Komentarze czytelników
Mam pytanie. Wybrałem jakąś umiejętność główną i mam ją na 30 poziomie. Gdy próbuje jej się douczyć u nauczyciela wyskakuje mi wiadomość, że nie można. Da się jej douczyć więcej u nauczyciela?
Niektórzy mogą uczyć tylko do pewnego progu. Ty widocznie taki osiągnąłeś.
Teraz albo szukasz lepszego (możesz się chyba tego dowiedzieć od obecnego?) albo samemu się uczyć.
Wersja PDF nie uwzględnia sekcji Questy - Zadania Pozostałe, jest jakaś szansa na to że kiedyś to poprawicie?
Ja również taki poradnik chętnie bym przejrzał, bo Morrowind to moja ulubiona gra. Ale szanse na to są nikłe, bo skoro przez 15 lat taki poradnik nie powstał to pewnie już tak zostanie.
Nie o to mi chodzi. W poradniku, który jest na tej stronie jest sekcja Questy - Zadania Pozostałe, ale w wersji PDF, którą można ściągnąć (też z tej strony) część poradnika o questach kończy się na Zadaniach Daedr. To chyba można poprawić.
Aj, a jednak błąd z mojej strony. PDF jest kompletny, tylko spis treści coś pokręcił. Tajemnica rozwiązana xD
Czy mógłby ktoś mi pomóc?
Zgubiłem Hlormara Moczymordę i nigdzie nie mogę go znaleźć. Wszedłem z nim powybijać bandytów do jaskini w pobliżu kopalni w Calderze i podczas starcia on gdzieś zniknął wczytanie zapisu sprzed wejścia kiedy om jeszcze mi towarzyszył nie pomogło.
Witam(: Odkąd Morrowind się pojawił, przechodzę sobie te gierkę już piąty raz. Bardzo polubiłem jej klimacik, i nie tylko.. Tym razem postanowiłem "ułatwić i uprzyjemnić" sobie rozgrywkę kodem na oddychanie pod wodą.. Później przypomniałem sobie o misji w której trzeba utonąć.. Powiedzcie, czy da się coś z tym zrobić? Może, jakoś usunąć skutki wpisania kodu?
Pozdrawiam(:
Głupie jest to że jak nie kupisz Abonamentu to nie widzisz ponad 50%
Tutaj za wszystko trzeba płacić WHY ?
witam.mam problem od wsyztskich dostalem glos ale nie dali mi pierscienia i szaty tego Hortatora mam tylko pas.u kaazdego bylem i mam pas . . . ktos pomoze??
nie wiem czy ktoś w ogóle tu jeszcze zagląda, ale jestem arcymistrzem, ukończyłem wątek fabularny, a wyroków nikt nie cce mi dać. o co chodzi? mam podstawową wersję gry z płyty cd action
jak macie jeszcze jakieś pytania odnośnie morrowind to walcie.
jasne. Najłatwiej jest wklepać kod... ale bez kodów też jest bardzo prosto. Idziesz do tego gostka w Ebonheart który ci mówi o mrocznym bractwie i twierdzy smutku (chyba Appelus cośtam). Zabij go. będziesz mieć wszystko oprócz hełmu a ten jest gdzieś w bazie mrocznego bractwa. ( można też zabić tego orka w domu rzemieślników ale dopiero jak da miecz)
Ello wiecie jak mozna łatwo zdobyć adamantowy pancerz?
Aktualizacja dopiero teraz? Oczywiście w strefie Premium. A jak ktoś już kiedyś kupił w pdf'ie, to teraz jest w plecy, bo ma nieaktualny co? Bardzo śmieszne.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
