Morrowind: Pozostałe miejsca Obóz Erabenimsun
Aktualizacja:
Grobowiec Rodziny Alas

Tu będziesz pokonywał różnych przeciwników - niektórzy są naprawdę mocni, więc uważaj. W [1] jest to Atronach Ognia, w [3] Ogrim, w [4] Atronach Burz, w [6] Postrach Klanów, a w [7] - Żarłacz. Przeszukaj zwłoki leżące w [2], w [5] skrzynki, a także Zwłoki Varnera Hlerasa. Skrzynie są jeszcze w [6] i [7], w [6] na sarkofagu leży księga Nazad (podnosi o 1 Przywrócenie).
Grobowiec Rodziny Aran

Spójrz w prawo na ścianę, jak tylko znajdziesz się w grobowcu - leży na niej Klucz do Grobowca Aran. Najpierw przeciwnicy - w [1], [4], [5] i [6] spotkasz zależnie od poziomu Zjawę Przodków, Truposza, Szkielet lub Kościeja, a w [3] - Młokosa, Żarłacza, Postrach Klanów, Atronacha, Skrzydlaty Mrok, Złotą Świętą, Dremorę lub Daedrotha. Miejsca warte odwiedzenia są trzy. [2] - na ścianie wisi tu Pawęż ze Smoczej Łuski, [5] - jest tu leżący w ziemi Rubin, szkielet do przeszukania i trochę skrzynek i [6] - jest tu kilka skrzynek.
Grobowiec Rodziny Arethan
![Zjawę Przodków, Truposza, Szkielet lub Kościeja spotkasz w [1] i [2] - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Obóz Erabenimsun | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/763706971.jpg)
Zjawę Przodków, Truposza, Szkielet lub Kościeja spotkasz w [1] i [2]. W [3] stoi Żarłacz - to jedyni przeciwnicy w tym grobowcu. W [2] i [4] są natomiast skrzynie do przeszukania. W sumie - nieciekawy grobowiec.
Grobowiec Rodziny Maren
![Zjawę Przodków, Truposza, Szkielet lub Kościeja spotkasz w [1], [2], [3], [4] i [5] - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Obóz Erabenimsun | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/763706987.jpg)
Zjawę Przodków, Truposza, Szkielet lub Kościeja spotkasz w [1], [2], [3], [4] i [5]. W [1] leżą Zwłoki, przeszukaj je. Znajdź Klucz do Grobowca Maren z lewej strony jednego z sarkofagów - dzięki niemu dostaniesz się w głąb grobowca. W małych kwadratowych pomieszczeniach prócz przeciwników nic ciekawego nie ma, dlatego idź do [5] - tam pokonaj wroga i weź księgę 36 Lekcji Viveka, Kazanie 6 (podnosi o 1 Płatnerstwo), w [6] sprawdź co jest w skrzyni. Zapisz grę - w [7] stoi Batou Szalony. Ma na sobie komplet kościanej zbroi, w raz z Kościanym Kirysem Armun-An i Kościanym Lewym i Prawym Naramiennikiem Armun-An, nosi także Hełm Krwawego Czerwia, a w dłoni dzierży topór. Zabij go i zobacz, czy nic się nie stanie (jeśli oczywiście zdołasz). Przeszukaj też skrzynki w [8].
Grobowiec Rodziny Vandus

Jak tylko wejdziesz, spójrz w lewo na ścianę - leży na niej Klucz do Grobowca Vandus. Zjawę Przodków, Truposza, Szkielet lub Kościeja spotkasz w [1] (tu dwóch), [2], [4], [5] i [6]. Przeszukując wiedz, że w [3] są dwie skrzynie (i po jednej w [4] i [6]), w [4] znajdziesz Surowe Szkło, a na podłodze w rogu w [5] leży księga Opowieść Hallgerda (podnosi o 1 Ciężki Pancerz).
Kopalnia Jaj Maesa-Shammus

Ta kopalnia nie różni się od innych. Znów spotkasz - zależnie od poziomu - Zwiadowcę Kwama, Robotnika Kwama lub Wojownika Kwama w [1], [2], [3] i [4]. W [5] jest ich trzech, ale nic dziwnego - w końcu muszą ochraniać Królową Kwama, która też się tam znajduje.
Mababi

Wieża magów Telvanni, w której nikt cię nie będzie atakował. W [1] stoi Lielle Vette, w [2] Arannir. W [2] i [3] są skrzynki obok łóżek. Na schodach w [4] stoi Dondreth, a na górze w [5] - Reron Rinith. W [6] są skrzynki do przeszukania. Wśród książek na półce nie ma żadnej ciekawszej.
Nchuleftingth

Po wejściu skręć w prawo. W [1] stoją zarządzający wykopaliskami Senilias Cadiusus i jego córka Pania Cadiusus. W [2] na stole leży Klucz do Nchuleftingth. Tutaj i w [3] można znaleźć różne dwemerowe artefakty - Dwemerowy Wykrywacz, Dwemerowy Cylinder itp. Gdy skończysz przeszukiwać, idź do A. Znajdziesz się w sali z trzema dźwigniami. Te w [4] i [5] tylko cię zatrują, więc ich nie przekręcaj - przekręć natomiast ostatnią w [6], to ściana w [7] ustąpi, a ty schodami w B będziesz mógł się dostać do dolnych korytarzy. Na początku spróbuj - jeśli możesz - wznieść się do góry, pokonaj przeciwnika (Krasnoludzkie Widmo, Pajęczy Centurion, Kulisty Centurion, Parowy Centurion - zależnie od poziomu) w [8] i przeszukaj beczki - w rogach pomieszczenia i w [9]. Zeskocz na dół i zabierz Klucz do Skrzyni z Nchuleftingth z podłogi w [10] (leży pod ścianą naprzeciwko wejścia). Dwóch z wcześniej wymienionych wrogów spotkasz w [11] i jednego w [12]. W [12] leży też Ands Vendu, ma przy sobie Raport Seniliusa, a obok niego leży książka Wiszące Ogrody. Przeszukaj ten pokój - jest tu dużo beczek i skrzyń. W skrzyniach znajdziesz dwa Starożytne Dwemerowe Klucze.
Piran
![Zależnie od poziomu - Popielny Niewolnik, Popielny Ghul, Popielny Zombie, Spaczony, Zarażony Spaczeniem lub Lunatyk będzie w [1], [3] i [6] - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Obóz Erabenimsun | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/763707065.jpg)
Zależnie od poziomu - Popielny Niewolnik, Popielny Ghul, Popielny Zombie, Spaczony, Zarażony Spaczeniem lub Lunatyk będzie w [1], [3] i [6]. Kościeja lub Truposza spotkasz w [2], a Śniących - jednego w [4] i parę w [5]. To wszystko jeśli chodzi o przeciwników. Jedynym godnym uwagi miejscem jest [5] - to tam przy dzwonach leży Młotek do Dzwonów Szóstego Rodu, a w sarkofagu: dwa Rubiny, księga Oddychanie w wodzie (podnosi o 1 Przemianę) oraz skrzynki i trochę złota.
Tusenend

Przed wejściem pokonasz czterech przeciwników jednego z rodzajów: Młokos, Postrach Klanów, Żarłacz, Skrzydlaty Mrok, Daedroth, Dremora, Złota Święta lub Atronach. Jak tylko wejdziesz, zostaniesz zaatakowany w [1] przez dwóch przeciwników: z lewej Vala z toporem, a z prawej Gilsa Oril (także z toporem, ale ten przyzwie Truposza). W [2] stoi Barirrid (ma topór), a w [3] - Nargol gra-Uftharz (także topór). Gdy wszystkich wybijesz, możesz przeszukać miejsca [2] (jest tu księga Opowieść Hallgerda, podnosi o 1 Ciężki Pancerz, leżą tu także zwoje) oraz [3] (znajdziesz trochę złota). W [4] znajduje się ołtarz, pod nim - Diament i Ruda Ebonu. Jak weźmiesz to drugie, pojawi się oczywiście Dremora.
Zebabi
![W [1] pokonasz Ghamonka gro-Agadbu z jakąś bronią obuchową, idź dalej - w [2] rozprawisz się z Hamvirem z mieczem - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Obóz Erabenimsun | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/763707096.jpg)
W [1] pokonasz Ghamonka gro-Agadbu z jakąś bronią obuchową, idź dalej - w [2] rozprawisz się z Hamvirem z mieczem. Po lewej i prawej masz dwie jaskinie, ale lepiej iść na razie prosto. W [3] jest zalana wodą jaskinia - spójrz na sufit. Tam, w małej skalnej niszy jest skrzyneczka z klejnotami (tylko trzeba się będzie do niej wznieść). Idź dalej, w [4] zabijesz rzucającego zaklęcia Dradyna Andrano. Zabierz mu Niewolniczy Klucz z Zebabi. Jeśli masz przynajmniej jedną miksturę wznoszenia, to możesz dostać się do [5] (druga stoi tam na ławie, więc nie musisz się spieszyć - ale jeśli to zrobisz, będziesz miał jedną gratis). Znajdziesz tam m.in. Krasnoludzki Topór Bojowy, Wielki Klejnot Duszy i księgę Ziarno (podnosi o 1 Topór). Wróć się do ominiętych jaskiń - w [6] za zamkniętymi drzwiami jest mnóstwo skrzynek i beczek, mniej w [7] - tam stoi jeszcze na górze Arnsi Nerandas z łukiem. Za płotem są niewolnicy, których możesz uwolnić: Gish, Nuralg, Ma'Zahn, Zahraji i Chalureel.
Komentarze czytelników
Mam pytanie. Wybrałem jakąś umiejętność główną i mam ją na 30 poziomie. Gdy próbuje jej się douczyć u nauczyciela wyskakuje mi wiadomość, że nie można. Da się jej douczyć więcej u nauczyciela?
Niektórzy mogą uczyć tylko do pewnego progu. Ty widocznie taki osiągnąłeś.
Teraz albo szukasz lepszego (możesz się chyba tego dowiedzieć od obecnego?) albo samemu się uczyć.
Wersja PDF nie uwzględnia sekcji Questy - Zadania Pozostałe, jest jakaś szansa na to że kiedyś to poprawicie?
Ja również taki poradnik chętnie bym przejrzał, bo Morrowind to moja ulubiona gra. Ale szanse na to są nikłe, bo skoro przez 15 lat taki poradnik nie powstał to pewnie już tak zostanie.
Nie o to mi chodzi. W poradniku, który jest na tej stronie jest sekcja Questy - Zadania Pozostałe, ale w wersji PDF, którą można ściągnąć (też z tej strony) część poradnika o questach kończy się na Zadaniach Daedr. To chyba można poprawić.
Aj, a jednak błąd z mojej strony. PDF jest kompletny, tylko spis treści coś pokręcił. Tajemnica rozwiązana xD
Czy mógłby ktoś mi pomóc?
Zgubiłem Hlormara Moczymordę i nigdzie nie mogę go znaleźć. Wszedłem z nim powybijać bandytów do jaskini w pobliżu kopalni w Calderze i podczas starcia on gdzieś zniknął wczytanie zapisu sprzed wejścia kiedy om jeszcze mi towarzyszył nie pomogło.
Witam(: Odkąd Morrowind się pojawił, przechodzę sobie te gierkę już piąty raz. Bardzo polubiłem jej klimacik, i nie tylko.. Tym razem postanowiłem "ułatwić i uprzyjemnić" sobie rozgrywkę kodem na oddychanie pod wodą.. Później przypomniałem sobie o misji w której trzeba utonąć.. Powiedzcie, czy da się coś z tym zrobić? Może, jakoś usunąć skutki wpisania kodu?
Pozdrawiam(:
Głupie jest to że jak nie kupisz Abonamentu to nie widzisz ponad 50%
Tutaj za wszystko trzeba płacić WHY ?
witam.mam problem od wsyztskich dostalem glos ale nie dali mi pierscienia i szaty tego Hortatora mam tylko pas.u kaazdego bylem i mam pas . . . ktos pomoze??
nie wiem czy ktoś w ogóle tu jeszcze zagląda, ale jestem arcymistrzem, ukończyłem wątek fabularny, a wyroków nikt nie cce mi dać. o co chodzi? mam podstawową wersję gry z płyty cd action
jak macie jeszcze jakieś pytania odnośnie morrowind to walcie.
jasne. Najłatwiej jest wklepać kod... ale bez kodów też jest bardzo prosto. Idziesz do tego gostka w Ebonheart który ci mówi o mrocznym bractwie i twierdzy smutku (chyba Appelus cośtam). Zabij go. będziesz mieć wszystko oprócz hełmu a ten jest gdzieś w bazie mrocznego bractwa. ( można też zabić tego orka w domu rzemieślników ale dopiero jak da miecz)
Ello wiecie jak mozna łatwo zdobyć adamantowy pancerz?
Aktualizacja dopiero teraz? Oczywiście w strefie Premium. A jak ktoś już kiedyś kupił w pdf'ie, to teraz jest w plecy, bo ma nieaktualny co? Bardzo śmieszne.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
