Morrowind: Pozostałe miejsca Ebonheart
Aktualizacja:
Ald Sotha

Na zewnątrz stoją Mivul Urvon i Nathala Herendas. Mogą być też tam dwa Młokosy, Atronachy, Postrachy Klanów, Żarłacze, Dremory, Daedrothy, Złote Święte lub Skrzydlate Mroki. W środku w [1] stoi Nilas Brilyn z długim ostrzem (odziany w kościaną zbroję), a w [2] Nidara Herandus z krótkim ostrzem. W [3] jest Llathise Dralas z długim ostrzem i Ebonową Tarczą, a w [4] i [5] będzie Dremora, Daedroth lub Książę Dremor. Wejdź na dolny poziom drzwiami w B. Ci sami przeciwnicy, co wcześniej wymienieni, będą w [6], [7] i [8]. Pokonaj też Severę Magię w [9] - ma ona Daedryczne Tanto, Daedryczną Strzałkę, Amulet Zbroi Niewinności, Pierścień Płynnego Uniku i Rękawicę Lekkiego Ostrza. W [10] leżą dwie księgi: Szaleństwo Przypadku (podnosi o 1 Zabezpieczenia) i Wilcza Królowa, Księga VI (podnosi o 1 Skradanie się), a także Daedryczne Tanto i zwoje. Dokładnie w tym samym miejscu - ale tuż pod sufitem - są dwie skrzynie, worek i mikstury. Gdy je przeszukasz, idź do C - znajdziesz się w kaplicy. Pokonaj Llandrala Varam w [11] (rzuca zaklęcia, ma przy sobie Mały Klucz, Pierścień Czerwonej Wiedzy, Pierścień Przekroczenia i Pierścień Przekształcenia), Młokosa, Atronacha, Postrach Klanów, Żarłacza, Dremorę, Daedrotha, Złotą Świętą lub Skrzydlaty Mrok w [12] i Dremorę, Daedrotha lub Księcia Dremor w [13]. W [14] są trzy skrzynie, z czego w jednej są Buty Św. Rilms i 500 złota. Na ołtarzu leży Diament, Wielki Klejnot Duszy i Ebonowy Miecz Obosieczny. Gdy weźmiesz ten ostatni, pojawi się Dremora.
Ansi
![Pokonaj Lunię Menanius z długim ostrzem w [1] i wejdź do [2] - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Ebonheart | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/258288174.jpg)
Pokonaj Lunię Menanius z długim ostrzem w [1] i wejdź do [2]. Nad wejściem na podwyższeniu stoi Tuvenie Varam z łukiem. Są tutaj skrzynie, beczki i skrzynki. Wyjdź stąd i skieruj się do [3], zabij Llondresę Reloth ze sztyletem, wejdź do [4], pozbaw życia Tavesa Aralena (rzuca zaklęcia) i przeszukaj jego siedzibę. Korytarz poprowadzi cię do [5] - są tam Bolvus Ieneth z łukiem, Kanet (odziany w kościaną zbroję, uzbrojony w claymore), skrzynki i beczki.
Assemanu

Nie wchodź tutaj, jeśli nie masz czegoś, co pozwoli ci się wznieść. Zacznijmy od przeciwników. Popielny Niewolnik, Popielny Zombie, Popielny Ghul, Zarażony Spaczeniem, Spaczony lub Lunatyk będzie w następujących miejscach: [1], [2], [3], [5], [6]. [7] i [8]. Poza tym są tutaj także trzy warte przeszukania ciała Martwych Strażników Świątynnych. W [3] koleś na dole ma Indoriliańskie Buty i Indoriliańską Tarczę, jego równie martwy kolega leży na górze w [4] - przy nim znajdziesz Idoriliańskie Buty, Indoriliański Prawy Naramiennik i Stary Klucz. W [8] leży trzeci i ostatni martwy strażnik - znajdziesz przy nim Indoriliańskie Buty i Indoriliański Prawy Naramiennik. Wejdź drzwiami z B do kaplicy. Jeden z wymienionych przeciwników będzie w [9], a Atronach Mrozu, Atronach Ognia i Atronach Burz w [10]. Wznieś się - w [11] pokonasz jednego Śniącego (ma przy sobie Zardzewiały Klucz), w [12] kolejnego, a w [13] jest ich trzech. W [14] leży Młotek do Dzwonów Szóstego Rodu, w [15] na półce jest skrzynia (jest w niej dużo złota i Szata Świętego Rorisa), a w [16] Dagoth Hlevul (ma przy sobie Amulet Szóstego Rodu).
Bal Fell

W okolicach ruin stoją barbarzyńcy: Hirnir, Abbard Dziki, Roggvar Blue-Tooth, Edril Vules i Ringvild. Środek jest praktycznie cały zbadany. W [1] stoją Urim gro-Bulag, Gilas Inlador i Murzush gra-Bulfim. We wschodnim skrzydle w [2] i [3] będzie Młokos, Atronach, Żarłacz, Postrach Klanów, Dremora, Daedroth, Złota Święta lub Skrzydlaty Mrok. W zachodnim skrzydle w [4] będzie przeciwnik, a za wielkimi cegłami w [5] dwie osoby: Durzub gro-Bogamakh i Darane Mencele. W [6] i [7] są kolejni dwaj przeciwnicy. W wewnętrznej kaplicy pokonaj ostatniego wroga w [8] i spójrz na ołtarz w [9]. Jest tam Wielki Klejnot Duszy, 100 złota i skrzynia, a w niej Buty Dziesięciu Kroków.
Beshara
![W [1] jest Laire z długim ostrzem, na górze w [2] Rerilie Llandu z łukiem, w [3] Fanasa Ienith z gwiazdkami, a w [4] Varasa Dreloth ze sztyletem - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Ebonheart | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/258288221.jpg)
W [1] jest Laire z długim ostrzem, na górze w [2] Rerilie Llandu z łukiem, w [3] Fanasa Ienith z gwiazdkami, a w [4] Varasa Dreloth ze sztyletem. Po pokonaniu tej czwórki sprawdź, co jest w skrzynkach i beczkach w [2]. Idź dalej - do pokonania czeka cię następna czwórka: Urnel Relas z krótkim ostrzem w [6], rzucający zaklęcia Galam Llendu w [7], Dondir z Kościanym Łukiem w [8] i mag Glannison. Teraz przeszukaj miejsce oznaczone [9] i idź do [10]. Tutaj pokonasz Alvura Hlerana (ma przy sobie Stalowe Ostrze Jadu i Klucz Alvura) i Nirtunusa Crunusa z krótkim ostrzem. Za ogrodzeniem w skrzyni znajduje się 10 sztuk Surowego Szkła, a na skrzyni leży księga Formy Sztuki Akrobatycznej (podnosi o 1 Akrobatykę).
Grobowiec Rodziny Othrelas

Bardzo mały grobowiec. Wampiry z klanu Berne są w [1], [3] i [4]. W [2] na sarkofagu leży Klucz do Grobowca Othrelas. W [3] jest mała skrzynia, a w [4] duża.
Grota Mudan

W przeciwieństwie do innych grot ta jest bardzo ciekawa. Omijając rośliny i rybki dostań się do A, aby wejść do Mudan - zaginionego posterunku dwemerów. Popłyń w lewo lub w prawo by zaczerpnąć powietrza, po czym wróć się i płyń środkowym korytarzem. Trzymaj się lewej ściany, a dotrzesz do B - wejdź na górę, do prawej wieży. Jest tu w [1] dużo beczek, a przede wszystkim Zwłoki Peke Utchoo. Obok nich leżą Ostatnie Słowa Peke Utchoo, a przy nich znajdziesz Dwemerowy Klucz do Stołu. Z nim wróć się na posterunek i skorzystaj z bocznych korytarzy. W [2] i [4] będzie Pajęczy Centurion, Kulisty Centurion lub Parowy Centurion. W [2] są m.in. Krasnoludzka Włócznia, Dwemerowe Nagolenniki, skrzynia i stół w [3] - w nim znajdziesz Klucz do Dwemerowej Krypty w Mudan. Z kluczem z powrotem do środkowego korytarza, tym razem płyń prosto do schodów, które zaprowadzą cię do C - czyli do głównej krypty. Pokonaj Kulistego Centuriona w [5] i przeszukaj pomieszczenie - są tu m.in. Dwemerowy Prawy i Lewy Karwasz, Dwemerowy Prawy i Lewy Naramiennik, Krasnoludzka Halabarda i mała skrzynia. Jednak najważniejsza jest szafa w [6] - tam bowiem znajduje się Smoczy Kirys, jeden z najlepszych pancerzy w grze.
Hinnabi
![Pierwszym przeciwnikiem będzie w Alnas Sendu z nożem w [1], drugim Nivel Madryon z toporem w [2] - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Ebonheart | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/258288268.jpg)
Pierwszym przeciwnikiem będzie w Alnas Sendu z nożem w [1], drugim Nivel Madryon z toporem w [2]. Zeskocz na dół i skieruj kroki do [3], pokonaj Audanię Afronię z mieczem obosiecznym i Telsa Girano (ma on przy sobie Niewolniczy Klucz z Hinnabi). Za zamkniętymi drzwiami jest skrzynia. W [4] czeka Bralsea Seloth z krótkim mieczem, przeszukaj jej siedzibę i idź do [5], gdzie zabijesz Ogara. Pokonaj najpierw Gogreka na górze z toporem w [7], a później uwolnij niewolników stojących w [6] i [7] (Cheesh-Meeus, Tasha, J'Ram-Dar, Heir-Zish).
Kopalnia Jaj Hawia
![W [2] stoi dwóch Górników z Kopalni Jaj, w [9] znajduje się Królowa Kwama - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Ebonheart | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/258288283.jpg)
W [2] stoi dwóch Górników z Kopalni Jaj, w [9] znajduje się Królowa Kwama. Jeśli chodzi o zwykłych przeciwników, to Robotnik Kwama, Zwiadowca Kwama lub Wojownik Kwama będzie w [1], [2], [3], [4], [5], [6], [7] i [8].
Mzahnch
![Pajęczy Centurion, Kulisty Centurion, Parowy Centurion lub Krasnoludzkie Widmo będzie w [1], [2], [3], [4], [5] i [6] - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Ebonheart | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/258288299.jpg)
Pajęczy Centurion, Kulisty Centurion, Parowy Centurion lub Krasnoludzkie Widmo będzie w [1], [2], [3], [4], [5] i [6]. Najpierw idź do [3], przeszukaj beczki, zabierz leżący na studni z tyłu Klucz do skrzyni w Mzahnch. Wróć się, przeszukaj pokój w [4], a potem ten w [6] (na dole). Wejdź w drzwi A. Pokonaj jednego przeciwnika w [7] i dwóch w [8], po czym przeszukaj to pomieszczenie - są tu beczki i skrzynie.
Nund
![W [1] stoi Mecilvus Gabenagus z krótkim ostrzem, w [2] Gwen z długim ostrzem (ma Cesarski Kirys ze Smoczej Łuski) - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Ebonheart | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/258288315.jpg)
W [1] stoi Mecilvus Gabenagus z krótkim ostrzem, w [2] Gwen z długim ostrzem (ma Cesarski Kirys ze Smoczej Łuski). Jest tutaj dużo skrzynek i beczek - na górze na skrzyni w [3] leży Prosty Klucz, na dole stoi Lesley, pokojowo nastawiony uzdrowiciel. Na stoliku jest księga Uwagi na Temat Filogenezy (podnosi o 1 Przywrócenie). Wejdź na górę i idź dalej. W [4] Dothasi Mothryon z krótkim ostrzem, a w [5] Caccian Hers z krótkim ostrzem i Belas Othren (także z krótkim ostrzem). Na stoliku jest m.in. księga Taniec w Ogniu, Rozdział 1 (podnosi o 1 Akrobatykę).
Sinsibadon
![Pokonaj Herda z toporem w [1], potem dwa Ogary w [2] - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Ebonheart | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/258288330.jpg)
Pokonaj Herda z toporem w [1], potem dwa Ogary w [2]. W [3] pod drewnianymi schodami jest dużo skrzynek i beczek, a na górze w [4] stoi rzucający zaklęcia Dridyn Berethi. Pokonaj jeszcze Boruga gro-Lazgarna z [5] i zabierz mu Niewolniczy Klucz z Sinsibadon. Nim otworzysz drzwi i będziesz mógł uwolnić niewolników, którzy stoją w [6] (J'Jarsha, Am-Ra, Kaasha, Ahdni, On-Wazei i Wusha).
Komentarze czytelników
Mam pytanie. Wybrałem jakąś umiejętność główną i mam ją na 30 poziomie. Gdy próbuje jej się douczyć u nauczyciela wyskakuje mi wiadomość, że nie można. Da się jej douczyć więcej u nauczyciela?
Niektórzy mogą uczyć tylko do pewnego progu. Ty widocznie taki osiągnąłeś.
Teraz albo szukasz lepszego (możesz się chyba tego dowiedzieć od obecnego?) albo samemu się uczyć.
Wersja PDF nie uwzględnia sekcji Questy - Zadania Pozostałe, jest jakaś szansa na to że kiedyś to poprawicie?
Ja również taki poradnik chętnie bym przejrzał, bo Morrowind to moja ulubiona gra. Ale szanse na to są nikłe, bo skoro przez 15 lat taki poradnik nie powstał to pewnie już tak zostanie.
Nie o to mi chodzi. W poradniku, który jest na tej stronie jest sekcja Questy - Zadania Pozostałe, ale w wersji PDF, którą można ściągnąć (też z tej strony) część poradnika o questach kończy się na Zadaniach Daedr. To chyba można poprawić.
Aj, a jednak błąd z mojej strony. PDF jest kompletny, tylko spis treści coś pokręcił. Tajemnica rozwiązana xD
Czy mógłby ktoś mi pomóc?
Zgubiłem Hlormara Moczymordę i nigdzie nie mogę go znaleźć. Wszedłem z nim powybijać bandytów do jaskini w pobliżu kopalni w Calderze i podczas starcia on gdzieś zniknął wczytanie zapisu sprzed wejścia kiedy om jeszcze mi towarzyszył nie pomogło.
Witam(: Odkąd Morrowind się pojawił, przechodzę sobie te gierkę już piąty raz. Bardzo polubiłem jej klimacik, i nie tylko.. Tym razem postanowiłem "ułatwić i uprzyjemnić" sobie rozgrywkę kodem na oddychanie pod wodą.. Później przypomniałem sobie o misji w której trzeba utonąć.. Powiedzcie, czy da się coś z tym zrobić? Może, jakoś usunąć skutki wpisania kodu?
Pozdrawiam(:
Głupie jest to że jak nie kupisz Abonamentu to nie widzisz ponad 50%
Tutaj za wszystko trzeba płacić WHY ?
witam.mam problem od wsyztskich dostalem glos ale nie dali mi pierscienia i szaty tego Hortatora mam tylko pas.u kaazdego bylem i mam pas . . . ktos pomoze??
nie wiem czy ktoś w ogóle tu jeszcze zagląda, ale jestem arcymistrzem, ukończyłem wątek fabularny, a wyroków nikt nie cce mi dać. o co chodzi? mam podstawową wersję gry z płyty cd action
jak macie jeszcze jakieś pytania odnośnie morrowind to walcie.
jasne. Najłatwiej jest wklepać kod... ale bez kodów też jest bardzo prosto. Idziesz do tego gostka w Ebonheart który ci mówi o mrocznym bractwie i twierdzy smutku (chyba Appelus cośtam). Zabij go. będziesz mieć wszystko oprócz hełmu a ten jest gdzieś w bazie mrocznego bractwa. ( można też zabić tego orka w domu rzemieślników ale dopiero jak da miecz)
Ello wiecie jak mozna łatwo zdobyć adamantowy pancerz?
Aktualizacja dopiero teraz? Oczywiście w strefie Premium. A jak ktoś już kiedyś kupił w pdf'ie, to teraz jest w plecy, bo ma nieaktualny co? Bardzo śmieszne.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
