Morrowind: Balmora - Caius Cosades

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Balmora - Caius Cosades

1. Dwemerowa Łamigłówka - pierwszym zadaniem, podobnie jak i następnymi, będzie zdobywanie informacji. Idź do Balmora , Balmora, południowa część i wejdź do Gildii Wojowników w [6]. Tam poszukaj na dole Hasphata Antabolisa. Poprosi cię o przysługę - przyniesienie Dwemerowej Łamigłówki. Odnajdź ruiny Marandus , Arkngthand. By wejść do środka, musisz przesunąć dźwignię, która znajduje się w [1] na obszarze Marandus . Po kompletne informacje dotyczące opisu tej lokacji zajrzyj do opisu świata - tu skoncentruję się na zdobyciu łamigłówki. Zejdź na dół tak, aby się nie zabić. W [1] zabijesz dwóch kolesiów ze sztyletami - Frinka Ruza i Surusa Velvusa. Spróbuj dostać się na drugą kondygnację, jest tam skrzynia i Krasnoludzka Włócznia w [2]. Wejdź do drzwi w A, znajdziesz się w małej komnacie w [3]. Zabij Bossa Crito z toporem. Na dole regału po lewej znajduje się Dwemerowa Łamigłówka (jeśli jej nie widzisz, to rozjaśnij monitor). Wracaj się z nią do Hasphata Antabolisa. Da ci informacje (wypytaj go o wszystko) i Notatki Hasphata dla Cosadesa, które zanieś Caiusowi Cosadesowi.

2. Czaszka Llevule Andrano - teraz wybierz się do Gildii Magów. Jest ona w Balmora , Balmora, południowa część w [7]. Znów zejdź na dół i poszukaj orczycy Sharn gra-Muzgob. Ona także poprosi cię o przysługę (wręczy ci przy tym Ogniste Ostrze, dwa Zwoje Żywotności i dwa Zwoje Spopielenia Taldama) - musisz udać się do Pelagiad , Grobowiec Rodziny Andrano. Zejdź po schodach na dół do [1], gdzie czeka cię Zjawa Przodków. Pokonaj ją magiczną bronią i przeszukaj pomieszczenie, po czym wejdź do [2] - jest tam Truposz i Szkielet z łukiem. To dość niebezpieczna kombinacja, bo truposz może wyssać twą siłę tak, że nie będziesz się mógł ruszyć, a wtedy szkielet z łukiem zabije cię bez problemu - zapisz więc grę przed wejściem. Idź drugim korytarzem do komnaty w [4]. Może tam być szkielet, znajdziesz też Uczniowskie Szczypce i Młotek Płatnerski. Ostatnim pomieszczeniem, które zbadasz, będzie to w [5]. Pokonaj truposza i zabierz przedmioty: Czaszka Llevule Andrano, Sztylet Sądu, 36 Lekcji Viveka, Kazanie 15 (umiejętność Bez Zbroi rośnie o 1), a w skrzyni - Rdzenny Kościany Hełm Gah-Julan. Z czaszką wracaj do Sharn gra-Muzgob. Da ci Notatki o Kulcie Nerevaryjskim, które oczywiście przekaż Caiusowi Cosadesowi.

3. Zadanie w Vivek - to zadanie jest o wiele bardziej rozbudowane, podzielone na trzy części dotyczące trzech informatorów. Aby ułatwić ci zadanie, szpieg wręczy ci dokładne informacje (Zadanie w Vivek - od Caiusa) i 200 złota. Opis podzieliłem na trzy części:

 

a) Huleeya - znajduje się w Vivek , Vivek, Dzielnica Przybyszów. Stoi w oberży Pod Czarnym Skarabeuszem w [10]. Niestety, okaże się, że jest otoczony przez trzech niezbyt przyjaznych kolesiów: Urvena Davora (rzuca nożami), Favela Gobora (walczy sztyletem) i Ethysa Savila (rzuca gwiazdkami). Masz dwie możliwości - albo wyjdź z nim i zabij ich, gdy cię zaatakują, albo ich przekonaj by się odczepili - tu pokojowa metoda jest znacznie lepsza. Powiedz Huleeya, by szedł za tobą i przejdź się z nim do Rzadkich Ksiąg Jobashy - na tym samym parterze, gdzie jesteś - w [13]. Tam porozmawiaj z nim i weź Notatki Huleeyi. Skoro już tu jesteś, to kup od Jobashy księgę Prawdziwe Oblicze - będzie ci później potrzebna (lub nie kupuj, bo później możesz ją ukraść - kup wtedy, jeśli masz słabe umiejętności złodziejskie).

b) Addihiranirr - teraz przejdź do Vivek , Vivek, Dzielnica Św. Olmsa. Popytaj ludzi o miejsce, gdzie może być Addihiranirr. Będziesz musiał ich przekonać - pochlebstwem lub łapówką - aby wskazali ci lokalizację. Addhiranirr ukrywa się w podziemiach tej dzielnicy, w [25]. Skorzystaj z mapy, by się do niej dostać. Powie ci, że musisz pomóc jej pozbyć się poborcy podatków - Duvianusa Platoriusa. Znajduje się on na parterze tej dzielnicy - powiedz mu, że Addihiranirr popłynęła gdzieś, a podziękuje i odejdzie. Wtedy wróć się i porozmawiaj z Khajiitką - powie ci, wszystko co wie.

c) Mehra Milo - znajduje się w Bibliotece Miejskiej. Biblioteka mieści się w Vivek , Vivek, Strefa Świątynna - w Domu Mądrości. Wejścia do biblioteki są w [18], [19], [20], [21] i [22] - w środku porozmawiaj z Mehrą Milo, a odejdzie wraz z tobą na tyły biblioteki. Przekaże informacje i powie ci o księdze Prawdziwe Oblicze. Jeśli ją kupiłeś - to zadanie skończone. Jeśli nie - księga leży na szczycie półki w południowo zachodnim rogu biblioteki. Tak czy inaczej, wracaj do Caiusa Cosadesa. Nagrodą będzie awans oraz 200 sztuk złota.

4. Popielny Informator - kolejne zadanie, w którym musisz zdobyć informacje. Na początku dostaniesz 100 złota na różne wydatki. Wybierz się do Ald'Ruhn , Ald'Ruhn, zachodniej części i poszukaj Szynku Ald Skar w [10]. Podejdź do lady, a później zejdź na dół po schodach przy niej. Jest tam Hassour Zainsubani. Porozmawiaj z nim po podarunkach i uprzejmości. Teraz - zależnie od poziomu twej Retoryki - Hassour Zainsubani albo od razu będzie pomocny, albo zażąda jakiegoś podarunku. Potencjalny podarunek można kupić w sklepie Codus Callonus: Księgarz - w [11] w tej samej części miasta. Może być to księga Hymny Popielnych Ziem, nie kosztuje wiele. Gdy już twój informator będzie przekonany, wypytaj go o wszystko - dostaniesz Notatki Zainsubaniego, które zanieś Caiusowi Cosadesowi.

5. Obóz Urshilaku - wszystko powoli zaczyna nabierać kolorów. Wpierw dostaniesz 200 złota i Rozszyfrowaną Wiadomość. Musisz przekonać Popielnych, że ty możesz być potencjalnym Nerevaryjczykiem. Dlatego udaj się do Obóz Urshilaku , Obóz Urshilaku. Wypytaj jakiegoś zwykłego popielnego o przepowiednie i powiedz, że wiesz coś na ich temat i że możesz je spełnić. Wskażą ci Jurtę Zabamunda w [7]. Wejdź do niej i porozmawiaj z nim - wyzwij go na pojedynek, a pozwoli ci zobaczyć się z popielnym chanem. Wejdź do jego jurty w [8] i porozmawiaj z Sul-Matuulem. Pomów z nim o przepowiedni, a następnie o rytuale inicjacji. Okazuje się, że będziesz musiał przez ten rytuał przejść... Nie zastanawiając się wiele idź do Obóz Urshilaku , Urshilaku. Dokładny opis tej lokacji zamieściłem w opisie świata, tutaj - podobnie jak w ruinach - skoncentruję się na opisaniu tego, jak zdobyć magiczny łuk. W środku będziesz walczył praktycznie z samymi szkieletami. Pokonaj takie w [1] i [2], po czym skorzystaj z drzwi w A. Tu znów zabij szkielety - wpierw w [5] i [6], potem albo od razu idź do drzwi w B albo przeszukaj jeszcze to miejsce. Teraz trafisz do bardzo wysokiego grobowca. Jeśli interesuje cię tylko i wyłącznie wykonanie zadania, to po skalnych schodach wejdź na samą górę - omiń wszystkie drzwi i wejdź do najwyższych, tych w E. Idź skalnym korytarzem, pokonując szkielety w [23], [24], [25] i [26]. W [27] czeka na ciebie Upiór Sun-Senipula. Zabij go i zabierz mu Łuk Wycieńczenia Sul-Senipula (po upiorze zostanie kupka popiołu - właśnie w niej jest łuk). Wróć się z nim do popielnego chana, a pozwoli ci on porozmawiać z wieszczką. Jej jurta znajduje się w [1]. Porozmawiaj z Nibani Maesą, wypytaj przede wszystkim o "przejście próby", a dostaniesz księgi Siedem Wizji i Obcy. Wracaj z nimi do Caiusa Cosadesa.

6. Baza Szóstego Rodu - bojowe zadanie. Byś dobrze się wyposażył, twój pracodawca da ci 400 złota. Po wstępne informacje odwiedź Fort Jeleni , Fort Jeleni i porozmawiaj ze stojącą w hallu w [1] Raesą Pullią. Wysłuchaj wszystkiego, co ma do powiedzenia i udaj się do Gnaar Mok , Gnaar Mok. Popytaj tam przechodniów o jaskinię Ilunibi (być może niektórych będziesz musiał przekonać). Wskażą ci lokalizację - Gnaar Mok , Ilunibi. Twoim zadaniem jest zabicie Dagotha Garesa - opiszę więc tylko drogę do niego, a po więcej informacji na temat tej jaskini sięgnij do opisu świata. W środku pokonaj Śniącego w [1]. W [2] spotkasz jednego z następujących przeciwników (zależnie od twojego poziomu): Popielny Niewolnik, Popielny Zombie, Popielny Ghul, Lunatyk. Skorzystaj z wejścia A. W [10] czeka trójka przeciwników, każdy z innej grupy: pierwszej (Zjawa Przodka, Szkielet, Truposz, Kościej), drugiej (Młokos, Postrach Klanów, Atronach Ognia, Mrozu lub Burzy, Dremora, Skrzydlaty Mrok, Daedroth, Żarłacz, lub Złota Święta) lub trzeciej (wymieniona na początku). Z trzeciej grupy przeciwnik będzie także w [9]. W [7] załatwisz Śniącego, kolejnych dwóch w [8]. Wejdź do drzwi w E. W tej jaskini będziesz walczył z trzema rodzajami wrogów. Normalnych (grupa trzecia) spotkasz po jednym w [11], [12] i [13]. Dodatkowo jeden z grupy pierwszej będzie w [12] i jeden z drugiej w [14]. Pokonując ich dostań się do F. Trafisz do ostatniej jaskini. Przeciwników z trzeciej grupy pokonasz w [15], [16] i [17], natomiast dwóch Śniących załatwisz w [18]. W [19] stoi Dagoth Gares, najpierw porozmawiaj z nim - a potem bezlitośnie zabij. Zabierz z ciała Amulet Szóstego Rodu i Wiadomość od Dagoth Ura. Obok dzwonów leży Młotek do Dzwonów Szóstego Rodu. Przeszukaj okolice sarkofagu w [20] - znajdziesz m.in. Srebrną Laskę oraz Lewą i Prawą Pięść Randagulfa (NAJLEPSZE rękawice w grze). W [21] natomiast weź przede wszystkim Amulet Szóstego Rodu, Kościany Lewy i Prawy Naramiennik oraz Szklane Buty. Wracaj do Caiusa Cosadesa, a twoja ranga zostanie podwyższona.

7. Lek na Spaczenie - okazuje się, że zaraziłeś się śmiertelną i przerażającą chorobą, zwaną spaczeniem. Zapewne Raesa Pullia mówiła ci, co się stało z zarażonym legionistą... ale jest nadzieja. Pewien mag - Divayth Fyr - wymyślił podobno lek na spaczenie. Zanim wyruszysz, dostaniesz Dwemerowy Wykrywacz, 3 Duże Mikstury Wznoszenia i 1000 złota. Udaj się do Tel Aruhn , Wieża Tel Fyr. Wejdź do środka, prawym korytarzem na górę i wejdź do drugiej sali drzwiami w B. Gdy tylko wejdziesz, spójrz maksymalnie w górę i idź do przodu - zobaczysz pionowy korytarz. Używając mikstury danej ci przez Caiusa Cosadesa, wznieś się i wejdź do pokoju w [10]. Rozmowę z Divayth Fyrem zacznij od wręczenia mu artefaktu, potem zapytaj o lek. Będziesz musiał oddać mu małą przysługę... Wróć się do poprzedniej sali i wejdź do A. Znajdziesz się w Domu Spaczonych. Nie zawracaj sobie nimi głowę, idź prosto do drzwi w C, przez wąwóz do [17] i w lewo - do [20]. Tam stoi ostatni krasnolud Yagrum Bagarn - to ten niby-pająk. Pogadaj z nim, da ci Dwemerowe Buty Latania, które zanieś Divaythowi Fyrowi. Warunkiem wręczenia ci leku będzie wypicie go na miejscu... Po wypiciu okaże się, że objawy spaczenia ustąpiły, choć sama choroba nie - ale nie masz się czym martwić, bo daje ci ona 100% odporności na choroby, zarazy i powtórne zarażenie się spaczeniem. Więc spokojna głowa - wracaj do Caiusa Cosadesa.

UWAGA! Jeśli wyleczysz się ze spaczenia i będziesz miał odporność na choroby, to nie masz szans (chyba, że coś obniży twą odporność) ma zarażenie się wampiryzmem i zostanie wampirem.

 

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2013-11-20
11:57

Selman Generał

Selman
😉

zawsze tak było Panie Juniorze :>

Komentarz: Selman
2016-04-23
14:24

Addamus75 Junior

Addamus75

Witam(: Odkąd Morrowind się pojawił, przechodzę sobie te gierkę już piąty raz. Bardzo polubiłem jej klimacik, i nie tylko.. Tym razem postanowiłem "ułatwić i uprzyjemnić" sobie rozgrywkę kodem na oddychanie pod wodą.. Później przypomniałem sobie o misji w której trzeba utonąć.. Powiedzcie, czy da się coś z tym zrobić? Może, jakoś usunąć skutki wpisania kodu?
Pozdrawiam(:

Komentarz: Addamus75
2017-10-04
21:30

Smichun Junior

Czy mógłby ktoś mi pomóc?
Zgubiłem Hlormara Moczymordę i nigdzie nie mogę go znaleźć. Wszedłem z nim powybijać bandytów do jaskini w pobliżu kopalni w Calderze i podczas starcia on gdzieś zniknął wczytanie zapisu sprzed wejścia kiedy om jeszcze mi towarzyszył nie pomogło.

Komentarz: Smichun
2018-01-10
09:19

Koleżanka Junior

Wersja PDF nie uwzględnia sekcji Questy - Zadania Pozostałe, jest jakaś szansa na to że kiedyś to poprawicie?

Komentarz: Koleżanka
2023-11-02
16:31

anenn579473182f Junior

Mam pytanie. Wybrałem jakąś umiejętność główną i mam ją na 30 poziomie. Gdy próbuje jej się douczyć u nauczyciela wyskakuje mi wiadomość, że nie można. Da się jej douczyć więcej u nauczyciela?

Komentarz: anenn579473182f

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl