Morrowind: Ald'Ruhn, posiadłości
Aktualizacja:
Ald'Ruhn, posiadłości

Po wejściu nareszcie można zobaczyć co to do ciężkiej cholery był ten "krab cesarski". Kręci się tu trzech Redorańskich Strażników, nie ma poza tym nikogo i niczego. Dlatego od razu można przeszukiwać rozległe posiadłości. Najlepiej zacząć od dołu:
[1] - Llether Vari: Zaklinacz. Oferuje zaklinanie przedmiotów, handluje wszystkim, w tym zwojami i magicznymi przedmiotami, posiada 2000 złota. Porozmawiaj z nim o "pracy", a dostaniesz zadanie (QUEST: Ald'Ruhn - Dług). Ponieważ pilnuje tutaj wszystkiego Redorański Strażnik, nie będziesz mógł bezkarnie zabrać przedmiotów na stołach (miecz Sopel, Kościane Buty, amulet Gniew Burzy, Stalowa Dai-Katana, miecz Ostatnie Życzenie). Oba pokoje są zamknięte, ale nic się nie stanie jeśli użyjesz wytrycha do ich otwarcia. Stanie się natomiast, jeśli spróbujesz zabrać Klucz Llethera Vari ze stoliku, więc wytrych jest jedynym bezkrwawym rozwiązaniem. W prawym jest księga Kupowanie Jak Gra (podnosi o 1 Handel). W skrzyni jest złoto, a w szafie DUŻO magicznych przedmiotów. W drugim pokoju, oprócz Lledsy Vari, nie ma nic ciekawego.
[2] - Bivale Terenan: Krawcowa. Pilnuje jej Redorański Strażnik. Handluje odzieżą, posiada 300 złota. W jej domu nie ma nic zbytnio ciekawego. Porozmawiaj z nią o pracy, a dostaniesz zadanie - (QUEST: Ald'Ruhn - Dług).
[3] - Cienne Sintieve: Alchemik. Handluje miksturami, sprzętem alchemicznym i składnikami, posiada 300 złota. Oprócz tego nie ma nic ciekawego w swym mieszkaniu.
[4] - Posiadłość Venim. Po wejściu będziesz mógł pogadać ze zwykłymi cywilami - Irverem Fevurem i Ralamem Vilasem lub strażnikami (są odziani w dwemerowe zbroje) - Vevulem Alverem i Velsą Orethi. Skorzystaj z drzwi po lewej, prowadzących do kwater strażników. Jest tu tylko dwóch - Novor Gorvas stojący w korytarzu i Tereri Irethi w jednym z pokojów. Ponieważ kwatery są pootwierane i nikogo w nich nie ma (a nawet te zamknięte można bez przeszkód otworzyć wytrychem), to bez problemu przeszukasz wszystkie. Licząc od wejścia - w trzecim pokoju po prawej jest Wilcza Królowa, Księga I (podnosi o 1 Zabezpieczenia), a w czwartym po lewej - Medalion Hlervu (na skrzyni). Wyjdź stąd i skorzystaj ze środkowych drzwi, które zaprowadzą cię do prywatnych komnat. Oprócz niektórych postaci nic ciekawego tu nie ma: Strażnicy to: Nidryne Redas, Bevadar Bels, Idros Givyn, Nathyne Uvelas. Cywile to stojące na górze Vendrala Aravel i Veresa Salvani. Bolvyn Venim natomiast nie będzie zbyt rozmowny, ale pogadasz z nim później. Przejdź do sypialni - prowadzą tu dwoje drzwi. Prawe do sypialni Dilvene Venim (na stoliku po lewej jest księga Gwiazda Poranna 2920 - podnosi o 1 Długie Ostrze). Lewe do pozostałych sypialni (nie ma tam nic ciekawego). Wyjdź i skieruj kroki do południowego skrzydła - jest tam dwoje strażników: Tidras Deltis i Malsa Ules. Na ławce leżą dwa przedmioty - Wiadomość dla Malsy Ules oraz Klucz do Posiadłości Venim. Notatka powinna cię zaciekawić - aby dostać się do "gościa", musisz poszukać płachty na końcu jednego z korytarzy - są za nią drzwi prowadzące do Varvura Sarethi.
[5] - Siedziba Morag Tong. Jeśli nie należysz do tej organizacji, to żadna z usług nie będzie dla ciebie dostępna. W hallu stoją: Hoki (uczy Skradania się, Akrobatyki i Lekkiego Pancerza), Goren Andarys (uczy Skradania się, Akrobatyki i Walki Wręcz) i Salyni Nelvayn (sprzedaje zaklęcia). Na stoliku leży księga Modlitwy Baranata (podnosi o 1 Walkę Wręcz). Idź dalej, a spotkasz Lassoura Zenammu (handluje wytrychami oraz bronią - ma w ofercie Stalowe Pajęcze Ostrze i Żelazny Sztylet Pająka, posiada 250 złota i uczy Celności, Krótkiego Ostrza i Lekkiego Pancerza). Wokół niego jest sporo skrzynek do przeszukania.
[6] - Posiadłość Arobar. Ta jest na szczęście mniejsza od poprzedniej. W hallu spotkasz Ethesa Evosa i czterech Redorańskich Strażników. Przejdź do kwater strażników - jest tu Bolyn Elval (w drugim lewym pokoju znajdziesz księgę 36 Lekcji Viveka, Kazanie 20, podnosi o 1 Długie Ostrze), po czym wejdź do prywatnych komnat. Pogadaj z Vindyne Belvani, przeszukaj pokoje i odwiedź sypialnie. W lewym pokoju (nie mówiąc o Redorańskim Strażniku w hallu) są Llavane Hlas i Miner Arobar. Na szafie leżą: Lewy i Prawy Kościany Karwasz, Lewy i Prawy Kościany Naramiennik Armun-An, Kościane Buty i Hełm Redorańskiego Mistrza. W prawym jest Gandosa Arobar. W skrzyniach są różne księgi, m.in. Ulubiona Książka Boethiaha.
[7] - Po opis patrz poniżej.
[8] - Posiadłość Lletrhi. W hallu kręcą się Eindel, Llanel Brenos, Dinara Othrelas i czterech Redorańskich Strażników. Nie ma tu nic ciekawego, dlatego idź w lewo do komnat strażników. Jest tu trójka Redorańskich Strażników, więc uważaj gdy będziesz coś zabierał. Na jednym z łóżek leżą cztery Rzutki Ostatecznej Rozprawy, na stole jest księga Lekcja Strzelania z Łuku (podnosi o 1 Celność). Na górze są dwa Kościane Kirysy, Kościane Buty i Kościana Tarcza, a na szafie - Klucz do Posiadłości Llethri. To wszystko tutaj - wyjdź i skieruj kroki do sypialni. Są tu dwie sypialnie, w jednej jest Sanvyn Llethri, a drugiej - Fathasa Llethri (jest tu także Hełm Redorańskiego Mistrza). Do przeszukania zostały ci tylko prywatne komnaty - skieruj tam kroki. Możesz porozmawiać z Garisą Llethri, Tensem Nolarem lub Urevalem Dralaynem. W jednym z pokojów w skrzyni jest książka Sekrety Kuchni Rodu Redoran.
[9] - Posiadłość Sarethi. Mniejsza posiadłość - w korytarzu stoi para Redorańskich Strażników, są tu też Domesea Sarethi i Athyn Sarethi, mogą być także Arsyn Salas i Gragus Lleran (jeśli wykonujesz jakieś misje). W pokoju po lewej jest trochę złota - sprawdź też sypialnie strażników. W pierwszym pokoju po lewej jest księga 36 Lekcji Viveka, Kazanie 17 (podnosi o 1 Długie Ostrze), a drugim - Podejrzany Popielny Posążek.
[10] - Posiadłość Ramoran. Oprócz kilku Redorańskich Strażników jest tutaj także Garvs Ramarys. W jednym z pokoi jest Kościany Kirys - i to wszystko. Lepiej przejść do prywatnych komnat - jest tu więcej osób do zagadania - Favilea Sathendas, Hlaren Ramoran, Raryn Daren i Nalvyna Sarinith. Niestety, nie ma żadnych ciekawych przedmiotów.
0
Komentarze czytelników
Addamus75 Junior

Witam(: Odkąd Morrowind się pojawił, przechodzę sobie te gierkę już piąty raz. Bardzo polubiłem jej klimacik, i nie tylko.. Tym razem postanowiłem "ułatwić i uprzyjemnić" sobie rozgrywkę kodem na oddychanie pod wodą.. Później przypomniałem sobie o misji w której trzeba utonąć.. Powiedzcie, czy da się coś z tym zrobić? Może, jakoś usunąć skutki wpisania kodu?
Pozdrawiam(:
Smichun Junior
Czy mógłby ktoś mi pomóc?
Zgubiłem Hlormara Moczymordę i nigdzie nie mogę go znaleźć. Wszedłem z nim powybijać bandytów do jaskini w pobliżu kopalni w Calderze i podczas starcia on gdzieś zniknął wczytanie zapisu sprzed wejścia kiedy om jeszcze mi towarzyszył nie pomogło.
Koleżanka Junior
Wersja PDF nie uwzględnia sekcji Questy - Zadania Pozostałe, jest jakaś szansa na to że kiedyś to poprawicie?
anenn579473182f Junior
Mam pytanie. Wybrałem jakąś umiejętność główną i mam ją na 30 poziomie. Gdy próbuje jej się douczyć u nauczyciela wyskakuje mi wiadomość, że nie można. Da się jej douczyć więcej u nauczyciela?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.