Morrowind: Pozostałe miejsca Khuul
Aktualizacja:
Ashalmawia
![W [1] stoi JSaddha, nie ma ci on na razie nic do powiedzenia - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Khuul | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/264946487.jpg)
W [1] stoi J'Saddha, nie ma ci on na razie nic do powiedzenia. Lepiej nie mów łowcom, że jest tu niewolnik. W [2] spotkasz Dodeana, a w [3], [4] i [5] jedną z następujących istot: Młokos, Postrach Klanów, Dremora, Skrzydlaty Mrok, Daedroth, Żarłacz, Atronach lub Złota Święta. W [6] jest wejście do kaplicy, z którego skorzystaj.
Ashalmawia, wnętrze
![Zejdź do kaplicy - czeka cię walka z dwoma przeciwnikami - magami na raz - Felisim Serano w [1] i Trelamem Falvani w [2] - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Khuul | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/264946502.jpg)
Zejdź do kaplicy - czeka cię walka z dwoma przeciwnikami - magami na raz - Felisim Serano w [1] i Trelamem Falvani w [2]. Możesz zabrać klejnot i Stalowy Claymore z ołtarza w [3], aby pojawił się Dremora. Idź do [4] - tutaj rozprawisz się z Ernsem Marenem (uzbrojony w topór, ubrany w stalową zbroję). Na stole wśród przedmiotów leży Starożytny, daedryczny klucz. Zanim jednak z niego skorzystasz, wskocz pomiędzy skały i zejdź korytarzem na dół, do zatopionych krypt (skorzystaj z drzwi w A). Znów masz do czynienia z kilkoma kondygnacjami i aby dostać się na samą górę, będziesz potrzebował się wznieść. Na samej górze w [5] znajdziesz wśród cennych przedmiotów Daedryczny Buzdygan i dwie Daedryczne Rzutki. Znajdź i przeszukaj skrzynie w [6], na samym dole znajduje się Gordol w [7]. Trudny przeciwnik, bo posiada Daedryczny Topór Wojenny, a także ebonowy (niezwykle cenny) pancerz. Gdy go pokonasz, przeszukaj resztę jaskini - znajdziesz m.in. księgę Odpowiedź na Mowę Bero (podnosi o 1 Zniszczenie). Wróć się z powrotem do kaplicy i udaj się do [8], otwórz sobie kluczem drzwi i dojdź do Malexy, która poprosi cię o uwolnienie.
Ashir-Dan
![W [1] pokonasz Brelayne Verano ze sztyletem i Balsę Girith z mieczem - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Khuul | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/264946518.jpg)
W [1] pokonasz Brelayne Verano ze sztyletem i Balsę Girith z mieczem. Idź dołem, lewym korytarzem do [2], gdzie zabijesz Varenu Indaram z łukiem. Przeszukaj pomieszczenie, po czym wróć się do rozwidlenia i skieruj kroki do [3] - czeka tam Daracy (czaruje) i Varis Ginith ze sztyletem, a następnie dalej do [4], jest tam Ariulcabor Leontiulonus z mieczem. Wróć się i sprawdź jeszcze [5]. Zabijesz tam Benara Neletha (przyzywa Truposze) na górze i Cindę z mieczem na dole (posiada m.in. Ebonowe Buty).
Assarnud
Po opis tej jaskini patrz do Gnisis .
Grobowiec Rodziny Alen

Bardzo "nudny" grobowiec. Nie ma tu żadnych ciekawych przedmiotów do zebrania, a jedyną atrakcją są wampiry - trójka w [1] i para w [2].
Grobowiec Rodziny Reloth
![Jednego z następujących przeciwników: Szkielet, Kościej, Duch Przodka lub Truposz - spotkasz w [1] (dwóch), [2], [3] i [4] (po jednym) - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Khuul | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/264946549.jpg)
Jednego z następujących przeciwników: Szkielet, Kościej, Duch Przodka lub Truposz - spotkasz w [1] (dwóch), [2], [3] i [4] (po jednym). Zabij wampirzycę Mertę w [5], zabierz jej Demoniczne Tanto oraz Szatę Trującego Lustra. W tym pomieszczeniu znajduje się bardzo dużo Bydła, nie mają nic ciekawego do powiedzenia. Przed opuszczeniem grobowca możesz przeszukać skrzynie w [6].
Grobowiec Rodziny Rethandus
![Zależnie od poziomu możesz spotkać jednego w [1], [2], [4] i [6] oraz dwóch w [3] przeciwników: Szkielet, Kościej, Zjawa Przodka lub Truposz - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Khuul | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/264946565.jpg)
Zależnie od poziomu możesz spotkać jednego w [1], [2], [4] i [6] oraz dwóch w [3] przeciwników: Szkielet, Kościej, Zjawa Przodka lub Truposz. Dodatkowo w [6] czeka jeszcze: Młokos, Postrach Klanów, Dremora, Skrzydlaty Mrok, Daedroth, Żarłacz, Atronach lub Złota Święta (to też oczywiście zależy od poziomu). Klucz do Grobowca Rethandus znajduje się za sarkofagiem (po prawej, patrząc na niego) w [2]. Klucz do skrzyni grobowca Rethandus jest bardzo dobrze ukryty w popielnym kole w [5] (patrząc od strony wejścia - godzina 10:30). Przeszukaj skrzynie tu oraz w [7], jest tam także księga 36 Lekcji Viveka, Kazanie 11 (podnosi o 1 Bez Zbroi).
Grobowiec Rodziny Salothan
![W [1] i [3] znajdują się Młokos, Postrach Klanów, Atronach, Dremora, Żarłacz, Złota Święta, Skrzydlaty Mrok lub Daedroth - zależnie od poziomu - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Khuul | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/264946580.jpg)
W [1] i [3] znajdują się Młokos, Postrach Klanów, Atronach, Dremora, Żarłacz, Złota Święta, Skrzydlaty Mrok lub Daedroth - zależnie od poziomu. W [2] jest jakiś szczur. Nie ma tu żadnych ciekawych przedmiotów - trochę złota w [2], trochę żelaznej broni w [3]. W sumie rodzina Salothan mogła się bardziej postarać.
Grobowiec Rodziny Seran
![W [1], [2] i [3] znajdują się Szkielet, Kościej, Duch Przodka lub Truposz - zależnie od poziomu - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Khuul | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/264946596.jpg)
W [1], [2] i [3] znajdują się Szkielet, Kościej, Duch Przodka lub Truposz - zależnie od poziomu. Nie zapomnij przeszukać skrzynek w [4] i [5] (w tej ostatniej mogą być klejnoty).
Kopalnia Jaj Asha-Ahhe
![W [1] i [2] stoją Górnicy z Kopalni Jaj - obaj nie mają nic do powiedzenia, co by mogło nas zainteresować - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Khuul | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/264946612.jpg)
W [1] i [2] stoją Górnicy z Kopalni Jaj - obaj nie mają nic do powiedzenia, co by mogło nas zainteresować. Podążaj cały czas korytarzem, aż dotrzesz do [3] - tu czeka cię trudna walka, najlepiej wywabiać przeciwników po kolei. Oto, kogo musisz pokonać: Thelsa Dral (czaruje, posiada mikstury i Stalowe Pajęcze Ostrze, potrafi przyzwać Dremorę), Haakon (posiada dolną połowę kościanego pancerza wraz z rękawicami, walczy Srebrnym Długim Mieczem) oraz Gulena Girith (czaruje). W wodzie na dnie w [4] jest 25 złota i Żelazna Halabarda, natomiast w [5] znajduje się Królowa Kwama.
Kopalnia Jaj Panud

Nie ma tu nic ciekawego. Ani para Górników z Kopalni Jaj w [1] nie mają do powiedzenia, ani Królowa Kwama w [2] nie jest zbytnio interesująca. Po drodze zabijesz kilka zwiadowców lub wojowników Kwama.
Maelkashishi

Zanim będziesz mógł wejść do środka, czeka cię kilka przeciwników do pokonania. Pierwszą jest Nevusa Veleth (czaruje) w [1]. Kolejni (Młokos, Postrach Klanów, Atronach, Dremora, Żarłacz, Złota Święta, Skrzydlaty Mrok lub Daedroth - zależnie od poziomu) znajdują się w [2], [3], [4] i [5]. Na szczycie schodów jest główne wejście do kaplicy, ale lepiej skorzystać z tego w [6], gdyż prowadzi do niedostępnych normalną drogą regionów kaplicy (stamtąd też zacznę opis).
Maelkashishi, wnętrze
![Postaraj się dostać na górę do [1], gdzie leży szkielet, a wokół niego mnóstwo cennych przedmiotów: Daedryczny Długi Łuk, osiem Daedrycznych Strzał, Indeks portalu Falensarano na zwoju obok - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Khuul | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/264946658.jpg)
Postaraj się dostać na górę do [1], gdzie leży szkielet, a wokół niego mnóstwo cennych przedmiotów: Daedryczny Długi Łuk, osiem Daedrycznych Strzał, Indeks portalu Falensarano na zwoju obok. Poziom niżej, także w [1], znajduje się Skrzydlaty Mrok - na samym dole natomiast, w okolicach [2], będziesz musiał pokonasz kolejnego, a także Żarłacza. W [3] czekają dwie skrzynie do sprawdzenia, wejście do kaplicy natomiast znajduje się w A. Zaraz po skorzystaniu z niego zaatakuje cię Horulia Jannus w [4] (walczy długim mieczem, posiada stalową zbroję). Zeskocz na dół i zaatakuj dwóch przeciwników - Llodena Tenima w [5] (posiada Szklany Topór Wojenny) oraz Depusanisa Deniana (uzbrojony w krótkie ostrze) w [6]. Jeszcze tylko pozbaw życia Bulfima gra-Shugarza w [7] (ubrany w stalową zbroję, posiada Stalowy Złowieszczy Miecz i Stalowy Miecz Ognia) i możesz przeszukać okolice [8] - znajdziesz tam dużo ciekawych rzeczy, kamienie dusz, księgę Hipotetyczna Zdrada (podnosi o 1 Zniszczenie), sprawdź też, co znajduje się w dwóch skrzyniach naprzeciwko. W [9] jest ołtarz - jak zwykle, jeśli zabierzesz z niego przedmioty, to pojawi się wkurzony Dremora.
Komentarze czytelników
Mam pytanie. Wybrałem jakąś umiejętność główną i mam ją na 30 poziomie. Gdy próbuje jej się douczyć u nauczyciela wyskakuje mi wiadomość, że nie można. Da się jej douczyć więcej u nauczyciela?
Niektórzy mogą uczyć tylko do pewnego progu. Ty widocznie taki osiągnąłeś.
Teraz albo szukasz lepszego (możesz się chyba tego dowiedzieć od obecnego?) albo samemu się uczyć.
Wersja PDF nie uwzględnia sekcji Questy - Zadania Pozostałe, jest jakaś szansa na to że kiedyś to poprawicie?
Ja również taki poradnik chętnie bym przejrzał, bo Morrowind to moja ulubiona gra. Ale szanse na to są nikłe, bo skoro przez 15 lat taki poradnik nie powstał to pewnie już tak zostanie.
Nie o to mi chodzi. W poradniku, który jest na tej stronie jest sekcja Questy - Zadania Pozostałe, ale w wersji PDF, którą można ściągnąć (też z tej strony) część poradnika o questach kończy się na Zadaniach Daedr. To chyba można poprawić.
Aj, a jednak błąd z mojej strony. PDF jest kompletny, tylko spis treści coś pokręcił. Tajemnica rozwiązana xD
Czy mógłby ktoś mi pomóc?
Zgubiłem Hlormara Moczymordę i nigdzie nie mogę go znaleźć. Wszedłem z nim powybijać bandytów do jaskini w pobliżu kopalni w Calderze i podczas starcia on gdzieś zniknął wczytanie zapisu sprzed wejścia kiedy om jeszcze mi towarzyszył nie pomogło.
Witam(: Odkąd Morrowind się pojawił, przechodzę sobie te gierkę już piąty raz. Bardzo polubiłem jej klimacik, i nie tylko.. Tym razem postanowiłem "ułatwić i uprzyjemnić" sobie rozgrywkę kodem na oddychanie pod wodą.. Później przypomniałem sobie o misji w której trzeba utonąć.. Powiedzcie, czy da się coś z tym zrobić? Może, jakoś usunąć skutki wpisania kodu?
Pozdrawiam(:
Głupie jest to że jak nie kupisz Abonamentu to nie widzisz ponad 50%
Tutaj za wszystko trzeba płacić WHY ?
witam.mam problem od wsyztskich dostalem glos ale nie dali mi pierscienia i szaty tego Hortatora mam tylko pas.u kaazdego bylem i mam pas . . . ktos pomoze??
nie wiem czy ktoś w ogóle tu jeszcze zagląda, ale jestem arcymistrzem, ukończyłem wątek fabularny, a wyroków nikt nie cce mi dać. o co chodzi? mam podstawową wersję gry z płyty cd action
jak macie jeszcze jakieś pytania odnośnie morrowind to walcie.
jasne. Najłatwiej jest wklepać kod... ale bez kodów też jest bardzo prosto. Idziesz do tego gostka w Ebonheart który ci mówi o mrocznym bractwie i twierdzy smutku (chyba Appelus cośtam). Zabij go. będziesz mieć wszystko oprócz hełmu a ten jest gdzieś w bazie mrocznego bractwa. ( można też zabić tego orka w domu rzemieślników ale dopiero jak da miecz)
Ello wiecie jak mozna łatwo zdobyć adamantowy pancerz?
Aktualizacja dopiero teraz? Oczywiście w strefie Premium. A jak ktoś już kiedyś kupił w pdf'ie, to teraz jest w plecy, bo ma nieaktualny co? Bardzo śmieszne.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
