Morrowind: Pozostałe miejsca Khuul
Aktualizacja:
Ashalmawia
![W [1] stoi JSaddha, nie ma ci on na razie nic do powiedzenia - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Khuul | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/183/264946487.jpg)
W [1] stoi J'Saddha, nie ma ci on na razie nic do powiedzenia. Lepiej nie mów łowcom, że jest tu niewolnik. W [2] spotkasz Dodeana, a w [3], [4] i [5] jedną z następujących istot: Młokos, Postrach Klanów, Dremora, Skrzydlaty Mrok, Daedroth, Żarłacz, Atronach lub Złota Święta. W [6] jest wejście do kaplicy, z którego skorzystaj.
Ashalmawia, wnętrze
![Zejdź do kaplicy - czeka cię walka z dwoma przeciwnikami - magami na raz - Felisim Serano w [1] i Trelamem Falvani w [2] - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Khuul | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/183/264946502.jpg)
Zejdź do kaplicy - czeka cię walka z dwoma przeciwnikami - magami na raz - Felisim Serano w [1] i Trelamem Falvani w [2]. Możesz zabrać klejnot i Stalowy Claymore z ołtarza w [3], aby pojawił się Dremora. Idź do [4] - tutaj rozprawisz się z Ernsem Marenem (uzbrojony w topór, ubrany w stalową zbroję). Na stole wśród przedmiotów leży Starożytny, daedryczny klucz. Zanim jednak z niego skorzystasz, wskocz pomiędzy skały i zejdź korytarzem na dół, do zatopionych krypt (skorzystaj z drzwi w A). Znów masz do czynienia z kilkoma kondygnacjami i aby dostać się na samą górę, będziesz potrzebował się wznieść. Na samej górze w [5] znajdziesz wśród cennych przedmiotów Daedryczny Buzdygan i dwie Daedryczne Rzutki. Znajdź i przeszukaj skrzynie w [6], na samym dole znajduje się Gordol w [7]. Trudny przeciwnik, bo posiada Daedryczny Topór Wojenny, a także ebonowy (niezwykle cenny) pancerz. Gdy go pokonasz, przeszukaj resztę jaskini - znajdziesz m.in. księgę Odpowiedź na Mowę Bero (podnosi o 1 Zniszczenie). Wróć się z powrotem do kaplicy i udaj się do [8], otwórz sobie kluczem drzwi i dojdź do Malexy, która poprosi cię o uwolnienie.
Ashir-Dan
![W [1] pokonasz Brelayne Verano ze sztyletem i Balsę Girith z mieczem - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Khuul | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/183/264946518.jpg)
W [1] pokonasz Brelayne Verano ze sztyletem i Balsę Girith z mieczem. Idź dołem, lewym korytarzem do [2], gdzie zabijesz Varenu Indaram z łukiem. Przeszukaj pomieszczenie, po czym wróć się do rozwidlenia i skieruj kroki do [3] - czeka tam Daracy (czaruje) i Varis Ginith ze sztyletem, a następnie dalej do [4], jest tam Ariulcabor Leontiulonus z mieczem. Wróć się i sprawdź jeszcze [5]. Zabijesz tam Benara Neletha (przyzywa Truposze) na górze i Cindę z mieczem na dole (posiada m.in. Ebonowe Buty).
Assarnud
Po opis tej jaskini patrz do Gnisis .
Grobowiec Rodziny Alen

Bardzo "nudny" grobowiec. Nie ma tu żadnych ciekawych przedmiotów do zebrania, a jedyną atrakcją są wampiry - trójka w [1] i para w [2].
Grobowiec Rodziny Reloth
![Jednego z następujących przeciwników: Szkielet, Kościej, Duch Przodka lub Truposz - spotkasz w [1] (dwóch), [2], [3] i [4] (po jednym) - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Khuul | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/183/264946549.jpg)
Jednego z następujących przeciwników: Szkielet, Kościej, Duch Przodka lub Truposz - spotkasz w [1] (dwóch), [2], [3] i [4] (po jednym). Zabij wampirzycę Mertę w [5], zabierz jej Demoniczne Tanto oraz Szatę Trującego Lustra. W tym pomieszczeniu znajduje się bardzo dużo Bydła, nie mają nic ciekawego do powiedzenia. Przed opuszczeniem grobowca możesz przeszukać skrzynie w [6].
Grobowiec Rodziny Rethandus
![Zależnie od poziomu możesz spotkać jednego w [1], [2], [4] i [6] oraz dwóch w [3] przeciwników: Szkielet, Kościej, Zjawa Przodka lub Truposz - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Khuul | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/183/264946565.jpg)
Zależnie od poziomu możesz spotkać jednego w [1], [2], [4] i [6] oraz dwóch w [3] przeciwników: Szkielet, Kościej, Zjawa Przodka lub Truposz. Dodatkowo w [6] czeka jeszcze: Młokos, Postrach Klanów, Dremora, Skrzydlaty Mrok, Daedroth, Żarłacz, Atronach lub Złota Święta (to też oczywiście zależy od poziomu). Klucz do Grobowca Rethandus znajduje się za sarkofagiem (po prawej, patrząc na niego) w [2]. Klucz do skrzyni grobowca Rethandus jest bardzo dobrze ukryty w popielnym kole w [5] (patrząc od strony wejścia - godzina 10:30). Przeszukaj skrzynie tu oraz w [7], jest tam także księga 36 Lekcji Viveka, Kazanie 11 (podnosi o 1 Bez Zbroi).
Grobowiec Rodziny Salothan
![W [1] i [3] znajdują się Młokos, Postrach Klanów, Atronach, Dremora, Żarłacz, Złota Święta, Skrzydlaty Mrok lub Daedroth - zależnie od poziomu - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Khuul | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/183/264946580.jpg)
W [1] i [3] znajdują się Młokos, Postrach Klanów, Atronach, Dremora, Żarłacz, Złota Święta, Skrzydlaty Mrok lub Daedroth - zależnie od poziomu. W [2] jest jakiś szczur. Nie ma tu żadnych ciekawych przedmiotów - trochę złota w [2], trochę żelaznej broni w [3]. W sumie rodzina Salothan mogła się bardziej postarać.
Grobowiec Rodziny Seran
![W [1], [2] i [3] znajdują się Szkielet, Kościej, Duch Przodka lub Truposz - zależnie od poziomu - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Khuul | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/183/264946596.jpg)
W [1], [2] i [3] znajdują się Szkielet, Kościej, Duch Przodka lub Truposz - zależnie od poziomu. Nie zapomnij przeszukać skrzynek w [4] i [5] (w tej ostatniej mogą być klejnoty).
Kopalnia Jaj Asha-Ahhe
![W [1] i [2] stoją Górnicy z Kopalni Jaj - obaj nie mają nic do powiedzenia, co by mogło nas zainteresować - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Khuul | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/183/264946612.jpg)
W [1] i [2] stoją Górnicy z Kopalni Jaj - obaj nie mają nic do powiedzenia, co by mogło nas zainteresować. Podążaj cały czas korytarzem, aż dotrzesz do [3] - tu czeka cię trudna walka, najlepiej wywabiać przeciwników po kolei. Oto, kogo musisz pokonać: Thelsa Dral (czaruje, posiada mikstury i Stalowe Pajęcze Ostrze, potrafi przyzwać Dremorę), Haakon (posiada dolną połowę kościanego pancerza wraz z rękawicami, walczy Srebrnym Długim Mieczem) oraz Gulena Girith (czaruje). W wodzie na dnie w [4] jest 25 złota i Żelazna Halabarda, natomiast w [5] znajduje się Królowa Kwama.
Kopalnia Jaj Panud

Nie ma tu nic ciekawego. Ani para Górników z Kopalni Jaj w [1] nie mają do powiedzenia, ani Królowa Kwama w [2] nie jest zbytnio interesująca. Po drodze zabijesz kilka zwiadowców lub wojowników Kwama.
Maelkashishi

Zanim będziesz mógł wejść do środka, czeka cię kilka przeciwników do pokonania. Pierwszą jest Nevusa Veleth (czaruje) w [1]. Kolejni (Młokos, Postrach Klanów, Atronach, Dremora, Żarłacz, Złota Święta, Skrzydlaty Mrok lub Daedroth - zależnie od poziomu) znajdują się w [2], [3], [4] i [5]. Na szczycie schodów jest główne wejście do kaplicy, ale lepiej skorzystać z tego w [6], gdyż prowadzi do niedostępnych normalną drogą regionów kaplicy (stamtąd też zacznę opis).
Maelkashishi, wnętrze
![Postaraj się dostać na górę do [1], gdzie leży szkielet, a wokół niego mnóstwo cennych przedmiotów: Daedryczny Długi Łuk, osiem Daedrycznych Strzał, Indeks portalu Falensarano na zwoju obok - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Khuul | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/183/264946658.jpg)
Postaraj się dostać na górę do [1], gdzie leży szkielet, a wokół niego mnóstwo cennych przedmiotów: Daedryczny Długi Łuk, osiem Daedrycznych Strzał, Indeks portalu Falensarano na zwoju obok. Poziom niżej, także w [1], znajduje się Skrzydlaty Mrok - na samym dole natomiast, w okolicach [2], będziesz musiał pokonasz kolejnego, a także Żarłacza. W [3] czekają dwie skrzynie do sprawdzenia, wejście do kaplicy natomiast znajduje się w A. Zaraz po skorzystaniu z niego zaatakuje cię Horulia Jannus w [4] (walczy długim mieczem, posiada stalową zbroję). Zeskocz na dół i zaatakuj dwóch przeciwników - Llodena Tenima w [5] (posiada Szklany Topór Wojenny) oraz Depusanisa Deniana (uzbrojony w krótkie ostrze) w [6]. Jeszcze tylko pozbaw życia Bulfima gra-Shugarza w [7] (ubrany w stalową zbroję, posiada Stalowy Złowieszczy Miecz i Stalowy Miecz Ognia) i możesz przeszukać okolice [8] - znajdziesz tam dużo ciekawych rzeczy, kamienie dusz, księgę Hipotetyczna Zdrada (podnosi o 1 Zniszczenie), sprawdź też, co znajduje się w dwóch skrzyniach naprzeciwko. W [9] jest ołtarz - jak zwykle, jeśli zabierzesz z niego przedmioty, to pojawi się wkurzony Dremora.
Komentarze czytelników
zanonimizowany614571 Legionista
jasne. Najłatwiej jest wklepać kod... ale bez kodów też jest bardzo prosto. Idziesz do tego gostka w Ebonheart który ci mówi o mrocznym bractwie i twierdzy smutku (chyba Appelus cośtam). Zabij go. będziesz mieć wszystko oprócz hełmu a ten jest gdzieś w bazie mrocznego bractwa. ( można też zabić tego orka w domu rzemieślników ale dopiero jak da miecz)
zanonimizowany614571 Legionista
jak macie jeszcze jakieś pytania odnośnie morrowind to walcie.
zanonimizowany846346 Junior
nie wiem czy ktoś w ogóle tu jeszcze zagląda, ale jestem arcymistrzem, ukończyłem wątek fabularny, a wyroków nikt nie cce mi dać. o co chodzi? mam podstawową wersję gry z płyty cd action
zanonimizowany910417 Junior
witam.mam problem od wsyztskich dostalem glos ale nie dali mi pierscienia i szaty tego Hortatora mam tylko pas.u kaazdego bylem i mam pas . . . ktos pomoze??
mrlolekpolska Junior
Głupie jest to że jak nie kupisz Abonamentu to nie widzisz ponad 50%
Tutaj za wszystko trzeba płacić WHY ?
Addamus75 Junior
Witam(: Odkąd Morrowind się pojawił, przechodzę sobie te gierkę już piąty raz. Bardzo polubiłem jej klimacik, i nie tylko.. Tym razem postanowiłem "ułatwić i uprzyjemnić" sobie rozgrywkę kodem na oddychanie pod wodą.. Później przypomniałem sobie o misji w której trzeba utonąć.. Powiedzcie, czy da się coś z tym zrobić? Może, jakoś usunąć skutki wpisania kodu?
Pozdrawiam(:
Smichun Junior
Czy mógłby ktoś mi pomóc?
Zgubiłem Hlormara Moczymordę i nigdzie nie mogę go znaleźć. Wszedłem z nim powybijać bandytów do jaskini w pobliżu kopalni w Calderze i podczas starcia on gdzieś zniknął wczytanie zapisu sprzed wejścia kiedy om jeszcze mi towarzyszył nie pomogło.
Koleżanka Junior
Wersja PDF nie uwzględnia sekcji Questy - Zadania Pozostałe, jest jakaś szansa na to że kiedyś to poprawicie?
anenn579473182f Junior
Mam pytanie. Wybrałem jakąś umiejętność główną i mam ją na 30 poziomie. Gdy próbuje jej się douczyć u nauczyciela wyskakuje mi wiadomość, że nie można. Da się jej douczyć więcej u nauczyciela?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
