Początek kariery | Podstawy | Need for Speed Most Wanted (2005)
Aktualizacja:
Zanim będziesz mógł przystąpić do właściwej części kariery czeka Cię niezbyt rozbudowany, aczkolwiek wyjątkowo ciekawy, a na dodatek wzbogacony licznymi filmikami przerywnikowymi prolog. Weźmiesz udział w serii ściśle zaplanowanych wyścigów. Zasiadasz za sterami jednej z najlepszych maszyn dostępnych w grze - BMW M3 GTR. Niestety, nie będziesz się nią mógł zbyt długo nacieszyć. W ramach pocieszenia dodam, iż początkowe wyścigi są wyjątkowo łatwe. Nie powinieneś mieć żadnych problemów z ich zaliczeniem. Pamiętaj również o tym, iż w przypadku popełnienia zbyt dużej ilości błędów zawsze będziesz mógł ponownie przystąpić do danego wyścigu wybierając odpowiednią pozycję z opcji gry.
Na początek załączy się wyjątkowo dynamiczna scenka przerywnikowa (#1). Przygotuj się, gdyż za kilka chwil będziesz miał możliwość przejęcia kontroli nad wspomnianą wcześniej maszyną. Nie masz się jednak czego obawiać, gdyż przejedziesz nią zaledwie kilka zakrętów (#2). Po drodze otrzymasz też wiadomość, którą będziesz mógł bez żadnych obaw skasować. Do tego wyścigu powrócimy za kilkanaście minut.
![]() | ![]() |
Po chwili załączy się kolejna scenka przerywnikowa. Z racji tego, iż wątek fabularny jest stosunkowo ciekawy nie chciałbym Ci psuć przyjemności z odkrywania jego niuansów, dlatego też wszelkie opisy skoncentrowane zostaną na właściwej jeździe. Na początek weźmiesz udział w niezbyt wymagającym wyścigu z cyklu "jeden na jednego". Po kilkunastu sekundach jazdy powinieneś natrafić na zdecydowanie ostrzejszy zakręt w lewo (#1). Obowiązkowo powinieneś tu wyhamować. Skorzystaj następnie z nitro, aby ponownie odstawić drugiego kierowcę. Pamiętaj o tym, aby pomagać sobie korzystając z widocznych na trasie strzałek (#2). W kilku miejscach będziesz musiał ostrzej ściąć zakręty. Nie przesadź przed samym końcem!
![]() | ![]() |
Załączy się kolejna scenka przerywnikowa, w trakcie trwania której poznasz dwie najważniejsze postaci tej gry. Mia będzie pomagała ci w osiąganiu kolejnych sukcesów, Razor jest z kolei jednym z najlepszych kierowców w okolicy (#1). Pod koniec gry stoczysz z nim efektowny pojedynek... a tymczasem czeka Cię kolejny wyścig. Nie martw się, aktualny przeciwnik nie powinien Ci sprawić żadnych problemów. Twoją uwagę zwrócą zapewne dwie rzeczy. Po pierwsze, musisz zacząć uważać na pojazdy cywilne, szczególnie w sytuacji gdy jedziesz pod prąd. Po drugie, do akcji wkroczą oddziały policji, co zostanie zresztą ukazane w ciekawy sposób (#2).
![]() | ![]() |
Po więcej szczegółów odnośnie "walki" z policją zapraszam do oddzielnego rozdziału tego poradnika. Teraz skupię się jedynie na paru kwestiach bezpośrednio związanych z aktualnymi wydarzeniami. Uważaj na liczne zwężenia aktualnej trasy. W kilku miejscach będziesz ponadto musiał pokonać znacznie ostrzejsze zakręty (#1). Warto przed nimi wyhamować. Możesz również załączać sobie spowolnienie czasu, tak aby podczas ich pokonywania stracić możliwie jak najmniej cennych sekund. Wygranie tego wyścigu nie powinno Ci sprawić większych problemów. Po chwili załączą się kolejne zawody. Tym razem będziesz ścigał się za dnia. Powiększy się również stawka rywali (#2).
![]() | ![]() |
Pierwszy "poważny" zakręt czeka Cię niedaleko miejsca startu (#1). Obowiązkowo wyhamuj, tak aby móc lepiej wpasować sterowany wóz. Warto byłoby skorzystać z nitro, dzięki któremu będziesz mógł odstawić pędzących rywali. Pamiętaj o tym, iż nitro nieustannie się regeneruje. Kolejny istotny punkt to wjazd to tunelu (#2) a to z racji tego, iż początkowo możesz go nie zauważyć. Na szczęście ruch uliczny jest znikomy, dzięki czemu możesz wybrać dowolny tor jazdy.
![]() | ![]() |
Końcowa część okrążenia będzie przede wszystkim wymagała wykonania dwóch ostrzejszych skrętów w lewo. W drugim przypadku możesz pokusić się o zniszczenie latarni (#1). Demolowanie tego typu obiektów nie wiąże się z żadnymi ujemnymi skutkami, a w wielu sytuacjach jest wręcz wskazane (pościg). Do pokonania masz w sumie dwa okrążenia. Przed Tobą kolejna seria filmików przerywnikowych. Za kilka chwil przystąpisz do najważniejszego wyścigu całego prologu. Będzie to pojedynek z Razorem (#2).
![]() | ![]() |
Przede wszystkim, powinieneś pamiętać o tym, iż pojedynek ten nie będziesz mógł w żaden sposób wygrać. Więcej szczegółów ujawnię za kilka chwil. Po dotarciu do obwodnicy proponowałbym wybrać prawy odcinek (#1). W przeciwnym przypadku przeciwnik mógłby Cię spokojnie wyprzedzić. Pamiętaj też o tym w przyszłości, gdyż trasę tę doskonale poznasz w trakcie dalszych zmagań w trybie kariery. Do pościgu dołączą wkrótce oddziały policji, ale tym nie powinieneś się akurat zbytnio przejmować. Po drodze czeka Cię całe mnóstwo ostrzejszych zakrętów (#2). Obowiązkowo powinieneś przed nimi zwalniać, tak aby móc się odpowiednio ustawić. Nie przejmuj się tym, że Razor zdoła Cię w kilku miejscach wyprzedzić. Jak już mówiłem, wyścig i tak jest z góry ustawiony.
![]() | ![]() |
Po drodze będziesz mijał liczne bramki kontrolne (#1). Zainteresuje Cię z pewnością to, iż można je bezproblemowo niszczyć. W przypadku pościgu policyjnego dostaniesz nawet za to dodatkowe punkty. Po kilku chwilach otrzymasz niepokojącą wiadomość. Okaże się, iż koledzy Razora uszkodzili Twój samochód. W wyniku tego za chwilę będziesz się musiał zatrzymać i przegrać ten wyścig (#2). Czekają Cię teraz dwa wyjątkowo długie filmiki przerywnikowe.
![]() | ![]() |
0
- Need for Speed: Most Wanted (2005) - poradnik do gry
- Need for Speed: Most Wanted (2005) - poradnik do gry
- Podstawy
- Początek kariery | Podstawy | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Pierwszy samochód | Podstawy | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Sterowanie pojazdem | Podstawy | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Rodzaje imprez wyścigowych | Podstawy | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Policyjne pościgi | Podstawy | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Podstawy
- Need for Speed: Most Wanted (2005) - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany982132 Junior
Jestem przy Mingu, i moje Renault Clio V6 osiąga 308 km\h. Obecnie zbieram na Porszaka 911 Turbo S, a później jak zdobędę to na Murcielago.
zanonimizowany982132 Junior
W tym poradniku nie zgodzę się z sprzedawaniem aut bossów (chociaż można strzasnąć kasę) i krytyką Caddilaca CTS, gdyż auto fajnie się tuninguje, fajnie jeździ, i fajnie wygrywa w dragach.
MarkoTechniko Chorąży
Jeszcze jedno pominąłeś. jeśli bedziesz mial odpowiednio duzy pozizom poscigu moze przy odrobinie szczescia cie gonic sam sierzant cross. jak cie zacznie gonic to bedzie za toba latal jak pszczola do miodu czyli do konca poscigu no chyba ze walniesz w punkt spowolnienia poscigu ale nie wiem bo mnie jeszcze nie gonil.
zanonimizowany921834 Legionista
UWAGA!!! INFORMACJA DLA AUTORA!
Do rzeczy :D poradnik mi się nie przydał bo szukałem tylko jednej informacji i jej nie znalazłem :/ ALE masz ode mnie szacunek i propsy za taką ścianę tekstu :D nieźle gościu, widać że lubisz grać i pisać ;) a to że piszesz poradniki świadczy o dobrym sercu :D Jeszcze raz ogromny props ode mnie.
Seba01 Pretorianin

Mała porada co do auta Minga: Musicie go wygrać, a jak mając to Lambo zajedziecie do marketu, zauważycie, że posiada on osiągi wymaksowane, których normalnie nie kupicie przy innych autach. Jedynie tylko nitro trzeba dokupić i bez problemu przejdziecie nią pozostałe wyścigi. Sam mam prawie wszystkie zdobyte auta (oprócz Taza), które nadal trzymam w garażu, 500 tys. gotówki, początkowe auto (Chevrolet), wszystkie zaliczone dotychczas kamienie milowe i wyścigi i maksowałem możliwie jak się da konkretne auta do określonego gościa z CL: Golfem aż do Supry, Suprą aż do Caymana S i tym Porsche aż do Gallardo i (prawdopodobnie) pojadę nim do końca. A tak to świetny poradnik.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.