Tuning wizualny i mechaniczny | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
Aktualizacja:
Tak jak już wcześniej wspominałem, tuning w Most Wanted ograniczony został w zasadzie do absolutnego minimum. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć, iż aby móc myśleć o jakichkolwiek zwycięstwach należy dysponować odpowiednio stuningowanym pojazdem. Mam tu oczywiście na myśli nieco dalsze etapy gry, gdyż w początkowej fazie zabawy (kilkanaście pierwszych wyścigów) seryjna maszyna powinna jeszcze jakoś wystarczyć. Generalnie mamy tu do czynienia z trzema głównymi zakładkami, przy czym najważniejsze są oczywiście OSIĄGI, gdyż tylko tu będziemy mogli zakupić pakiety polepszające wybrane parametry aktualnie posiadanego samochodu. Zakładka ta została podzielona na kilka grup:
Silnik: UWAGA! Ilość możliwych pakietów jest uzależniona od rodzaju wybranego auta. W niektórych przypadkach możemy wybierać pomiędzy dwoma pakietami, w innych dostępne są trzy. Nie muszę chyba dodawać, iż w pierwszym przypadku znajdziemy się w nieco gorszej sytuacji. Najczęściej jest bowiem tak, iż nowy pakiet odblokowany zostanie nieco później, przez co będziemy się musieli początkowo "męczyć" z seryjnym wyposażeniem. Modyfikacje silnika mniej więcej po równo wpływają na wartości przyspieszenia oraz prędkości maksymalnej.
Skrzynia biegów: Tak jak wyżej, modyfikowane są dwa pierwsze parametry, aczkolwiek w przypadku tych modyfikacji o wiele większy przyrost można zaobserwować w przypadku wartości obrazującej prędkość maksymalną danego pojazdu.
Zawieszenie: Dokonywanie modyfikacji zawieszenia w ogromnym stopniu wpływa na polepszenia prowadzenia danej maszyny. Jeśli więc dysponujesz zwinnym pojazdem pakietami z tej grupy powinieneś zainteresować się w pierwszej kolejności. Co ciekawe, w przypadku najdroższych pakietów można również zaobserwować minimalne zmiany w przypadku dwóch pozostałych parametrów.
Nitro: Znaczenie nitro zostało już wcześniej dokładnie wyjaśnione. Największy przyrost mocy zapewnia oczywiście instalacja umożliwiająca bezpośredni wtrysk podtlenku azotu. Odbija się to w głównej mierze na przyspieszeniu, aczkolwiek można również zaobserwować dość znaczący przyrost prędkości maksymalnej.
Opony: W tym przypadku możemy mówić o zbliżonych zmianach do modyfikacji zawieszenia. Wymiana opon polepsza prowadzenie pojazdu. Przeważnie można liczyć na dość spory przyrost, warto się więc tym rozszerzeniem możliwie jak najszybciej zainteresować.
Hamulce: Wymiana hamulców odbija się oczywiście na parametrze prowadzenia. O ile w przypadku widzianych na ekranie monitora danych przyrost może wydawać się stosunkowo niewielki, o tyle w trakcie właściwej zabawy odgrywa on istotną rolę. Niejednokrotnie mamy bowiem do czynienia z sytuacjami, w których pojazd musi zostać błyskawicznie wyhamowany.
Turbosprężarka: Ostatnia grupa jest w znacznym stopniu powiązana z oknem tuningu osiągów, o którym już nieco wcześniej wspominałem. W przypadku samych parametrów można przede wszystkim liczyć na spory przyrost przyspieszenia i wyraźnie mniejszy prędkości maksymalnej.
Druga zakładka nosi nazwę CZĘŚCI i obejmuje wizualne modyfikacje pojazdu. Generalnie mamy tu do czynienia z pięcioma grupami. Modyfikacje karoserii pozwalają wybrać jeden z kilku (najczęściej od 3 do 5) gotowych pakietów, obejmujących między innymi poszerzone błotniki, zmienione zderzaki, czy też przemodelowaną konstrukcję całego nadwozia. Podobnie jak w przypadku niemal wszystkich innych części, kolejne pakiety odblokowywane są w miarę postępów w rozgrywce. Pozostałe grupy to: spoilery (do wyboru między innymi sportowe i regulowane), felgi, maski oraz dachowe wloty powietrza. Trzecia zakładka nosi z kolei nazwę WYGLĄD. W przypadku tej kategorii możemy: zmienić kolor nadwozia (do wyboru kolory błyszczące, metalizowane oraz niestandardowe), zakupić sportowe naklejki (także unikatowe), pomalować felgi, przyciemnić lub zmienić kolor szyb, zakupić dodatkowe emblematy słynnych producentów sportowych części, zadbać o dodatkowy numer umieszczany na przednich drzwiach oraz wyposażyć pojazd w sportowe zegary, widoczne oczywiście podczas rozgrywania kolejnych wyścigów.
W poniższym rozdziale zawarłem listę wszystkich pojazdów dostępnych w przygotowanym przez autorów omawianej gry trybie kariery. UWAGA! Celowo pominąłem auta, które będą mogły być odblokowane znacznie później, np. po ukończeniu wszystkich dostępnych wyzwań, a to dlatego, iż we wspomnianej karierze nie będziemy mogli z nich w jakikolwiek sposób skorzystać. Po dokładniejsze opisy każdej z maszyn zapraszam do rozdziału opisującego tryb kariery. Na bieżąco starałem się w nim wypisywać wady i zalety nowo odblokowywanych wozów.
0
- Need for Speed: Most Wanted (2005) - poradnik do gry
- Need for Speed: Most Wanted (2005) - poradnik do gry
- Samochody
- Tuning wizualny i mechaniczny | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Lexus IS 300 | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Fiat Punto | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Chevrolet Cobalt SS | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Volkswagen Golf GTI | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Audi TT 3.2 Quattro | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Audi A3 3.2 Quattro | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Mitsubishi Eclipse | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Audi A4 3.2 FSI Quattro | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Toyota Supra | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Renault Clio V6 | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Mazda RX-8 | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Cadillac CTS | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Ford Mustang GT | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Mitsubishi Lancer Evolution VIII | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Mercedes SL 500 | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Pontiac GTO | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Vauxhall Monaro VXR | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Porsche Cayman S | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Subaru Impreza WRX STi | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Mazda RX-7 | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Mercedes CLK 500 | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Lotus Elise | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Aston Martin DB9 | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Porsche 911 Carrera S | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Dodge Viper SRT 10 | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Lamborghini Gallardo | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Porsche 911 Turbo S | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Chevrolet Corvette C6 | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Lamborghini Murcielago | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Ford GT | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Mercedes SLR McLaren | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Porsche Carrera GT | Samochody | Need for Speed Most Wanted (2005)
- Samochody
- Need for Speed: Most Wanted (2005) - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany982132 Junior
Jestem przy Mingu, i moje Renault Clio V6 osiąga 308 km\h. Obecnie zbieram na Porszaka 911 Turbo S, a później jak zdobędę to na Murcielago.
zanonimizowany982132 Junior
W tym poradniku nie zgodzę się z sprzedawaniem aut bossów (chociaż można strzasnąć kasę) i krytyką Caddilaca CTS, gdyż auto fajnie się tuninguje, fajnie jeździ, i fajnie wygrywa w dragach.
MarkoTechniko Chorąży
Jeszcze jedno pominąłeś. jeśli bedziesz mial odpowiednio duzy pozizom poscigu moze przy odrobinie szczescia cie gonic sam sierzant cross. jak cie zacznie gonic to bedzie za toba latal jak pszczola do miodu czyli do konca poscigu no chyba ze walniesz w punkt spowolnienia poscigu ale nie wiem bo mnie jeszcze nie gonil.
zanonimizowany921834 Legionista
UWAGA!!! INFORMACJA DLA AUTORA!
Do rzeczy :D poradnik mi się nie przydał bo szukałem tylko jednej informacji i jej nie znalazłem :/ ALE masz ode mnie szacunek i propsy za taką ścianę tekstu :D nieźle gościu, widać że lubisz grać i pisać ;) a to że piszesz poradniki świadczy o dobrym sercu :D Jeszcze raz ogromny props ode mnie.
Seba01 Pretorianin

Mała porada co do auta Minga: Musicie go wygrać, a jak mając to Lambo zajedziecie do marketu, zauważycie, że posiada on osiągi wymaksowane, których normalnie nie kupicie przy innych autach. Jedynie tylko nitro trzeba dokupić i bez problemu przejdziecie nią pozostałe wyścigi. Sam mam prawie wszystkie zdobyte auta (oprócz Taza), które nadal trzymam w garażu, 500 tys. gotówki, początkowe auto (Chevrolet), wszystkie zaliczone dotychczas kamienie milowe i wyścigi i maksowałem możliwie jak się da konkretne auta do określonego gościa z CL: Golfem aż do Supry, Suprą aż do Caymana S i tym Porsche aż do Gallardo i (prawdopodobnie) pojadę nim do końca. A tak to świetny poradnik.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.