Elex: Zwiedzanie świata - jaka kolejność?
Gdzie iść w Elex? Podróż po świecie w grze Elex nie należy do najłatwiejszych i kolejność ma znaczenie. Dlatego właśnie przedstawiamy zalecaną drogę - dzięki niej zmniejszysz ryzyko utraty zdrowia, życia i nerwów.
Aktualizacja:
Poniżej zamieściliśmy sugerowaną kolejność odwiedzania głównych miast w grze Elex oraz podpowiedzi jakie czynności warto wykonać po dotarciu do nich po raz pierwszy. Wykorzystanie tych informacji powinno uchronić Cię przed wyruszeniem w trudną podróż czy zawitaniem w niebezpiecznych obszarach na zbyt wczesnym stadium gry.

- Grę rozpoczynasz w ruinach w krainie Edan - jest to punkt 1 na naszym obrazku.
- Po wyjściu z ruin Jax spotka się z Durasem, który zaproponuje wspólną podróż do wioski Goliet. Przystań na jego plan, bo nic na tym nie stracisz. Co więcej podróżując z Durasem będziesz mógł łatwiej zabijac pierwsze potwory. Dobrym pomysłem jest zatrzymanie się w drodze do Goliet w lokacji z punktu 2. Jest tam do wykonania mały quest z odnalezienia broni kleryków. W dalszej części gry lokacja ta stanie się obozowiskiem drużyny.
- W pojedynkę lub w towarzystwie Durasa dotrzyj do wioski Goliet, która jest siedzibą frakcji berserków - punkt 3 na mapie. Pobyt w Goliet to doskonała okazja do tego żeby zaliczyć pierwsze opcjonalne questy. Możesz się nimi zajmować bez obawy, że doprowadzisz do przedwczesnego dołączenia do berserków. Możesz współpracować ze wszystkimi trzema frakcjami zanim na dobre przyłączysz się do jednej z nich. Oprócz zaliczenia questów przyłącz w Goliet do drużyny pierwszego towarzysza - wspomnianego Durasa. Uwaga - Staraj się unikać zadań z Goliet, które wymuszają odwiedzenie niebezpiecznych obszarów w Edan lub pokonanie silnych wrogów. Możesz je zostawić sobie na później i zająć się nimi np. po awansowaniu na 15-20 poziom.
- Po załatwieniu większości spraw w Goliet wybierz kolejne duże miasto do zbadania. Idealni kandydaci to Miasto Pod Kopułą oraz Fort. Miasto Pod Kopułą (Domed City) znajduje się w krainie Abessa na północny-zachód od Goliet - to punkt 4 na naszym obrazku. W trakcie podróży nie zbliżaj się do konwertera w Edanie i to samo tyczy się konwerterów ze wszystkich innych krain (znaki X na mapie). W pobliżu oraz wewnątrz każdego konwertera przebywają silni przeciwnicy, z którymi poradzi sobie dopiero rozwinięty bohater. W Mieście Pod Kopułą na Jaxa czeka wiele nowych pobocznych questów. Większość z nich jest łatwych i można dzięki nim szybko awansować o kilka poziomów. W lokacji tej bardzo łatwo możesz też przyłączyć do drużyny Kaję.
- Drugie miasto, do którego możesz się udać, to Fort z krainy Tavar - siedziba frakcji banitów. W tym przypadku rozważ udanie się najpierw na północ od Giolet i zatrzymanie się w motelu Sandy Pines - punkt 5 na mapie. W lokacji tej odnajduje się Ray'a, którego łatwo można zrekrutować do drużyny. Dopiero po spotkaniu się z Ray'em zacznij kierować się na południowy-wschód w stronę Fortu - punkt 6 na mapie. Po znalezieniu się w forcie możesz podjąć się wykonania wielu nowych pobocznych questów (tak samo jak w Goliet pomaganie banitom nie jest równoznaczne z dołączeniem do ich frakcji).
- Mniejszą lokacją w świecie gry jest Matecznik (Origin), który powiązany jest z jednym z głównych zadań. Wioska ta znajduje się na granicy krain Abessa oraz Edan - punkt 7 na mapie. Najlepiej jest tam dotrzeć od strony Miasta Pod Kopułą. W drodze do Matecznika możesz napotykać dużo potworów, ale nie musisz z nimi walczyć. Matecznik daje okazję do zaliczenia kilku questów gwarantujących spory przyrost punktów doświadczenia.
- Po tym jak spędzisz dostatecznie dużo czasu w Mieście Pod Kopułą oraz w Forcie możesz pomyśleć o odwiedzeniu ostatniego dużego miasta w grze. Jest to Hort z krainy Ignadon (punkt 8 na obrazku), który jest siedzibą frakcji kleryków. W Ignadon napotyka się głównie silne potwory i może to znacząco utrudnić ewentualną pieszą wędrówkę. Na szczęście nie musisz się na nią decydować, gdyż dotarcie do teleportera przy Mieście Pod Kopułą odblokowuje również teleporter przy Hort. Możesz dzięki temu od razu się tam przenieść i pozaliczać w mieście kleryków te questy, które nie wymuszają grania bardzo silną postacią.
Dodatkowe uwagi odnośnie podróżowania po mapie:
- Ośnieżoną krainę Xacor z północnej części mapy (duże X na naszym obrazku) przez długi czas całkowicie ignoruj. Nie ma tam żadnego miasta sojuszników. Spotyka się tam natomiast silnych wrogów, którzy mogą być dużym wyzwaniem dla bohatera na poziomie niższym niż 20-25.
- Pomiędzy głównymi miastami gry możesz podróżować pozostając na głównych drogach lub przemierzając bezdroża. Obie metody jak najbardziej mogą się sprawdzić, choć ta druga wymusza częstsze korzystanie z plecaka odrzutowego. W trakcie niemal każdej wędrówki spotkasza potwory, ale prawie każdemu z nich można łatwo uciec polegając na sprincie i plecaku odrzutowym. Nie martw się przy tym o towarzysza, bo nawet jeśli zostanie trochę z tyłu to po pewnym czasie przeteleportuje się w pobliże Jaxa.
0
- Elex - poradnik do gry
- Przewodnik do gry
- FAQ
- Elex: Początek gry - jak przeżyć?
- Elex: Zwiedzanie świata - jaka kolejność?
- Elex: Lepsza broń na start - jak zdobyć?
- Elex: Czego nie robić w grze?
- Elex: Doświadczenie - jak łatwo zdobywać?
- Elex: Elexit (złoto) - jak gromadzić?
- Elex: Umiejętności na start - które?
- Elex: Dziupla w Goliet - jak dotrzeć?
- Elex: Pierwszy towarzysz - kogo przyłączyć?
- Elex: Szybka podróż - jak odblokować?
- Elex: Główne miasta - gdzie są w grze?
- Elex: Miasto pod Kopułą - jak wejść?
- Elex: Najlepsza frakcja - która?
- Elex: Boss The Big Bang - jak pokonać?
- Elex: Okulary przeciwsłoneczne - gdzie są?
- FAQ
- Przewodnik do gry
Komentarze czytelników
Yousek Legionista
Po pokonaniu Big Bang podszedłem do Logana i mam opcje zamij się konradem. Logan się wkurzy a gra mi oznajmia że ta decyzja będzie miała długofalowe konsekwencje.
Jak ta decyzja wpłynie na świat gry? Poprostu bandyci będą na mnie polować czy co?
I3lackHole Chorąży
Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne
https://www.gry-online.pl/poradniki/elex/&PART=83
Jest też trzecie rozwiązanie, przed oddaniem broni i pancerza Eliemu można zabić Wilka przebywającego w kopalni. Eli się ucieszy że ktoś wykonał za niego robotę, ale stwierdzi że musi się pozbyć ostatniego światka jego ucieczki i zaatakuje gracza. Po wygranej można odzyskać Broń Eliego.
elathir Legend
W zadaniu Konflikt w Abessie jest bug. Otóż w trakcie wykonywania zadania Środki bezpieczeństwa nie zagadałem do Rileya i wykonałem je bez rozmowy z nim a więc bez przegarowania tarczy, jednak gra traktuje takie rozwiązanie jako przeprogramowanie tarczy. By
trzeba wziąć od niego questa i go nie wykonać.
zanonimizowany1358007 Pretorianin
Misja Strażnik bramy.
Poszukuję Wardeka oraz Thoralda, wie ktoś jak ich zlokalizować?
janni3525405127 Junior
W dolinie wyklętych, obok portalu jest wejście do jaskiń, znajduje się tam boss oraz Pocałunek Śmierci
Obrażenia 87 siła 76 budowa 92 wart prawie 5K
WHO Junior
legendarną bronią jest również ,,Opiekacz'''' który można znałeś w Hort.
I zastanawiam się dlaczego te legendarni nie można ulepszać i chyba nie można dać 2-3 kamieni tylko jeden.
SZPROTSSMOKE420 Junior
Siemanko ciekawostka dla niewiedzących elex w czystej formie można kupić również u ridera nie daleko południowych klifów
Necross123 Konsul
Ta misja "Rozbita jednostka" jest o tyle ciekawym przypadkiem zadania, że jako jedyne zadanie warto zaczynać, będąc już we frakcji Banitów bądź Kleryków. Co prawda w przypadku Banitów różnica objawia się jedynie podczas rozmowy z Hartmutem (dodatkowy wybór odpowiedzi związane ze wzrostem/spadkiem oziębłości), ale w przypadku Kleryków różnica jest definitywnie widoczna nie tylko w starcie zadania, ale też wtedy, gdy zdecydujemy się na wariant z okupem.
Zdecydowanie warto to zadanie zaczynać będąc we wspomnianych frakcjach (Klerycy bądź Banici).
Necross123 Konsul
Takie szybkie przypomnienia dotyczących niektórych zadań (i które w niektórych wypadkach jest zapisane w notatkach)
a) Jest trzecie rozwiązanie dotyczącego wejścia do Miasta pod Kopułą - zostań Klerykiem. Dzięki temu pojawia się dodatkowa opcja umożliwiająca wejście do tego miasta. Warto też wspomnieć, że wtedy zadanie z przepustkami zostanie zablokowane, więc jeśli zamierzasz zostać Klerykiem, zrób zadanie od Huntera, gdy jeszcze jesteś neutralny (do momentu, gdy dostaniesz identyfikator dla siebie i dla Coppera). Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy oddać identyfikator Cooperowi czy Erichowi, gdy wejdziesz jako Kleryk.
Dlaczego wspomniałem, że zadanie z przepustkami zostanie wtedy zablokowane, gdy dołączymy do Kleryków? Dlatego, że jeśli porozmawiamy z nim, będąc już Klerykiem, wtedy relacje z Hunterem automatycznie się pogorszą.
Warto też wspomnieć, że wejście trzecim sposobem (bez zadania "Zamknięcie") nie ma wpływu na wybór strony w konflikcie.
b) Pamiętajmy, że jest ukryte zadanie związane ze Szponami, a które zleca nam Alois. Robimy zadanie "Dziwny mechanizm" jak zwykle, do momentu rozmowy z Hectorem. Rozmawiamy z nim jak zwykle, ale przerywamy rozmowę, gdy pojawi się dialog związany z dołączeniem do Szponów. Wracamy do Alois, wybieramy temat tajnego stowarzyszenia i podejmujemy decyzję (ważną decyzję):
- Jeśli okłamiemy Alois w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy nagroda będzie mniejsza, ale Szpony przeżyją.
- Jeśli powiemy prawdę w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy dostaniemy 1000 elexitu następnego dnia, ale Szpony zginą wtedy.
c) Zadanie od Angrima "Fałszywe Nauki" jest zależne od zadania "Niebezpieczne towary".
- Jeśli Bertram nas nie zaczepił podczas zadania "Niebezpieczne towary", to Angrim w dalszej części zadania wyśle nas do drogi koło Dziupli
- Jeśli zaczepił nas podczas tamtego zadania (co może się zdarzyć, jeśli wyruszyliśmy tam z Durasem na początku gry i zebraliśmy tam wszystkie bronie), to wtedy odszukujemy Bertrama w mieście i to tutaj podejmujemy decyzję.
I taka ciekawostka: W przypadku niektórych postaci (jeśli podejmujemy się pierwszej rozmowy) będąc już we frakcji, może pojawić się dodatkowy dialog. W niektórych przypadkach (np. w przypadku Caleba w Mieście pod Kopułą będąc Klerykiem) polepszą się wasze stosunki, natomiast w innych (jak np. rozmowa z Blakiem w Forcie będąc Klerykiem) może się pogorszyć, jeśli wybierzemy w tym momencie specjalną opcję, która się pojawiła podczas pierwszej rozmowy.
RockMaster Junior
Hej mam problem z zdobyciem umiejętności Kleryków po dołączeniu do frakcji podchodzę do Baldera na przeciwko katedry a on nie reaguje tylko coś powie i nie mogę zdobyć umiejętności mogę jeszcze powiedzieć że skończyłem wszystkie misje poboczne
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
