Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne | Solucja Elex
Aktualizacja:
Ostateczne ustalenia to jedna z pobocznych misji gry Elex do zaliczenia w trakcie pobytu w głównej siedzibie frakcji kleryków. W zadaniu tym możesz rozwiązać problem z przetrzymywanym przez kleryków Eli'em z frakcji Banitów i przyczynić się do jego śmierci lub pomóc mu w zrealizowaniu jego planu spotkania z dawnym kolegą.
Jak odblokować quest: Rozmowa z Wolfem w Hort.

Wolf pracuje w kopalni w Hort i możesz odebrać od niego zlecenie zamordowania więzionego Eli'a z frakcji Banitów. Wysłuchaj jego planu zakładającego zabicie Eli'a poza murami miasta. Dodatkowo w trakcie pierwszej rozmowy z Wolfem możesz użyć 4 punktów umiejętności Rzemiosło i otrzymać 25XP oraz 2 Naturalny Elex.
Udaj się do więzienia gdzie skazańcy oczekują procesu Sugestii. Porozmawiaj z Eli'em na temat sposobu wydostania się z tego miejsca, a otrzymasz dwa nowe zadania:
- Odzyskanie broni Eli'a - Broń Eliego (Eli's Weapon) składowana jest w magazynie obok biura Baldera (powyższy obrazek). Osoby nieupoważnione nie mają wstępu do magazynu. Możesz zaczekać na nastanie nocy i się tam zakraść (niestety robot-strażnik prawdopodobnie nadal będzie aktywny) lub po wstępnym zbadaniu pomieszczenia magazynowego szybko wbiec do środka i zabrać broń zanim zjawią się okoliczne osoby (w przypadku przyłapania na kradzieży rozpoczną się walki).
- Zdobycie przebrania kleryka - Udaj się do handlarza Ferdinanda w mieście. Zakup od niego pancerz kleryka Spare Clothing za 100 Elexitu (100XP).

Powróć z bronią oraz pancerzem do Eli'a (200XP). Musisz teraz wybrać jak chcesz zakończyć quest:
- Zamordowanie Eli'a na prośbę Wolfa - Nakaż Eli'owi żeby udał się do wejścia do Hort i zaczekaj aż tam dotrze (zatrzyma się przy moście prowadzącym do miasta). Możesz od razu go zaatakować lub dopiero po odbyciu krótkiej nowej rozmowy. Zabij Eli'a (325XP) i powróć do Wolfa, od którego otrzymasz 130 Elexitu.
- Doprowadzenie do konfrontacji Eli'a z Wolfem - Eli automatycznie wyruszy w stronę okolic kopalni gdzie pracuje Wolf. Po tym jak tam dotrze zaczepi Wolfa i po krótkiej wymianie zdań Eli i Wolf zaczną walczyć. NIE ATAKUJ Wolfa nawet jeśli chcesz pomóc Eli'owi, bo przeciw bohaterowi zwrócą się wszystkie maszyny i klerycy z miasta. Musisz "pozwolić" na to żeby Eli przegrał walkę i zginął (200XP). Odbierz od Wolfa 130 Elexitu (jeśli nadal żyje - mógł przez przypadek zginąć np. po ataku jednej z maszyn Kolos bojowy).
Uwaga - Quest ten ma krótki epilog. W trakcie jednej z kolejnych rozmów z Balderem poruszy on temat uwolnionego więźnia i zażąda rekompensaty w wysokości 300 Elexitu. Możesz się pogodzić z utratą gotówki lub zażądać zwrotu Elexitu i zaatakować Baldera. Nie jest to dobry pomysł, bo znajdziesz się na celowniku innych kleryków.
NPC w zadaniu: Wolf, Eli
Przedmioty: Broń Eliego, Przebranie Kleryka
0
- Elex - poradnik do gry
- Opis przejścia gry
- Zadania poboczne
- Ignadon
- Zadania w The Hort | Ignadon | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Wstęp dozwolony, Wejdź do Hortu w Ignadonie | Ignadon | Zadania poboczne
- Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Pod wpływem substancji | Ignadon | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Zadania w krainie Ignadon | Ignadon | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Ignadon
- Zadania poboczne
- Opis przejścia gry
Komentarze czytelników
Yousek Legionista
Po pokonaniu Big Bang podszedłem do Logana i mam opcje zamij się konradem. Logan się wkurzy a gra mi oznajmia że ta decyzja będzie miała długofalowe konsekwencje.
Jak ta decyzja wpłynie na świat gry? Poprostu bandyci będą na mnie polować czy co?
I3lackHole Chorąży
Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne
https://www.gry-online.pl/poradniki/elex/&PART=83
Jest też trzecie rozwiązanie, przed oddaniem broni i pancerza Eliemu można zabić Wilka przebywającego w kopalni. Eli się ucieszy że ktoś wykonał za niego robotę, ale stwierdzi że musi się pozbyć ostatniego światka jego ucieczki i zaatakuje gracza. Po wygranej można odzyskać Broń Eliego.
elathir Legend
W zadaniu Konflikt w Abessie jest bug. Otóż w trakcie wykonywania zadania Środki bezpieczeństwa nie zagadałem do Rileya i wykonałem je bez rozmowy z nim a więc bez przegarowania tarczy, jednak gra traktuje takie rozwiązanie jako przeprogramowanie tarczy. By
trzeba wziąć od niego questa i go nie wykonać.
zanonimizowany1358007 Pretorianin
Misja Strażnik bramy.
Poszukuję Wardeka oraz Thoralda, wie ktoś jak ich zlokalizować?
janni3525405127 Junior
W dolinie wyklętych, obok portalu jest wejście do jaskiń, znajduje się tam boss oraz Pocałunek Śmierci
Obrażenia 87 siła 76 budowa 92 wart prawie 5K
WHO Junior
legendarną bronią jest również ,,Opiekacz'''' który można znałeś w Hort.
I zastanawiam się dlaczego te legendarni nie można ulepszać i chyba nie można dać 2-3 kamieni tylko jeden.
SZPROTSSMOKE420 Junior
Siemanko ciekawostka dla niewiedzących elex w czystej formie można kupić również u ridera nie daleko południowych klifów
Necross123 Konsul
Ta misja "Rozbita jednostka" jest o tyle ciekawym przypadkiem zadania, że jako jedyne zadanie warto zaczynać, będąc już we frakcji Banitów bądź Kleryków. Co prawda w przypadku Banitów różnica objawia się jedynie podczas rozmowy z Hartmutem (dodatkowy wybór odpowiedzi związane ze wzrostem/spadkiem oziębłości), ale w przypadku Kleryków różnica jest definitywnie widoczna nie tylko w starcie zadania, ale też wtedy, gdy zdecydujemy się na wariant z okupem.
Zdecydowanie warto to zadanie zaczynać będąc we wspomnianych frakcjach (Klerycy bądź Banici).
Necross123 Konsul
Takie szybkie przypomnienia dotyczących niektórych zadań (i które w niektórych wypadkach jest zapisane w notatkach)
a) Jest trzecie rozwiązanie dotyczącego wejścia do Miasta pod Kopułą - zostań Klerykiem. Dzięki temu pojawia się dodatkowa opcja umożliwiająca wejście do tego miasta. Warto też wspomnieć, że wtedy zadanie z przepustkami zostanie zablokowane, więc jeśli zamierzasz zostać Klerykiem, zrób zadanie od Huntera, gdy jeszcze jesteś neutralny (do momentu, gdy dostaniesz identyfikator dla siebie i dla Coppera). Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy oddać identyfikator Cooperowi czy Erichowi, gdy wejdziesz jako Kleryk.
Dlaczego wspomniałem, że zadanie z przepustkami zostanie wtedy zablokowane, gdy dołączymy do Kleryków? Dlatego, że jeśli porozmawiamy z nim, będąc już Klerykiem, wtedy relacje z Hunterem automatycznie się pogorszą.
Warto też wspomnieć, że wejście trzecim sposobem (bez zadania "Zamknięcie") nie ma wpływu na wybór strony w konflikcie.
b) Pamiętajmy, że jest ukryte zadanie związane ze Szponami, a które zleca nam Alois. Robimy zadanie "Dziwny mechanizm" jak zwykle, do momentu rozmowy z Hectorem. Rozmawiamy z nim jak zwykle, ale przerywamy rozmowę, gdy pojawi się dialog związany z dołączeniem do Szponów. Wracamy do Alois, wybieramy temat tajnego stowarzyszenia i podejmujemy decyzję (ważną decyzję):
- Jeśli okłamiemy Alois w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy nagroda będzie mniejsza, ale Szpony przeżyją.
- Jeśli powiemy prawdę w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy dostaniemy 1000 elexitu następnego dnia, ale Szpony zginą wtedy.
c) Zadanie od Angrima "Fałszywe Nauki" jest zależne od zadania "Niebezpieczne towary".
- Jeśli Bertram nas nie zaczepił podczas zadania "Niebezpieczne towary", to Angrim w dalszej części zadania wyśle nas do drogi koło Dziupli
- Jeśli zaczepił nas podczas tamtego zadania (co może się zdarzyć, jeśli wyruszyliśmy tam z Durasem na początku gry i zebraliśmy tam wszystkie bronie), to wtedy odszukujemy Bertrama w mieście i to tutaj podejmujemy decyzję.
I taka ciekawostka: W przypadku niektórych postaci (jeśli podejmujemy się pierwszej rozmowy) będąc już we frakcji, może pojawić się dodatkowy dialog. W niektórych przypadkach (np. w przypadku Caleba w Mieście pod Kopułą będąc Klerykiem) polepszą się wasze stosunki, natomiast w innych (jak np. rozmowa z Blakiem w Forcie będąc Klerykiem) może się pogorszyć, jeśli wybierzemy w tym momencie specjalną opcję, która się pojawiła podczas pierwszej rozmowy.
RockMaster Junior
Hej mam problem z zdobyciem umiejętności Kleryków po dołączeniu do frakcji podchodzę do Baldera na przeciwko katedry a on nie reaguje tylko coś powie i nie mogę zdobyć umiejętności mogę jeszcze powiedzieć że skończyłem wszystkie misje poboczne
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
