Zadania w krainie Tavar | Tavar | Zadania poboczne | Solucja Elex
Aktualizacja:
W tym rozdziale znajdziesz opis pobocznych questów gry Elex możliwych do odblokowania podczas przemierzania krainy Tavar (jest to część świata z terenami pustynnymi oraz Fortem będącym siedzibą frakcji Banitów). W zestawieniu uwzględnione zostały tylko te questy, których nie rozpoczyna się w lokacji Fort, gdyż one omówione zostały na odrębnej stronie poradnika.
Zasadzka na karawanę
Jak odblokować quest: Rozmowa z Kidem niedaleko Konwerter w Tavar.

Na potrzeby odblokowania tego questu musisz zbadać okolice lokacji Konwerter w Tawar. Na dużej drodze na północ od Fort natrafisz na pokazaną na obrazku zaatakowaną karawanę. Porozmawiaj z Kidem żeby dowiedzieć się o zasadzce Albów i zaoferować pomoc w dotarciu do siedziby frakcji Banitów (Kid będzie podążał za bohaterem do momentu zakończenia questu). Zacznij od zbadania okolicy i odnalezienia pięciu skrzyń (Goods Crate) (dwie z nich są lepiej ukryte w piasku) (200XP).
Do Fort możesz dotrzeć pozostając na asfaltowej drodze lub podróżując bezdrożami, przy czym unikaj silnych potworów żeby Kid nie zginął. Wybierz dowolne wejście do fortu (jeśli będzie nim to pilnowane przez Spike'a to musisz zastanowić się dodatkowo jak rozwiązać sprawę żądania o łapówkę). Po wkroczeniu do miasta Kid podziękuje za pomoc i dostaniesz 400XP oraz 300 Elexitu.
Kida możesz ponownie spotkać w domu uciech w dzielnicy rozrywki na terenie fortu. Po wkroczeniu do nocnego klubu będzie kłócił się z barmanem Hankiem i zostanie przez niego zastrzelony. Z Hankiem możesz porozmawiać. Oprócz zapytania się go o powód zastrzelenia Kida przekaż mu zebrane wcześniej skrzynie z towarami. Otrzymasz 1000XP.
NPC w zadaniu: Kid
Lek dla myśliwych
Jak odblokować quest: Rozmowa ze Scrappym niedaleko The Fort.

Scrappy przebywa na wysypisku sąsiadującym z południowymi murami miasta Fort i podczas spotkania możesz podjąć się zadania dostarczenia medykamentów Riderowi, które zostaną wymienione na żywność. Od Scrappy'ego otrzymasz 10 dopalaczy Podnieś mnie.
Rider przebywa w dużej szklarni na południe od Fort i po dotarciu na miejsce zauważysz, że walczy z szakalami Jackal. Pomóż mu w pokonaniu potworów zanim zostanie zamordowany przez szakale. Po walkach porozmawiaj z Riderem i przekaż mu lekarstwa. Otrzymasz 400XP, 100 Elexitu i 20 sztuk surowego mięsa Raw Meat dla Scrappy'ego (dodatkowo możesz pohandlować z Riderem). Powróć do Scrappy'ego z mięsem. Zdobędziesz 400XP i odblokowana zostanie opcja handlowania ze Scrappym. Dodatkowo możesz wybrać nagrodę za wykonanie zlecenia - odłamki (58 Elexitu), chemikalia (3x dopalacze Podnieś mnie) lub broń (kusza Crossbow).
NPC w zadaniu: Scrappy
Sprawdzian odwagi
Jak odblokować quest: Rozmowa ze Rogerem niedaleko Konwertera w Tavarze.

Rogera możesz spotkać w pobliżu konwertera Konwerter w Tawar zlokalizowanego na północny-zachód od Fort. Zleceniodawca questu powinien stać na jednej z dużych asfaltowych dróg i możesz odebrać od niego zlecenie odzyskania urządzenia Wzmacniacz Energii które jest wewnątrz konwertera.
Questem tym zajmij się dopiero jak dostatecznie awansujesz, bo konwerter w Tavar jest okupowany przez Albów-wojowników. Na pierwszych przeciwników wpadniesz przy wejściu do konwertera, a kolejni czekają w środku.

Docieraj windami na wyższe piętra. Docelowo musisz dotrzeć na piętro z zamkniętymi drzwiami z obrazka. Do otwarcia gry trzeba użyć umiejętności Hack (Hakowanie) (w naszym przypadku kodem do drzwi była kombinacja 3729). W pomieszczeniu kontrolnym jest wysokie promieniowanie, tak więc zabezpiecz się lub wejdź do środka tylko na chwilę. Zabierz Wzmacniacz Energii z lewego stołu (400XP) i powróć z nim do Rogera, który ma obóz w okolicy. Otrzymasz 700XP i 120 Elexitu.
NPC w zadaniu: Roger
Konwerter w Tavarze
Jak odblokować quest: Automatycznie po dotarciu do konwertera Konwerter w Tavar.

Questem tym najlepiej zająć się po spotkaniu się z Sestakiem w Konwerter w południowej Abessie w ramach głównego zadania Schronisko separatystów, bo dopiero wtedy otrzymasz kody dostępu potrzebne do wyłączania konwerterów w innych rejonach świata.
Konwerter w Tavar jest jednym z lepiej bronionych i badając go napotyka się wysokopoziomowych Albów oraz drony (niszcz je zanim otrzymasz duże obrażenia elektryczne lub przeprogramowuj). Nie próbuj go w rezultacie odwiedzać zbyt wcześnie. Do docierania na wyższe piętra używaj wind. Pozwolą ci one docelowo dotrzeć do "bossa" - dowódcy Alb Commander. Postaraj się go jak najbardziej osłabić zanim do walk dołączy robot bojowy Combat Robot.

Po wygraniu pojedynku z dowódcą (300XP) odszukaj pokazaną na obrazku dużą czerwoną konsolę sterowania. Wyłącz z jej pomocą konwerter (2000XP).
Uwaga - Zanim opuścisz konwerter warto zbadać platformę na jego dachu, bo jest tam mnóstwo wartościowych przedmiotów. Są wśród nich m.in. napoje Napój Elexowy (darmowe premie do rozwoju bohatera).
Mięso dla Connora
Jak odblokować quest: Rozmowa z Connorem na stacji benzynowej w Góry Tavar.

Stacja benzynowa w Góry Tavar znajduje się w północno-zachodnim narożniku krainy Tavar (na granicy z krainą Abessa) i miejsce to pokazuje obrazek. Spotkasz tu Connora, któremu towarzyszy oswojony szakal. Zapytaj się go o towary i następnie zaoferuj dostarczenie mu mięsa. Musisz pozyskać 6 sztuk surowego mięsa Raw Meat. To bardzo proste zadanie, bo surowe mięso pozostawia po sobie wiele potworów (także tych słabszych). W nagrodę za dostarczenie mięsa otrzymasz 200XP i 80 Elexitu.
NPC w zadaniu: Connor
0
- Elex - poradnik do gry
- Opis przejścia gry
- Zadania poboczne
- Tavar
- Zadania w Forcie | Tavar | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Arena/ Naszprycuj Dóżego Jima | Tavar | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Lepkie łapy | Tavar | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Dostawa złomu | Tavar | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Kryjówka złodzieja | Tavar | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Konfederacja włóczęgów | Tavar | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Rozbita jednostka | Tavar | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Cięzka strata | Tavar | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Zadania w krainie Tavar | Tavar | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Tavar
- Zadania poboczne
- Opis przejścia gry
Komentarze czytelników
Yousek Legionista
Po pokonaniu Big Bang podszedłem do Logana i mam opcje zamij się konradem. Logan się wkurzy a gra mi oznajmia że ta decyzja będzie miała długofalowe konsekwencje.
Jak ta decyzja wpłynie na świat gry? Poprostu bandyci będą na mnie polować czy co?
I3lackHole Chorąży
Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne
https://www.gry-online.pl/poradniki/elex/&PART=83
Jest też trzecie rozwiązanie, przed oddaniem broni i pancerza Eliemu można zabić Wilka przebywającego w kopalni. Eli się ucieszy że ktoś wykonał za niego robotę, ale stwierdzi że musi się pozbyć ostatniego światka jego ucieczki i zaatakuje gracza. Po wygranej można odzyskać Broń Eliego.
elathir Legend
W zadaniu Konflikt w Abessie jest bug. Otóż w trakcie wykonywania zadania Środki bezpieczeństwa nie zagadałem do Rileya i wykonałem je bez rozmowy z nim a więc bez przegarowania tarczy, jednak gra traktuje takie rozwiązanie jako przeprogramowanie tarczy. By
trzeba wziąć od niego questa i go nie wykonać.
zanonimizowany1358007 Pretorianin
Misja Strażnik bramy.
Poszukuję Wardeka oraz Thoralda, wie ktoś jak ich zlokalizować?
janni3525405127 Junior
W dolinie wyklętych, obok portalu jest wejście do jaskiń, znajduje się tam boss oraz Pocałunek Śmierci
Obrażenia 87 siła 76 budowa 92 wart prawie 5K
WHO Junior
legendarną bronią jest również ,,Opiekacz'''' który można znałeś w Hort.
I zastanawiam się dlaczego te legendarni nie można ulepszać i chyba nie można dać 2-3 kamieni tylko jeden.
SZPROTSSMOKE420 Junior
Siemanko ciekawostka dla niewiedzących elex w czystej formie można kupić również u ridera nie daleko południowych klifów
Necross123 Konsul
Ta misja "Rozbita jednostka" jest o tyle ciekawym przypadkiem zadania, że jako jedyne zadanie warto zaczynać, będąc już we frakcji Banitów bądź Kleryków. Co prawda w przypadku Banitów różnica objawia się jedynie podczas rozmowy z Hartmutem (dodatkowy wybór odpowiedzi związane ze wzrostem/spadkiem oziębłości), ale w przypadku Kleryków różnica jest definitywnie widoczna nie tylko w starcie zadania, ale też wtedy, gdy zdecydujemy się na wariant z okupem.
Zdecydowanie warto to zadanie zaczynać będąc we wspomnianych frakcjach (Klerycy bądź Banici).
Necross123 Konsul
Takie szybkie przypomnienia dotyczących niektórych zadań (i które w niektórych wypadkach jest zapisane w notatkach)
a) Jest trzecie rozwiązanie dotyczącego wejścia do Miasta pod Kopułą - zostań Klerykiem. Dzięki temu pojawia się dodatkowa opcja umożliwiająca wejście do tego miasta. Warto też wspomnieć, że wtedy zadanie z przepustkami zostanie zablokowane, więc jeśli zamierzasz zostać Klerykiem, zrób zadanie od Huntera, gdy jeszcze jesteś neutralny (do momentu, gdy dostaniesz identyfikator dla siebie i dla Coppera). Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy oddać identyfikator Cooperowi czy Erichowi, gdy wejdziesz jako Kleryk.
Dlaczego wspomniałem, że zadanie z przepustkami zostanie wtedy zablokowane, gdy dołączymy do Kleryków? Dlatego, że jeśli porozmawiamy z nim, będąc już Klerykiem, wtedy relacje z Hunterem automatycznie się pogorszą.
Warto też wspomnieć, że wejście trzecim sposobem (bez zadania "Zamknięcie") nie ma wpływu na wybór strony w konflikcie.
b) Pamiętajmy, że jest ukryte zadanie związane ze Szponami, a które zleca nam Alois. Robimy zadanie "Dziwny mechanizm" jak zwykle, do momentu rozmowy z Hectorem. Rozmawiamy z nim jak zwykle, ale przerywamy rozmowę, gdy pojawi się dialog związany z dołączeniem do Szponów. Wracamy do Alois, wybieramy temat tajnego stowarzyszenia i podejmujemy decyzję (ważną decyzję):
- Jeśli okłamiemy Alois w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy nagroda będzie mniejsza, ale Szpony przeżyją.
- Jeśli powiemy prawdę w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy dostaniemy 1000 elexitu następnego dnia, ale Szpony zginą wtedy.
c) Zadanie od Angrima "Fałszywe Nauki" jest zależne od zadania "Niebezpieczne towary".
- Jeśli Bertram nas nie zaczepił podczas zadania "Niebezpieczne towary", to Angrim w dalszej części zadania wyśle nas do drogi koło Dziupli
- Jeśli zaczepił nas podczas tamtego zadania (co może się zdarzyć, jeśli wyruszyliśmy tam z Durasem na początku gry i zebraliśmy tam wszystkie bronie), to wtedy odszukujemy Bertrama w mieście i to tutaj podejmujemy decyzję.
I taka ciekawostka: W przypadku niektórych postaci (jeśli podejmujemy się pierwszej rozmowy) będąc już we frakcji, może pojawić się dodatkowy dialog. W niektórych przypadkach (np. w przypadku Caleba w Mieście pod Kopułą będąc Klerykiem) polepszą się wasze stosunki, natomiast w innych (jak np. rozmowa z Blakiem w Forcie będąc Klerykiem) może się pogorszyć, jeśli wybierzemy w tym momencie specjalną opcję, która się pojawiła podczas pierwszej rozmowy.
RockMaster Junior
Hej mam problem z zdobyciem umiejętności Kleryków po dołączeniu do frakcji podchodzę do Baldera na przeciwko katedry a on nie reaguje tylko coś powie i nie mogę zdobyć umiejętności mogę jeszcze powiedzieć że skończyłem wszystkie misje poboczne
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
