Awans do rangi Kapitana | Banici | Zadania frakcji | Solucja Elex
Aktualizacja:
O awans do rangi kapitana (Captain) w grze Elex możesz postarać się po tym jak w ramach współpracy z frakcją Outlaws przyznana ci zostanie ranga Enforcer. Także i w tym przypadku musisz spotkać się z Williamem i sprostać jego wymaganiom:
- Awansowanie Jaxa na co najmniej 25 poziom doświadczenia.
- Zaliczenie zadania Dysputa w przestrzeni dla Szczura/Blake'a.
- Zaliczenie zadania Ściągający kasę dla Chloe.
- Zaliczenie zadania Odbicie dla Szalonego Boba.
Solucja do questów Banitów na rangę kapitana:
Dysputa w przestrzeni
Jak odblokować quest: Rozmowa z Szczurem lub Blake'em w Fort.

Od Szczura lub Blake'a dowiesz się o konieczności pokonania na arenie dwóch innych banitów, którzy również starają się o awans na stanowisko kapitana. Są to Erin i Smoke.
- Podaruj Erin 100 Elexitu żeby móc wyzwać ją na pojedynek. Udaj się na arenę i pokonaj ją. Po wygranej walce (325XP) oprócz potwierdzenia jej rezygnacji z dalszych starań o awans odzyskasz 100 Elexitu.
- Smoke przystanie na walkę na arenie bez dodatkowej zachęty. Uważaj na jego broń do walki wręcz, która wywołuje efekt krwawienia. Za pokonanie Smoke'a otrzymasz 350XP.
Powróć do Szczura żeby poinformować go o pokonaniu innych kandydatów (400XP).
NPC w zadaniu: Szczur (Rat), Blake, Erin, Smoke
Ściągający kasę
Jak odblokować quest: Rozmowa z Chloe w Fort.

Chloe chce żeby Jax pozyskał Elexit od trzech Berserkerów-dłużników przebywających w Fort:
- Pierwszy Berserk renegat przebywa w domu uciech. Zastrasz go żeby pozyskać worek z Elexitem Wypchana torba (Bulging bag). Możesz dodatkowo wymusić na nim przekazanie 75 Elexitu.
- Drugi Berserk renegat stoi przy północnym wejściu do fortu. Niezależnie od przebiegu rozmowy rzuci się on wkrótce do ucieczki. Możesz użyć na nim ataków dystansowych lub podążać za nim (pomagaj sobie sprintem). Po tym jak schowa się przy skałach zaatakuj go i zabij (100XP). Zbadaj jego zwłoki i zabierz worek Wypchana torba (Bulging bag)..
- Trzeci Berserk renegat stoi przy wejściu na arenę. Jego również należy pokonać w walce (100XP) i zbadać jego ciało żeby pozyskać worek Wypchana torba (Bulging bag)..
Uwaga - Każdy z worków z elexitem możesz też pozyskać w alternatywny sposób - używać umiejętności Pickpocket (Kradzież kieszonkowa) do okradania berserkerów. Wyjmuj z ich inwentarzy Ręcznie robioną torbę (Handmade Bag) (przykład na obrazku).
Po zdobyciu wszystkich woreczków z odłamkami powróć do Chloe i zdaj jej raport (200XP).
NPC w zadaniu: Chloe
Odbicie
Jak odblokować quest: Rozmowa z Szalonym Bobem w Fort.

Szalony Bob chce żeby główny bohater pomógł innym banitom w przejęciu kontroli nad Krwawą Drogą Blood Road kontrolowaną przez berserkerów. Dotrzyj do miejsca spotkania ze Strikerem i jego ludźmi - jest ono na północny-zachód od farmy wiatrowej Dawna elektrownia wiatrowa. Wyrusz śladem banitów i pomagaj im w eliminowaniu kolejnych wrogich członków frakcji Berserków. Za każdym razem unikaj przypadkowego atakowania sojuszników i uważaj żeby nie spaść w przepaść z racji na podróżowanie po wąskich kładkach. Staraj się też szybko dopadać wrogów polegających na broni dystansowej. Za każdego zabitego berserkera dostaniesz 100XP, a za pozbycie się ich wszystkich dodatkowo aż 2000XP. Powróć do Szalonego Boba i zdaj mu raport (800XP).
NPC w zadaniu: Szalony Bob (Mad Bob)
Awans na kapitana
Po zaliczeniu wszystkich powyższych questów i po awansowaniu na co najmniej 25 poziom doświadczenia powróć do Williama i poproś go o awans na kapitana (Captain). Otrzymasz 4000XP. Dodatkowo u zbrojmistrza (Camp Master) dostępne staną się do zakupu nowe elementy pancerza kapitana (zbroja kapitana kosztuje 20000 Elexitu i oferuje +60 do parowania oraz +30 do pancerza, spodnie i hełm kapitana kosztują po 5000 Elexitu).
0
Komentarze czytelników
Yousek Legionista
Po pokonaniu Big Bang podszedłem do Logana i mam opcje zamij się konradem. Logan się wkurzy a gra mi oznajmia że ta decyzja będzie miała długofalowe konsekwencje.
Jak ta decyzja wpłynie na świat gry? Poprostu bandyci będą na mnie polować czy co?
I3lackHole Chorąży
Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne
https://www.gry-online.pl/poradniki/elex/&PART=83
Jest też trzecie rozwiązanie, przed oddaniem broni i pancerza Eliemu można zabić Wilka przebywającego w kopalni. Eli się ucieszy że ktoś wykonał za niego robotę, ale stwierdzi że musi się pozbyć ostatniego światka jego ucieczki i zaatakuje gracza. Po wygranej można odzyskać Broń Eliego.
elathir Legend
W zadaniu Konflikt w Abessie jest bug. Otóż w trakcie wykonywania zadania Środki bezpieczeństwa nie zagadałem do Rileya i wykonałem je bez rozmowy z nim a więc bez przegarowania tarczy, jednak gra traktuje takie rozwiązanie jako przeprogramowanie tarczy. By
trzeba wziąć od niego questa i go nie wykonać.
zanonimizowany1358007 Pretorianin
Misja Strażnik bramy.
Poszukuję Wardeka oraz Thoralda, wie ktoś jak ich zlokalizować?
janni3525405127 Junior
W dolinie wyklętych, obok portalu jest wejście do jaskiń, znajduje się tam boss oraz Pocałunek Śmierci
Obrażenia 87 siła 76 budowa 92 wart prawie 5K
WHO Junior
legendarną bronią jest również ,,Opiekacz'''' który można znałeś w Hort.
I zastanawiam się dlaczego te legendarni nie można ulepszać i chyba nie można dać 2-3 kamieni tylko jeden.
SZPROTSSMOKE420 Junior
Siemanko ciekawostka dla niewiedzących elex w czystej formie można kupić również u ridera nie daleko południowych klifów
Necross123 Konsul
Ta misja "Rozbita jednostka" jest o tyle ciekawym przypadkiem zadania, że jako jedyne zadanie warto zaczynać, będąc już we frakcji Banitów bądź Kleryków. Co prawda w przypadku Banitów różnica objawia się jedynie podczas rozmowy z Hartmutem (dodatkowy wybór odpowiedzi związane ze wzrostem/spadkiem oziębłości), ale w przypadku Kleryków różnica jest definitywnie widoczna nie tylko w starcie zadania, ale też wtedy, gdy zdecydujemy się na wariant z okupem.
Zdecydowanie warto to zadanie zaczynać będąc we wspomnianych frakcjach (Klerycy bądź Banici).
Necross123 Konsul
Takie szybkie przypomnienia dotyczących niektórych zadań (i które w niektórych wypadkach jest zapisane w notatkach)
a) Jest trzecie rozwiązanie dotyczącego wejścia do Miasta pod Kopułą - zostań Klerykiem. Dzięki temu pojawia się dodatkowa opcja umożliwiająca wejście do tego miasta. Warto też wspomnieć, że wtedy zadanie z przepustkami zostanie zablokowane, więc jeśli zamierzasz zostać Klerykiem, zrób zadanie od Huntera, gdy jeszcze jesteś neutralny (do momentu, gdy dostaniesz identyfikator dla siebie i dla Coppera). Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy oddać identyfikator Cooperowi czy Erichowi, gdy wejdziesz jako Kleryk.
Dlaczego wspomniałem, że zadanie z przepustkami zostanie wtedy zablokowane, gdy dołączymy do Kleryków? Dlatego, że jeśli porozmawiamy z nim, będąc już Klerykiem, wtedy relacje z Hunterem automatycznie się pogorszą.
Warto też wspomnieć, że wejście trzecim sposobem (bez zadania "Zamknięcie") nie ma wpływu na wybór strony w konflikcie.
b) Pamiętajmy, że jest ukryte zadanie związane ze Szponami, a które zleca nam Alois. Robimy zadanie "Dziwny mechanizm" jak zwykle, do momentu rozmowy z Hectorem. Rozmawiamy z nim jak zwykle, ale przerywamy rozmowę, gdy pojawi się dialog związany z dołączeniem do Szponów. Wracamy do Alois, wybieramy temat tajnego stowarzyszenia i podejmujemy decyzję (ważną decyzję):
- Jeśli okłamiemy Alois w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy nagroda będzie mniejsza, ale Szpony przeżyją.
- Jeśli powiemy prawdę w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy dostaniemy 1000 elexitu następnego dnia, ale Szpony zginą wtedy.
c) Zadanie od Angrima "Fałszywe Nauki" jest zależne od zadania "Niebezpieczne towary".
- Jeśli Bertram nas nie zaczepił podczas zadania "Niebezpieczne towary", to Angrim w dalszej części zadania wyśle nas do drogi koło Dziupli
- Jeśli zaczepił nas podczas tamtego zadania (co może się zdarzyć, jeśli wyruszyliśmy tam z Durasem na początku gry i zebraliśmy tam wszystkie bronie), to wtedy odszukujemy Bertrama w mieście i to tutaj podejmujemy decyzję.
I taka ciekawostka: W przypadku niektórych postaci (jeśli podejmujemy się pierwszej rozmowy) będąc już we frakcji, może pojawić się dodatkowy dialog. W niektórych przypadkach (np. w przypadku Caleba w Mieście pod Kopułą będąc Klerykiem) polepszą się wasze stosunki, natomiast w innych (jak np. rozmowa z Blakiem w Forcie będąc Klerykiem) może się pogorszyć, jeśli wybierzemy w tym momencie specjalną opcję, która się pojawiła podczas pierwszej rozmowy.
RockMaster Junior
Hej mam problem z zdobyciem umiejętności Kleryków po dołączeniu do frakcji podchodzę do Baldera na przeciwko katedry a on nie reaguje tylko coś powie i nie mogę zdobyć umiejętności mogę jeszcze powiedzieć że skończyłem wszystkie misje poboczne
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
