Elex: Lepsza broń na start - jak zdobyć?
Aktualizacja:
Rozpoczynając grę Elex Jax dysponuje bardzo słabym żelaznym prętem, który sprawdza się jedynie przy atakowaniu najsłabszych przeciwników. Niedługo po opuszczeniu startowych ruin możesz też odnaleźć zardzewiały topór, ale i ta broń jest bardzo słaba. Poniżej zamieściliśmy kilka podpowiedzi jak i gdzie zdobyć jakąś lepszą broń, która sprawdzi się w początkowej fazie gry.
Uwaga - Niektóre z wymienionych broni wymuszają rozwinięcie wybranych atrybutów bohatera. Sam zadecyduj czy chcesz zdecydować się na taki krok czy wolisz poszukać jakiejś innej broni.
Handlarze z Goliet

Odwiedzenie jednego z handlarzy w wiosce Goliet (siedziba frakcji berserków) to najbardziej oczywista metoda zdobycia lepszej broni na początku gry. Zbrojmistrz (Armor Smith) oferuje na sprzedaż m.in.:
- Miecz rogaty jednoręczny miecz za 855 Elexitu (musisz rozwinąć siłę i zręczność do 28 punktów)
- Jednoręczny toporek Toporek za 600 Elexitu (musisz rozwinąć siłę do 33 punktów i wytrzymałość do 23 punktów)
- Jednoręczny klucz francuski Ciężki klucz za 350 Elexitu (bardzo niskie wymagania - 14 punktów siły i 11 wytrzymałości)
- Oburęczny młot Żelazny młot za 930 Elexitu (musisz rozwinąć siłę do 38 punktów i wytrzymałoć do 19 punktów)
- Tarczę Tarcza wojenna za 500 Elexitu (musisz rozwinąć siłę do 20 punktów i wytrzymałość do 30 punktów)
- Handlarz bronią (Weapons Trader) sprzedaje z kolei m.in.
- Jednoręczny toporek Toporek za 600 Elexitu (musisz rozwinąć siłę do 33 punktów i wytrzymałość do 23 punktów)
- Jednoręczny miecz Pałasz za 450 Elexitu (niskie wymagania - po 17 punktów siły i wytrzymałości)
- Jednoręczny klucz francuski Ciężki klucz za 350 Elexitu (bardzo niskie wymagania - 14 punktów siły i 11 wytrzymałości)
- Tarczę Drewniana tarcza za 500 Elexitu (musisz rozwinąć siłę do 20 punktów i wytrzymałość do 30 punktów)
Bronie o niskich wymaganiach

Łuk ogrodnika możesz odnaleźć jeszcze na początku gry, podczas badania startowych ruin. Natrafia się na niego po wejściu do pierwszego budynku (powyższy obrazek). Nie zadaje on bardzo dużych obrażeń, ale może służyć do odwracania uwagi wrogów (jego normalna cena u handlarzy w Goliet to 625 Elexitu).

Miecz Rogaty (Horned Sword) wisi na ścianie chatki Angrima w wiosce Goliet i pokazuje go powyższy obrazek. Zabranie go traktowane jest jako kradzież i w konsekwencji jedynym bezpiecznym rozwiązaniem jest zakradnięcie się do chatki w nocy (pomóż sobie dodatkowo trybem skradania się). To dobry miecz, którego możesz zacząć używac już po awansowaniu o kilka poziomów. Ma on stosunkowo niskie wymagania co do parametrów postaci - 28 punktów siły i zręczności.
Bronie o nieco większych wymaganiach

Miecz Ukąszenie Węża (czyli Snake Bite) podobnie jak opisany wyżej Rogaty Miecz możesz ukraść z jednej z chatek w wiosce Goliet (broń pokazuje obrazek). Także i w tym przypadku rozważ zakradnięcie się do chatki nocną porą. Miecz ten wymaga rozwinięcie zręczności aż do 60 punktów (i siły do 30), przy czym oferuje 41 punktów ataku i dodatkowe obrażenia od trucizny.

Łuk bojowy (War Bow) odnajduje się w pobliżu obozowiska drużyny Mały obóz na zachód od wioski Goliet. Musisz dotrzeć na polanę, na której przebywa ogromny troll. Zignoruj tego potwora i szybko zainteresuj się odnalezieniem pokazanego na obrazku łuku. Tuż po zabraniu broni ucieknij z polany żeby nie znaleźć się na celowniku trolla (może on rzucać głazami). Łuk ten wymaga rozwinięcia zręczności do 53 punktów i siły do 34 punktów, ale jest w stanie zadawać aż 60 punktów obrażeń.
Inne miejsce do zdobycia tej broni to Matecznik (Origin), czyli wioska odwiedzana w jednym z questów głównego wątku. Łuk jest składowany w jednej ze skrzyń z zabezpieczeniem pierwszego stopnia (musisz użyć wytrycha).

Maczuga I (Mace I) możesz odnaleźć na terenie pokazanej na obrazku stacji benzynowej, która znajduje się na wschód od Miasta Pod Kopułą (Domed City). Możesz tam dotrzeć rozpoczynając przy mieście i podróżując asfaltową drogą na wschód. To doskonała broń dla postaci preferującej walkę wręcz. Jej bazowa wersja wymusza zwiększenie siły do 52 punktów oraz wytrzymałości do 26 punktów i zadaje 44 punkty obrażeń. Możesz też w dalszej części gry dwukrotnie ulepszyć buzdygan, dzięki czemu nie straci nic ze swojej użyteczności.

Karabin plazmowy PT3 (Plasma Rifle PT3) odnajduje się wewnątrz pokazanego na obrazku konwertera Konwerter w południowej Abessie, który jest kryjówką Albów-separatystów. Okolice konwertera są patrolowane przez silne potwory, ale wewnątrz wieży nie spotkasz już żadnych przeciwników. Karabin jest na jednym z wyższych pięter. Jego wymagania to 39 punktów zręczności i 27 inteligencji i zadaje on 40 punktów obrażeń.

Miecz łańcuchowy (Chainsaber) jest wewnątrz jednej z pokazanych na obrazku małych kopuł na południe od Fortu (siedziby frakcji banitów) w krainie Tavar. W miejscu tym przebywa Rider, którego odwiedza się m.in. w pobocznym queście Lek dla myśliwych. Broń jest własnością tej osoby i oznacza to, że musisz ją ukraść ze stołu gdy Rider śpi lub gdy jest zwrócony w inną stronę (lub jeśli nie uratowałeś go przy pierwszym spotkaniu i jeśli zamordowały go szakale). Miecz wymaga rozwinięcia siły oraz zręczności do 31 punktów i zadaje 32 punkty obrażeń.
0
- Elex - poradnik do gry
- Przewodnik do gry
- FAQ
- Elex: Początek gry - jak przeżyć?
- Elex: Zwiedzanie świata - jaka kolejność?
- Elex: Lepsza broń na start - jak zdobyć?
- Elex: Czego nie robić w grze?
- Elex: Doświadczenie - jak łatwo zdobywać?
- Elex: Elexit (złoto) - jak gromadzić?
- Elex: Umiejętności na start - które?
- Elex: Dziupla w Goliet - jak dotrzeć?
- Elex: Pierwszy towarzysz - kogo przyłączyć?
- Elex: Szybka podróż - jak odblokować?
- Elex: Główne miasta - gdzie są w grze?
- Elex: Miasto pod Kopułą - jak wejść?
- Elex: Najlepsza frakcja - która?
- Elex: Boss The Big Bang - jak pokonać?
- Elex: Okulary przeciwsłoneczne - gdzie są?
- FAQ
- Przewodnik do gry
Komentarze czytelników
Yousek Legionista
Po pokonaniu Big Bang podszedłem do Logana i mam opcje zamij się konradem. Logan się wkurzy a gra mi oznajmia że ta decyzja będzie miała długofalowe konsekwencje.
Jak ta decyzja wpłynie na świat gry? Poprostu bandyci będą na mnie polować czy co?
I3lackHole Chorąży
Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne
https://www.gry-online.pl/poradniki/elex/&PART=83
Jest też trzecie rozwiązanie, przed oddaniem broni i pancerza Eliemu można zabić Wilka przebywającego w kopalni. Eli się ucieszy że ktoś wykonał za niego robotę, ale stwierdzi że musi się pozbyć ostatniego światka jego ucieczki i zaatakuje gracza. Po wygranej można odzyskać Broń Eliego.
elathir Legend
W zadaniu Konflikt w Abessie jest bug. Otóż w trakcie wykonywania zadania Środki bezpieczeństwa nie zagadałem do Rileya i wykonałem je bez rozmowy z nim a więc bez przegarowania tarczy, jednak gra traktuje takie rozwiązanie jako przeprogramowanie tarczy. By
trzeba wziąć od niego questa i go nie wykonać.
zanonimizowany1358007 Pretorianin
Misja Strażnik bramy.
Poszukuję Wardeka oraz Thoralda, wie ktoś jak ich zlokalizować?
janni3525405127 Junior
W dolinie wyklętych, obok portalu jest wejście do jaskiń, znajduje się tam boss oraz Pocałunek Śmierci
Obrażenia 87 siła 76 budowa 92 wart prawie 5K
WHO Junior
legendarną bronią jest również ,,Opiekacz'''' który można znałeś w Hort.
I zastanawiam się dlaczego te legendarni nie można ulepszać i chyba nie można dać 2-3 kamieni tylko jeden.
SZPROTSSMOKE420 Junior
Siemanko ciekawostka dla niewiedzących elex w czystej formie można kupić również u ridera nie daleko południowych klifów
Necross123 Konsul
Ta misja "Rozbita jednostka" jest o tyle ciekawym przypadkiem zadania, że jako jedyne zadanie warto zaczynać, będąc już we frakcji Banitów bądź Kleryków. Co prawda w przypadku Banitów różnica objawia się jedynie podczas rozmowy z Hartmutem (dodatkowy wybór odpowiedzi związane ze wzrostem/spadkiem oziębłości), ale w przypadku Kleryków różnica jest definitywnie widoczna nie tylko w starcie zadania, ale też wtedy, gdy zdecydujemy się na wariant z okupem.
Zdecydowanie warto to zadanie zaczynać będąc we wspomnianych frakcjach (Klerycy bądź Banici).
Necross123 Konsul
Takie szybkie przypomnienia dotyczących niektórych zadań (i które w niektórych wypadkach jest zapisane w notatkach)
a) Jest trzecie rozwiązanie dotyczącego wejścia do Miasta pod Kopułą - zostań Klerykiem. Dzięki temu pojawia się dodatkowa opcja umożliwiająca wejście do tego miasta. Warto też wspomnieć, że wtedy zadanie z przepustkami zostanie zablokowane, więc jeśli zamierzasz zostać Klerykiem, zrób zadanie od Huntera, gdy jeszcze jesteś neutralny (do momentu, gdy dostaniesz identyfikator dla siebie i dla Coppera). Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy oddać identyfikator Cooperowi czy Erichowi, gdy wejdziesz jako Kleryk.
Dlaczego wspomniałem, że zadanie z przepustkami zostanie wtedy zablokowane, gdy dołączymy do Kleryków? Dlatego, że jeśli porozmawiamy z nim, będąc już Klerykiem, wtedy relacje z Hunterem automatycznie się pogorszą.
Warto też wspomnieć, że wejście trzecim sposobem (bez zadania "Zamknięcie") nie ma wpływu na wybór strony w konflikcie.
b) Pamiętajmy, że jest ukryte zadanie związane ze Szponami, a które zleca nam Alois. Robimy zadanie "Dziwny mechanizm" jak zwykle, do momentu rozmowy z Hectorem. Rozmawiamy z nim jak zwykle, ale przerywamy rozmowę, gdy pojawi się dialog związany z dołączeniem do Szponów. Wracamy do Alois, wybieramy temat tajnego stowarzyszenia i podejmujemy decyzję (ważną decyzję):
- Jeśli okłamiemy Alois w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy nagroda będzie mniejsza, ale Szpony przeżyją.
- Jeśli powiemy prawdę w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy dostaniemy 1000 elexitu następnego dnia, ale Szpony zginą wtedy.
c) Zadanie od Angrima "Fałszywe Nauki" jest zależne od zadania "Niebezpieczne towary".
- Jeśli Bertram nas nie zaczepił podczas zadania "Niebezpieczne towary", to Angrim w dalszej części zadania wyśle nas do drogi koło Dziupli
- Jeśli zaczepił nas podczas tamtego zadania (co może się zdarzyć, jeśli wyruszyliśmy tam z Durasem na początku gry i zebraliśmy tam wszystkie bronie), to wtedy odszukujemy Bertrama w mieście i to tutaj podejmujemy decyzję.
I taka ciekawostka: W przypadku niektórych postaci (jeśli podejmujemy się pierwszej rozmowy) będąc już we frakcji, może pojawić się dodatkowy dialog. W niektórych przypadkach (np. w przypadku Caleba w Mieście pod Kopułą będąc Klerykiem) polepszą się wasze stosunki, natomiast w innych (jak np. rozmowa z Blakiem w Forcie będąc Klerykiem) może się pogorszyć, jeśli wybierzemy w tym momencie specjalną opcję, która się pojawiła podczas pierwszej rozmowy.
RockMaster Junior
Hej mam problem z zdobyciem umiejętności Kleryków po dołączeniu do frakcji podchodzę do Baldera na przeciwko katedry a on nie reaguje tylko coś powie i nie mogę zdobyć umiejętności mogę jeszcze powiedzieć że skończyłem wszystkie misje poboczne
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
