Elex: Początek gry - jak przeżyć?
Aktualizacja:
Początkowa rozgrywka w Elex może okazać się problematyczna - postać jest niedoświadczona, uzbrojenie słabe, a niektórzy przeciwnicy mogą nas powalić trzema ciosami. Warto więc zastosować się do kilku porad, które ułatwią zabawę:
Jak najszybciej rozwiń bohatera
Ulepszone atrybuty i dodatkowe umiejętności to podstawa przeżycia w niebezpiecznym świecie Elex. Wykonuj wszystkie zadania (oczywiście w miarę możliwości), zabijaj potwory i rozglądaj się za buteleczkami Napoju elexowego, które oferują natychmiastowy przyrost punktów doświadczenia.
Podróżuj z towarzyszem
Kompan u boku to idealna pomoc w trakcie walki - na początku towarzysze są dużo lepsi od twojego bohatera, co pozwala zabijać potwory nieosiągalne w pojedynkę (a całe doświadczenie i tak wpada na twoje konto). Do drużyny najłatwiej przyłączyć Durasa, czyli Berserka, którego poznasz już na początku przygody.

Unikaj silnych potworów
Bestie z ikonką czaszki przy nazwie są niemożliwe do zabicia przy obecnym rozwoju bohatera, jednak należy uważać na każdego przeciwnika. Jeśli nie czujesz się na siłach, to skorzystać z plecaka odrzutowego i szybko oddal się z miejsca walki. Dobrym pomysłem jest również zaciągnięcie potwora do pobliskich, przyjaznych postaci - prawdopodobnie poradzą sobie oni z tym problemem, ale musisz pamiętać, że nie otrzymasz wtedy punktów doświadczenia. Możliwe jest również sprowokowanie walki między np. bandytami a bestiami. Warto też wspomnieć, że szlaki czy drogi są mniej zasiedlone przez potwory, ale nie znajdziesz tam zbyt wielu ciekawych przedmiotów. Na mapie zaznaczyliśmy drogę, którą powinna poruszać się Twoja postać.
Korzystaj z jedzenia, roślin i łóżek
Na początku gry często będziesz raniony, a mikstury uzdrawiające są dość drogie. Warto więc korzystać z opcji leczących pochodzących z pożywienia oraz ziół uzdrawiających - wszystko to znajdziesz podróżując po świecie. Korzystanie z łóżek i śpiworów to również dobry sposób na zregenerowanie postaci. Wystarczy znaleźć jakieś miejsce do spania i natychmiastowo uzdrowić całą postać.
Zainwestuj w kilka przydatnych (a zarazem uniwersalnych) umiejętności
W Elex znajdziesz zdolności, które przydają się niezależnie od dalszej ścieżki rozwoju bohatera. Umiejętność Dodatkowe punkty wytrzymałości zwiększa ilość zdrowia, Pancerz ulepsza wartość pancerza używanych zbroi, a Otwieranie zamków pozwala otwierać zamki (dzięki czemu zdobędziesz więcej elexitu, co umożliwi szybszy rozwój postaci). Sprawdź koniecznie: Sugerowany rozwój postaci w Elexie.
Otworzenie inwentarza nie zatrzymuje całej gry
W Elex włączenie menu ekwipunku czy umiejętności nie pauzuje rozgrywki, przez co życie w grze toczy się dalej, a przeciwnicy mogą Cię zaatakować. Uruchomienie inwentarza w miejscu pełnym potworów sprawia, że jesteś łatwym celem do zabicia, więc lepiej tego unikać.
Nie zapominaj o używaniu plecaka odrzutowego
Jetpack to idealne narzędzie do łatwiejszego i szybszego podróżowania po świecie gry, ale bardzo dobrze spisuje się też podczas uciekania przed przeciwnikami oraz unikania ich ciosów. Użycie plecaka odrzutowego pozwala na szybkie opuszczenie pola walki i uniknięcie śmierci.
Zdobądź lepszą broń
W Goliet możesz znaleźć lub kupić broń, która przyda się w początkowych etapach gry - jednoręczny miecz Horned Sword, toporek Hatchet lub klucz francuski Forge Wrench. Więcej szczegółów możesz znaleźć na stronie FAQ - Jak zdobyć lepszą broń na początku gry?
Zadania na początek!
Poza powyższymi poradami, warto zainteresować się najprostszymi zadaniami w Goliet - ukończyć je może nawet bardzo słaba postać, a jest to spory zastrzyk punktów doświadczenia. Więcej o poniższych zadaniach przeczytasz w rozdziale Zadania w Goliet.
- Drugi strażnik - zadanie polega na przeprowadzeniu śledztwa. Berserk Alvar zaginął, a Eldur poprosi cię o jego odnalezienie. Porozmawiaj kolejno z Drogiem, Oranem oraz Argorem, co spowoduje, że zostaniesz skierowany do siedziby Ragnara (a dokładnie do tylnej części podstawy ruin hotelu). Tam odnajdziesz zwłoki Alvara - zbadaj je i przeczytaj lezącą w pobliżu notatkę. Wróć do Eldura i przekaż mu złe wieści - łącznie otrzymasz 750 punktów doświadczenia oraz 200 Elexitu.
- Atak mutantów - misja ta jest automatycznie aktywowana, gdy dotrzesz do rolniczej części Goliet (północna strona). Tutejsi rolnicy i strażnicy zostaną zaatakowani przez pięć zmutowanych dzików. Są to dość wymagający przeciwnicy, ale z pomocą NPC nie powinieneś mieć problemów - tak naprawdę możesz ich nawet nie atakować, bo pobliskie postacie poradzą sobie same. Gdy wszystkie zmutowane dziki zostaną pokonane, otrzymasz 800 punktów doświadczenia.
- Darmowe piwo - jest to proste zadanie polegające na dostarczeniu piwa strażnikowi pilnującemu zachodniej bramy Goliet. Po przyniesieniu trunku otrzymasz 100 punktów doświadczenia, ale możesz go też przekonać do zmiany zdania - wtedy otrzymasz 50 Elexitu, ale do tego potrzebny jest punkt umiejętności zainwestowany w Walka. Możesz też rozpocząć walkę ze strażnikiem, ale nie jest to zbyt dobry pomysł grając niedoświadczoną postacią.
0
- Elex - poradnik do gry
- Przewodnik do gry
- FAQ
- Elex: Początek gry - jak przeżyć?
- Elex: Zwiedzanie świata - jaka kolejność?
- Elex: Lepsza broń na start - jak zdobyć?
- Elex: Czego nie robić w grze?
- Elex: Doświadczenie - jak łatwo zdobywać?
- Elex: Elexit (złoto) - jak gromadzić?
- Elex: Umiejętności na start - które?
- Elex: Dziupla w Goliet - jak dotrzeć?
- Elex: Pierwszy towarzysz - kogo przyłączyć?
- Elex: Szybka podróż - jak odblokować?
- Elex: Główne miasta - gdzie są w grze?
- Elex: Miasto pod Kopułą - jak wejść?
- Elex: Najlepsza frakcja - która?
- Elex: Boss The Big Bang - jak pokonać?
- Elex: Okulary przeciwsłoneczne - gdzie są?
- FAQ
- Przewodnik do gry
Komentarze czytelników
Yousek Legionista
Po pokonaniu Big Bang podszedłem do Logana i mam opcje zamij się konradem. Logan się wkurzy a gra mi oznajmia że ta decyzja będzie miała długofalowe konsekwencje.
Jak ta decyzja wpłynie na świat gry? Poprostu bandyci będą na mnie polować czy co?
I3lackHole Chorąży
Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne
https://www.gry-online.pl/poradniki/elex/&PART=83
Jest też trzecie rozwiązanie, przed oddaniem broni i pancerza Eliemu można zabić Wilka przebywającego w kopalni. Eli się ucieszy że ktoś wykonał za niego robotę, ale stwierdzi że musi się pozbyć ostatniego światka jego ucieczki i zaatakuje gracza. Po wygranej można odzyskać Broń Eliego.
elathir Legend
W zadaniu Konflikt w Abessie jest bug. Otóż w trakcie wykonywania zadania Środki bezpieczeństwa nie zagadałem do Rileya i wykonałem je bez rozmowy z nim a więc bez przegarowania tarczy, jednak gra traktuje takie rozwiązanie jako przeprogramowanie tarczy. By
trzeba wziąć od niego questa i go nie wykonać.
zanonimizowany1358007 Pretorianin
Misja Strażnik bramy.
Poszukuję Wardeka oraz Thoralda, wie ktoś jak ich zlokalizować?
janni3525405127 Junior
W dolinie wyklętych, obok portalu jest wejście do jaskiń, znajduje się tam boss oraz Pocałunek Śmierci
Obrażenia 87 siła 76 budowa 92 wart prawie 5K
WHO Junior
legendarną bronią jest również ,,Opiekacz'''' który można znałeś w Hort.
I zastanawiam się dlaczego te legendarni nie można ulepszać i chyba nie można dać 2-3 kamieni tylko jeden.
SZPROTSSMOKE420 Junior
Siemanko ciekawostka dla niewiedzących elex w czystej formie można kupić również u ridera nie daleko południowych klifów
Necross123 Konsul
Ta misja "Rozbita jednostka" jest o tyle ciekawym przypadkiem zadania, że jako jedyne zadanie warto zaczynać, będąc już we frakcji Banitów bądź Kleryków. Co prawda w przypadku Banitów różnica objawia się jedynie podczas rozmowy z Hartmutem (dodatkowy wybór odpowiedzi związane ze wzrostem/spadkiem oziębłości), ale w przypadku Kleryków różnica jest definitywnie widoczna nie tylko w starcie zadania, ale też wtedy, gdy zdecydujemy się na wariant z okupem.
Zdecydowanie warto to zadanie zaczynać będąc we wspomnianych frakcjach (Klerycy bądź Banici).
Necross123 Konsul
Takie szybkie przypomnienia dotyczących niektórych zadań (i które w niektórych wypadkach jest zapisane w notatkach)
a) Jest trzecie rozwiązanie dotyczącego wejścia do Miasta pod Kopułą - zostań Klerykiem. Dzięki temu pojawia się dodatkowa opcja umożliwiająca wejście do tego miasta. Warto też wspomnieć, że wtedy zadanie z przepustkami zostanie zablokowane, więc jeśli zamierzasz zostać Klerykiem, zrób zadanie od Huntera, gdy jeszcze jesteś neutralny (do momentu, gdy dostaniesz identyfikator dla siebie i dla Coppera). Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy oddać identyfikator Cooperowi czy Erichowi, gdy wejdziesz jako Kleryk.
Dlaczego wspomniałem, że zadanie z przepustkami zostanie wtedy zablokowane, gdy dołączymy do Kleryków? Dlatego, że jeśli porozmawiamy z nim, będąc już Klerykiem, wtedy relacje z Hunterem automatycznie się pogorszą.
Warto też wspomnieć, że wejście trzecim sposobem (bez zadania "Zamknięcie") nie ma wpływu na wybór strony w konflikcie.
b) Pamiętajmy, że jest ukryte zadanie związane ze Szponami, a które zleca nam Alois. Robimy zadanie "Dziwny mechanizm" jak zwykle, do momentu rozmowy z Hectorem. Rozmawiamy z nim jak zwykle, ale przerywamy rozmowę, gdy pojawi się dialog związany z dołączeniem do Szponów. Wracamy do Alois, wybieramy temat tajnego stowarzyszenia i podejmujemy decyzję (ważną decyzję):
- Jeśli okłamiemy Alois w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy nagroda będzie mniejsza, ale Szpony przeżyją.
- Jeśli powiemy prawdę w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy dostaniemy 1000 elexitu następnego dnia, ale Szpony zginą wtedy.
c) Zadanie od Angrima "Fałszywe Nauki" jest zależne od zadania "Niebezpieczne towary".
- Jeśli Bertram nas nie zaczepił podczas zadania "Niebezpieczne towary", to Angrim w dalszej części zadania wyśle nas do drogi koło Dziupli
- Jeśli zaczepił nas podczas tamtego zadania (co może się zdarzyć, jeśli wyruszyliśmy tam z Durasem na początku gry i zebraliśmy tam wszystkie bronie), to wtedy odszukujemy Bertrama w mieście i to tutaj podejmujemy decyzję.
I taka ciekawostka: W przypadku niektórych postaci (jeśli podejmujemy się pierwszej rozmowy) będąc już we frakcji, może pojawić się dodatkowy dialog. W niektórych przypadkach (np. w przypadku Caleba w Mieście pod Kopułą będąc Klerykiem) polepszą się wasze stosunki, natomiast w innych (jak np. rozmowa z Blakiem w Forcie będąc Klerykiem) może się pogorszyć, jeśli wybierzemy w tym momencie specjalną opcję, która się pojawiła podczas pierwszej rozmowy.
RockMaster Junior
Hej mam problem z zdobyciem umiejętności Kleryków po dołączeniu do frakcji podchodzę do Baldera na przeciwko katedry a on nie reaguje tylko coś powie i nie mogę zdobyć umiejętności mogę jeszcze powiedzieć że skończyłem wszystkie misje poboczne
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
