Elex - Atlas - Mapa Edanu
Elex - Atlas - Mapa Edanu
Trener umiejętności Berserków (Berserker Trainer). Sprzedaje mikstury oraz instrukcje do tworzenia mikstur i biżuterii.
Trener charyzmy (Charisma Trainer). Sprzedaje jedzenie, mikstury i bronie.
Sprzedaje alkohol, mikstury i jedzenie.
Trener rzemieślnictwa (Crafting Trainer). Sprzedaje zbroje, mikstury i wytrychy.
Trener przetrwania.
Sprzedaje zbroje, broń, tarcze oraz materiały do craftingu.
Trener walki.
Trener przetrwania.
Sprzedaje broń oraz tarcze.
Trener przetrwania.

Mapa Edan [Goliet] | Atlas świata Elex

Przygotowaliśmy dla Was mapę Edan z wszystkimi sprzedawcami i portalami. Nie zapomnieliśmy o zaznaczeniu wszystkich trenerów umiejętności w Elex!

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Kraina Edan to miejsce, w którym rozpoczynasz rozgrywkę. Choć na pierwszy rzut tutejsze tereny wydają się nieco sielankowe (Berserkowie starają się odnowić ziemię zniszczoną upadkiem komety), to lasy i ruiny skrywają wiele niebezpieczeństw - niektóre bestie zamieszkujące Edan są niemożliwe do pokonania bez dobrze rozwiniętej postaci, więc pełna eksploracja terenu wymaga zdobycia sporej ilości doświadczenia. Niektóre miejsca odwiedzisz bez większych problemów już na samym początku rozgrywki, ale pozostałe lokacje wymagają nawet około 15 poziomu bohatera. Najważniejszą lokacją w Edan jest siedziba Berserków, czyli miasto Goliet.

Goliet

Goliet to miasto umiejscowione w krainie Edan oraz siedziba frakcji Berserków - przywódcą ugrupowania jest Ragnar, ale w hierarchii wysoko stoi także Cormag oraz Angrim. Będzie to prawdopodobnie pierwsza większa lokacja, którą odwiedzisz. Możesz tutaj zakupić nieco lepszy sprzęt (przyda się w początkowej fazie gry) - jednoręczny miecz Horned Sword czy toporek Hatchet. W Goliet otrzymasz również sporo zadań, ale niektóre z nich wymagają odwiedzenia wielu trudnych do eksploracji miejscówek, więc możesz do nich wrócić później. Poza tym w mieście możesz zrekrutować Durasa - towarzysz w dużym stopniu ułatwi poruszanie się po świecie gry.

W Goliet możesz wykonać kilka prostych zadań, które bez większych problemów zapewniają przyrost punktów doświadczenia:

  1. The Second Guard - Eldur poprosi cię o znalezienie Alvara, który miał go zastąpić przy pilnowaniu bramy. Musisz przeprowadzić małe śledztwo - porozmawiaj kolejno z Drogiem, Oranem oraz Argorem (ich lokalizacje wskaże znacznik misji). Zostaniesz skierowany do fortecy Ragnara, a konkretnie do tylnej części podstawy budynku (będziesz musiał użyć plecaka odrzutowego). Tam znajdziesz martwego Alvara - zbadaj jego zwłoki oraz przeczytaj pobliską notatkę. Na koniec wróć do Eldura - łącznie za zadanie otrzymasz 750 punktów doświadczenia oraz 200 Elexitu.
  2. Mutant Attack - jest to misja automatycznie rozpoczynająca się po dotarciu do północnej części Goliet. Tutejsi rolnicy zostaną zaatakowani przez pięć zmutowanych dzików - są to dość silni przeciwnicy, ale z pomocą NPC zostaną szybko zabici. Każdy potwór to 65 punktów doświadczenia, ale nawet jeśli żadnego nie zabijesz, to otrzymasz 800 punktów doświadczenia po zakończeniu misji.
  3. Free Beer - zadanie otrzymasz od strażnika zachodniej bramy Goliet. Poprosi cię o przyniesienie mu piwa - najłatwiej przynieść mu butelkę trunku, wtedy otrzymasz 100 punktów doświadczenia. Możesz też spróbować z nim wygrać w pojedynku lub - jeśli masz jeden punkt umiejętności zainwestowany w Combat - przekonać go do zmiany zdania. W takim przypadku otrzymasz 50 Elexitu.
Goliet to miasto wyciągnięte prosto ze średniowiecza. - Mapa Edan [Goliet] | Atlas świata Elex - Elex - poradnik do gry
Goliet to miasto wyciągnięte prosto ze średniowiecza.

Poniżej znajdziesz listę handlarzy oraz trenerów umiejętności dostępnych w Goliet:

Handlarze:

  1. Armor Smith.
  2. Weapon Trader
  3. Sinda
  4. Caldrim
  5. Alrik
  6. Oran

Trenerzy:

  1. Born
  2. Hakon
  3. Cormag
  4. Sinda
  5. Alrik
  6. Caldrim
Podobało się?

0

Elex

17 października 2017

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2020-10-04
12:30

Yousek Legionista

Po pokonaniu Big Bang podszedłem do Logana i mam opcje zamij się konradem. Logan się wkurzy a gra mi oznajmia że ta decyzja będzie miała długofalowe konsekwencje.
Jak ta decyzja wpłynie na świat gry? Poprostu bandyci będą na mnie polować czy co?

Komentarz: Yousek
2021-11-09
05:49

I3lackHole Chorąży

I3lackHole

Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne
https://www.gry-online.pl/poradniki/elex/&PART=83

Jest też trzecie rozwiązanie, przed oddaniem broni i pancerza Eliemu można zabić Wilka przebywającego w kopalni. Eli się ucieszy że ktoś wykonał za niego robotę, ale stwierdzi że musi się pozbyć ostatniego światka jego ucieczki i zaatakuje gracza. Po wygranej można odzyskać Broń Eliego.

Komentarz: I3lackHole
2022-01-31
17:31

elathir Legend

elathir

W zadaniu Konflikt w Abessie jest bug. Otóż w trakcie wykonywania zadania Środki bezpieczeństwa nie zagadałem do Rileya i wykonałem je bez rozmowy z nim a więc bez przegarowania tarczy, jednak gra traktuje takie rozwiązanie jako przeprogramowanie tarczy. By

trzeba wziąć od niego questa i go nie wykonać.

Komentarz: elathir
2022-03-23
15:37

zanonimizowany1358007 Pretorianin

Misja Strażnik bramy.

Poszukuję Wardeka oraz Thoralda, wie ktoś jak ich zlokalizować?

Komentarz: zanonimizowany1358007
2023-02-13
00:51

janni3525405127 Junior

W dolinie wyklętych, obok portalu jest wejście do jaskiń, znajduje się tam boss oraz Pocałunek Śmierci
Obrażenia 87 siła 76 budowa 92 wart prawie 5K

Komentarz: janni3525405127
2023-03-18
20:28

WHO Junior

legendarną bronią jest również ,,Opiekacz'''' który można znałeś w Hort.

I zastanawiam się dlaczego te legendarni nie można ulepszać i chyba nie można dać 2-3 kamieni tylko jeden.

Komentarz: WHO
2023-07-15
02:50

SZPROTSSMOKE420 Junior

Siemanko ciekawostka dla niewiedzących elex w czystej formie można kupić również u ridera nie daleko południowych klifów

Komentarz: SZPROTSSMOKE420
2023-07-17
20:34

Necross123 Konsul

Ta misja "Rozbita jednostka" jest o tyle ciekawym przypadkiem zadania, że jako jedyne zadanie warto zaczynać, będąc już we frakcji Banitów bądź Kleryków. Co prawda w przypadku Banitów różnica objawia się jedynie podczas rozmowy z Hartmutem (dodatkowy wybór odpowiedzi związane ze wzrostem/spadkiem oziębłości), ale w przypadku Kleryków różnica jest definitywnie widoczna nie tylko w starcie zadania, ale też wtedy, gdy zdecydujemy się na wariant z okupem.
Zdecydowanie warto to zadanie zaczynać będąc we wspomnianych frakcjach (Klerycy bądź Banici).

Komentarz: Necross123
2023-07-31
21:13

Necross123 Konsul

Takie szybkie przypomnienia dotyczących niektórych zadań (i które w niektórych wypadkach jest zapisane w notatkach)

a) Jest trzecie rozwiązanie dotyczącego wejścia do Miasta pod Kopułą - zostań Klerykiem. Dzięki temu pojawia się dodatkowa opcja umożliwiająca wejście do tego miasta. Warto też wspomnieć, że wtedy zadanie z przepustkami zostanie zablokowane, więc jeśli zamierzasz zostać Klerykiem, zrób zadanie od Huntera, gdy jeszcze jesteś neutralny (do momentu, gdy dostaniesz identyfikator dla siebie i dla Coppera). Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy oddać identyfikator Cooperowi czy Erichowi, gdy wejdziesz jako Kleryk.
Dlaczego wspomniałem, że zadanie z przepustkami zostanie wtedy zablokowane, gdy dołączymy do Kleryków? Dlatego, że jeśli porozmawiamy z nim, będąc już Klerykiem, wtedy relacje z Hunterem automatycznie się pogorszą.
Warto też wspomnieć, że wejście trzecim sposobem (bez zadania "Zamknięcie") nie ma wpływu na wybór strony w konflikcie.

b) Pamiętajmy, że jest ukryte zadanie związane ze Szponami, a które zleca nam Alois. Robimy zadanie "Dziwny mechanizm" jak zwykle, do momentu rozmowy z Hectorem. Rozmawiamy z nim jak zwykle, ale przerywamy rozmowę, gdy pojawi się dialog związany z dołączeniem do Szponów. Wracamy do Alois, wybieramy temat tajnego stowarzyszenia i podejmujemy decyzję (ważną decyzję):
- Jeśli okłamiemy Alois w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy nagroda będzie mniejsza, ale Szpony przeżyją.
- Jeśli powiemy prawdę w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy dostaniemy 1000 elexitu następnego dnia, ale Szpony zginą wtedy.

c) Zadanie od Angrima "Fałszywe Nauki" jest zależne od zadania "Niebezpieczne towary".
- Jeśli Bertram nas nie zaczepił podczas zadania "Niebezpieczne towary", to Angrim w dalszej części zadania wyśle nas do drogi koło Dziupli
- Jeśli zaczepił nas podczas tamtego zadania (co może się zdarzyć, jeśli wyruszyliśmy tam z Durasem na początku gry i zebraliśmy tam wszystkie bronie), to wtedy odszukujemy Bertrama w mieście i to tutaj podejmujemy decyzję.

I taka ciekawostka: W przypadku niektórych postaci (jeśli podejmujemy się pierwszej rozmowy) będąc już we frakcji, może pojawić się dodatkowy dialog. W niektórych przypadkach (np. w przypadku Caleba w Mieście pod Kopułą będąc Klerykiem) polepszą się wasze stosunki, natomiast w innych (jak np. rozmowa z Blakiem w Forcie będąc Klerykiem) może się pogorszyć, jeśli wybierzemy w tym momencie specjalną opcję, która się pojawiła podczas pierwszej rozmowy.

Komentarz: Necross123
2024-02-17
14:49

RockMaster Junior

Hej mam problem z zdobyciem umiejętności Kleryków po dołączeniu do frakcji podchodzę do Baldera na przeciwko katedry a on nie reaguje tylko coś powie i nie mogę zdobyć umiejętności mogę jeszcze powiedzieć że skończyłem wszystkie misje poboczne

Komentarz: RockMaster

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl