Przetrwanie | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne Elex
Aktualizacja:
Na stronie jest opis przejścia zadania "Przetrwanie" gry Elex. To pierwszy quest głównej fabuły, który odblokowywany jest krótko po rozpoczęciu gry. Dotyczy on wydostania się ze startowej lokacji i dotarcia do jednej z większych wiosek z zamiarem zaopatrzenia się w nowy sprzęt na miejsce utraconego. Najłatwiej można tego dokonać przyjmując pomoc ze strony berserkera Durasa i wyruszając z nim do miasta Goliet.
Jak odblokować quest: Automatycznie na samym początku gry.

Przygodę rozpoczynasz obok ruin obserwatorium i bohater wyposażony jest wyłącznie w żelazny pręt. Podczas badania okolicy pamiętaj o tym żeby po drodze zabierać wszystkie interaktywne przedmioty, bo nawet jeśli ci się one już teraz nie przydadzą to możesz je później zużyć na potrzeby craftingu lub sprzedać.
Niedługo spotkasz pierwszego potwora - szczura (Sick Mass Rat). Zapoznaj się z podpowiedziami odnośnie walki (także tymi z naszego przewodnika do gry) żeby pokonać szczura możliwie bez utraty punktów zdrowia. Niedaleko znajduje się zniszczony dron C.R.O.N.Y. U3 i zbadanie go odblokuje nowy quest towarzysza - Na wpół uszkodzona puszka.

Zanim wejdziesz do budynku warto udać się w lewo i zbadać wzgórze. Natrafisz tam na silniejszego potwora Runt Biter (unikaj szarż dzięki uskokom na boki). Najcenniejszym znaleziskiem w tej okolicy jest pokazany na obrazku amulet podróżnika +1 Otwieranie zamków oraz +5 do pancerza.
Wejdź do budynku i pokonaj kolejnego szczura. W jednym z pomieszczeń powinien też być Łuk ogrodnika (Cultivator Bow), który jest dobrą alternatywą dla pręta jeśli preferujesz walkę dystansową (pamiętaj jednak żeby rozglądać się wszędzie za strzałami, bo nie możesz ich odzyskiwać z ciał przeciwników). Po dotarciu na duży balkon gra odblokuje nowy "zbiorczy" główny quest Akcja odwetowa (będzie on znajdował się w dzienniku przez praktycznie całą grę).

Dotrzyj balkonikami do windy i przywołaj ją. Po tym jak winda przewiezie bohatera wskocz do dziury i odszukaj w niej plecak odrzutowy Jet Pack. Od tego momentu możesz używać tego gadżetu do wykonywania krótkich lotów (przedostań się dzięki jet packowi do niedostępnego w inny sposób górnego korytarza), przy czym pamiętaj, że ma on limitowany zapas energii (na szczęście może się ona samoczynnie odnawiać gdy jet pack nie jest aktualnie używany).
Wyjdź z ruin gdzie spotkasz berserkera Durasa i zdobędziesz 200XP. Wybór opcji dialogowych w trakcie rozmowy będzie wpływał na nastawienie Durasa do bohatera. Najważniejsza decyzja do podjęcia to ta czy chcesz wyruszyć z Durasem do wioski Goliet gdzie Jax będzie mógł zaopatrzyć się w podstawowe wyposażenie. Możesz przystać na ten plan lub odmówić Durasowi. W tym drugim przypadku możesz w pojedynkę wyruszyć do Goliet (wioska jest na wschód od obserwatorium) lub zająć się eksploracją świata gry na własnych zasadach (jest to bardzo niewskazane).
Uwaga - Wyruszenie wraz z Durasem do Goliet nie jest równoznaczne z przyłączeniem się do frakcji berserkerów. Szansa na ewentualne dołączenie do tej frakcji pojawi się dopiero znacznie później.

Jeżeli przystałeś na propozycję Durasa to podążaj za nim. Durasa nie powinieneś zgubić, bo w razie potrzeby zatrzyma się i zaczeka (badaj okolicę, a natrafisz m.in. na lepszy zardzewiały topór Rusty Axe przy dużej plamie krwi na moście). Jeszcze ważniejszą informacją jest to, że Duras automatycznie będzie atakował wszystkie napotykane potwory. Możesz mu w tym pomagać lub oddawać sprawy w jego ręce (otrzymasz pełną wartość XP nawet jeśli to Duras dobije jakiegoś potwora).
W trakcie podróży otrzymasz w sumie 400XP i dotrzecie wkrótce do większych ruin. Możesz tu wybrać jak chcesz się zachować:
- Rezygnacja z eksploracji ruin i wyruszenie od razu dalej do Goliet. Pozwoli to uniknąć walk, ale nie zdobędziesz XP i nie znajdziesz cennych przedmiotów.
- Podjęcie decyzji o zbadaniu ruin (spodoba się to Durasowi) i ustaleniu co stało się z zaginionymi klerykami. Będziesz musiał zabić kilka potworów z ruin, ale Duras może w tym pomóc.

Jeśli chcesz zbadać ruiny do wkrocz do nich z Durasem (200XP). W ruinach przebywają potwory Runt Mass Rat (nieco silniejszy szczur), Clumsy Rotboar (zmutowany dzik) oraz Runt Critter (są tylko w piwnicy), aczkolwiek silniejsze kreatury (ikona czaszki przy pasku zdrowia potwora) może bezproblemowo zabijać Twój towarzysz. W ruinach odnajduje się zwłoki kleryków - przykład na powyższym obrazku. Zbadanie każdego ciała pozwoli ci zdobyć broń kleryka Cleric Weapon (to przedmioty questowe, których można pozbyć się w Goliet) i do odnalezienia jest w sumie pięć sztuk broni. Za zdobycie wszystkich broni otrzymasz 100XP i kolejne 200XP za porozmawianie z Durasem.
Niezależnie od tego czy zbadałeś duże ruiny czy też nie musicie nadal kierować się w stronę Goliet. Otrzymasz tam 200XP i odblokowany przy okazji zostanie nowy quest towarzysza Wojownik Berserker. Podejdź do bramy pilnowanej przez Droga żeby oficjalnie zakończyć opisywany quest i zdobyć 400XP. Możesz teraz zająć się zbadaniem wioski i odblokować nowe poboczne questy, porozmawiać z Ragnarem czy złożyć wizytę w lokalnych sklepach.
NPC w zadaniu: Duras
Przedmioty: Łuk ogrodnika, Broń Kleryka
0
- Elex - poradnik do gry
- Opis przejścia gry
- Zadania główne
- Rozdział I: Rozpoczęcie łowów
- Przetrwanie | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne Elex
- Skradziony sprzęt | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne Elex
- Schronisko separatystów | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne Elex
- Matecznik: Siła środka| Rozpoczęcie łowów | Zadania główne Elex
- Big Bang | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne Elex
- Wielka ofensywa Ulbrichta | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne Elex
- Na skrzydłach wolności | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne Elex
- Rozdział I: Rozpoczęcie łowów
- Zadania główne
- Opis przejścia gry
Komentarze czytelników
Yousek Legionista
Po pokonaniu Big Bang podszedłem do Logana i mam opcje zamij się konradem. Logan się wkurzy a gra mi oznajmia że ta decyzja będzie miała długofalowe konsekwencje.
Jak ta decyzja wpłynie na świat gry? Poprostu bandyci będą na mnie polować czy co?
I3lackHole Chorąży
Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne
https://www.gry-online.pl/poradniki/elex/&PART=83
Jest też trzecie rozwiązanie, przed oddaniem broni i pancerza Eliemu można zabić Wilka przebywającego w kopalni. Eli się ucieszy że ktoś wykonał za niego robotę, ale stwierdzi że musi się pozbyć ostatniego światka jego ucieczki i zaatakuje gracza. Po wygranej można odzyskać Broń Eliego.
elathir Legend
W zadaniu Konflikt w Abessie jest bug. Otóż w trakcie wykonywania zadania Środki bezpieczeństwa nie zagadałem do Rileya i wykonałem je bez rozmowy z nim a więc bez przegarowania tarczy, jednak gra traktuje takie rozwiązanie jako przeprogramowanie tarczy. By
trzeba wziąć od niego questa i go nie wykonać.
zanonimizowany1358007 Pretorianin
Misja Strażnik bramy.
Poszukuję Wardeka oraz Thoralda, wie ktoś jak ich zlokalizować?
janni3525405127 Junior
W dolinie wyklętych, obok portalu jest wejście do jaskiń, znajduje się tam boss oraz Pocałunek Śmierci
Obrażenia 87 siła 76 budowa 92 wart prawie 5K
WHO Junior
legendarną bronią jest również ,,Opiekacz'''' który można znałeś w Hort.
I zastanawiam się dlaczego te legendarni nie można ulepszać i chyba nie można dać 2-3 kamieni tylko jeden.
SZPROTSSMOKE420 Junior
Siemanko ciekawostka dla niewiedzących elex w czystej formie można kupić również u ridera nie daleko południowych klifów
Necross123 Konsul
Ta misja "Rozbita jednostka" jest o tyle ciekawym przypadkiem zadania, że jako jedyne zadanie warto zaczynać, będąc już we frakcji Banitów bądź Kleryków. Co prawda w przypadku Banitów różnica objawia się jedynie podczas rozmowy z Hartmutem (dodatkowy wybór odpowiedzi związane ze wzrostem/spadkiem oziębłości), ale w przypadku Kleryków różnica jest definitywnie widoczna nie tylko w starcie zadania, ale też wtedy, gdy zdecydujemy się na wariant z okupem.
Zdecydowanie warto to zadanie zaczynać będąc we wspomnianych frakcjach (Klerycy bądź Banici).
Necross123 Konsul
Takie szybkie przypomnienia dotyczących niektórych zadań (i które w niektórych wypadkach jest zapisane w notatkach)
a) Jest trzecie rozwiązanie dotyczącego wejścia do Miasta pod Kopułą - zostań Klerykiem. Dzięki temu pojawia się dodatkowa opcja umożliwiająca wejście do tego miasta. Warto też wspomnieć, że wtedy zadanie z przepustkami zostanie zablokowane, więc jeśli zamierzasz zostać Klerykiem, zrób zadanie od Huntera, gdy jeszcze jesteś neutralny (do momentu, gdy dostaniesz identyfikator dla siebie i dla Coppera). Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy oddać identyfikator Cooperowi czy Erichowi, gdy wejdziesz jako Kleryk.
Dlaczego wspomniałem, że zadanie z przepustkami zostanie wtedy zablokowane, gdy dołączymy do Kleryków? Dlatego, że jeśli porozmawiamy z nim, będąc już Klerykiem, wtedy relacje z Hunterem automatycznie się pogorszą.
Warto też wspomnieć, że wejście trzecim sposobem (bez zadania "Zamknięcie") nie ma wpływu na wybór strony w konflikcie.
b) Pamiętajmy, że jest ukryte zadanie związane ze Szponami, a które zleca nam Alois. Robimy zadanie "Dziwny mechanizm" jak zwykle, do momentu rozmowy z Hectorem. Rozmawiamy z nim jak zwykle, ale przerywamy rozmowę, gdy pojawi się dialog związany z dołączeniem do Szponów. Wracamy do Alois, wybieramy temat tajnego stowarzyszenia i podejmujemy decyzję (ważną decyzję):
- Jeśli okłamiemy Alois w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy nagroda będzie mniejsza, ale Szpony przeżyją.
- Jeśli powiemy prawdę w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy dostaniemy 1000 elexitu następnego dnia, ale Szpony zginą wtedy.
c) Zadanie od Angrima "Fałszywe Nauki" jest zależne od zadania "Niebezpieczne towary".
- Jeśli Bertram nas nie zaczepił podczas zadania "Niebezpieczne towary", to Angrim w dalszej części zadania wyśle nas do drogi koło Dziupli
- Jeśli zaczepił nas podczas tamtego zadania (co może się zdarzyć, jeśli wyruszyliśmy tam z Durasem na początku gry i zebraliśmy tam wszystkie bronie), to wtedy odszukujemy Bertrama w mieście i to tutaj podejmujemy decyzję.
I taka ciekawostka: W przypadku niektórych postaci (jeśli podejmujemy się pierwszej rozmowy) będąc już we frakcji, może pojawić się dodatkowy dialog. W niektórych przypadkach (np. w przypadku Caleba w Mieście pod Kopułą będąc Klerykiem) polepszą się wasze stosunki, natomiast w innych (jak np. rozmowa z Blakiem w Forcie będąc Klerykiem) może się pogorszyć, jeśli wybierzemy w tym momencie specjalną opcję, która się pojawiła podczas pierwszej rozmowy.
RockMaster Junior
Hej mam problem z zdobyciem umiejętności Kleryków po dołączeniu do frakcji podchodzę do Baldera na przeciwko katedry a on nie reaguje tylko coś powie i nie mogę zdobyć umiejętności mogę jeszcze powiedzieć że skończyłem wszystkie misje poboczne
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
