Matecznik: Siła środka| Rozpoczęcie łowów | Zadania główne Elex
Aktualizacja:
Matecznik - Siła środka to jedna z głównych misji gry Elex. Dotyczy ona złożenia wizyty w obozowisku zamieszkiwanym przez przyjaźnie nastawione postacie i udzielenia pomocy w rozwoju wioski oraz w zapewnieniu bezpieczeństwa jej mieszkańcom.
Jak odblokować quest: Rozmowa z Lloydem w Obóz w centrum lub automatycznie po zdobyciu informacji o istnieniu wioski.
Odblokowanie zadania

Obóz w centrum to ufortyfikowana wioska w górach, która znajduje się na granicy krain Abessa i Edan, na wschód od Miasto pod Kopułą i na północ od Goliet - jej lokalizację prezentuje obrazek. Możesz odwiedzić ją w dowolnym momencie gry (uwaga na silne potwory rozstawione na prowadzących do niej ścieżkach!) i dopiero wtedy doprowadzić do odblokowania questu. Alternatywnie możesz dowiedzieć się o istnieniu wioski z rozmowy z jednym z NPC-ów ze świata gry, np. z towarzyszem Ray'em po odnalezieniu go w motelu Piaskowe sosny (quest Sprytny oszust).
Po dotarciu do Matecznik porozmawiaj z Lloydem, a dowiesz się o możliwości odebrania szeregu mniejszych zleceń od wybranych mieszkańców wioski.
Eckard

Eckard to pierwsza osoba, od której możesz przyjąć zlecenie (bądź uprzejmy wobec niego jeśli nie chcesz rozpocząć z nim walki). Potrzebuje on trzech ochotników do obrony wioski i możesz podsyłać mu zrekrutowanych towarzyszy. Za każdego oddelegowanego członka drużyny otrzymasz 500XP, a za skompletowanie grupy trzech ochotników dodatkowo 1000XP.
Uwaga - Wybranie jakiegoś towarzysza do obrony wioski Origin nie oznacza, że go utracisz. Nadal możesz podróżować z tymi osobami i początkowo nadal będą przebywały wraz z innymi towarzyszami w obozowisku Mały obóz w krainie Edan.
Harley

Harley to druga osoba, od której możesz przyjąć zlecenie. Mechanik zleci ci misję dostarczenia mu części z uszkodzonej maszyny Kolos bojowy seria 7300. Ogromny mech jest w krainie Ignadon. Pokonanie go nie jest łatwe (uważaj na jego silne ataki po tym jak wzniesie się w powietrze) i konieczne zaczekaj aż dostatecznie rozwiniesz bohatera. Po pokonaniu Bojowego kolosa (200XP) przeszukaj pozostałości po nim (400XP). Możesz już powrócić do Harley'a i przekazać mu zabraną ze zniszczonego mecha część. Otrzymasz 1000XP.
Jonesy

Jonesy to trzecia osoba, od której możesz przyjąć zlecenie. Dotyczy ono pozbycia się dziesięciu potworów Szakal wędrowny przebywających w pobliżu wioski. Staraj się do nich docierać po kolei żeby w danym momencie być atakowanym przez maksymalnie 2 zmutowane dziki. Jeśli bohater jest dostatecznie silny to możesz sam zabijać potwory. W przeciwnym razie odciągaj je w pobliże Jonesy'ego, który pomoże w ich zabiciu. Każdy zamordowany mutant to aż 125XP, a za pokonanie ich wszystkich otrzymasz 1000XP. Powróć do Jonesy'ego i zdaj mu raport. Otrzymasz 200 Elexitu i kolejne 1000XP.
Zakończenie zadania

Do Lloyda powróć po tym jak wykonasz opisane wyżej mini-zadania dla Eckarda, Harley'a i Jonesy'ego. W nagrodę za udzielenie pomocy wszystkim tym osobom otrzymasz w sumie 3000XP oraz klucz do wieży Tower Key. Wieża stanie się Twoją własnością i wejście do niej pokazuje obrazek. Dodatkowo od tego momentu będziesz traktowany jako przywódca wioski Matecznik.
NPC w zadaniu: Eckard, Harley, Jonesy
0
- Elex - poradnik do gry
- Opis przejścia gry
- Zadania główne
- Rozdział I: Rozpoczęcie łowów
- Przetrwanie | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne Elex
- Skradziony sprzęt | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne Elex
- Schronisko separatystów | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne Elex
- Matecznik: Siła środka| Rozpoczęcie łowów | Zadania główne Elex
- Big Bang | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne Elex
- Wielka ofensywa Ulbrichta | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne Elex
- Na skrzydłach wolności | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne Elex
- Rozdział I: Rozpoczęcie łowów
- Zadania główne
- Opis przejścia gry
Komentarze czytelników
Yousek Legionista
Po pokonaniu Big Bang podszedłem do Logana i mam opcje zamij się konradem. Logan się wkurzy a gra mi oznajmia że ta decyzja będzie miała długofalowe konsekwencje.
Jak ta decyzja wpłynie na świat gry? Poprostu bandyci będą na mnie polować czy co?
I3lackHole Chorąży
Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne
https://www.gry-online.pl/poradniki/elex/&PART=83
Jest też trzecie rozwiązanie, przed oddaniem broni i pancerza Eliemu można zabić Wilka przebywającego w kopalni. Eli się ucieszy że ktoś wykonał za niego robotę, ale stwierdzi że musi się pozbyć ostatniego światka jego ucieczki i zaatakuje gracza. Po wygranej można odzyskać Broń Eliego.
elathir Legend
W zadaniu Konflikt w Abessie jest bug. Otóż w trakcie wykonywania zadania Środki bezpieczeństwa nie zagadałem do Rileya i wykonałem je bez rozmowy z nim a więc bez przegarowania tarczy, jednak gra traktuje takie rozwiązanie jako przeprogramowanie tarczy. By
trzeba wziąć od niego questa i go nie wykonać.
zanonimizowany1358007 Pretorianin
Misja Strażnik bramy.
Poszukuję Wardeka oraz Thoralda, wie ktoś jak ich zlokalizować?
janni3525405127 Junior
W dolinie wyklętych, obok portalu jest wejście do jaskiń, znajduje się tam boss oraz Pocałunek Śmierci
Obrażenia 87 siła 76 budowa 92 wart prawie 5K
WHO Junior
legendarną bronią jest również ,,Opiekacz'''' który można znałeś w Hort.
I zastanawiam się dlaczego te legendarni nie można ulepszać i chyba nie można dać 2-3 kamieni tylko jeden.
SZPROTSSMOKE420 Junior
Siemanko ciekawostka dla niewiedzących elex w czystej formie można kupić również u ridera nie daleko południowych klifów
Necross123 Konsul
Ta misja "Rozbita jednostka" jest o tyle ciekawym przypadkiem zadania, że jako jedyne zadanie warto zaczynać, będąc już we frakcji Banitów bądź Kleryków. Co prawda w przypadku Banitów różnica objawia się jedynie podczas rozmowy z Hartmutem (dodatkowy wybór odpowiedzi związane ze wzrostem/spadkiem oziębłości), ale w przypadku Kleryków różnica jest definitywnie widoczna nie tylko w starcie zadania, ale też wtedy, gdy zdecydujemy się na wariant z okupem.
Zdecydowanie warto to zadanie zaczynać będąc we wspomnianych frakcjach (Klerycy bądź Banici).
Necross123 Konsul
Takie szybkie przypomnienia dotyczących niektórych zadań (i które w niektórych wypadkach jest zapisane w notatkach)
a) Jest trzecie rozwiązanie dotyczącego wejścia do Miasta pod Kopułą - zostań Klerykiem. Dzięki temu pojawia się dodatkowa opcja umożliwiająca wejście do tego miasta. Warto też wspomnieć, że wtedy zadanie z przepustkami zostanie zablokowane, więc jeśli zamierzasz zostać Klerykiem, zrób zadanie od Huntera, gdy jeszcze jesteś neutralny (do momentu, gdy dostaniesz identyfikator dla siebie i dla Coppera). Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy oddać identyfikator Cooperowi czy Erichowi, gdy wejdziesz jako Kleryk.
Dlaczego wspomniałem, że zadanie z przepustkami zostanie wtedy zablokowane, gdy dołączymy do Kleryków? Dlatego, że jeśli porozmawiamy z nim, będąc już Klerykiem, wtedy relacje z Hunterem automatycznie się pogorszą.
Warto też wspomnieć, że wejście trzecim sposobem (bez zadania "Zamknięcie") nie ma wpływu na wybór strony w konflikcie.
b) Pamiętajmy, że jest ukryte zadanie związane ze Szponami, a które zleca nam Alois. Robimy zadanie "Dziwny mechanizm" jak zwykle, do momentu rozmowy z Hectorem. Rozmawiamy z nim jak zwykle, ale przerywamy rozmowę, gdy pojawi się dialog związany z dołączeniem do Szponów. Wracamy do Alois, wybieramy temat tajnego stowarzyszenia i podejmujemy decyzję (ważną decyzję):
- Jeśli okłamiemy Alois w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy nagroda będzie mniejsza, ale Szpony przeżyją.
- Jeśli powiemy prawdę w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy dostaniemy 1000 elexitu następnego dnia, ale Szpony zginą wtedy.
c) Zadanie od Angrima "Fałszywe Nauki" jest zależne od zadania "Niebezpieczne towary".
- Jeśli Bertram nas nie zaczepił podczas zadania "Niebezpieczne towary", to Angrim w dalszej części zadania wyśle nas do drogi koło Dziupli
- Jeśli zaczepił nas podczas tamtego zadania (co może się zdarzyć, jeśli wyruszyliśmy tam z Durasem na początku gry i zebraliśmy tam wszystkie bronie), to wtedy odszukujemy Bertrama w mieście i to tutaj podejmujemy decyzję.
I taka ciekawostka: W przypadku niektórych postaci (jeśli podejmujemy się pierwszej rozmowy) będąc już we frakcji, może pojawić się dodatkowy dialog. W niektórych przypadkach (np. w przypadku Caleba w Mieście pod Kopułą będąc Klerykiem) polepszą się wasze stosunki, natomiast w innych (jak np. rozmowa z Blakiem w Forcie będąc Klerykiem) może się pogorszyć, jeśli wybierzemy w tym momencie specjalną opcję, która się pojawiła podczas pierwszej rozmowy.
RockMaster Junior
Hej mam problem z zdobyciem umiejętności Kleryków po dołączeniu do frakcji podchodzę do Baldera na przeciwko katedry a on nie reaguje tylko coś powie i nie mogę zdobyć umiejętności mogę jeszcze powiedzieć że skończyłem wszystkie misje poboczne
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
