Zadania w The Hort | Ignadon | Zadania poboczne | Solucja Elex
Aktualizacja:
W tym rozdziale znajdziesz opisy mniejszych pobocznych zadań gry Elex możliwych do odblokowania podczas pobytu w mieście Hort, które jest główną siedzibą frakcji kleryków (Clerics). Zaliczenie wielu z tych zadań pozwoli ci zyskać przychylność liderów ugrupowania kleryków.
Jedzenie dla Kleryków
Jak odblokować quest: Rozmowa z Marthą w The Hort.


Martha prowadzi jadłodajnię w Hort i przy pierwszym spotkaniu otrzymasz od niej darmową zupę. Oprócz tego możesz odblokować opisywany quest i dotyczy on rozwiązania problemów z dostawami żywności. Musisz wyruszyć na poszukiwania dostawcy zapasów.
Cel podróży to opuszczona baza dość daleko na południowy-zachód od miasta kleryków. Istnieją różne sposoby na pozyskanie zapasów żywności. Najbardziej oczywista metoda to porozmawianie z Raudurem (możesz użyć 3 punktów umiejętności Charyzma i 6 punktów umiejętności Rzemiosło żeby zdobyć maksymalnie dodatkowych 475XP) i zapłacenie mu 250 Elexitu za zapasy. Otrzymasz notatkę Raudura z kodami do sejfów w obozowisku (9981, 1758, 1455). Odwiedź każdy z nich (próbuj kolejne kombinacje spośród trzech dostępnych) i zabierz z każdego z nich zapasy (200XP).
Pierwszym alternatywnym rozwiązaniem jest użycie umiejętności Pickpocket (Kradzież kieszonkowa) do wykradzenia Raudurowi notatki (obrazek 1). Pozwoli ci to całkowicie pominąć rozmowę z nim. Drugim alternatywnym rozwiązaniem jest używanie umiejętności Hakowanie (Hack) na kolejnych sejfach (przykładowy na obrazku 2). Musisz jednak mieć w takiej sytuacji mocno rozwiniętą umiejętność żeby było to możliwe.
Powróć do Marthy w Hort i przekaż jej zapasy (400XP). Jeśli zapłaciłeś za nie to kobieta będzie bardzo zadowolona. Jeśli je ukradłeś to możesz skłamać lub powiedzieć prawdę i rozzłościć ją (Martha chciała nawiązania stałych stosunków handlowych) (400XP).
NPC w zadaniu: Martha, Raudur
Kwestia wiary
Jak odblokować quest: Rozmowa z Evą w Hort.

Eva stoi przed jednym z budynków w Hort i zatrzyma bohatera gdy ten będzie przechodził obok niej. Możesz odebrać od Evy zlecenie pozyskania rzadkiej księgi Arvid. Jest ona składowana w archiwum, do którego nieupoważnione osoby nie mają wstępu. Udaj się do Katedry i podejmij próbę zejścia do piwnicy gdzie znajduje się archiwum. Zatrzyma Cię Karl i nie zostaniesz wpuszczony do środka nawet jeśli zaoferujesz mu łapówkę.
Problem możesz domyślnie rozwiązać na dwa sposoby. Pierwszy wariant to odczekanie aż Karl opuści posterunek i uda się na modlitwę. Skorzystaj z dowolnego łóżka i wybierz opcję odczekania na nastanie nocy. Zbliż się następnie do zejścia do piwnicy (obrazek) i zaczekaj cierpliwie aż Karl wkroczy do głównej sali katedry i wyruszy do miejsca modlitwy. Zakradnij się wtedy do archiwum (żadna inna osoba z tej lokacji nie zatrzyma bohatera).

Drugi wariant to włamanie się do pokazanej na obrazku konsoli, która znajduje się przy zejściu do piwnicy (możesz z niej skorzystać tylko jeśli Karl przebywa aktualnie w archiwum). Włamanie się do systemu jest możliwe jeśli posiadasz 3 punkty umiejętności Rzemosło. Po wpisaniu siebie na listę osób upoważnionych do wizyty w archiwum (50XP) porozmawiaj z Karlem, który Cię przepuści.
Ostatni wariant to odczekanie z tym questem aż przyłączysz się do frakcji kleryków i awansujesz do rangi akolity (Acolyte). Akolici mają pełny dostęp do archiwum.
W każdym z wariantów po znalezieniu się w archiwum odszukaj księgę Nauk Arvida (100XP). Udaj się z nią do Evy. Otrzymasz 200XP i możesz dodatkowo poprosić o zapłatę - 55 Elexitu.
NPC w zadaniu: Eva, Karl
Przedmioty: Księga Nauk Arvida
Przyczyna i skutek
Jak odblokować quest: Rozmowa z Hagenem w Hort.

Paladyn Hagen przebywa w budynku administracyjnym w Hort i możesz od niego odebrać zlecenie przyjrzenia się sprawie mutantów zagrażających bezpieczeństwu miasta (dodatkowo użyj 3 punktów umiejętności Walka żeby wykazać się wiedzą i zdobyć 50XP). Realizacją tego questu zajmij się dopiero gdy mocno rozwiniesz postać, bo pokonanie potworów nie będzie łatwe.
Legowisko potworów jest na północ od siedziby kleryków i wejście do legowiska pokazuje dołączony obrazek. Nie śpiesz się z wejściem do środka, bo przebywa tam grupa potworów Rottmolch, którym towarzyszy jedna potężna bestia Moloch. Staraj się odciągać od legowiska kolejne mniejsze stwory i na koniec zostawić sobie największą bestię. Unikaj za wszelką cenę jej szarż i rozważ osłabianie jej na dystans, gdyż kreatura sama nie dysponuje żadnymi atakami dystansowymi. Po walkach (250XP) zajrzyj do jaskini gdzie zastaniesz martwych kleryków (400XP). Powróć z raportem do Hagena żeby otrzymać 800XP i 200 Elexitu.
Uwaga - Jeśli nie radzisz sobie zupełnie w walkach z potworami to możesz wejść tylko na chwilę do jaskini i pozwolić jedynie żeby quest zaktualizował się. Po tym jak Hagen otrzyma raport w sprawie aktywności mutantów wyruszy w stronę legowiska z innymi klerykami z zamiarem oczyszczenia okolicy z potworów.
NPC w zadaniu: Hagen
Twardy jak stal
Jak odblokować quest: Rozmowa z Godehardem w Hort.

Godehard pracuje w fabryce w Hort i po zagadaniu do niego możesz zachować ciszę lub mu przeszkodzić. Mężczyzna podaruje ci 100 Elexitu na zakup potrzebnych części. Zanim wyruszysz na poszukiwania dostawcy upewnij się, że nastał wieczór (w razie potrzeby wejdź w interakcję z dowolnym łóżkiem w mieście).
Poszukiwany dostawca części to Shorty, który do odnalezienia jest w okopach na zachód od siedziby kleryków. Twoim zadaniem jest pozyskanie zamkniętego pudełka i możesz tego dokonać na dwa główne sposoby:
- Zakupić pudełko u Shorty'ego. Po zapłaceniu mu 100 Elexitu Shorty zażąda kolejnych 100 jednostek. Możesz zapłacić mu (z własnej kieszeni) kolejne 100 Elexitu, zastraszyć go z pomocą 3 punktów umiejętności Walka (25XP) i dopłacić mu dzięki temu tylko 50 Elexitu lub zaatakować i zabić go (100XP).
- Użyć umiejętności Kradzież kieszonkowa i okraść Shorty'ego.
Z częściami (100XP) powróć do Godeharda. Otrzymasz 200XP i 75 Elexitu.
NPC w zadaniu: Godehard, Shorty
Ze starego w nowe
Jak odblokować quest: Rozmowa z Anną w Hort.
Uwaga - Postaraj się zająć tym questem od razu po jego odblokowaniu, dzięki czemu w międzyczasie nie zginą żadni klerycy. W przeciwnym razie kilka robotów może zbuntować się w mieście kleryków i zabić postronne osoby.

Od Anny w Hort możesz odebrać misję pozyskania czipów AI od nieprawidłowo działających maszyn. Udaj się do lotniska z kilkoma hangarami na północny-zachód od miasta kleryków. Po dotarciu na miejsce zauważysz mechaników walczących z kilkoma dronami oraz z jednym potężnym mechem Kolos bojowy. Dołącz do walk i zacznij od szybkiego pozbycia się mniejszych robotów. Kolosa zostaw sobie na koniec - uważaj na jego ataki energetyczne, zwłaszcza te po wybiciu się w powietrze.
Po walkach (otrzymasz 25XP za każdego zniszczonego drona i 200XP za zniszczonego kolosa) przeszukaj pozostałości po zbuntowanych maszynach i zdobądź dzięki temu 5 czipów AI Chip (700XP). Powróć z nimi do Anny (800XP). Wysokość nagrody zależy od tego jak szybko uporałeś się z problemem i dodatkowo bądź uprzejmy w trakcie rozmowy z nią żeby otrzymać więcej Elexitu.
NPC w zadaniu: Anna
0
- Elex - poradnik do gry
- Opis przejścia gry
- Zadania poboczne
- Ignadon
- Zadania w The Hort | Ignadon | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Wstęp dozwolony, Wejdź do Hortu w Ignadonie | Ignadon | Zadania poboczne
- Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Pod wpływem substancji | Ignadon | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Zadania w krainie Ignadon | Ignadon | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Ignadon
- Zadania poboczne
- Opis przejścia gry
Komentarze czytelników
Yousek Legionista
Po pokonaniu Big Bang podszedłem do Logana i mam opcje zamij się konradem. Logan się wkurzy a gra mi oznajmia że ta decyzja będzie miała długofalowe konsekwencje.
Jak ta decyzja wpłynie na świat gry? Poprostu bandyci będą na mnie polować czy co?
I3lackHole Chorąży
Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne
https://www.gry-online.pl/poradniki/elex/&PART=83
Jest też trzecie rozwiązanie, przed oddaniem broni i pancerza Eliemu można zabić Wilka przebywającego w kopalni. Eli się ucieszy że ktoś wykonał za niego robotę, ale stwierdzi że musi się pozbyć ostatniego światka jego ucieczki i zaatakuje gracza. Po wygranej można odzyskać Broń Eliego.
elathir Legend
W zadaniu Konflikt w Abessie jest bug. Otóż w trakcie wykonywania zadania Środki bezpieczeństwa nie zagadałem do Rileya i wykonałem je bez rozmowy z nim a więc bez przegarowania tarczy, jednak gra traktuje takie rozwiązanie jako przeprogramowanie tarczy. By
trzeba wziąć od niego questa i go nie wykonać.
zanonimizowany1358007 Pretorianin
Misja Strażnik bramy.
Poszukuję Wardeka oraz Thoralda, wie ktoś jak ich zlokalizować?
janni3525405127 Junior
W dolinie wyklętych, obok portalu jest wejście do jaskiń, znajduje się tam boss oraz Pocałunek Śmierci
Obrażenia 87 siła 76 budowa 92 wart prawie 5K
WHO Junior
legendarną bronią jest również ,,Opiekacz'''' który można znałeś w Hort.
I zastanawiam się dlaczego te legendarni nie można ulepszać i chyba nie można dać 2-3 kamieni tylko jeden.
SZPROTSSMOKE420 Junior
Siemanko ciekawostka dla niewiedzących elex w czystej formie można kupić również u ridera nie daleko południowych klifów
Necross123 Konsul
Ta misja "Rozbita jednostka" jest o tyle ciekawym przypadkiem zadania, że jako jedyne zadanie warto zaczynać, będąc już we frakcji Banitów bądź Kleryków. Co prawda w przypadku Banitów różnica objawia się jedynie podczas rozmowy z Hartmutem (dodatkowy wybór odpowiedzi związane ze wzrostem/spadkiem oziębłości), ale w przypadku Kleryków różnica jest definitywnie widoczna nie tylko w starcie zadania, ale też wtedy, gdy zdecydujemy się na wariant z okupem.
Zdecydowanie warto to zadanie zaczynać będąc we wspomnianych frakcjach (Klerycy bądź Banici).
Necross123 Konsul
Takie szybkie przypomnienia dotyczących niektórych zadań (i które w niektórych wypadkach jest zapisane w notatkach)
a) Jest trzecie rozwiązanie dotyczącego wejścia do Miasta pod Kopułą - zostań Klerykiem. Dzięki temu pojawia się dodatkowa opcja umożliwiająca wejście do tego miasta. Warto też wspomnieć, że wtedy zadanie z przepustkami zostanie zablokowane, więc jeśli zamierzasz zostać Klerykiem, zrób zadanie od Huntera, gdy jeszcze jesteś neutralny (do momentu, gdy dostaniesz identyfikator dla siebie i dla Coppera). Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy oddać identyfikator Cooperowi czy Erichowi, gdy wejdziesz jako Kleryk.
Dlaczego wspomniałem, że zadanie z przepustkami zostanie wtedy zablokowane, gdy dołączymy do Kleryków? Dlatego, że jeśli porozmawiamy z nim, będąc już Klerykiem, wtedy relacje z Hunterem automatycznie się pogorszą.
Warto też wspomnieć, że wejście trzecim sposobem (bez zadania "Zamknięcie") nie ma wpływu na wybór strony w konflikcie.
b) Pamiętajmy, że jest ukryte zadanie związane ze Szponami, a które zleca nam Alois. Robimy zadanie "Dziwny mechanizm" jak zwykle, do momentu rozmowy z Hectorem. Rozmawiamy z nim jak zwykle, ale przerywamy rozmowę, gdy pojawi się dialog związany z dołączeniem do Szponów. Wracamy do Alois, wybieramy temat tajnego stowarzyszenia i podejmujemy decyzję (ważną decyzję):
- Jeśli okłamiemy Alois w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy nagroda będzie mniejsza, ale Szpony przeżyją.
- Jeśli powiemy prawdę w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy dostaniemy 1000 elexitu następnego dnia, ale Szpony zginą wtedy.
c) Zadanie od Angrima "Fałszywe Nauki" jest zależne od zadania "Niebezpieczne towary".
- Jeśli Bertram nas nie zaczepił podczas zadania "Niebezpieczne towary", to Angrim w dalszej części zadania wyśle nas do drogi koło Dziupli
- Jeśli zaczepił nas podczas tamtego zadania (co może się zdarzyć, jeśli wyruszyliśmy tam z Durasem na początku gry i zebraliśmy tam wszystkie bronie), to wtedy odszukujemy Bertrama w mieście i to tutaj podejmujemy decyzję.
I taka ciekawostka: W przypadku niektórych postaci (jeśli podejmujemy się pierwszej rozmowy) będąc już we frakcji, może pojawić się dodatkowy dialog. W niektórych przypadkach (np. w przypadku Caleba w Mieście pod Kopułą będąc Klerykiem) polepszą się wasze stosunki, natomiast w innych (jak np. rozmowa z Blakiem w Forcie będąc Klerykiem) może się pogorszyć, jeśli wybierzemy w tym momencie specjalną opcję, która się pojawiła podczas pierwszej rozmowy.
RockMaster Junior
Hej mam problem z zdobyciem umiejętności Kleryków po dołączeniu do frakcji podchodzę do Baldera na przeciwko katedry a on nie reaguje tylko coś powie i nie mogę zdobyć umiejętności mogę jeszcze powiedzieć że skończyłem wszystkie misje poboczne
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
