Berserker wojownik [Duras] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex
Aktualizacja:
Na stronie jest opis przejścia zadania "Berserk wojownik" gry Elex. To opcjonalny quest powiązany z berserkerem Durasem. Zaliczając zadanie możesz przyłączyć na stałe Durasa do drużyny. Durasa spotyka się po raz pierwszy na początku gry, ale musisz później porozmawiać z nim gdy dotrzesz do Goliet. Quest dotyczy przeprowadzenia śledztwa w sprawie niewyjaśnionego morderstwa.
Jak odblokować quest: Automatycznie w trakcie rozmowy z Durasem pod koniec głównego zadania Przetrwanie. Jeżeli do Goliet dotarłeś w pojedynkę to możesz spotkać się w wiosce z Durasem i wtedy odblokować quest.
- Początek zadania (Ząb za ząb)
- Przepytanie podejrzanych (Dowody w sprawie)
- Powrót do Durasa
- Możliwe sposoby zakończenia zadania (Sąd)
Początek zadania (Ząb za ząb)
![Duras stoi przy schodach prowadzących do zrujnowanego hotelu - Berserker wojownik [Duras] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex - Elex - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1840/86564159.jpg)
Quest pojawi się w dzienniku po rozmowie z Durasem w końcówce zadania Przetrwanie, a więc po dotarciu w pobliżu bramy wejściowej do wioski Goliet. Musisz ponownie spotkać się z Durasem i odnajdziesz go przy schodach do ruin hotelu Ruiny hotelu w Goliet. Dowiesz się o otrzymanym przez niego zleceniu, w którym możesz mu pomóc. Jeśli zgodzisz się to otrzymasz informacje na temat niewyjaśnionej śmierci berserkera Askora.
Przepytanie podejrzanych (Dowody w sprawie)
![Thorgal stoi pod Sercem Świata - Berserker wojownik [Duras] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex - Elex - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1840/86564174.jpg)
Duras wytypował pięciu berserkerów podejrzanych o zbrodnię i możesz do nich docierać w dowolnej kolejności. Thorgal przebywa daleko na północny-zachód od Goliet, przy otoczonym palisadą Sercu Świata (World Heart). W drodze do miejsca jego pobytu spotkasz wiele potężnych potworów, ale pomagaj sobie sprintem i jet packiem żeby ich unikać. Porozmawiaj z Thorgalem na wszystkie dostępne tematy. Otrzymasz 200XP.
![Odwiedź małe gospodarstwo - Berserker wojownik [Duras] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex - Elex - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1840/86564190.jpg)
Rock przebywa w niewielkiej odległości na północ od Thorgala, na terenie małego gospodarstwa sąsiadującego z miastem Miasto pod Kopułą. Wyczerp wszystkie tematy rozmowy i odbierz 200XP.
![Zniszczony budynek przy skraju klifu pełni rolę chatki myśliwych - Berserker wojownik [Duras] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex - Elex - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1840/86564205.jpg)
Myśliwego Gerona odnajduje się na południe od Goliet. Rozpocznij przy bramie wioski i podążaj głównymi ścieżkami unikając kontaktu z silnymi potworami. Po dotarciu do małego zrujnowanego budynku przesłuchaj Gerona (200XP).
![Irdora odnajdziesz obok farmy z Sercem Świata - Berserker wojownik [Duras] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex - Elex - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1840/86564221.jpg)
Irdora odnajduje się na południe od Goliet. Jest on zajęty pilnowaniem Serca Świata na zachód od miejsca, w którym mogłeś porozmawiać z Geronem. Porozmawiaj z nim na wszystkie tematy (200XP).
![Barin uciął sobie drzemkę - Berserker wojownik [Duras] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex - Elex - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1840/86564237.jpg)
Barin przebywa na zachód od Goliet obok lokacji zwanej Wielką Windą Wielki podnośnik (odblokuj tu teleporter, bo za niedługo będziesz musiał w to miejsce powrócić). Przepytaj Barina - zdobędziesz 200XP i zostanie on wytypowany jako prawdopodobny kandydat do popełnienia morderstwa.
Powrót do Durasa
![Powróć do Goliet i zdaj Durasowi raport ze wszystkich pięciu przesłuchań - Berserker wojownik [Duras] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex - Elex - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1840/86564252.jpg)
Powróć do Goliet i zdaj Durasowi raport ze wszystkich pięciu przesłuchań. Otrzymasz 500XP i Duras będzie chciał dokładniej przyjrzeć się Barinowi. Zaproś Durasa do wspólnej podróży (500XP) i ponownie przenieś się do lokacji Wielki podnośnik. Rozejrzyj się tu przy krawędzi klifu za pokazaną na obrazku szkatułką Ukryta szkatułka. Podnieś ją (200XP). Możesz otworzyć szkatułkę w inwentarzu (nie spodoba się to Durasowi), bądź też przekazać ten przedmiot Durasowi w nienaruszonym stanie.
Po rozpoczęciu nowej rozmowy z Durasem wyraź swoje wątpliwości co do winy Barina. Jax oskarży Durasa o popełnienie morderstwa i ten przyzna się, że zamordował Askora w obronie własnej (otrzymasz 1000XP). Na sam koniec musisz zadecydować czy podzielić się tą wiedzą z Ragnarem czy zachować szczegóły śmierci Askora dla siebie.
Możliwe sposoby zakończenia zadania (Sąd)
Powróć do lokacji Ruiny hotelu w Goliet i wejdź do hotelu żeby porozmawiać z Ragnarem na temat śledztwa w sprawie śmierci Askora. Otrzymasz 200XP i zostaniesz postawiony przed decyzją w sprawie wyboru zakończenia questu.
![Możesz atakować Durasa na odległość, ale nie zrań przez przypadek żadnej osoby postronnej - Berserker wojownik [Duras] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex - Elex - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1840/86564268.jpg)
Pierwszy wariant zachowania to wyjawienie prawdy, że to Duras zamordował Askora. Otrzymasz 1400XP i 1000 Elexitu i zmuszony zostaniesz do pokonania Durasa w walce. To trudny pojedynek, zwłaszcza że żaden z obecnych w hotelu berserkerów nie pomoże ci w pokonaniu Durasa. Możesz atakować Durasa w walce wręcz lub np. przemieścić się na inne piętro hotelu i polegać na broni dystansowej (Duras niestety również takową posiada). Zamordowanie Durasa zakończy quest (600XP).
![Jeśli zwaliłeś winę na Barina to możesz odebrać od niego łapówkę lub go zabić - Berserker wojownik [Duras] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex - Elex - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1840/86564283.jpg)
Drugi i trzeci wariant zachowania są do siebie podobne i oba dotyczą skłamania w trakcie rozmowy z Ragnarem kto jest odpowiedzialny za śmierć Askora.
- Możesz stwierdzić, że mordercą nie jest nikt z Goliet. Ragnar uwierzy w zaprezentowane mu wyniki śledztwa. Otrzymasz 1000 Elexitu i śledztwo dobiegnie końca.
- Możesz zwalić winę za popełnienie morderstwa na Barina, który był świadkiem morderstwa i szantażuje Durasa. Od Ragnara otrzymasz 1000 Elexitu oraz zlecenie zamordowania Barina. Powróć do lokacji, w której przebywa Barin. Możesz go zaatakować i zabić bez ostrzeżenia lub najpierw zainicjować z nim rozmowę. Barin zaproponuje łapówkę w postaci 350 Elexitu (i 200XP) za darowanie mu życia. Możesz na to przystać lub go zaatakować (nie spodziewaj się trudnej walki, bo pomoże ci Duras). Zabicie Barina oznacza otrzymanie 100XP i zakończenie zadania (niestety nie odnajdziesz przy zwłokach Barina 350 Elexitu).
Jeżeli wybrałeś wariant 2 lub 3 to Duras już na stałe stanie się Twoim towarzyszem i będziesz mógł podróżować z nim po świecie gry.
NPC w zadaniu: Duras, Ragnar, Irdor, Geron, Barin, Thorgal, Rock
0
- Elex - poradnik do gry
- Opis przejścia gry
- Zadania towarzyszy
- Towarzysze w Elex | Zadania towarzyszy | Solucja Elex
- Berserker wojownik [Duras] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex
- Na wpół uszkodzona puszka [C.R.O.N.Y. U4] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex
- Sprytny oszust [Ray] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex
- Garść kryształków [Ray] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex
- Rozgniewana dziewczyna [Zołza] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex
- Podróż samotnego kleryka [Falk] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex
- Elementy techniczne potrzebne Falkowi [Falk] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex
- Wybraniec [Kaja] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex
- Zadania towarzyszy
- Opis przejścia gry
Komentarze czytelników
Yousek Legionista
Po pokonaniu Big Bang podszedłem do Logana i mam opcje zamij się konradem. Logan się wkurzy a gra mi oznajmia że ta decyzja będzie miała długofalowe konsekwencje.
Jak ta decyzja wpłynie na świat gry? Poprostu bandyci będą na mnie polować czy co?
I3lackHole Chorąży
Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne
https://www.gry-online.pl/poradniki/elex/&PART=83
Jest też trzecie rozwiązanie, przed oddaniem broni i pancerza Eliemu można zabić Wilka przebywającego w kopalni. Eli się ucieszy że ktoś wykonał za niego robotę, ale stwierdzi że musi się pozbyć ostatniego światka jego ucieczki i zaatakuje gracza. Po wygranej można odzyskać Broń Eliego.
elathir Legend
W zadaniu Konflikt w Abessie jest bug. Otóż w trakcie wykonywania zadania Środki bezpieczeństwa nie zagadałem do Rileya i wykonałem je bez rozmowy z nim a więc bez przegarowania tarczy, jednak gra traktuje takie rozwiązanie jako przeprogramowanie tarczy. By
trzeba wziąć od niego questa i go nie wykonać.
zanonimizowany1358007 Pretorianin
Misja Strażnik bramy.
Poszukuję Wardeka oraz Thoralda, wie ktoś jak ich zlokalizować?
janni3525405127 Junior
W dolinie wyklętych, obok portalu jest wejście do jaskiń, znajduje się tam boss oraz Pocałunek Śmierci
Obrażenia 87 siła 76 budowa 92 wart prawie 5K
WHO Junior
legendarną bronią jest również ,,Opiekacz'''' który można znałeś w Hort.
I zastanawiam się dlaczego te legendarni nie można ulepszać i chyba nie można dać 2-3 kamieni tylko jeden.
SZPROTSSMOKE420 Junior
Siemanko ciekawostka dla niewiedzących elex w czystej formie można kupić również u ridera nie daleko południowych klifów
Necross123 Konsul
Ta misja "Rozbita jednostka" jest o tyle ciekawym przypadkiem zadania, że jako jedyne zadanie warto zaczynać, będąc już we frakcji Banitów bądź Kleryków. Co prawda w przypadku Banitów różnica objawia się jedynie podczas rozmowy z Hartmutem (dodatkowy wybór odpowiedzi związane ze wzrostem/spadkiem oziębłości), ale w przypadku Kleryków różnica jest definitywnie widoczna nie tylko w starcie zadania, ale też wtedy, gdy zdecydujemy się na wariant z okupem.
Zdecydowanie warto to zadanie zaczynać będąc we wspomnianych frakcjach (Klerycy bądź Banici).
Necross123 Konsul
Takie szybkie przypomnienia dotyczących niektórych zadań (i które w niektórych wypadkach jest zapisane w notatkach)
a) Jest trzecie rozwiązanie dotyczącego wejścia do Miasta pod Kopułą - zostań Klerykiem. Dzięki temu pojawia się dodatkowa opcja umożliwiająca wejście do tego miasta. Warto też wspomnieć, że wtedy zadanie z przepustkami zostanie zablokowane, więc jeśli zamierzasz zostać Klerykiem, zrób zadanie od Huntera, gdy jeszcze jesteś neutralny (do momentu, gdy dostaniesz identyfikator dla siebie i dla Coppera). Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy oddać identyfikator Cooperowi czy Erichowi, gdy wejdziesz jako Kleryk.
Dlaczego wspomniałem, że zadanie z przepustkami zostanie wtedy zablokowane, gdy dołączymy do Kleryków? Dlatego, że jeśli porozmawiamy z nim, będąc już Klerykiem, wtedy relacje z Hunterem automatycznie się pogorszą.
Warto też wspomnieć, że wejście trzecim sposobem (bez zadania "Zamknięcie") nie ma wpływu na wybór strony w konflikcie.
b) Pamiętajmy, że jest ukryte zadanie związane ze Szponami, a które zleca nam Alois. Robimy zadanie "Dziwny mechanizm" jak zwykle, do momentu rozmowy z Hectorem. Rozmawiamy z nim jak zwykle, ale przerywamy rozmowę, gdy pojawi się dialog związany z dołączeniem do Szponów. Wracamy do Alois, wybieramy temat tajnego stowarzyszenia i podejmujemy decyzję (ważną decyzję):
- Jeśli okłamiemy Alois w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy nagroda będzie mniejsza, ale Szpony przeżyją.
- Jeśli powiemy prawdę w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy dostaniemy 1000 elexitu następnego dnia, ale Szpony zginą wtedy.
c) Zadanie od Angrima "Fałszywe Nauki" jest zależne od zadania "Niebezpieczne towary".
- Jeśli Bertram nas nie zaczepił podczas zadania "Niebezpieczne towary", to Angrim w dalszej części zadania wyśle nas do drogi koło Dziupli
- Jeśli zaczepił nas podczas tamtego zadania (co może się zdarzyć, jeśli wyruszyliśmy tam z Durasem na początku gry i zebraliśmy tam wszystkie bronie), to wtedy odszukujemy Bertrama w mieście i to tutaj podejmujemy decyzję.
I taka ciekawostka: W przypadku niektórych postaci (jeśli podejmujemy się pierwszej rozmowy) będąc już we frakcji, może pojawić się dodatkowy dialog. W niektórych przypadkach (np. w przypadku Caleba w Mieście pod Kopułą będąc Klerykiem) polepszą się wasze stosunki, natomiast w innych (jak np. rozmowa z Blakiem w Forcie będąc Klerykiem) może się pogorszyć, jeśli wybierzemy w tym momencie specjalną opcję, która się pojawiła podczas pierwszej rozmowy.
RockMaster Junior
Hej mam problem z zdobyciem umiejętności Kleryków po dołączeniu do frakcji podchodzę do Baldera na przeciwko katedry a on nie reaguje tylko coś powie i nie mogę zdobyć umiejętności mogę jeszcze powiedzieć że skończyłem wszystkie misje poboczne
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
