Zadania w krainie Abessa | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
Aktualizacja:
W tym rozdziale znajdziesz opisy pobocznych questów gry Elex możliwych do odblokowania podczas przemierzania krainy Abessa (jest ona usytuowana na północ od tej części świata gdzie rozpoczynałeś grę). W zestawieniu uwzględnione zostały tylko te questy, których nie rozpoczyna się podczas wizyty w Miasto pod Kopułą, gdyż one omówione zostały na odrębnej stronie poradnika.
Konwerter w północnej Abessie
Jak odblokować quest: Automatycznie po dotarciu do Konwertera w Północnej Abessie.

Questem tym najlepiej zająć się po spotkaniu się z Sestakiem w Konwerter w Południowej Abessie w ramach głównego zadania Schronisko separatystów, bo dopiero wtedy otrzymasz kody dostępu potrzebne do wyłączania konwerterów w innych rejonach świata.
Konwerter w Północnej Abessie (na północny-wschód od Miasto pod Kopułą) jest niestety pilnie strzeżony. Lokacja ta jest okupowana przez silnych Albów dodatkowo wspieranych przez maszyny Kolosy bojowe. Jeśli nie chcesz wdawać się w otwarte walki to omiń z pomocą jet packa główne wejście do fortu i Albów pilnujących murów (przykład na obrazku). Ostrożnie zbliż się do wejścia do wieży i odciągnij pilnujących go żołnierzy w jakieś bardziej ustronne miejsce.

Wejdź do konwertera i kontynuuj eliminowanie Albów. Do docierania na wyższe piętra używaj wind. Pozwolą ci one docelowo dotrzeć do "bossa" - dowódcy Alb Commander. Unikaj jego silnych ataków wręcz oraz ataków dystansowych i powoli odbieraj mu punkty zdrowia aż zginie (175XP).
Po wygraniu pojedynku z dowódcą odszukaj pokazaną na obrazku dużą czerwoną konsolę sterowania. Wyłącz z jej pomocą konwerter (1000XP).
Uwaga - Zanim opuścisz konwerter warto zbadać platformę na jego dachu, bo jest tam mnóstwo wartościowych przedmiotów. Są wśród nich m.in. broń energetyczna Odkupiciel oraz napoje Napoje Elexowe (darmowe premie do rozwoju bohatera).
Splądrowanie przez łupieżców
Jak odblokować quest: Rozmowa z Albertem przy zaporze Tama.

Quest możesz aktywować po dotarciu do wschodniej części tamy Dam. Znajduje się ona na wschodnim krańcu krainy Abessa, niedaleko Konwertera w południowej Abessie. Podejdźdo stojących przy zaporze kleryków (pokazuje ich obrazek) i porozmawiaj z Egonem i Albertem. Możesz zaoferować wsparcie klerykom w pozbyciu się bandytów, którzy pojawili się przy tamie. Na koniec rozmowy wybierz czy chcesz zaatakować zbirów w pojedynkę czy przy współpracy z klerykami. Lepszy jest ten drugi wariant, bo jest małe ryzyko, że Egon lub Albert zginą w trakcie walk (możesz dla pewności zapisać jednak wcześniej stan gry).

Dotrzyj na przeciwległy koniec tamy. Bandyci Reavers rozstawieni są wewnątrz oraz wokół zniszczonej stacji benzynowej. Przeciwników możesz atakować w dowolnej kolejności (każdy osobiście pokonany bandyta to 100XP), przy czym ich przywódca jest nieco silniejszy od reszty. Wiedz też, że niektórzy wrogowie mogą używać dobrych odmian broni palnej. Jeśli w walkach pomagają ci klerycy to nie korzystaj z granatów, miotaczy ognia czy innych ataków, które mogą ich przez przypadek zranić.
Po walkach odszukaj Alberta i odbierz 400XP. Warto ponadto przeszukać ciała wrogów, bo zdobędziesz m.in. karabin plazmowy Plasma Blaster PLS-T oraz miotacz ognia Flamethrower Mark B. Dodatkowo możesz zabrać ze stołu wewnątrz budynku stacji detonator i zwrócić go Albertowi (nie otrzymasz za to nagrody).
NPC w zadaniu: Egon, Albert
0
- Elex - poradnik do gry
- Opis przejścia gry
- Zadania poboczne
- Abessa
- Zadania w Mieście pod Kopułą | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Zamknięcie | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Dodatkowe ręce do pracy | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Dziwny mechanizm | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- W imieniu Szponów | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Konflikt w Abessie | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Łowca nagród | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Zadania w krainie Abessa | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Abessa
- Zadania poboczne
- Opis przejścia gry
Komentarze czytelników
Yousek Legionista
Po pokonaniu Big Bang podszedłem do Logana i mam opcje zamij się konradem. Logan się wkurzy a gra mi oznajmia że ta decyzja będzie miała długofalowe konsekwencje.
Jak ta decyzja wpłynie na świat gry? Poprostu bandyci będą na mnie polować czy co?
I3lackHole Chorąży
Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne
https://www.gry-online.pl/poradniki/elex/&PART=83
Jest też trzecie rozwiązanie, przed oddaniem broni i pancerza Eliemu można zabić Wilka przebywającego w kopalni. Eli się ucieszy że ktoś wykonał za niego robotę, ale stwierdzi że musi się pozbyć ostatniego światka jego ucieczki i zaatakuje gracza. Po wygranej można odzyskać Broń Eliego.
elathir Legend
W zadaniu Konflikt w Abessie jest bug. Otóż w trakcie wykonywania zadania Środki bezpieczeństwa nie zagadałem do Rileya i wykonałem je bez rozmowy z nim a więc bez przegarowania tarczy, jednak gra traktuje takie rozwiązanie jako przeprogramowanie tarczy. By
trzeba wziąć od niego questa i go nie wykonać.
zanonimizowany1358007 Pretorianin
Misja Strażnik bramy.
Poszukuję Wardeka oraz Thoralda, wie ktoś jak ich zlokalizować?
janni3525405127 Junior
W dolinie wyklętych, obok portalu jest wejście do jaskiń, znajduje się tam boss oraz Pocałunek Śmierci
Obrażenia 87 siła 76 budowa 92 wart prawie 5K
WHO Junior
legendarną bronią jest również ,,Opiekacz'''' który można znałeś w Hort.
I zastanawiam się dlaczego te legendarni nie można ulepszać i chyba nie można dać 2-3 kamieni tylko jeden.
SZPROTSSMOKE420 Junior
Siemanko ciekawostka dla niewiedzących elex w czystej formie można kupić również u ridera nie daleko południowych klifów
Necross123 Konsul
Ta misja "Rozbita jednostka" jest o tyle ciekawym przypadkiem zadania, że jako jedyne zadanie warto zaczynać, będąc już we frakcji Banitów bądź Kleryków. Co prawda w przypadku Banitów różnica objawia się jedynie podczas rozmowy z Hartmutem (dodatkowy wybór odpowiedzi związane ze wzrostem/spadkiem oziębłości), ale w przypadku Kleryków różnica jest definitywnie widoczna nie tylko w starcie zadania, ale też wtedy, gdy zdecydujemy się na wariant z okupem.
Zdecydowanie warto to zadanie zaczynać będąc we wspomnianych frakcjach (Klerycy bądź Banici).
Necross123 Konsul
Takie szybkie przypomnienia dotyczących niektórych zadań (i które w niektórych wypadkach jest zapisane w notatkach)
a) Jest trzecie rozwiązanie dotyczącego wejścia do Miasta pod Kopułą - zostań Klerykiem. Dzięki temu pojawia się dodatkowa opcja umożliwiająca wejście do tego miasta. Warto też wspomnieć, że wtedy zadanie z przepustkami zostanie zablokowane, więc jeśli zamierzasz zostać Klerykiem, zrób zadanie od Huntera, gdy jeszcze jesteś neutralny (do momentu, gdy dostaniesz identyfikator dla siebie i dla Coppera). Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy oddać identyfikator Cooperowi czy Erichowi, gdy wejdziesz jako Kleryk.
Dlaczego wspomniałem, że zadanie z przepustkami zostanie wtedy zablokowane, gdy dołączymy do Kleryków? Dlatego, że jeśli porozmawiamy z nim, będąc już Klerykiem, wtedy relacje z Hunterem automatycznie się pogorszą.
Warto też wspomnieć, że wejście trzecim sposobem (bez zadania "Zamknięcie") nie ma wpływu na wybór strony w konflikcie.
b) Pamiętajmy, że jest ukryte zadanie związane ze Szponami, a które zleca nam Alois. Robimy zadanie "Dziwny mechanizm" jak zwykle, do momentu rozmowy z Hectorem. Rozmawiamy z nim jak zwykle, ale przerywamy rozmowę, gdy pojawi się dialog związany z dołączeniem do Szponów. Wracamy do Alois, wybieramy temat tajnego stowarzyszenia i podejmujemy decyzję (ważną decyzję):
- Jeśli okłamiemy Alois w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy nagroda będzie mniejsza, ale Szpony przeżyją.
- Jeśli powiemy prawdę w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy dostaniemy 1000 elexitu następnego dnia, ale Szpony zginą wtedy.
c) Zadanie od Angrima "Fałszywe Nauki" jest zależne od zadania "Niebezpieczne towary".
- Jeśli Bertram nas nie zaczepił podczas zadania "Niebezpieczne towary", to Angrim w dalszej części zadania wyśle nas do drogi koło Dziupli
- Jeśli zaczepił nas podczas tamtego zadania (co może się zdarzyć, jeśli wyruszyliśmy tam z Durasem na początku gry i zebraliśmy tam wszystkie bronie), to wtedy odszukujemy Bertrama w mieście i to tutaj podejmujemy decyzję.
I taka ciekawostka: W przypadku niektórych postaci (jeśli podejmujemy się pierwszej rozmowy) będąc już we frakcji, może pojawić się dodatkowy dialog. W niektórych przypadkach (np. w przypadku Caleba w Mieście pod Kopułą będąc Klerykiem) polepszą się wasze stosunki, natomiast w innych (jak np. rozmowa z Blakiem w Forcie będąc Klerykiem) może się pogorszyć, jeśli wybierzemy w tym momencie specjalną opcję, która się pojawiła podczas pierwszej rozmowy.
RockMaster Junior
Hej mam problem z zdobyciem umiejętności Kleryków po dołączeniu do frakcji podchodzę do Baldera na przeciwko katedry a on nie reaguje tylko coś powie i nie mogę zdobyć umiejętności mogę jeszcze powiedzieć że skończyłem wszystkie misje poboczne
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
