Elex: Podróż samotnego kleryka [Falk]
Aktualizacja:
Podróż samotnego Kleryka to quest towarzysza w grze Elex powiązany z tytułowym klerykiem Falkiem. Zaliczenie tego opcjonalnego questu pozwoli ci przyłączyć na stałe Falka do drużyny, ale najpierw musisz przedostać się na dach konwertera gdzie Falk został uwięziony po pojawieniu się potworów.
Jak odblokować quest: Rozmowa z Falkiem w Konwerter w Edan.
![Konwerter w krainie Edan - musisz dotrzeć na jego szczyt - Podróż samotnego kleryka [Falk] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex - Elex - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1840/86678149.jpg)
Odnalezienie Falka nie jest łatwym zadaniem, bo ukrywa się on na dachu konwertera Konwerter w Edan. Konwerter znajduje się na północny-zachód od Goliet, ale nie badaj tego miejsca zbyt wcześnie, bo spotkasz w okolicy Albów i dość silne potwory.
Zacznij od odnalezienia wejścia do konwertera u jego podstawy. W pobliżu może przebywać dwóch Albów z głównego questu Kontakt - zabij ich lub omiń. Niedaleko konwertera rozstawiony jest też potężny mech Kolos bojowy, ale nie musisz z nim walczyć.
![Podróż na szczyt konwertera odbywa się na zasadzie docierania do kolejnych wind - Podróż samotnego kleryka [Falk] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex - Elex - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1840/86678164.jpg)
Podróż na szczyt konwertera odbywa się na zasadzie docierania do kolejnych wind. Oprócz tego na wyższych piętrach musisz pokonywać potwory Threatening Rotboar (zmutowane dziki). Do zabicia są w sumie cztery dziki i otrzymasz z tego tytułu 500XP. Na jednym z pięter czeka ponadto nieco silniejszy Deadly Slime Drakon. Otrzymasz 160XP za zabicie Drakona i kolejne 500XP za oczyszczenie konwertera ze wszystkich (w sumie pięciu) potworów.
Falka spotkasz po dotarciu na dach konwertera (powyższy obrazek). Jeśli pominąłeś jakieś potwory z konwertera to powróć do nich i zajmi się nimi. W przeciwnym razie poinformuj Falka o oczyszczeniu drogi do wyjścia (możesz też zażądać zapłaty za robotę - otrzymasz 150 Elexitu, ale pogorszysz relacje z Falkiem). Na sam koniec spotkania możesz zaprosić Falka do drużyny (500XP). Przy okazji odblokujesz też nowy związany z nim quest - Elementy techniczne potrzebne Falkowi.
NPC w zadaniu: Falk
- Elex - poradnik do gry
- Elex: Opis przejścia gry
- Elex: Zadania towarzyszy
- Elex: Towarzysze
- Elex: Berserker wojownik [Duras]
- Elex: Na wpół uszkodzona puszka [C.R.O.N.Y. U4]
- Elex: Sprytny oszust [Ray]
- Elex: Garść kryształków [Ray]
- Elex: Rozgniewana dziewczyna [Zołza]
- Elex: Podróż samotnego kleryka [Falk]
- Elex: Elementy techniczne potrzebne Falkowi [Falk]
- Elex: Wybraniec [Kaja]
- Elex: Zadania towarzyszy
- Elex: Opis przejścia gry
Komentarze czytelników
Hej mam problem z zdobyciem umiejętności Kleryków po dołączeniu do frakcji podchodzę do Baldera na przeciwko katedry a on nie reaguje tylko coś powie i nie mogę zdobyć umiejętności mogę jeszcze powiedzieć że skończyłem wszystkie misje poboczne
Dobra XD ja to jednak inny jestem ale dla tych co też będą się załamywać to po prostu pogadajcie po dołączeniu z Reinholdem i powinno być git
Takie szybkie przypomnienia dotyczących niektórych zadań (i które w niektórych wypadkach jest zapisane w notatkach)
a) Jest trzecie rozwiązanie dotyczącego wejścia do Miasta pod Kopułą - zostań Klerykiem. Dzięki temu pojawia się dodatkowa opcja umożliwiająca wejście do tego miasta. Warto też wspomnieć, że wtedy zadanie z przepustkami zostanie zablokowane, więc jeśli zamierzasz zostać Klerykiem, zrób zadanie od Huntera, gdy jeszcze jesteś neutralny (do momentu, gdy dostaniesz identyfikator dla siebie i dla Coppera). Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy oddać identyfikator Cooperowi czy Erichowi, gdy wejdziesz jako Kleryk.
Dlaczego wspomniałem, że zadanie z przepustkami zostanie wtedy zablokowane, gdy dołączymy do Kleryków? Dlatego, że jeśli porozmawiamy z nim, będąc już Klerykiem, wtedy relacje z Hunterem automatycznie się pogorszą.
Warto też wspomnieć, że wejście trzecim sposobem (bez zadania "Zamknięcie") nie ma wpływu na wybór strony w konflikcie.
b) Pamiętajmy, że jest ukryte zadanie związane ze Szponami, a które zleca nam Alois. Robimy zadanie "Dziwny mechanizm" jak zwykle, do momentu rozmowy z Hectorem. Rozmawiamy z nim jak zwykle, ale przerywamy rozmowę, gdy pojawi się dialog związany z dołączeniem do Szponów. Wracamy do Alois, wybieramy temat tajnego stowarzyszenia i podejmujemy decyzję (ważną decyzję):
- Jeśli okłamiemy Alois w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy nagroda będzie mniejsza, ale Szpony przeżyją.
- Jeśli powiemy prawdę w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy dostaniemy 1000 elexitu następnego dnia, ale Szpony zginą wtedy.
c) Zadanie od Angrima "Fałszywe Nauki" jest zależne od zadania "Niebezpieczne towary".
- Jeśli Bertram nas nie zaczepił podczas zadania "Niebezpieczne towary", to Angrim w dalszej części zadania wyśle nas do drogi koło Dziupli
- Jeśli zaczepił nas podczas tamtego zadania (co może się zdarzyć, jeśli wyruszyliśmy tam z Durasem na początku gry i zebraliśmy tam wszystkie bronie), to wtedy odszukujemy Bertrama w mieście i to tutaj podejmujemy decyzję.
I taka ciekawostka: W przypadku niektórych postaci (jeśli podejmujemy się pierwszej rozmowy) będąc już we frakcji, może pojawić się dodatkowy dialog. W niektórych przypadkach (np. w przypadku Caleba w Mieście pod Kopułą będąc Klerykiem) polepszą się wasze stosunki, natomiast w innych (jak np. rozmowa z Blakiem w Forcie będąc Klerykiem) może się pogorszyć, jeśli wybierzemy w tym momencie specjalną opcję, która się pojawiła podczas pierwszej rozmowy.
Tak... Pewnie niektórzy już zdążyli rozkminić, gdy chodzi o całego Waltera z Ignadonu (do zadania z listami gończymi), ale nie musimy być w trzecim rozdziale, by zakończyć zadanie Raya. To zadanie można zakończyć jeszcze w pierwszym rozdziale, o ile wcześniej odkryliśmy lokalizację Waltera. Jeśli wiemy, gdzie on jest, możemy udać się tam z Rayem (portal na szczęście jest niedaleko od Waltera) i go zagadujemy. Odpowiednia rozmowa powinna się załączyć, gdy mamy Raya jako towarzysza. Gonimy go i potem decydujemy o jego (Waltera) losie.
I jeszcze przypomnienie (które już pisałem w notatkach w "Inne zadania w Tavarze"
- Postarajcie się omijać tą karawanę, która leży na drodze do Fortu! Jeśli przyjmiemy to zadanie (które jest w poradniku) przed rozmową z Hankiem, to Hank będzie wkurzony, że przyprowadziliśmy Młodego do niego i nie dostaniemy pełnej nagrody. Właściwe zadanie odbiera się od Hanka w Forcie i jest to zadanie "Wypchane usta", które polega właśnie na zebraniu tych towarów i pozbyciu się świadków zdarzenia. Jeśli pozbyliśmy się Młodego, to Hank będzie zadowolony i wręczy nam pełną nagrodę (1000 punktów doświadczenia i 500 elexitu)
I jeszcze jedna uwaga:
- Jeśli najpierw dołączyliśmy do Kleryków bądź Banitów przed pierwszą/powtórną rozmową z Oranem, to wtedy nie będziemy mogli z nim handlować już (handel zostanie zablokowany), gdyż będzie on niezadowolony z wyboru frakcji, jaką podjęliśmy.
Ta misja "Rozbita jednostka" jest o tyle ciekawym przypadkiem zadania, że jako jedyne zadanie warto zaczynać, będąc już we frakcji Banitów bądź Kleryków. Co prawda w przypadku Banitów różnica objawia się jedynie podczas rozmowy z Hartmutem (dodatkowy wybór odpowiedzi związane ze wzrostem/spadkiem oziębłości), ale w przypadku Kleryków różnica jest definitywnie widoczna nie tylko w starcie zadania, ale też wtedy, gdy zdecydujemy się na wariant z okupem.
Zdecydowanie warto to zadanie zaczynać będąc we wspomnianych frakcjach (Klerycy bądź Banici).
Siemanko ciekawostka dla niewiedzących elex w czystej formie można kupić również u ridera nie daleko południowych klifów
No właśnie całkiem niedawno, podczas gry Banitą (tak, znowu sprawdzam wszystkich NPC'ów, ostatnio był to Kleryk, teraz Banita) sprawdzałem, co Rider ma w ofercie i Elex też tam był.
Swoją drogą Szczur, podobnie jak William, też zostaje trenerem umiejętności Banitów, a nie ma na tej liście z trenerami. Dodatkowo jest on również handlarzem, a w liście handlarzy też go nie ma.
Tak ku przypomnieniu (żeby nie było, że to był wynalazek Elexa 2), w Elexie też można było zwisać w powietrzu i używać broni dystansowej jednocześnie.
I takie podpowiedzi dla tych, co mają problemy z Klerykami, a chcą zostać Banitami, takie małe podpowiedzi:
- Używajcie granatów. Nie wymagają żadnej statystyki i są śmiesznie tanie (w porównaniu do granatów z dwójki), a obrażenia zadają duże. Ważna rzecz tylko: ustawcie, żeby wybuchały natychmiast.
- Używajcie ataku tarczą. Atak tarczą (mocny cios) sprawia, że przeciwnicy humanoidalni się wywrócą. To dobrze też sprawdza się podczas zadania na Arenie.
legendarną bronią jest również ,,Opiekacz'''' który można znałeś w Hort.
I zastanawiam się dlaczego te legendarni nie można ulepszać i chyba nie można dać 2-3 kamieni tylko jeden.
W dolinie wyklętych, obok portalu jest wejście do jaskiń, znajduje się tam boss oraz Pocałunek Śmierci
Obrażenia 87 siła 76 budowa 92 wart prawie 5K
Misja Strażnik bramy.
Poszukuję Wardeka oraz Thoralda, wie ktoś jak ich zlokalizować?
W zadaniu Konflikt w Abessie jest bug. Otóż w trakcie wykonywania zadania Środki bezpieczeństwa nie zagadałem do Rileya i wykonałem je bez rozmowy z nim a więc bez przegarowania tarczy, jednak gra traktuje takie rozwiązanie jako przeprogramowanie tarczy. By
trzeba wziąć od niego questa i go nie wykonać.
Zaciekawiłeś mnie, ponieważ też wykonywałem zadanie Środki Bezpieczeństwa (grając Klerykiem) i celowo mijałem Rileya (czyli prosto do Lutza, trzymając się muru), a wszystkie zadania wykonywałem po myśli Kleryków i Berserków. Podczas zadania Konflikt w Abessie, zginęli u mnie jedynie Separatyści i Banici.
Warto przypomnieć, żeby wykupić od Fenka cały zestaw magii Albów zanim dotrzemy do punktu, w którym zadanie Konflikt w Abessie będzie nieuniknione.
Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne
https://www.gry-online.pl/poradniki/elex/&PART=83
Jest też trzecie rozwiązanie, przed oddaniem broni i pancerza Eliemu można zabić Wilka przebywającego w kopalni. Eli się ucieszy że ktoś wykonał za niego robotę, ale stwierdzi że musi się pozbyć ostatniego światka jego ucieczki i zaatakuje gracza. Po wygranej można odzyskać Broń Eliego.
Po pokonaniu Big Bang podszedłem do Logana i mam opcje zamij się konradem. Logan się wkurzy a gra mi oznajmia że ta decyzja będzie miała długofalowe konsekwencje.
Jak ta decyzja wpłynie na świat gry? Poprostu bandyci będą na mnie polować czy co?
Też się zastanawiam, jak decyzja w sprawie Konrada wpływa na świat gry (na szczęście to zadanie z Konradem jest całkowicie opcjonalne, bo to zadanie pozostawiłem do rozdziału czwartego).
Szkoda tylko, że po anulowaniu tegoż zadania nie znika dialog z Konradem dotyczący zabicia go (a powinien zniknąć).
Skoro już poleciał temat Konrada i zadania "Big Bang" to odnoszę wrażenie, że to zadanie główne jako jedyne ma niewykorzystany potencjał (dodatkowy dialog gdy jesteśmy Klerykiem przy rozmowie z Konradem (jest tylko do momentu zakończenia Big Banga) nic nie wnosi, a można by np. dodać dodatkowy dialog wymagający zdolności Sugestia).
Zadania "Leśna sadzonka" nie dostaje się jeżeli nie zostanie się złapanym na kradzieży broni, tzn. odmówi się jej podniesienia.
Tamto zadanie jest jednak absurdalne - szef prosi tylko o przyniesienie mu tej broni. Dlaczego może ona leżeć w domu Jory ale bohater nie może jej dotknąć? Ponadto linia dialogowa prowadząca do odmowy podniesienia broni jest niejasna, bo trzeba najpierw zapytać Jory czy może nam ją wydać...
W poradniku nie ma zadania "Nie podlega negocjacji" w Abessie chodzi o trola Arvy chciałbym wiedzieć czy warto go wyleczyć pomagając Arvie czy utłuc pomagając Albom . Zresztą w tym poradniku wielu rzeczy nie ma.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
