Zadania w Mieście pod Kopułą | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
Aktualizacja:
W tym rozdziale znajdziesz opis mniejszych pobocznych zadań gry Elex możliwych do odblokowania podczas pobytu w Miescie pod Kopułą (Miasto pod Kopułą). Wiele z tych zadań ma wzajemnie wykluczające się zakończenia, które pozwalają przypodobać się lub podpaść członkom jednej z głównych frakcji gry (Berserkowie, Klerycy, Banici, Albowie, Separatyści). Warto wcześniej zaplanować jakiej frakcji zamierzasz najbardziej pomagać i trzymać się później tego wyboru.
- Zawodowy zbir
- Spisywanie umowy
- Prawo pobytu
- Embargo na broń
- Środki bezpieczeństwa
- Wolne miejsca
- Gra umysłu
Zawodowy zbir
Jak odblokować quest: Rozmowa z Riley'em w Mieście pod Kopułą.


Riley jest z frakcji Banitów i może poprosić Cię o pomoc w rozwiązaniu problemu z Brabakiem z frakcji Berserków. Brabak powinien przebywać w barze. Możesz zachować się na kilka sposobów:
- Sprowokować Brabaka do zaatakowania bohatera. Pokonanie Brabaka nie jest trudne, ale nie zrań żadnych innych osób w barze (300XP). Po wygranej walce zmuś Brabaka do zaprzestania nękania członków frakcji Outlaws (możesz też zażądać zapłaty jeśli posiadasz 20 punktów umiejętności Combat). Powróć do Riley'a i odbierz od niego 200XP oraz 80 Elexitu.
- Odbyć przyjacielską rozmowę z Brabakiem i obiecać zastraszyć Riley'a. W tym przypadku także i Riley'a musisz pokonać w bezpośredniej walce (200XP). Po upokorzeniu Riley'a powróć do Brabaka i odbierz od niego 200XP oraz 150 Elexitu.
Spisywanie umowy
Jak odblokować quest: Rozmowa z Darrellem w Miasto pod Kopułą.

Darrell z gangu Banitów może poprosić głównego bohatera o pomoc w przyjrzeniu się problemom kleryków z nawiązaniem komunikacji z Hort. Udaj się w tej sprawie do Lutza z frakcji Kleryków, który pracuje przy polu siłowym na jednym z murów. Możesz wyjawić, że o problemach z komunikacją dowiedziałeś się od jednego z Banitów lub zataić tę wiadomość. W obu przypadkach dowiesz się o konieczności naprawienia stacji przekaźnikowej. Powróć do Darrella i powiedz mu o wszystkim czego się dowiedziałeś od Lutza. Od Darrella otrzymasz podsłuch Bugging device i poproszony zostaniesz o zamontowanie go przy antenie (nie musisz już teraz podejmować decyzji).
Stacja przekaźnikowa jest na północny-wschód od Miasto pod Kopułą i na południe od konwertera Konwerter w Północnej Abessie. Na terenie bazy przebywa kilku Albów, ale nie musisz z nimi walczyć. Skup się wyłącznie na dotarciu do wieży antenowej i rozpocznij długą wspinaczkę korzystając z kolejnych drabin.

Dotrzyj na najwyższe balkoniki i wejdź w interakcję z konsolą. Możesz wybrać wariant zakończenia questu:
- Naprawienie anteny bez montowania nadajnika (400XP). Powróć do Lutza w Miasto pod Kopułą i powiedz mu o wykonanym zadaniu. Otrzymasz 200XP i 112 Elexitu.
- Naprawienie anteny i zamontowanie podsłuchu (400XP). Powróć najpierw do Darrella w Miasto pod Kopułą i powiedz mu o zainstalowaniu nadajnika - otrzymasz 200XP i 150 Elexitu. Udaj się dodatkowo do Lutza i odbierz od niego 112 Elexitu.
Prawo pobytu
Jak odblokować quest: Rozmowa z Fenkiem w Miasto pod Kopułą.

Fenk jest separatystą Albów, który zna Jaxa. Możesz odebrać od niego zadanie zażegnania konfliktu pomiędzy nim a jednym z Berserkerem Calebem, który pragnie doprowadzić do wygnania separatystów z Miasto pod Kopułą.
- Jeśli chcesz pomóc separatystom to udaj się do Jorga, który zdaniem Fenka wysunął niesłuszne oskarżenia. Musisz nakłonić Jorga do wycofania oskarżeń (200XP) - możesz go przekonać do tego w dowolny sposób (200XP). Po wszystkim powróć do Fenka - otrzymasz 500XP i 500 Elexitu. Zaliczenie questu w ten sposób zagwarantuje pozostanie separatystów w mieście.
- Jeśli chcesz pomóc berserkerom to możesz najpierw przepytać Jorga (bez doradzania mu jak ma się zachować) lub od razu udać się na spotkanie z Calebem. Obiecaj pomóc Calebowi w uciszeniu Jorga na wypadek gdyby chciał zmienić swoje (fałszywe) zeznania. Porozmawiaj z Jorgiem (200XP) i nakaż mu żeby postąpił tak jak życzy tego sobie Caleb (200XP). Po wszystkim powróć do Caleba - otrzymasz 1000XP. Zaliczenie questu w ten sposób doprowadzi do wyrzucenia separatystów z miasta. Uwaga - może ci to zablokować niektóre questy lub ich dodatkowe warianty zaliczenia!
Embargo na broń
Jak odblokować quest: Rozmowa z Paige w Miasto pod Kopułą.

Od Paige możesz odebrać zadanie, które wzmocni frakcję Banitów. Będzie ona chciała żeby pomóc jej w przyniesieniu dostawy broni dla tej frakcji do Miasto pod Kopułą. Możesz od razu wyruszyć we wskazane miejsce lub zdradzić zaufanie Paige i udać się najpierw do Aloisa z frakcji Kleryków (przebywa w głównym budynku). Możesz powiedzieć mu o planowanej dostawie broni i poproszony zostaniesz w takiej sytuacji o zgłoszenie się z dostawą do Aloisa.
Niezależnie od wybranego wariantu zachowania udaj się do małego obozowiska na północny-wschód od miasta gdzie przebywa separatysta Radok. Rozmowa przerwana zostanie w momencie pojawienia się kleryków. Możesz pomóc Radokowi w ich zamordowaniu (Alois się o tym nie dowie jeśli to z nim chcesz współpracować) lub zdradzić zaufanie Radoka i zaatakować go. Po zakończonych walkach (500XP) odbierz 200XP, 75 Elexitu i skrzynię z materiałami wybuchowymi Crate of Explosives od Radoka lub, jeśli nie żyje, zabierz raport Radok's Report ze skrzyni. Możesz teraz:
- Dostarczyć materiały wybuchowe Paige i pomóc w ten sposób frakcji Banitów. Otrzymasz 400XP i 300 Elexitu.
- Powrócić do Aloisa i to jemu przekazać przekazać materiały wybuchowe lub informację o zamordowaniu Radoka. Otrzymasz maksymalnie 600XP i 150 Elexitu.
Środki bezpieczeństwa
Jak odblokować quest: Rozmowa z Erichem w Miasto pod Kopułą.

Inżynier Erich może zatrzymać bohatera przy próbie wkroczenia do górnej części miasta Miasto pod Kopułą (użyj 4 punktów umiejętności Rzemiosło żeby opcjonalnie wykazać się wiedzą techniczną i zdobyć dodatkowe 25XP). Możesz otrzymać od niego urządzenie Energy Regulator oraz zadanie dostarczenie tej części do Lutza w celu zapewnienia dalszego prawidłowego działania ogromnej kopuły ochraniającej miasto.
Lutz pracuje na murze i w drodze do niego może zatrzymać Cię Riley. Zaoferuje on alternatywne rozwiązanie polegające na przeprogramowaniu regulatora energii, dzięki czemu w razie potrzeby częściowo będzie można go wyłączyć. Możesz od razu się na to zgodzić, dopiero po negocjacjach (maksymalna możliwa zapłata to 300 Elexitu jeśli posiadasz 4 punkty umiejętności Charyzma) lub mu odmówić. Dotrzyj do Lutza i przekaż mu regulator energii (200XP). Jeśli zmodyfikował go wcześniej Riley to Lutz będzie podejrzliwy i możesz wyjawić prawdę lub skłamać i przyczynić się do zainstalowania zmodyfikowanego regulatora. Otrzymasz 400XP. Powróć do Ericha po nagrodę - 200XP i 150 Elexitu.
WAŻNA UWAGA - SPOILER - Jeśli pozwolisz Riley'owi na przeprogramowanie regulatora to w niedalekiej przyszłości może doprowadzić to do awarii całej kopuły i pozostawić miasto bezbronnym. W konsekwencji mogą w Miasto pod Kopułą zjawić się Albowie i po wymordowaniu mieszkańców przejąć nad nim pełną kontrolę.
Wolne miejsca
Jak odblokować quest: Rozmowa z Vivian w Miasto pod Kopułą.

Vivian poszukuje technika do pracy i możesz jej pomóc w wytypowaniu idealnego kandydata spośród trzech, którymi wstępnie jest zainteresowana. Zanim wyruszysz na rozmowy w sprawie pracy zgódź się do końca wysłuchać opowieści Vivian, a zdobędziesz dodatkowe 200XP. Potencjalni kandydaci to:
- Rorik z frakcji Berserków. Dowiesz się, że jest słabo wykwalifikowany. Po powrocie do Vivian wybierz dowolny powód, dla którego powinna go przyjąć. Otrzymasz 200XP i 230 Elexitu.
- Nyra z frakcji Separatystów. Dowiesz się, że jest najlepiej wykwalifikowana i tak dobrze o sobie myśli, że to ona żąda 500 Elexitu w zamian za zaoferowanie swoich usług. Możesz jej zapłacić lub odmówić. Po powrocie do Vivian możesz przekonać ją, że Nyra to najlepsza kandydatka. Vivian nie będzie chciała zapłacić 500 Elexitu Nyrze, ale jeśli ty to zrobiłeś to zwróci ci pieniądze. Otrzymasz 200XP i 230 Elexitu (plus 270 Elexitu jeśli wcześniej zapłaciłeś Nyrze).
- Darrell z frakcji Banitów. Dowiesz się, że jest słabo wykwalifikowany. Po powrocie do Vivian wybierz dowolny powód, dla którego powinna go przyjąć (jedna z możliwości to kłamstwo, że zna się na technologii). Otrzymasz 200XP i 230 Elexitu.
Gra umysłu
Jak odblokować quest: Rozmowa z Gottfriedem w Miasto pod Kopułą.

To bardzo prosty quest, który uaktywnia się podczas rozmowy z Gottfriedem na dachu głównego budynku w Miasto pod Kopułą. Pojawienie się bohatera rozkojarzy Gottfrieda i będziesz mógł pomóc mu w przypomnieniu sobie o czym mówił. Prawidłowa odpowiedź to trzecia z listy - "43 stopnie na wschód" (powyższy obrazek). Otrzymasz 100XP i 25 Elexitu.
0
- Elex - poradnik do gry
- Opis przejścia gry
- Zadania poboczne
- Abessa
- Zadania w Mieście pod Kopułą | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Zamknięcie | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Dodatkowe ręce do pracy | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Dziwny mechanizm | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- W imieniu Szponów | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Konflikt w Abessie | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Łowca nagród | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Zadania w krainie Abessa | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Abessa
- Zadania poboczne
- Opis przejścia gry
Komentarze czytelników
Yousek Legionista
Po pokonaniu Big Bang podszedłem do Logana i mam opcje zamij się konradem. Logan się wkurzy a gra mi oznajmia że ta decyzja będzie miała długofalowe konsekwencje.
Jak ta decyzja wpłynie na świat gry? Poprostu bandyci będą na mnie polować czy co?
I3lackHole Chorąży
Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne
https://www.gry-online.pl/poradniki/elex/&PART=83
Jest też trzecie rozwiązanie, przed oddaniem broni i pancerza Eliemu można zabić Wilka przebywającego w kopalni. Eli się ucieszy że ktoś wykonał za niego robotę, ale stwierdzi że musi się pozbyć ostatniego światka jego ucieczki i zaatakuje gracza. Po wygranej można odzyskać Broń Eliego.
elathir Legend
W zadaniu Konflikt w Abessie jest bug. Otóż w trakcie wykonywania zadania Środki bezpieczeństwa nie zagadałem do Rileya i wykonałem je bez rozmowy z nim a więc bez przegarowania tarczy, jednak gra traktuje takie rozwiązanie jako przeprogramowanie tarczy. By
trzeba wziąć od niego questa i go nie wykonać.
zanonimizowany1358007 Pretorianin
Misja Strażnik bramy.
Poszukuję Wardeka oraz Thoralda, wie ktoś jak ich zlokalizować?
janni3525405127 Junior
W dolinie wyklętych, obok portalu jest wejście do jaskiń, znajduje się tam boss oraz Pocałunek Śmierci
Obrażenia 87 siła 76 budowa 92 wart prawie 5K
WHO Junior
legendarną bronią jest również ,,Opiekacz'''' który można znałeś w Hort.
I zastanawiam się dlaczego te legendarni nie można ulepszać i chyba nie można dać 2-3 kamieni tylko jeden.
SZPROTSSMOKE420 Junior
Siemanko ciekawostka dla niewiedzących elex w czystej formie można kupić również u ridera nie daleko południowych klifów
Necross123 Konsul
Ta misja "Rozbita jednostka" jest o tyle ciekawym przypadkiem zadania, że jako jedyne zadanie warto zaczynać, będąc już we frakcji Banitów bądź Kleryków. Co prawda w przypadku Banitów różnica objawia się jedynie podczas rozmowy z Hartmutem (dodatkowy wybór odpowiedzi związane ze wzrostem/spadkiem oziębłości), ale w przypadku Kleryków różnica jest definitywnie widoczna nie tylko w starcie zadania, ale też wtedy, gdy zdecydujemy się na wariant z okupem.
Zdecydowanie warto to zadanie zaczynać będąc we wspomnianych frakcjach (Klerycy bądź Banici).
Necross123 Konsul
Takie szybkie przypomnienia dotyczących niektórych zadań (i które w niektórych wypadkach jest zapisane w notatkach)
a) Jest trzecie rozwiązanie dotyczącego wejścia do Miasta pod Kopułą - zostań Klerykiem. Dzięki temu pojawia się dodatkowa opcja umożliwiająca wejście do tego miasta. Warto też wspomnieć, że wtedy zadanie z przepustkami zostanie zablokowane, więc jeśli zamierzasz zostać Klerykiem, zrób zadanie od Huntera, gdy jeszcze jesteś neutralny (do momentu, gdy dostaniesz identyfikator dla siebie i dla Coppera). Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy oddać identyfikator Cooperowi czy Erichowi, gdy wejdziesz jako Kleryk.
Dlaczego wspomniałem, że zadanie z przepustkami zostanie wtedy zablokowane, gdy dołączymy do Kleryków? Dlatego, że jeśli porozmawiamy z nim, będąc już Klerykiem, wtedy relacje z Hunterem automatycznie się pogorszą.
Warto też wspomnieć, że wejście trzecim sposobem (bez zadania "Zamknięcie") nie ma wpływu na wybór strony w konflikcie.
b) Pamiętajmy, że jest ukryte zadanie związane ze Szponami, a które zleca nam Alois. Robimy zadanie "Dziwny mechanizm" jak zwykle, do momentu rozmowy z Hectorem. Rozmawiamy z nim jak zwykle, ale przerywamy rozmowę, gdy pojawi się dialog związany z dołączeniem do Szponów. Wracamy do Alois, wybieramy temat tajnego stowarzyszenia i podejmujemy decyzję (ważną decyzję):
- Jeśli okłamiemy Alois w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy nagroda będzie mniejsza, ale Szpony przeżyją.
- Jeśli powiemy prawdę w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy dostaniemy 1000 elexitu następnego dnia, ale Szpony zginą wtedy.
c) Zadanie od Angrima "Fałszywe Nauki" jest zależne od zadania "Niebezpieczne towary".
- Jeśli Bertram nas nie zaczepił podczas zadania "Niebezpieczne towary", to Angrim w dalszej części zadania wyśle nas do drogi koło Dziupli
- Jeśli zaczepił nas podczas tamtego zadania (co może się zdarzyć, jeśli wyruszyliśmy tam z Durasem na początku gry i zebraliśmy tam wszystkie bronie), to wtedy odszukujemy Bertrama w mieście i to tutaj podejmujemy decyzję.
I taka ciekawostka: W przypadku niektórych postaci (jeśli podejmujemy się pierwszej rozmowy) będąc już we frakcji, może pojawić się dodatkowy dialog. W niektórych przypadkach (np. w przypadku Caleba w Mieście pod Kopułą będąc Klerykiem) polepszą się wasze stosunki, natomiast w innych (jak np. rozmowa z Blakiem w Forcie będąc Klerykiem) może się pogorszyć, jeśli wybierzemy w tym momencie specjalną opcję, która się pojawiła podczas pierwszej rozmowy.
RockMaster Junior
Hej mam problem z zdobyciem umiejętności Kleryków po dołączeniu do frakcji podchodzę do Baldera na przeciwko katedry a on nie reaguje tylko coś powie i nie mogę zdobyć umiejętności mogę jeszcze powiedzieć że skończyłem wszystkie misje poboczne
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
