Dziwny mechanizm | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
Aktualizacja:
Dziwny mechanizm to jeden z ważniejszych pobocznych questów z lokacji Miasto pod Kopułą w grze Elex. Jego zaliczenie pozwoli ci dotrzeć do siedziby tajnego ugrupowania Szponów (Claws), które mocno przypomina gildię złodziei. Po odnalezieniu kryjówki Szponów i spotkaniu się z nimi będziesz mógł wykonywać questy polegające na wykradaniu wartościowych przedmiotów.
Jak odblokować quest: Rozmowa z Vito w Mieście pod Kopułą.

Vito prowadzi bar w Mieście pod Kopułą i w trakcie pierwszego spotkania z nim możesz otrzymać tajemniczy klucz Strange Key, który posłuży do rozwiązania zagadki. Z kluczem tym udaj się do zachodniej części miasta. Zlokalizuj zaznaczoną na obrazku poluzowaną cegłę w murze, w której ukryty jest zamek. Użyj na nim klucza, a obok otworzy się właz prowadzący do kanałów (100XP).

Zejdź po drabinie i rozpocznij eksplorację kanałów. Znajdziesz w nich pokazaną na obrazku kryjówkę ugrupowania o nazwie Szpony (Claws). Wejścia do siedziby Szponów pilnuje Darius i możesz zagwarantować sobie prawo jej zbadania na kilka sposobów:
- Powiedz Dariusowi o rozwiązaniu zagadki z tajemniczym kluczem otrzymanym od Vito.
- Jeśli w mieście Fort (siedziba frakcji Banitów) zaliczyłeś poboczny quest Konfederacja włóczęgów (pomogłeś Szczurowi w doprowadzeniu do awansu na szefa ochrony) to od Rata otrzymałeś przedmiot questowy Rat's Claw. Pokaż ten pazur Dariusowi.
- Jeśli spotkałeś się z Kattą na wyspie Wyspa Berserków (południowy kraniec mapy) i pomogłeś jej w ramach pobocznego zadania Wygnani bez przyczyny to otrzymałeś od niej przedmiot questowy Katta's Claw. Pokaż ten pazur Dariusowi.


Uwaga - Do kanałów możesz też przedostać się w alternatywny sposób, pomijając całkowicie spotkanie z Vito i użycie klucza odblokowującego zejście do kanałów. W niewielkiej odległości na południe od Miasta pod Kopułą znajduje się pokazane na obrazkach wejście do jaskini. Jest to tak naprawdę wejście do kanałów i nimi również dotrzeć do kryjówki Pazurów.
SPOILER! Z alternatywnego wejścia do kanałów szczególnie warto korzystać jeśli doprowadzisz do scenariusza, w którym miasto Miasto pod Kopułą zostanie zaatakowane i przejęte przez Albów. Wybieranie tego przejścia pozwoli ci całkowicie unikać walk z wrogimi Albami przebywającymi w mieście.

Niezależnie jak odblokowałeś sobie wejście do kryjówki Pazurów możesz zająć się jej zbadaniem. Najważniejsze jest odbycie rozmowy z Hectorem i wyrażenie chęci dołączenia do Pazurów (nie poruszaj tematu kleryków, bo zostaniesz zaatakowany!). Odblokuje to nowy poboczny quest W imieniu Szponów, w ramach którego możliwe jest przyjmowanie zleceń od Pazurów na wykradanie wartościowych obiektów. Otrzymasz pazur My Claw, 500XP, klucz do skrzyni na zlecenia Key for the Job Trunk oraz dostęp do własnej skrzyni na przedmioty.
Uwaga - W siedzibie Pazurów znajdziesz dwa bardzo cenne przedmioty - amulet Dualskill (+5 do Siły (Strength), +5 do Zręczności (Dexterity), +2 do Walki (Combat)) oraz karabin Archon's Might (legendarna broń energetyczna). W kryjówce są też skrzynie wszystkich członków ugrupowania Pazurów. Są one zamknięte, przy czym klucze potrzebne do otwierania ich możesz wykradać od powiązanych z nimi osób. Musisz oczywiście mieć odblokowaną umiejętność Pickpocket (Kradzież kieszonkowa) i nie dać się w złapać. W wielu z tych skrzyń składowane sa wartościowe przedmioty.
NPC w zadaniu: Vito, Darius
0
- Elex - poradnik do gry
- Opis przejścia gry
- Zadania poboczne
- Abessa
- Zadania w Mieście pod Kopułą | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Zamknięcie | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Dodatkowe ręce do pracy | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Dziwny mechanizm | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- W imieniu Szponów | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Konflikt w Abessie | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Łowca nagród | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Zadania w krainie Abessa | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Abessa
- Zadania poboczne
- Opis przejścia gry
Komentarze czytelników
Yousek Legionista
Po pokonaniu Big Bang podszedłem do Logana i mam opcje zamij się konradem. Logan się wkurzy a gra mi oznajmia że ta decyzja będzie miała długofalowe konsekwencje.
Jak ta decyzja wpłynie na świat gry? Poprostu bandyci będą na mnie polować czy co?
I3lackHole Chorąży
Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne
https://www.gry-online.pl/poradniki/elex/&PART=83
Jest też trzecie rozwiązanie, przed oddaniem broni i pancerza Eliemu można zabić Wilka przebywającego w kopalni. Eli się ucieszy że ktoś wykonał za niego robotę, ale stwierdzi że musi się pozbyć ostatniego światka jego ucieczki i zaatakuje gracza. Po wygranej można odzyskać Broń Eliego.
elathir Legend
W zadaniu Konflikt w Abessie jest bug. Otóż w trakcie wykonywania zadania Środki bezpieczeństwa nie zagadałem do Rileya i wykonałem je bez rozmowy z nim a więc bez przegarowania tarczy, jednak gra traktuje takie rozwiązanie jako przeprogramowanie tarczy. By
trzeba wziąć od niego questa i go nie wykonać.
zanonimizowany1358007 Pretorianin
Misja Strażnik bramy.
Poszukuję Wardeka oraz Thoralda, wie ktoś jak ich zlokalizować?
janni3525405127 Junior
W dolinie wyklętych, obok portalu jest wejście do jaskiń, znajduje się tam boss oraz Pocałunek Śmierci
Obrażenia 87 siła 76 budowa 92 wart prawie 5K
WHO Junior
legendarną bronią jest również ,,Opiekacz'''' który można znałeś w Hort.
I zastanawiam się dlaczego te legendarni nie można ulepszać i chyba nie można dać 2-3 kamieni tylko jeden.
SZPROTSSMOKE420 Junior
Siemanko ciekawostka dla niewiedzących elex w czystej formie można kupić również u ridera nie daleko południowych klifów
Necross123 Konsul
Ta misja "Rozbita jednostka" jest o tyle ciekawym przypadkiem zadania, że jako jedyne zadanie warto zaczynać, będąc już we frakcji Banitów bądź Kleryków. Co prawda w przypadku Banitów różnica objawia się jedynie podczas rozmowy z Hartmutem (dodatkowy wybór odpowiedzi związane ze wzrostem/spadkiem oziębłości), ale w przypadku Kleryków różnica jest definitywnie widoczna nie tylko w starcie zadania, ale też wtedy, gdy zdecydujemy się na wariant z okupem.
Zdecydowanie warto to zadanie zaczynać będąc we wspomnianych frakcjach (Klerycy bądź Banici).
Necross123 Konsul
Takie szybkie przypomnienia dotyczących niektórych zadań (i które w niektórych wypadkach jest zapisane w notatkach)
a) Jest trzecie rozwiązanie dotyczącego wejścia do Miasta pod Kopułą - zostań Klerykiem. Dzięki temu pojawia się dodatkowa opcja umożliwiająca wejście do tego miasta. Warto też wspomnieć, że wtedy zadanie z przepustkami zostanie zablokowane, więc jeśli zamierzasz zostać Klerykiem, zrób zadanie od Huntera, gdy jeszcze jesteś neutralny (do momentu, gdy dostaniesz identyfikator dla siebie i dla Coppera). Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy oddać identyfikator Cooperowi czy Erichowi, gdy wejdziesz jako Kleryk.
Dlaczego wspomniałem, że zadanie z przepustkami zostanie wtedy zablokowane, gdy dołączymy do Kleryków? Dlatego, że jeśli porozmawiamy z nim, będąc już Klerykiem, wtedy relacje z Hunterem automatycznie się pogorszą.
Warto też wspomnieć, że wejście trzecim sposobem (bez zadania "Zamknięcie") nie ma wpływu na wybór strony w konflikcie.
b) Pamiętajmy, że jest ukryte zadanie związane ze Szponami, a które zleca nam Alois. Robimy zadanie "Dziwny mechanizm" jak zwykle, do momentu rozmowy z Hectorem. Rozmawiamy z nim jak zwykle, ale przerywamy rozmowę, gdy pojawi się dialog związany z dołączeniem do Szponów. Wracamy do Alois, wybieramy temat tajnego stowarzyszenia i podejmujemy decyzję (ważną decyzję):
- Jeśli okłamiemy Alois w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy nagroda będzie mniejsza, ale Szpony przeżyją.
- Jeśli powiemy prawdę w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy dostaniemy 1000 elexitu następnego dnia, ale Szpony zginą wtedy.
c) Zadanie od Angrima "Fałszywe Nauki" jest zależne od zadania "Niebezpieczne towary".
- Jeśli Bertram nas nie zaczepił podczas zadania "Niebezpieczne towary", to Angrim w dalszej części zadania wyśle nas do drogi koło Dziupli
- Jeśli zaczepił nas podczas tamtego zadania (co może się zdarzyć, jeśli wyruszyliśmy tam z Durasem na początku gry i zebraliśmy tam wszystkie bronie), to wtedy odszukujemy Bertrama w mieście i to tutaj podejmujemy decyzję.
I taka ciekawostka: W przypadku niektórych postaci (jeśli podejmujemy się pierwszej rozmowy) będąc już we frakcji, może pojawić się dodatkowy dialog. W niektórych przypadkach (np. w przypadku Caleba w Mieście pod Kopułą będąc Klerykiem) polepszą się wasze stosunki, natomiast w innych (jak np. rozmowa z Blakiem w Forcie będąc Klerykiem) może się pogorszyć, jeśli wybierzemy w tym momencie specjalną opcję, która się pojawiła podczas pierwszej rozmowy.
RockMaster Junior
Hej mam problem z zdobyciem umiejętności Kleryków po dołączeniu do frakcji podchodzę do Baldera na przeciwko katedry a on nie reaguje tylko coś powie i nie mogę zdobyć umiejętności mogę jeszcze powiedzieć że skończyłem wszystkie misje poboczne
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
