Elex - Opis przejścia - Mapa świata
Elex - Opis przejścia - Mapa świata
Miejsce rozpoczęcia gry. Ruiny, w których rozpoczyna się gra. Możesz je zbadać na początku gry lub powrócić do nich później.
Małe obozowisko. Ruiny te stają się miejscem odpoczynku dla drużyny od momentu dołączenia pierwszego towarzysza. Możesz je też odwiedzić na samym początku gry podróżując z Durasem (quest "Survive").
Wioska Goliet. Lokacja ta jest siedzibą frakcji berserków. Możesz odebrać wiele nowych zadań oraz porozmawiać z Ragnarem na temat sposobu dołączenie do berserków.
Miasto Pod Kopułą. W mieście przebywają członkowie wszystkich głównych frakcji i od wielu z nich możesz odebrać poboczne questy. W celu uzyskania dostępu do miasta musisz zaliczyć quest "Locked Out" lub znaleźć tajną drogę przez kanały.
Matecznik. Wioskę tę zamieszkują przyjaźnie nastawione osoby i odwiedza się ją w ramach głównego questu "Matecznik - siła środka".
Motel Sandy Pines. W motelu tym ukrywa się Ray, który na początku gry ukradł ekwipunek Jaxa. Odnalezienie tej osoby jest częścią głównego zadania "Skradziony sprzęt".
Fort. Lokacja ta jest siedzibą frakcji banitów. Możesz odebrać wiele nowych zadań oraz porozmawiać z Williamem na temat sposobu dołączenie do banitów.
Konwerter w południowej Abessie. Lokacja ta jest kryjówką Albów-separatystów dowodzonych przez Sestaka. Spotkanie się z nimi jest częścią głównego zadania "Refuge of the Separatists". Sabotowanie tego oraz innych konwerterów ze świata gry jest wymagane do zaliczenia questu "War of the Machines" z trzeciego rozdziału gry.
The Hort. Lokacja ta jest siedzibą frakcji kleryków i w celu uzyskania do niej dostępu musisz zaliczyć quest "Enter the Hort in Ignadon". Możesz odebrać wiele nowych zadań oraz porozmawiać z Reinholdem na temat sposobu dołączenie do kleryków.
Konwerter w Edan. Sabotowanie tego oraz innych konwerterów ze świata gry jest wymagane do zaliczenia questu "War of the Machines" z trzeciego rozdziału gry. Na dachu tego konwertera przebywa też potencjalny towarzysz Falk (quest "A Cleric Traveling Alone").
Konwerter w północnej Abessie. Sabotowanie tego oraz innych konwerterów ze świata gry jest wymagane do zaliczenia questu "War of the Machines" z trzeciego rozdziału gry.
Konwerter w Tavar. Sabotowanie tego oraz innych konwerterów ze świata gry jest wymagane do zaliczenia questu "War of the Machines" z trzeciego rozdziału gry.
Konwerter w Ignadon. Sabotowanie tego oraz innych konwerterów ze świata gry jest wymagane do zaliczenia questu "War of the Machines" z trzeciego rozdziału gry. Staje się to możliwe dopiero po zaliczeniu głównego zadania "Ulbricht's Big Offensive" (bitwa o Ignadon).
Konwerter we wschodnim Xakor. Sabotowanie tego oraz innych konwerterów ze świata gry jest wymagane do zaliczenia questu "War of the Machines" z trzeciego rozdziału gry.
Konwerter w zachodnim Xakor. Sabotowanie tego oraz innych konwerterów ze świata gry jest wymagane do zaliczenia questu "War of the Machines" z trzeciego rozdziału gry.
Ruiny Kopuły. W lokacji tej musisz stoczyć pojedynek z bossem Big Bang. Ma to miejsce w ramach głównego zadania "The Big Bang" odblokowywanego w Forcie.
Kryjówka Zardoma. Jest to opuszczona baza Company Premises: North Abessa. Z Zardomem musisz spotkać się przy okazji zaliczania głównego zadania "The Old Man" z drugiego rozdziału głównej fabuły. W dalszej części gry dochodzi tu też do konfrontacji z Kallaxem.
Opuszczone klify. W lokacji tej przebywa Pielgrzym Thorald, którego musisz odnaleźć w trzecim rozdziale głównego wątku fabularnego (quest "Confronting the Pilgrim").
Wyspa berserków. Jedynym sposobem na dotarcie do tej wyspy jest dopłynięcie do jej. Odwiedzenie jej to częśc głównego zadania "Family Meeting", ale możesz tu też odblokować poboczny quest "Exiled Unjustly".
Pole bitwy. Znajduje się ono przed Lodowym Pałacem i w finale gry (quest "The Battle of Xacor") dochodzi tu do konfrontacji pomiędzy frakcjami Wolnego Ludu oraz siłami Albów.
Lodowy Pałac. To ostatnia lokacja odwiedzana w głównym wątku gry. W Pałacu przebywa Hybryda i nie możesz zbadać jej lokacji dopóki nie awansujesz do finału gry (Lodowy Pałac jest wcześniej ochraniany przez pole siłowe).
Dół (The Pit). W lokacji tej odnajduje się przede wszystkim drona C.R.O.N.Y. U4, który jest potencjalnym towarzyszem (quest "A Half Defective Tin Can"). Główna ścieżka do Dołu jest pilnowana przez strażnika, ale możesz go łatwo uminąć używając plecaka odrzutowego.
Kryjówka Nezola i albów-separatystów. Odnalezienie separatystów jest częścią pobocznego questu "Searching for Clues" otrzymywanego w Goliet. Od Nezola możesz też odebrać inne zadanie - "Clearing the Forest.
Serce Świata. Lokację tę odwiedza się w ramach kilku questów. Możesz tu też odebrać poboczne zadanie "The Missing Man" od Thorgala.
Chatka myśliwych. Z myśliwymi możesz spotkać się w ramach questu Durasa "A Berserker Warrior". Oprócz tego możesz odebrać zadania "Hunting Loss" od ucznia Lennarta oraz "On the Hunt with Geron" od myśliwego Gerona.
Obóz wygnańców. Mają oni przyjazne nastawienie do bohatera. Możesz dzięki rozmowom z wygnańcami odblokować poboczne questy "Paranoid" oraz "Sounds in the Dark".
Stara fabryka. W lokacji tej spotyka się Volkmara z frakcji kleryków. Od postaci tej możesz odebrać poboczny quest "Heavy Loss" (odzyskanie broni Volkmara).
Karawana.
Możesz tu spotkać Kida stojącego przy zaatakowanej karawanie i pomóc mu w dotarciu do Fortu w ramach pobocznego zadania "The Ambushed Caravan".
Góry Tavar. Jest tu stacja benzynowa, na której przebywa Connor. Możesz wykonać dla niego prosty opcjonalny quest "Meat for Connor".
Zapora. Przy zaporze spotkasz grupę kleryków. Możesz udzielić im pomocy w pozbyciu się z okolicy dużej grupy bandytów i jest to częścią pobocznego zadania "Overrun by Reavers".
Ruiny zamku w zachodnim Ignadon. W ruinach przebywa liczna grupa przyjaźnie nastawionych kleryków. Miejsce to odwiedza się w ramach jednego z zadań otrzymanych w The Hort, ale możesz tu też odblokować poboczne questy "Runners" i "Neighbor Troubles".

Mapa świata - zadania | Opis przejścia

Przedstawiamy mapę, na której zaznaczyliśmy kluczowe miejsca związane z questami w Elex!

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Powyższa mapa prezentuje świat w grze Elex i zaznaczone zostały na niej najważniejsze lokacje powiązane z wykonywaniem zadań.

Czerwone punkty na mapie to obszary, które odwiedza się w ramach zaliczania głównego wątku fabularnego gry. Są to przede wszystkim duże miasta w grze, konwertery nadające się do sabotażu oraz miejsca pobytu ważnych dla fabuły postaci niezależnych (np. Ray'a, Zardoma czy Thoralda).

Niebieskie punkty na mapie to miejsca rozpoczynania opcjonalnych zadań gry. Na naszej mapie oznaczyliśmy przede wszystkim te miejsca, które samemu trzeba odnaleźć żeby rozpocząć dane quest. Zadania rozpoczynane np. w miastach możesz bezproblemowo śledzić po tym jak w dzienniku ustawisz quest jako aktywny. W takich sytuacjach pomoc ze strony naszej mapy świata nie jest konieczna i możesz od razu przejść do opisu zadania z poradnika.

Podobało się?

0

Elex

17 października 2017

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2020-10-04
12:30

Yousek Legionista

Po pokonaniu Big Bang podszedłem do Logana i mam opcje zamij się konradem. Logan się wkurzy a gra mi oznajmia że ta decyzja będzie miała długofalowe konsekwencje.
Jak ta decyzja wpłynie na świat gry? Poprostu bandyci będą na mnie polować czy co?

Komentarz: Yousek
2021-11-09
05:49

I3lackHole Chorąży

I3lackHole

Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne
https://www.gry-online.pl/poradniki/elex/&PART=83

Jest też trzecie rozwiązanie, przed oddaniem broni i pancerza Eliemu można zabić Wilka przebywającego w kopalni. Eli się ucieszy że ktoś wykonał za niego robotę, ale stwierdzi że musi się pozbyć ostatniego światka jego ucieczki i zaatakuje gracza. Po wygranej można odzyskać Broń Eliego.

Komentarz: I3lackHole
2022-01-31
17:31

elathir Legend

elathir

W zadaniu Konflikt w Abessie jest bug. Otóż w trakcie wykonywania zadania Środki bezpieczeństwa nie zagadałem do Rileya i wykonałem je bez rozmowy z nim a więc bez przegarowania tarczy, jednak gra traktuje takie rozwiązanie jako przeprogramowanie tarczy. By

trzeba wziąć od niego questa i go nie wykonać.

Komentarz: elathir
2022-03-23
15:37

zanonimizowany1358007 Pretorianin

Misja Strażnik bramy.

Poszukuję Wardeka oraz Thoralda, wie ktoś jak ich zlokalizować?

Komentarz: zanonimizowany1358007
2023-02-13
00:51

janni3525405127 Junior

W dolinie wyklętych, obok portalu jest wejście do jaskiń, znajduje się tam boss oraz Pocałunek Śmierci
Obrażenia 87 siła 76 budowa 92 wart prawie 5K

Komentarz: janni3525405127
2023-03-18
20:28

WHO Junior

legendarną bronią jest również ,,Opiekacz'''' który można znałeś w Hort.

I zastanawiam się dlaczego te legendarni nie można ulepszać i chyba nie można dać 2-3 kamieni tylko jeden.

Komentarz: WHO
2023-07-15
02:50

SZPROTSSMOKE420 Junior

Siemanko ciekawostka dla niewiedzących elex w czystej formie można kupić również u ridera nie daleko południowych klifów

Komentarz: SZPROTSSMOKE420
2023-07-17
20:34

Necross123 Konsul

Ta misja "Rozbita jednostka" jest o tyle ciekawym przypadkiem zadania, że jako jedyne zadanie warto zaczynać, będąc już we frakcji Banitów bądź Kleryków. Co prawda w przypadku Banitów różnica objawia się jedynie podczas rozmowy z Hartmutem (dodatkowy wybór odpowiedzi związane ze wzrostem/spadkiem oziębłości), ale w przypadku Kleryków różnica jest definitywnie widoczna nie tylko w starcie zadania, ale też wtedy, gdy zdecydujemy się na wariant z okupem.
Zdecydowanie warto to zadanie zaczynać będąc we wspomnianych frakcjach (Klerycy bądź Banici).

Komentarz: Necross123
2023-07-31
21:13

Necross123 Konsul

Takie szybkie przypomnienia dotyczących niektórych zadań (i które w niektórych wypadkach jest zapisane w notatkach)

a) Jest trzecie rozwiązanie dotyczącego wejścia do Miasta pod Kopułą - zostań Klerykiem. Dzięki temu pojawia się dodatkowa opcja umożliwiająca wejście do tego miasta. Warto też wspomnieć, że wtedy zadanie z przepustkami zostanie zablokowane, więc jeśli zamierzasz zostać Klerykiem, zrób zadanie od Huntera, gdy jeszcze jesteś neutralny (do momentu, gdy dostaniesz identyfikator dla siebie i dla Coppera). Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy oddać identyfikator Cooperowi czy Erichowi, gdy wejdziesz jako Kleryk.
Dlaczego wspomniałem, że zadanie z przepustkami zostanie wtedy zablokowane, gdy dołączymy do Kleryków? Dlatego, że jeśli porozmawiamy z nim, będąc już Klerykiem, wtedy relacje z Hunterem automatycznie się pogorszą.
Warto też wspomnieć, że wejście trzecim sposobem (bez zadania "Zamknięcie") nie ma wpływu na wybór strony w konflikcie.

b) Pamiętajmy, że jest ukryte zadanie związane ze Szponami, a które zleca nam Alois. Robimy zadanie "Dziwny mechanizm" jak zwykle, do momentu rozmowy z Hectorem. Rozmawiamy z nim jak zwykle, ale przerywamy rozmowę, gdy pojawi się dialog związany z dołączeniem do Szponów. Wracamy do Alois, wybieramy temat tajnego stowarzyszenia i podejmujemy decyzję (ważną decyzję):
- Jeśli okłamiemy Alois w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy nagroda będzie mniejsza, ale Szpony przeżyją.
- Jeśli powiemy prawdę w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy dostaniemy 1000 elexitu następnego dnia, ale Szpony zginą wtedy.

c) Zadanie od Angrima "Fałszywe Nauki" jest zależne od zadania "Niebezpieczne towary".
- Jeśli Bertram nas nie zaczepił podczas zadania "Niebezpieczne towary", to Angrim w dalszej części zadania wyśle nas do drogi koło Dziupli
- Jeśli zaczepił nas podczas tamtego zadania (co może się zdarzyć, jeśli wyruszyliśmy tam z Durasem na początku gry i zebraliśmy tam wszystkie bronie), to wtedy odszukujemy Bertrama w mieście i to tutaj podejmujemy decyzję.

I taka ciekawostka: W przypadku niektórych postaci (jeśli podejmujemy się pierwszej rozmowy) będąc już we frakcji, może pojawić się dodatkowy dialog. W niektórych przypadkach (np. w przypadku Caleba w Mieście pod Kopułą będąc Klerykiem) polepszą się wasze stosunki, natomiast w innych (jak np. rozmowa z Blakiem w Forcie będąc Klerykiem) może się pogorszyć, jeśli wybierzemy w tym momencie specjalną opcję, która się pojawiła podczas pierwszej rozmowy.

Komentarz: Necross123
2024-02-17
14:49

RockMaster Junior

Hej mam problem z zdobyciem umiejętności Kleryków po dołączeniu do frakcji podchodzę do Baldera na przeciwko katedry a on nie reaguje tylko coś powie i nie mogę zdobyć umiejętności mogę jeszcze powiedzieć że skończyłem wszystkie misje poboczne

Komentarz: RockMaster

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl