Berserkowie w Elex | Frakcje
Aktualizacja:
Berserkowie to frakcja z siedzibą w mieście Goliet, której członków poznasz już na samym początku rozgrywki. Na pierwszy rzut oka mogą wydawać się prymitywni - noszą pancerze z zamierzchłych czasów, używają zwykłych mieczy i łuków oraz mieszkają w drewnianych chatach. Wszelka technologia jest przez nich nietolerowana, a każde użycie nowoczesnego sprzętu spotyka się z nieprzychylnymi komentarzami Berserków (nawet zwykłe zajrzenie do dziennika jest przez nich źle przyjmowane). Z drugiej strony, jest to jedyna frakcja potrafiąca posługiwać się maną (stosują Elex do jej produkcji) oraz skomplikowanymi zaklęciami bojowymi i ochronnymi. Zaklinają broń, przyzywają duchy pomocne w walce czy znają czary leczące. Dołączenie do nich umożliwia korzystanie z takich zaklęć.

Berserkowie starają się uratować planetę od niszczycielskiego działania Elexu - masowo hodują tzw. Wszechserca, czyli rośliny oczyszczające ziemię z substancji i sprawiające, że odnawia się na niej życie. To dzięki nim Edan wygląda najbardziej naturalnie ze wszystkich krain planety - jest tutaj dużo zieleni, a ślady po spadku Komety są już mało widoczne.
Zob. też: porównanie wszystkich frakcji w grze!
Jak dołączyć do Berserków?
Aby dołączyć do frakcji Berserków należy udać się do Ragnara przebywającego w Goliet, a dokładnie w hotelu ruin Hotels Ruins of Goliet. Po wyrażeniu chęci na dołączenie do frakcji, rozpoczniesz zadanie Allies from the Middle Ages - polega ono na zdobywaniu przychylności liderów i członków Berserków (największe znaczenie ma przychylność Rangra, Cormaga oraz Angrima). Sam Ragnar również przydzieli ci misje (a wykonanie jej jest najważniejsze, bo to on decyduje o przyjęciu do frakcji) - Departure to Foreign Lands. Wykonanie powierzonego zadania polega na odwiedzeniu pozostałych dużych miast w grze.

W przypadku ukończenia dostatecznej ilości misji dla Berserków, Ragnar przyjmie cię w szeregi ugrupowania - otrzymasz pancerz Cultivator Armor, jeden punkt umiejętności Berserków oraz zaklęcie Magical Fist. Warto wiedzieć, że zadania dla członków frakcji nie zawsze kończą się z pożytkiem dla Berserków - w takiej sytuacji Ragnar może nie zgodzić się na twoje dołączenie, ale da się to jeszcze naprawić poprzez ponowne zdobycie zaufania liderów.
Uwaga - bohater może być członkiem tylko jednej frakcji. Dołączenie do jednego z ugrupowań anuluje zadania związane z przyłączeniem się do pozostałych organizacji. Warto też pamiętać, że podczas wykonywania różnych zadań można w jakiś sposób zaszkodzić danej frakcji - może to uniemożliwić wejście w jej szeregi.
0
Komentarze czytelników
Yousek Legionista
Po pokonaniu Big Bang podszedłem do Logana i mam opcje zamij się konradem. Logan się wkurzy a gra mi oznajmia że ta decyzja będzie miała długofalowe konsekwencje.
Jak ta decyzja wpłynie na świat gry? Poprostu bandyci będą na mnie polować czy co?
I3lackHole Chorąży
Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne
https://www.gry-online.pl/poradniki/elex/&PART=83
Jest też trzecie rozwiązanie, przed oddaniem broni i pancerza Eliemu można zabić Wilka przebywającego w kopalni. Eli się ucieszy że ktoś wykonał za niego robotę, ale stwierdzi że musi się pozbyć ostatniego światka jego ucieczki i zaatakuje gracza. Po wygranej można odzyskać Broń Eliego.
elathir Legend
W zadaniu Konflikt w Abessie jest bug. Otóż w trakcie wykonywania zadania Środki bezpieczeństwa nie zagadałem do Rileya i wykonałem je bez rozmowy z nim a więc bez przegarowania tarczy, jednak gra traktuje takie rozwiązanie jako przeprogramowanie tarczy. By
trzeba wziąć od niego questa i go nie wykonać.
zanonimizowany1358007 Pretorianin
Misja Strażnik bramy.
Poszukuję Wardeka oraz Thoralda, wie ktoś jak ich zlokalizować?
janni3525405127 Junior
W dolinie wyklętych, obok portalu jest wejście do jaskiń, znajduje się tam boss oraz Pocałunek Śmierci
Obrażenia 87 siła 76 budowa 92 wart prawie 5K
WHO Junior
legendarną bronią jest również ,,Opiekacz'''' który można znałeś w Hort.
I zastanawiam się dlaczego te legendarni nie można ulepszać i chyba nie można dać 2-3 kamieni tylko jeden.
SZPROTSSMOKE420 Junior
Siemanko ciekawostka dla niewiedzących elex w czystej formie można kupić również u ridera nie daleko południowych klifów
Necross123 Konsul
Ta misja "Rozbita jednostka" jest o tyle ciekawym przypadkiem zadania, że jako jedyne zadanie warto zaczynać, będąc już we frakcji Banitów bądź Kleryków. Co prawda w przypadku Banitów różnica objawia się jedynie podczas rozmowy z Hartmutem (dodatkowy wybór odpowiedzi związane ze wzrostem/spadkiem oziębłości), ale w przypadku Kleryków różnica jest definitywnie widoczna nie tylko w starcie zadania, ale też wtedy, gdy zdecydujemy się na wariant z okupem.
Zdecydowanie warto to zadanie zaczynać będąc we wspomnianych frakcjach (Klerycy bądź Banici).
Necross123 Konsul
Takie szybkie przypomnienia dotyczących niektórych zadań (i które w niektórych wypadkach jest zapisane w notatkach)
a) Jest trzecie rozwiązanie dotyczącego wejścia do Miasta pod Kopułą - zostań Klerykiem. Dzięki temu pojawia się dodatkowa opcja umożliwiająca wejście do tego miasta. Warto też wspomnieć, że wtedy zadanie z przepustkami zostanie zablokowane, więc jeśli zamierzasz zostać Klerykiem, zrób zadanie od Huntera, gdy jeszcze jesteś neutralny (do momentu, gdy dostaniesz identyfikator dla siebie i dla Coppera). Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy oddać identyfikator Cooperowi czy Erichowi, gdy wejdziesz jako Kleryk.
Dlaczego wspomniałem, że zadanie z przepustkami zostanie wtedy zablokowane, gdy dołączymy do Kleryków? Dlatego, że jeśli porozmawiamy z nim, będąc już Klerykiem, wtedy relacje z Hunterem automatycznie się pogorszą.
Warto też wspomnieć, że wejście trzecim sposobem (bez zadania "Zamknięcie") nie ma wpływu na wybór strony w konflikcie.
b) Pamiętajmy, że jest ukryte zadanie związane ze Szponami, a które zleca nam Alois. Robimy zadanie "Dziwny mechanizm" jak zwykle, do momentu rozmowy z Hectorem. Rozmawiamy z nim jak zwykle, ale przerywamy rozmowę, gdy pojawi się dialog związany z dołączeniem do Szponów. Wracamy do Alois, wybieramy temat tajnego stowarzyszenia i podejmujemy decyzję (ważną decyzję):
- Jeśli okłamiemy Alois w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy nagroda będzie mniejsza, ale Szpony przeżyją.
- Jeśli powiemy prawdę w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy dostaniemy 1000 elexitu następnego dnia, ale Szpony zginą wtedy.
c) Zadanie od Angrima "Fałszywe Nauki" jest zależne od zadania "Niebezpieczne towary".
- Jeśli Bertram nas nie zaczepił podczas zadania "Niebezpieczne towary", to Angrim w dalszej części zadania wyśle nas do drogi koło Dziupli
- Jeśli zaczepił nas podczas tamtego zadania (co może się zdarzyć, jeśli wyruszyliśmy tam z Durasem na początku gry i zebraliśmy tam wszystkie bronie), to wtedy odszukujemy Bertrama w mieście i to tutaj podejmujemy decyzję.
I taka ciekawostka: W przypadku niektórych postaci (jeśli podejmujemy się pierwszej rozmowy) będąc już we frakcji, może pojawić się dodatkowy dialog. W niektórych przypadkach (np. w przypadku Caleba w Mieście pod Kopułą będąc Klerykiem) polepszą się wasze stosunki, natomiast w innych (jak np. rozmowa z Blakiem w Forcie będąc Klerykiem) może się pogorszyć, jeśli wybierzemy w tym momencie specjalną opcję, która się pojawiła podczas pierwszej rozmowy.
RockMaster Junior
Hej mam problem z zdobyciem umiejętności Kleryków po dołączeniu do frakcji podchodzę do Baldera na przeciwko katedry a on nie reaguje tylko coś powie i nie mogę zdobyć umiejętności mogę jeszcze powiedzieć że skończyłem wszystkie misje poboczne
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
