Oziębłość - co to jest i kiedy się zmienia? | Podstawy rozgrywki | Elex
Oziębłość w Elex pełni bardzo ważną funkcję. Na poniższej stronie przedstawiamy, na co wpływa Oziębłość, jak ją zwiększać oraz zmniejszać.
Aktualizacja:

Oziębłość (Cold) to unikalny współczynnik w grze Elex, które określa na ile główny bohater wyzbył się ludzkich uczuć. W momencie rozpoczęcia gry parametr ten znajduje się na neutralnym poziomie. Jego stan zmienia się jednak w wyniku decyzji podejmowanych przez Jaxa w trakcie przechodzenia kampanii. Aktualny poziom oziębłości możesz zawsze sprawdzić na karcie bohatera (powyższym obrazek).


W pewnym uproszczeniu można powiedzieć, że wykazywanie się empatią w rozmowach z innymi osobami doprowadza do obniżania się współczynnika oziębłości, czyli do pozyskiwania swego rodzaju "dobrej karmy". Z kolei wybieranie opcji związanych z zachowywaniem się w sposób chłodny, pozbawiony uczuć, doprowadza do podwyżsania się współczynnika oziębłości i pozyskiwania w konsekwencji "złej karmy".
Najlepiej jest w trakcie przechodzenia gry podejmować wyłącznie decyzje obniżające lub wyłącznie decyzje podwyższające współczynnik oziębłości. O każdej zmianie tego parametru jesteś na szczęście informowany przez grę:
- Przykładowy komunikat o zmniejszeniu się oziębłości pokazuje obrazek 1
- Przykładowy komunikat o zwiększeniu się oziębłości pokazuje obrazek 2
Uwaga - Bardzo dobrym pomysłem jest "zabezpieczanie się" na wypadek wybrania niewłaściwych opcji dialogowych. Staraj się zapisywać stan gry przed każdą nowo rozpoczętą rozmową. Ponownie przeprowadzaj rozmowę jeśli źle się zachowałeś i jeśli oziębłość pozostała na takim samym poziomie lub zmieniła się "w przeciwną stronę".

Współczynnik oziębłości w początkowej fazie gry ma jedynie charakter symboliczny. Sprawy ulegają zmianie po tym jak dostatecznie daleko awansujesz w grze, a w szczególności w głównym wątku fabularnym. W trakcie niektórych ważnych rozmów z postaciami niezależnymi wybrane opcje dialogowe mogą być niedostępne jeśli Jax posiada zbyt niski lub zbyt wysoki poziom oziębłości.
Przykładową tego typu sytuację pokazuje dołączony obrazek - tylko opcje dialogowe 1 (dla bohatera o niskim współczynniku oziębłości) i 2 (neutralna odpowiedź) są dostępne, opcja 3 (dla bohatera o wysokim współczynniku oziębłości) jest zablokowana.
0
- Elex - poradnik do gry
- Przewodnik do gry
- Podstawy rozgrywki
- Porady na start | Podstawy rozgrywki | Elex
- Oziębłość - co to jest i kiedy się zmienia? | Podstawy rozgrywki | Elex
- Eksploracja świata | Podstawy rozgrywki | Elex
- Walka w Elex | Podstawy rozgrywki
- Rozmowy z postaciami w Elex | Podstawy rozgrywki
- Kradzież w Elex | Podstawy rozgrywki
- Podział zadań w Elex | Podstawy rozgrywki
- Crafting w Elex | Podstawy rozgrywki
- Inwentarz w Elex | Podstawy rozgrywki
- Hakowanie w Elex | Podstawy rozgrywki
- Wydobywanie surowców w Elex | Podstawy rozgrywki
- Regeneracja zdrowia, poziomy trudności w Elex | Podstawy rozgrywki
- Podróżowanie z towarzyszem w Elex | Podstawy rozgrywki
- Podstawy rozgrywki
- Przewodnik do gry
Komentarze czytelników
Yousek Legionista
Po pokonaniu Big Bang podszedłem do Logana i mam opcje zamij się konradem. Logan się wkurzy a gra mi oznajmia że ta decyzja będzie miała długofalowe konsekwencje.
Jak ta decyzja wpłynie na świat gry? Poprostu bandyci będą na mnie polować czy co?
I3lackHole Chorąży
Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne
https://www.gry-online.pl/poradniki/elex/&PART=83
Jest też trzecie rozwiązanie, przed oddaniem broni i pancerza Eliemu można zabić Wilka przebywającego w kopalni. Eli się ucieszy że ktoś wykonał za niego robotę, ale stwierdzi że musi się pozbyć ostatniego światka jego ucieczki i zaatakuje gracza. Po wygranej można odzyskać Broń Eliego.
elathir Legend
W zadaniu Konflikt w Abessie jest bug. Otóż w trakcie wykonywania zadania Środki bezpieczeństwa nie zagadałem do Rileya i wykonałem je bez rozmowy z nim a więc bez przegarowania tarczy, jednak gra traktuje takie rozwiązanie jako przeprogramowanie tarczy. By
trzeba wziąć od niego questa i go nie wykonać.
zanonimizowany1358007 Pretorianin
Misja Strażnik bramy.
Poszukuję Wardeka oraz Thoralda, wie ktoś jak ich zlokalizować?
janni3525405127 Junior
W dolinie wyklętych, obok portalu jest wejście do jaskiń, znajduje się tam boss oraz Pocałunek Śmierci
Obrażenia 87 siła 76 budowa 92 wart prawie 5K
WHO Junior
legendarną bronią jest również ,,Opiekacz'''' który można znałeś w Hort.
I zastanawiam się dlaczego te legendarni nie można ulepszać i chyba nie można dać 2-3 kamieni tylko jeden.
SZPROTSSMOKE420 Junior
Siemanko ciekawostka dla niewiedzących elex w czystej formie można kupić również u ridera nie daleko południowych klifów
Necross123 Konsul
Ta misja "Rozbita jednostka" jest o tyle ciekawym przypadkiem zadania, że jako jedyne zadanie warto zaczynać, będąc już we frakcji Banitów bądź Kleryków. Co prawda w przypadku Banitów różnica objawia się jedynie podczas rozmowy z Hartmutem (dodatkowy wybór odpowiedzi związane ze wzrostem/spadkiem oziębłości), ale w przypadku Kleryków różnica jest definitywnie widoczna nie tylko w starcie zadania, ale też wtedy, gdy zdecydujemy się na wariant z okupem.
Zdecydowanie warto to zadanie zaczynać będąc we wspomnianych frakcjach (Klerycy bądź Banici).
Necross123 Konsul
Takie szybkie przypomnienia dotyczących niektórych zadań (i które w niektórych wypadkach jest zapisane w notatkach)
a) Jest trzecie rozwiązanie dotyczącego wejścia do Miasta pod Kopułą - zostań Klerykiem. Dzięki temu pojawia się dodatkowa opcja umożliwiająca wejście do tego miasta. Warto też wspomnieć, że wtedy zadanie z przepustkami zostanie zablokowane, więc jeśli zamierzasz zostać Klerykiem, zrób zadanie od Huntera, gdy jeszcze jesteś neutralny (do momentu, gdy dostaniesz identyfikator dla siebie i dla Coppera). Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy oddać identyfikator Cooperowi czy Erichowi, gdy wejdziesz jako Kleryk.
Dlaczego wspomniałem, że zadanie z przepustkami zostanie wtedy zablokowane, gdy dołączymy do Kleryków? Dlatego, że jeśli porozmawiamy z nim, będąc już Klerykiem, wtedy relacje z Hunterem automatycznie się pogorszą.
Warto też wspomnieć, że wejście trzecim sposobem (bez zadania "Zamknięcie") nie ma wpływu na wybór strony w konflikcie.
b) Pamiętajmy, że jest ukryte zadanie związane ze Szponami, a które zleca nam Alois. Robimy zadanie "Dziwny mechanizm" jak zwykle, do momentu rozmowy z Hectorem. Rozmawiamy z nim jak zwykle, ale przerywamy rozmowę, gdy pojawi się dialog związany z dołączeniem do Szponów. Wracamy do Alois, wybieramy temat tajnego stowarzyszenia i podejmujemy decyzję (ważną decyzję):
- Jeśli okłamiemy Alois w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy nagroda będzie mniejsza, ale Szpony przeżyją.
- Jeśli powiemy prawdę w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy dostaniemy 1000 elexitu następnego dnia, ale Szpony zginą wtedy.
c) Zadanie od Angrima "Fałszywe Nauki" jest zależne od zadania "Niebezpieczne towary".
- Jeśli Bertram nas nie zaczepił podczas zadania "Niebezpieczne towary", to Angrim w dalszej części zadania wyśle nas do drogi koło Dziupli
- Jeśli zaczepił nas podczas tamtego zadania (co może się zdarzyć, jeśli wyruszyliśmy tam z Durasem na początku gry i zebraliśmy tam wszystkie bronie), to wtedy odszukujemy Bertrama w mieście i to tutaj podejmujemy decyzję.
I taka ciekawostka: W przypadku niektórych postaci (jeśli podejmujemy się pierwszej rozmowy) będąc już we frakcji, może pojawić się dodatkowy dialog. W niektórych przypadkach (np. w przypadku Caleba w Mieście pod Kopułą będąc Klerykiem) polepszą się wasze stosunki, natomiast w innych (jak np. rozmowa z Blakiem w Forcie będąc Klerykiem) może się pogorszyć, jeśli wybierzemy w tym momencie specjalną opcję, która się pojawiła podczas pierwszej rozmowy.
RockMaster Junior
Hej mam problem z zdobyciem umiejętności Kleryków po dołączeniu do frakcji podchodzę do Baldera na przeciwko katedry a on nie reaguje tylko coś powie i nie mogę zdobyć umiejętności mogę jeszcze powiedzieć że skończyłem wszystkie misje poboczne
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
