Wielka ofensywa Ulbrichta | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne Elex
Aktualizacja:
Wielka ofensywa Ulbrichta to jedna z głównych misji gry Elex. Jest ona zarezerwowana dla bohatera na wyższym poziomie doświadczenia i dotyczy przejęcia konwertera będącego pod kontrolą Albów. Musisz odnaleźć najpierw dobrego dowódcę, który pokieruje klerykami i następnie wziąć udział w zmasowanym ataku na pozycje wroga.
Jak odblokować quest: Rozmowa z Ulbrichtem w katedrze Katedra w Hort.
- Odnalezienie kandydata na dowódcę
- Przygotowania do inwazji
- Bitwa o Ignadon
- Wyłączenie konwertera w Ignadon
Odnalezienie kandydata na dowódcę

Ulbricht jest w biurze na piętrze katedry Katedra. Dowiesz się o planowanym ataku na pozycje Albów i możesz odebrać zadanie odnalezienia dobrego dowódcy, który zapewni zwycięstwo w bitwie. W sprawie wytypowania idealnego dowódcy możesz (opcjonalnie) porozmawiać z następującymi osobami:
- Ragnar w Goliet
- Logan w Fort
- Sestak w Konwerter w Południowej Abessie
- Zardom z Firmowa własność: Północa Abessa
- Thorald z Porzucone skały
Każde z tych spotkań do niczego konkretnego nie doprowadzi. Najważniejsza kandydatura to Nasty z Fort (obrazek). Nie możesz jej od razu nakłonić do przyjęcia oferty kleryków. Musisz najpierw dostatecznie awansować w jej queście Rozgniewana dziewczyna (Zołza jest potencjalnym członkiem drużyny). W ramach tego zadania doprowadź do wygrania dwóch bitew - w pierwszej do pokonania są potwory Plague of Insects, a w drugiej duża kreatura El Colosaro. Po tym jak pomyślnie przekonasz Zołzę (2000XP) sama uda się do Hort i będziesz mógł tam do niej dołączyć.
Przygotowania do inwazji
Uwaga - Kontynuowanie questu jest wskazane dopiero po tym jak awansujesz na co najmniej 20 poziom doświadczenia. Grając zbyt słabą postacią możesz nie wygrać wszystkich bitew lub doprowadzić do śmierci ważnych sojuszników.

Powróć do Fort i udaj się do biura Ulbrichta gdzie spotkasz też Zołzę. Po rozmowie przeniesiecie się na pole bitwy i musisz ustalić plan działania. To dość ważna decyzja, która wpłynie na poziom trudności walk oraz na ryzyko utraty wybranych postaci. Uwaga - Niektóre warianty są dostępne tylko jeśli główny bohater osiągnął określony poziom reputacji (współczynnik Oziębłość). Możesz:
- Poprosić Ulbrichta o dołączenie do głównego bohatera i Zołzy - Posiadanie wsparcia Ulbrichta znacząco ułatwi początkowe walki, ale może on zginąć (nie zostanie "tylko" ogłuszony jak Zołza).
- Wyruszyć do walk bez wsparcia ze strony Ulbrichta - W walkach głównemu bohaterowi i Zołzie będą pomagali tylko podrzędni sojusznicy i wpłynie to na wyższy poziom trudności bitwy.
- Nakazać Ulbrichtowi żeby wsparł oddział Reinholda - Oznacza to jeszcze mniejsze wsparcie dla głównego bohatera i Zołzy.
Bitwa o Ignadon

Niezależnie od wybranego wariantu musisz rozpocząć podróż do konwertera Konwerter w Ignadonie. Po drodze do rozegrania są trzy bitwy:
- W pierwszej bitwie do pokonania są dwa mechy Kolosy bojowe oraz grupa robotów (2800XP).
- W drugiej bitwie do pokonania są trzy mechy Kolosy bojowe oraz grupa robotów (2800XP).
- Trzecia bitwa rozgrywa się na dziedzińcu przed konwerterem. Do pokonania są cztery mechy Kolosy bojowe, grupa robotów oraz grupa Albów, którymi dowodzi Jurek (2800XP).
W każdej z bitew staraj się koncentrować na eliminowaniu maszyn Kolosy bojowe, zwłaszcza jeśli odnotujesz, że atakują one ważnych sojuszników. W osłabianiu mechów idealnie sprawdzają się ładunki EMP (możesz m.in. wyposażyć w nie bronie energetyczne), bo mogą one na krótką chwilę ogłuszać maszyny. W przerwach pomiędzy bitwami zapisuj postępy i lecz bohatera. Dopiero wtedy zagaduj do Nasty żeby wyruszyć do miejsca stoczenia kolejnej bitwy.
Po wygraniu wszystkich bitew porozmawiaj z Zołzą - otrzymasz aż 12000XP za wygranie bitwy.
Wyłączenie konwertera w Ignadon

To koniec questu, bo musisz jeszcze wyłączyć konwerter Konwerter w Ignadonie. Przeszukaj pole bitwy i odszukaj zwłoki Jurka, który dowodził Albami. Zabierz kartę dostępową Jurek's Keycard (800XP) i użyj jej do otwarcia drzwi u podstawy konwertera.
Musisz przedostać się na jedno z wyższych pięter konwertera. Do podróżowania między piętrami używaj wind i spodziewaj się walk z kolejnymi Albami oraz robotami (nie będą to na szczęście trudni przeciwnicy). Dotrzyj do sali z oświetloną na czerwono konsolą i skorzystaj z niej żeby wyłączyć konwerter (2000XP).
NPC w zadaniu: Ragnar, Logan, Sestak, Zardom, Thorald, Zołza, Ulbricht, Jurek
Przedmioty: Karta dostępowa
0
- Elex - poradnik do gry
- Opis przejścia gry
- Zadania główne
- Rozdział I: Rozpoczęcie łowów
- Przetrwanie | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne Elex
- Skradziony sprzęt | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne Elex
- Schronisko separatystów | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne Elex
- Matecznik: Siła środka| Rozpoczęcie łowów | Zadania główne Elex
- Big Bang | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne Elex
- Wielka ofensywa Ulbrichta | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne Elex
- Na skrzydłach wolności | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne Elex
- Rozdział I: Rozpoczęcie łowów
- Zadania główne
- Opis przejścia gry
Komentarze czytelników
Yousek Legionista
Po pokonaniu Big Bang podszedłem do Logana i mam opcje zamij się konradem. Logan się wkurzy a gra mi oznajmia że ta decyzja będzie miała długofalowe konsekwencje.
Jak ta decyzja wpłynie na świat gry? Poprostu bandyci będą na mnie polować czy co?
I3lackHole Chorąży
Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne
https://www.gry-online.pl/poradniki/elex/&PART=83
Jest też trzecie rozwiązanie, przed oddaniem broni i pancerza Eliemu można zabić Wilka przebywającego w kopalni. Eli się ucieszy że ktoś wykonał za niego robotę, ale stwierdzi że musi się pozbyć ostatniego światka jego ucieczki i zaatakuje gracza. Po wygranej można odzyskać Broń Eliego.
elathir Legend
W zadaniu Konflikt w Abessie jest bug. Otóż w trakcie wykonywania zadania Środki bezpieczeństwa nie zagadałem do Rileya i wykonałem je bez rozmowy z nim a więc bez przegarowania tarczy, jednak gra traktuje takie rozwiązanie jako przeprogramowanie tarczy. By
trzeba wziąć od niego questa i go nie wykonać.
zanonimizowany1358007 Pretorianin
Misja Strażnik bramy.
Poszukuję Wardeka oraz Thoralda, wie ktoś jak ich zlokalizować?
janni3525405127 Junior
W dolinie wyklętych, obok portalu jest wejście do jaskiń, znajduje się tam boss oraz Pocałunek Śmierci
Obrażenia 87 siła 76 budowa 92 wart prawie 5K
WHO Junior
legendarną bronią jest również ,,Opiekacz'''' który można znałeś w Hort.
I zastanawiam się dlaczego te legendarni nie można ulepszać i chyba nie można dać 2-3 kamieni tylko jeden.
SZPROTSSMOKE420 Junior
Siemanko ciekawostka dla niewiedzących elex w czystej formie można kupić również u ridera nie daleko południowych klifów
Necross123 Konsul
Ta misja "Rozbita jednostka" jest o tyle ciekawym przypadkiem zadania, że jako jedyne zadanie warto zaczynać, będąc już we frakcji Banitów bądź Kleryków. Co prawda w przypadku Banitów różnica objawia się jedynie podczas rozmowy z Hartmutem (dodatkowy wybór odpowiedzi związane ze wzrostem/spadkiem oziębłości), ale w przypadku Kleryków różnica jest definitywnie widoczna nie tylko w starcie zadania, ale też wtedy, gdy zdecydujemy się na wariant z okupem.
Zdecydowanie warto to zadanie zaczynać będąc we wspomnianych frakcjach (Klerycy bądź Banici).
Necross123 Konsul
Takie szybkie przypomnienia dotyczących niektórych zadań (i które w niektórych wypadkach jest zapisane w notatkach)
a) Jest trzecie rozwiązanie dotyczącego wejścia do Miasta pod Kopułą - zostań Klerykiem. Dzięki temu pojawia się dodatkowa opcja umożliwiająca wejście do tego miasta. Warto też wspomnieć, że wtedy zadanie z przepustkami zostanie zablokowane, więc jeśli zamierzasz zostać Klerykiem, zrób zadanie od Huntera, gdy jeszcze jesteś neutralny (do momentu, gdy dostaniesz identyfikator dla siebie i dla Coppera). Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy oddać identyfikator Cooperowi czy Erichowi, gdy wejdziesz jako Kleryk.
Dlaczego wspomniałem, że zadanie z przepustkami zostanie wtedy zablokowane, gdy dołączymy do Kleryków? Dlatego, że jeśli porozmawiamy z nim, będąc już Klerykiem, wtedy relacje z Hunterem automatycznie się pogorszą.
Warto też wspomnieć, że wejście trzecim sposobem (bez zadania "Zamknięcie") nie ma wpływu na wybór strony w konflikcie.
b) Pamiętajmy, że jest ukryte zadanie związane ze Szponami, a które zleca nam Alois. Robimy zadanie "Dziwny mechanizm" jak zwykle, do momentu rozmowy z Hectorem. Rozmawiamy z nim jak zwykle, ale przerywamy rozmowę, gdy pojawi się dialog związany z dołączeniem do Szponów. Wracamy do Alois, wybieramy temat tajnego stowarzyszenia i podejmujemy decyzję (ważną decyzję):
- Jeśli okłamiemy Alois w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy nagroda będzie mniejsza, ale Szpony przeżyją.
- Jeśli powiemy prawdę w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy dostaniemy 1000 elexitu następnego dnia, ale Szpony zginą wtedy.
c) Zadanie od Angrima "Fałszywe Nauki" jest zależne od zadania "Niebezpieczne towary".
- Jeśli Bertram nas nie zaczepił podczas zadania "Niebezpieczne towary", to Angrim w dalszej części zadania wyśle nas do drogi koło Dziupli
- Jeśli zaczepił nas podczas tamtego zadania (co może się zdarzyć, jeśli wyruszyliśmy tam z Durasem na początku gry i zebraliśmy tam wszystkie bronie), to wtedy odszukujemy Bertrama w mieście i to tutaj podejmujemy decyzję.
I taka ciekawostka: W przypadku niektórych postaci (jeśli podejmujemy się pierwszej rozmowy) będąc już we frakcji, może pojawić się dodatkowy dialog. W niektórych przypadkach (np. w przypadku Caleba w Mieście pod Kopułą będąc Klerykiem) polepszą się wasze stosunki, natomiast w innych (jak np. rozmowa z Blakiem w Forcie będąc Klerykiem) może się pogorszyć, jeśli wybierzemy w tym momencie specjalną opcję, która się pojawiła podczas pierwszej rozmowy.
RockMaster Junior
Hej mam problem z zdobyciem umiejętności Kleryków po dołączeniu do frakcji podchodzę do Baldera na przeciwko katedry a on nie reaguje tylko coś powie i nie mogę zdobyć umiejętności mogę jeszcze powiedzieć że skończyłem wszystkie misje poboczne
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
