Zadania w Edan | Edan | Zadania poboczne | Solucja Elex
Aktualizacja:
Na stronie są opisy przejścia pobocznych questów gry Elex możliwych do odblokowania podczas przemierzania krainy Edan (jest to ta część mapy świata, w której rozpoczyna się grę i w której swoją siedzibę ma frakcja Berserków). W zestawieniu uwzględnione zostały tylko te questy, których nie rozpoczyna się w wiosce Goliet, gdyż one omówione zostały na odrębnej stronie poradnika.
- Zguba myśliwego
- Na polowaniu z Geronem / Czeka
- Niezbędne by przetrwać
- Oczyszczanie lasu
- Paranoja
- Hałasy w ciemności
- Podnośnik
Zguba myśliwego
Jak odblokować quest: Rozmowa z Lennartem na południe od Goliet.

Lennart jest uczniem myśliwego Gerona i odnajduje się go w niewielkiej odległości na południe od wioski Goliet (miejsce to możesz też odnaleźć w ramach questu towarzysza Berserker wojownik). Jest to pokazany na powyższym obrazku zrujnowany budynek, który służy za bazę wypadową dla myśliwych.
Porozmawiaj z Lennartem i obiecaj odzyskanie utraconego przez niego łuku (alternatywnie jeśli posiadasz 1 punkt umiejętności Rzemiosło możesz zasugerować skonstruowanie nowego łuku). Zanim wyruszysz na poszukiwania możesz zagadać do Gerona, który jest nauczycielem Lennarta. Zaproponuje on alternatywne rozwiązanie i przekazanie odnalezionego łuku w jego ręce.

Na poszukiwania łuku wyrusz na północ. Jest on w lokacji, w której przebywają dwa potwory Forlorn. Są one dużym wyzwaniem dla bohatera na niskim poziomie doświadczenia. Jeśli nie chcesz z nimi walczyć to odciągnij je na pobliską polanę gdzie przebywa troll i pozwól na to żeby potwory zaczęły ze sobą walczyć. Możesz też szybko zabrać poszukiwany przedmiot i uciec z nim. Poszukiwany łuk Lennarta Lennart's Bow (400XP) prezentuje dołączony obrazek.
Powróć do bazy myśliwych. Łuk możesz oddać Lennartowi - zdobędziesz 800XP, 3 skóry Pelt oraz 15 Elexitu. Alternatywnie możesz zadecydować o przekazaniu łuku Geronowi. W takiej sytuacji quest zostanie anulowany i otrzymasz jedynie 80 Elexitu.
NPC w zadaniu: Lennart, Geron
Na polowaniu z Geronem / Czeka
Jak odblokować quest: Rozmowa z Geronem na południe od Goliet.
Uwaga - Tytuł questu w dzienniku zależy od wybranego sposobu jego zaliczenia.

Geron jest myśliwym frakcji Berserkers i odnajduje się go w niewielkiej odległości na południe od wioski Goliet (miejsce to możesz też odnaleźć w ramach questu towarzysza Berserker wojownik). Jest to zrujnowany budynek, który służy za bazę wypadową dla myśliwych. W trakcie rozmowy z Geronem możesz poruszyć temat raptorów przebywających w okolicy. Zadecyduj czy chcesz wyruszyć na polowanie z Geronem (musisz wykazać się, że jesteś dostatecznie silny i że masz co najmniej 3 punkty umiejętności Walka - 50XP) czy samemu. Ten pierwszy wariant wbrew pozorom nie jest wskazany, bo Geron może łatwo zginąć jeśli okaże się, że bohater jest za słaby żeby skutecznie pomagać myśliwemu w zabijaniu potworów.
Niezależnie od wybranego wariantu dotrzyj do lokacji okupowanej przez raptory. Do pokonania są cztery Roaming Raptory oraz silniejszy przywódca stada Roaming Pack Leader. Jeśli w walkach bierze udział Geron to atakuj te same raptory co on ochraniając go w ten sposób. Jeśli walczysz w pojedynkę (+ewentualnie z towarzyszem) to warto używać np. broni dystansowej i odciągać pojedyncze sztuki od stada. Po zabiciu wszystkich raptorów (1600XP) porozmawiaj z Geronem. Otrzymasz 250 Elexitu i 5 pazurów.
NPC w zadaniu: Geron
Niezbędne by przetrwać
Jak odblokować quest: Rozmowa z Korinem niedaleko Konwertera w Eden.

Zleceniodawca tego questu to Korin i ukrywa się on obok konwertera Konwerter w Eden na północny-zachód od Goliet (obrazek). Możesz odnaleźć go we własnym zakresie lub w ramach innego pobocznego zadania Dostawy elexu. Od Korina dowiesz się, że w trakcie wyprawy do konwertera utracił broń i możesz zaoferować pomoc w jej odzyskaniu.

Poszukiwany przedmiot jest w bardzo niebezpiecznym miejscu - tuż obok ogromnego robota Kolos bojowy rozstawionego niedaleko wejścia do konwertera (powyższy obrazek). Nie podejmuj próby walki jeśli nie jesteś na co najmniej 20 poziomie doświadczenia i wyposażony w doskonałą broń i pancerz. Quest możesz też zaliczyć bez walki i jedynie podbiec do mecha żeby szybko zabrać z ziemi broń Korina Korin's Weapon (400XP). Niezależnie od obranej taktyki działania uważaj na bardzo silne ataki energetyczne kolosa.
Powróć ze zdobytą bronią do Korina i oddaj mu ją. Za zaliczenie questu otrzymasz 800XP.
NPC w zadaniu: Korin
Przedmioty: Broń Korina
Oczyszczanie lasu
Jak odblokować quest: Rozmowa z Nezolem w Dolinie Potępionych,

Quest ten możesz odblokować podczas rozgrywania pobocznego zadania W poszukiwaniu wskazówek, w trakcie którego odnajduje się Albów separatystów ukrywających się w tunelu na zachód od Wielkiej Windy. Od Nezola możesz odebrać zlecenie pozbycia się grupy Albów, którzy zajęci są przeszukiwaniem okolicy w poszukiwaniu separatystów.
Grupa osłabionych Albów przebywa na północ od miejsca odblokowania questu. Są oni osłabieni tylko z nazwy. W rzeczywistości spodziewaj się trudnej bitwy, zwłaszcza ze strony przeciwnika wyposażony w potężny miotacz ognia (chowaj się za słupami jeśli chcesz nakłonić go do podejścia do bohatera). Bitwę z Albami możesz w pewien sposób ułatwić sobie odnajdując w okolicy dziury, z których wyskakują ogromne pająki. Spraw żeby pająki zaczęły podążać za bohaterem i dotrzyj z nimi do siedziby Albów. Niezależnie od wybranej taktyki działania otrzymasz 90XP za każdego osobiście zabitego Alba i 800XP za wyeliminowanie całej grupy. Powróć do Nezola i odbierz od niego zapłatę w wysokości 250 Elexitu.
NPC w zadaniu: Nezol
Paranoja
Jak odblokować quest: Rozmowa z Egilem w obozie wygnańców w Dolinie potępionych.

Obóz wygnańców Exile znajduje się w niewielkiej odległości na południe od Doliny Potępionych Dolinie wyklętych (jest to zachodnia część krainy Edan) i pokazuje go obrazek. Spotkaj się w tej lokacji z Egilem i odbierz od niego zlecenie zamordowania potworów panoszących się po okolicy. Do zabicia jest pięć zmutowanych dzików Weakened Rotboar i staraj się je atakować po kolei. Każdy zabity potwór to 125XP, a za wyeliminowanie wszystkich dostaniesz dodatkowo 400XP. Powróć do Egila żeby zakończyć quest.
NPC w zadaniu: Egil
Hałasy w ciemności
Jak odblokować quest: Rozmowa z Galarem w obozie wygnańców w Dolina wyklętych.

Quest ten możesz rozpocząć w tym samym obozowisku, co opisany powyżej. W obozie wygnańców pogadaj z Galarem i podejmij się zadania zbadania dziwnych odgłosów dochodzących nocą od strony obozu drwali. Skorzystaj z jednego ze śpiworów jeśli nie chcesz czekać na nastanie nocy i udaj się w wyznaczone miejsce. W obozie drwali spotkasz pojedynczego łupieżcę (Reaver). Zaatakuj go i zabij (900XP). Powróć po wszystkim do Galara (100XP) i odbierz od niego nowe zlecenie, tym razem dotyczące odnalezienia obozowiska bandytów i wyeliminowania ich przywódcy.
Uwaga - Jeśli po dotarciu w nocy do obozu drwali nie zastałeś żadnego łupieżcy to pozostań na chwilę w tym miejscu, gdyż bandyta musi dotrzeć do tej lokacji (do obozu przyjdzie od strony drewnianego mostu). Zaatakuje on bohatera gdy tylko ten znajdzie się w jego polu widzenia.

Udaj się dalej na wschód od obozu wygnańców. Przejdź po dużym drewnianym moście i odszukaj pokazane na obrazku wejście do kopalni. W kopalni czekają Cię regularne potyczki z kolejnymi łupieżcami i każdy zamordowany przeciwnik to 150XP. Do docierania na wyższe półki używaj plecaka odrzutowego. Na jednym z wyższych poziomów przebywa lider łupieżców - Krwawy Ben. Postaraj się najpierw szybko pozbyć zwykłych wrogów i dopiero wtedy skupić ataki na nim. Za pokonanie Bena otrzymasz aż 3625XP.
Powróć po raz ostatni do Galara (możesz też wcześniej dokończyć eksplorację kopalni i pozbyć się wszystkich pozostałych łupieżców oraz odnaleźć cenny refleksyjny ząbkowany topór) i powiedz mu o zaliczonej misji. Otrzymasz od niego 4 futra.
NPC w zadaniu: Galar
Podnośnik
Jak odblokować quest: Rozmowa ze Stenem przy Wielkim podnośniku.

Wielki podnośnik to lokacja z ogromną windą na zachód od wioski Goliet. Po dotarciu na miejsce porozmawiaj ze Stenem na temat niedziałającego podnośnika. Podczas rozmowy możesz używać 1-2 punktów umiejętności Rzemiosło i wykazywać się wiedzą techniczną. Możesz zgromadzić dzięki temu dodatkowe 100XP.
Otrzymasz zadanie odnalezienia brakującej części. Podejdź do krawędzi klifu i wykonaj skok w przepaść, który zamortyzuj plecakiem odrzutowym. Musisz zeskoczyć aż do miejsca gdzie płynie rzeka. Odszukaj zębatkę w miejscu z powyższego obrazka (100XP). Powróć z częścią do Stena (najlepiej użyć teleportera). Jeśli wcześniej dowiedziałeś się, że Sten sabotował podnośnik, to możesz:
- Obiecać, że zachowasz tę informację dla siebie (400XP).
- Nie składać Stenowi żadnych obietnic - zaatakuje on bohatera i będziesz musiał go zabić (100XP).
NPC w zadaniu: Sten
0
- Elex - poradnik do gry
- Opis przejścia gry
- Zadania poboczne
- Edan
- Zadania w Goliet | Edan | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Niebezpieczne towary | Edan | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Zapasy żywności | Edan | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Zawsze jest coś do zrobienia | Edan | Zadania poboczne | Solucja Elex
- W poszukiwaniu wskazówek | Edan | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Elex do świątyni many | Edan | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Zaginione bez wieści | Edan | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Zapasy elexu - Dostawy elexu | Edan | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Podróż na nieznane ziemie | Edan | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Brakujący człowiek | Edan | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Wygnani bez przyczyny | Edan | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Zadania w Edan | Edan | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Edan
- Zadania poboczne
- Opis przejścia gry
Komentarze czytelników
Yousek Legionista
Po pokonaniu Big Bang podszedłem do Logana i mam opcje zamij się konradem. Logan się wkurzy a gra mi oznajmia że ta decyzja będzie miała długofalowe konsekwencje.
Jak ta decyzja wpłynie na świat gry? Poprostu bandyci będą na mnie polować czy co?
I3lackHole Chorąży
Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne
https://www.gry-online.pl/poradniki/elex/&PART=83
Jest też trzecie rozwiązanie, przed oddaniem broni i pancerza Eliemu można zabić Wilka przebywającego w kopalni. Eli się ucieszy że ktoś wykonał za niego robotę, ale stwierdzi że musi się pozbyć ostatniego światka jego ucieczki i zaatakuje gracza. Po wygranej można odzyskać Broń Eliego.
elathir Legend
W zadaniu Konflikt w Abessie jest bug. Otóż w trakcie wykonywania zadania Środki bezpieczeństwa nie zagadałem do Rileya i wykonałem je bez rozmowy z nim a więc bez przegarowania tarczy, jednak gra traktuje takie rozwiązanie jako przeprogramowanie tarczy. By
trzeba wziąć od niego questa i go nie wykonać.
zanonimizowany1358007 Pretorianin
Misja Strażnik bramy.
Poszukuję Wardeka oraz Thoralda, wie ktoś jak ich zlokalizować?
janni3525405127 Junior
W dolinie wyklętych, obok portalu jest wejście do jaskiń, znajduje się tam boss oraz Pocałunek Śmierci
Obrażenia 87 siła 76 budowa 92 wart prawie 5K
WHO Junior
legendarną bronią jest również ,,Opiekacz'''' który można znałeś w Hort.
I zastanawiam się dlaczego te legendarni nie można ulepszać i chyba nie można dać 2-3 kamieni tylko jeden.
SZPROTSSMOKE420 Junior
Siemanko ciekawostka dla niewiedzących elex w czystej formie można kupić również u ridera nie daleko południowych klifów
Necross123 Konsul
Ta misja "Rozbita jednostka" jest o tyle ciekawym przypadkiem zadania, że jako jedyne zadanie warto zaczynać, będąc już we frakcji Banitów bądź Kleryków. Co prawda w przypadku Banitów różnica objawia się jedynie podczas rozmowy z Hartmutem (dodatkowy wybór odpowiedzi związane ze wzrostem/spadkiem oziębłości), ale w przypadku Kleryków różnica jest definitywnie widoczna nie tylko w starcie zadania, ale też wtedy, gdy zdecydujemy się na wariant z okupem.
Zdecydowanie warto to zadanie zaczynać będąc we wspomnianych frakcjach (Klerycy bądź Banici).
Necross123 Konsul
Takie szybkie przypomnienia dotyczących niektórych zadań (i które w niektórych wypadkach jest zapisane w notatkach)
a) Jest trzecie rozwiązanie dotyczącego wejścia do Miasta pod Kopułą - zostań Klerykiem. Dzięki temu pojawia się dodatkowa opcja umożliwiająca wejście do tego miasta. Warto też wspomnieć, że wtedy zadanie z przepustkami zostanie zablokowane, więc jeśli zamierzasz zostać Klerykiem, zrób zadanie od Huntera, gdy jeszcze jesteś neutralny (do momentu, gdy dostaniesz identyfikator dla siebie i dla Coppera). Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy oddać identyfikator Cooperowi czy Erichowi, gdy wejdziesz jako Kleryk.
Dlaczego wspomniałem, że zadanie z przepustkami zostanie wtedy zablokowane, gdy dołączymy do Kleryków? Dlatego, że jeśli porozmawiamy z nim, będąc już Klerykiem, wtedy relacje z Hunterem automatycznie się pogorszą.
Warto też wspomnieć, że wejście trzecim sposobem (bez zadania "Zamknięcie") nie ma wpływu na wybór strony w konflikcie.
b) Pamiętajmy, że jest ukryte zadanie związane ze Szponami, a które zleca nam Alois. Robimy zadanie "Dziwny mechanizm" jak zwykle, do momentu rozmowy z Hectorem. Rozmawiamy z nim jak zwykle, ale przerywamy rozmowę, gdy pojawi się dialog związany z dołączeniem do Szponów. Wracamy do Alois, wybieramy temat tajnego stowarzyszenia i podejmujemy decyzję (ważną decyzję):
- Jeśli okłamiemy Alois w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy nagroda będzie mniejsza, ale Szpony przeżyją.
- Jeśli powiemy prawdę w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy dostaniemy 1000 elexitu następnego dnia, ale Szpony zginą wtedy.
c) Zadanie od Angrima "Fałszywe Nauki" jest zależne od zadania "Niebezpieczne towary".
- Jeśli Bertram nas nie zaczepił podczas zadania "Niebezpieczne towary", to Angrim w dalszej części zadania wyśle nas do drogi koło Dziupli
- Jeśli zaczepił nas podczas tamtego zadania (co może się zdarzyć, jeśli wyruszyliśmy tam z Durasem na początku gry i zebraliśmy tam wszystkie bronie), to wtedy odszukujemy Bertrama w mieście i to tutaj podejmujemy decyzję.
I taka ciekawostka: W przypadku niektórych postaci (jeśli podejmujemy się pierwszej rozmowy) będąc już we frakcji, może pojawić się dodatkowy dialog. W niektórych przypadkach (np. w przypadku Caleba w Mieście pod Kopułą będąc Klerykiem) polepszą się wasze stosunki, natomiast w innych (jak np. rozmowa z Blakiem w Forcie będąc Klerykiem) może się pogorszyć, jeśli wybierzemy w tym momencie specjalną opcję, która się pojawiła podczas pierwszej rozmowy.
RockMaster Junior
Hej mam problem z zdobyciem umiejętności Kleryków po dołączeniu do frakcji podchodzę do Baldera na przeciwko katedry a on nie reaguje tylko coś powie i nie mogę zdobyć umiejętności mogę jeszcze powiedzieć że skończyłem wszystkie misje poboczne
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
