Zadania w Forcie | Tavar | Zadania poboczne | Solucja Elex
Aktualizacja:
Na stronie są opisy przejścia pobocznych questów gry Elex możliwych do odblokowania podczas pobytu w mieście Fort. Zaliczenie wielu z tych zadań pozwoli ci zyskać przychylność liderów frakcji Banitów.
- Wejdź do Fortu w Tavarze
- Środki obronne
- Mechaniczny strażnik
- Dostawa granatów
- I.O.U.
- Technologiczne wynalazki
- Życie i śmierć
- Złomowy Baron zawsze płaci
Wejdź do Fortu w Tavarze
Jak odblokować quest: Rozmowa ze Spike'em lub Cutterem przy wejściu do Fort.

Zadanie to dodawane do dziennika po dotarciu po raz pierwszy do lokacji Fort (siedziba frakcji Banici) (200XP).
- Jeżeli wybrałeś północne wejście do fortu to zatrzyma Cię Spike i zażąda 200 Elexitu za przejście. Możesz mu zapłacić, zaatakować go (musisz go pobić) lub użyć umiejętności Sugestia. Uwaga - Jeśli zapłaciłeś Spike'owi to będzie Cię też nękał w dalszej części gry gdy będziesz mijał jego posterunek. Możesz mu wtedy nadal płacić lub zastraszyć go i zagwarantować sobie darmowe przejście.
- Jeżeli wybrałeś południowe wejście do fortu to zatrzyma Cię Cutter i poprosi o powód wizyty. Możesz wybrać dowolną odpowiedź i nie trzeba Cutterowi płacić. Możesz z kolei dłużej z nim porozmawiać żeby odblokować poboczny quest Mechaniczny strażnik (patrz niżej).
Uwaga - Do Fort możesz się też przedostać na kilka innych sposobów, np. przechodząc przez jedną z jaskiń albo przelatując z pomocą jet packa nad jednym z murów. Pozwoli ci to pominąć obie rozmowy ze strażnikami.
NPC w zadaniu: Spike, Cutter
Środki obronne
Uwaga - Postaraj się zająć tym zadaniem po zbliżeniu się po raz pierwszy do Fortu. W przeciwnym razie zleceniodawca questu może zginąć.
Jak odblokować quest: Rozmowa z Pociskiem przy wejściu do The Fort.

Po dotarciu do północnego wejścia do fortu zignoruj Spike'a i udaj się na lewo od niego. W miejscu z powyższego obrazka Pocisk i Lucy powinni walczyć ze zmutowanymi robalami. Dołącz do walk. Jeśli grasz słabą postacią to musisz się bardzo pilnować. Próbuj jedynie odwracać uwagę potworów żeby sojusznicy nie byli zbyt często atakowani i nie zginęli. Staraj się parować lub całkowicie blokować ataki potworów.
Jeśli wspomniani banici przeżyli to porozmawiaj po walkach z Pociskiem. Otrzymasz od niego zadania wyproszenia posiłków, które pomogą w ochranianiu fortu. Już po tym jak przedostaniesz się na teren fortu pogadaj na ten temat z Williamem. Możesz:
- Wybrać jedną ze standardowych opcji dialogowych - pierwsza zagwarantuje 1 pomocnika, ostatnia zagwarantuje 2 pomocników.
- Wybrać jedną z unikalnych opcji dialogowych jeśli posiadasz 2-4 punkty umiejętności Przetrwanie. Maksymalnie możesz dzięki temu wyprosić oddelegowanie 4 pomocników.
Za zaliczenie questu otrzymasz 200XP.
NPC w zadaniu: Pocisk, Lucy
Mechaniczny strażnik
Jak odblokować quest: Rozmowa z Cutterem przy wejściu do Fort.

W trakcie rozmowy ze strażnikiem Cutterem możesz zaoferować mu pomoc w odnalezieniu dla niego robota, który będzie mógł zastąpić go przy pilnowaniu wejścia do Fort. Możesz użyć specjalnej opcji dialogowej jeśli masz 10 punktów umiejętności Rzemiosło lub wyruszyć na dłuższe poszukiwania.
Twoje pierwsze zadanie to zdobycie modułu AI. Otrzymasz namiary na drona, który jest na południowy-zachód od miasta. Po dotarciu na miejsce zaatakuj uszkodzonego drona Defective Drone (zwiększ przed walką odporność na ataki energetyczne jeśli masz taką możliwość). Po wygranym pojedynku (25XP) przeszukaj pozostałości po dronie żeby zdobyć uszkodzony moduł SI Defective AI Module (200XP). Z uszkodzonym modułem powróć do Fort i spotkaj się z Cutterem (200XP). Możesz użyć 10 punktów umiejętności Rzemiosło i samemu naprawić moduł lub udać się w tej sprawie do Elmara pracującego przy bombie obok Bunkier Księcia (warto poprosić wcześniej Cuttera o zapłacenie ci 80 Elexitu). Elmar zażąda zapłaty za naprawienie modułu AI. Możesz zapłacić mu 100 Elexitu, nakłonić go do zmiany zdania dzięki 3 punktom umiejętności Rzemiosło lub go zastraszyć. Z naprawionym modułem SI Modified AI Module (100XP) powróć raz jeszcze do Cuttera.

Quest możesz kontynuować po dotarciu do siedziby frakcji Kleryków Hort. Udaj się do fabryki i odszukaj tam drona G.A.R.D. U5 Prototype. Wejdź w interakcję z dronem i podmień jego moduł AI na tem zmodyfikowany. Możesz już przenieść się do Fort (dron będzie ci towarzyszył także jesli skorzystasz z teleportera) i dotrzeć do Cuttera. Dron rozpocznie tu automatycznie pilnowanie wejścia do miasta (400XP). Pogadaj z Cutterem. Dostaniesz 1000XP oraz 250 Elexitu. Dodatkowo możesz co pewien czas wracać do Cuttera i odbierać od niego procent Elexitu pozyskanego od osób płacących za wejście do fortu.
NPC w zadaniu: Cutter
Dostawa granatów
Jak odblokować quest: Rozmowa z Blake'em w The Fort.

Od Blake'a możesz odebrać zadanie wykradzenia skrzyń z granatami, które są składowane w siedzibie Księcia. Udaj się do bunkra Bunkier Księcia w forcie i po wejściu do wieży odszukaj schody prowadzące do piwnicy. Przebywa tu Naczelnik obozu i musisz unikać wykrycia przez niego (polegaj na trybie skradania się i odczekuj aż się odwróci) żeby misja zakończyła się sukcesem. Miejsce odnajdywania skrzyń z granatami Crate of Grenades pokazuje obrazek i musisz zabrać ze sobą w sumie trzy skrzynie (100XP). Powróć z nimi do Blake'a i przekaż mu je żeby otrzymać 200XP. Jako zapłatę za wykonanie zadania możesz wybrać część zabranych z magazynu granatów Grenades lub 200 Elexitu.
Uwaga - Dokończ koniecznie to zadanie zanim zajmiesz się doprowadzeniem do finału innego pobocznego questu - Świeża krew. W przeciwnym razie quest zostanie anulowany (wynika to z tego, że nie będziesz już mógł spotykać się z Blake'em w forcie).
NPC w zadaniu: Książe (Duke), Blake, Naczelnik obozu (Camp Master)
I.O.U.
Jak odblokować quest: Zakupienie dokumentów od Gunna w The Fort.

Zadanie to nie pojawia się oficjalnie w dzienniku bohatera, ale zasługuje na dokładniejszy opis. Gunn to jeden z członków frakcji Banitów przebywających w Fort i w trakcie pierwszego spotkania możesz przekazać mu Elexit w zamian za podzielenie się przez niego wartościowymi informacjami. Na potrzeby tego questu podaruj Gunnowi 500 Elexitu a otrzymasz m.in. komplet dokumentów I.O.U. poświadczających o długach zaciągniętych przez innych mieszkańców fortu i staniesz się windykatorem. Z dokumentami możesz docierać bezpośrednio do dłużników lub sprzedawać je u handlarzy. Oto lista dłużników:
- Cindy - Możesz zgodzić się na pokrycie części jej długu lub odmówić.
- Hank - Ureguluje on dług bez stwarzania jakichkolwiek problemów.
- Ike - Możesz zostać zmuszony do stoczenia z nim walki na arenie lub od razu ureguluje dług.
- Elmar - Jest on więziony przez frakcję Outlaws i pracuje przy bombie Duke'a.
NPC w zadaniu: Gunn, Cindy, Hank, Ike, Elmar
Technologiczne wynalazki
Jak odblokować quest: Rozmowa z Billem w Fort.

Bill może zatrzymać Cię podczas podróżowania po lokacji Fort i poprosić o pomoc w odzyskaniu wartościowego skarbu z obszaru zajmowanego przez potwory. Lokacja do zbadania znajduje się dość daleko na północ od fortu. W okolicy przebywają niestety co najmniej trzy silne potwory Ripper. Możesz pokonać je w walce lub odciągnąć od oznaczonego obszaru i następnie szybko dotrzeć do pokazanych na obrazku zwłok żeby je okraść. Musisz zdobyć w ten sposób plany Technical Blueprints (700XP).
Powróć z planami do Billa i przekaż mu je (400XP). Bill uda się do kryjówki po zapłatę i może powrócić z Elexitem lub zostać zamordowany przez Vance'a. Jeśli ziścił się ten drugi scenariusz to zagadaj do Vance'a, a dowiesz się, że nasłał go Mad Bob. Możesz na sam koniec wypytać się Mad Boba o powód, dla którego wydał nakaz zabicia Billa.
NPC w zadaniu: Bill, Vance
Życie i śmierć
Jak odblokować quest: Rozmowa z Cindy w Fort.

Cindy przebywa w domu uciech w strefie rozrywki w lokacji Fort. Możesz dowiedzieć się od niej o problemach, które stwarza Żelazna Madison, oraz wysłuchać jej planu pozbycia się strażniczki (100XP). Przy okazji wybierz czy chcesz jej pomóc za darmo czy ma ci zapłacić.
Iron Madison pilnuje klatek w pobliżu lokacji Bunkier Księcia. W trakcie spotkania możesz:
- Zdradzić Cindy i wyjawić, że pragnie ona śmierci Madison. Anulujesz w ten sposób quest, ale Żelazna Madison nie zginie i otrzymasz 180 Elexitu.
- Pomyślnie sprowokować Żelazną Madison do zaatakowania głównego bohatera. Pokonanie jej nie jest bardzo trudne, ale pilnuj się żeby nie zaatakować przez przypadek nikogo innego z fortu. Po wygranej walce (300XP) powróć do Cindy. Odbierz od niej Elexit lub same podziękowania.
Uwaga - Zamordowanie Żelaznej Madison może ci ułatwić uwolnienie więźnia Franka na potrzeby innego pobocznego zadania - Wyzwolenie. Dokonanie zabójstwa Madison pogorszy z kolei Twoje relacje z Williamem (dowie się on o szczegółach jej śmierci po pewnym czasie). Nie zablokuje ci to szans na dołączenie do frakcji Banitów, ale nie otrzymasz dodatkowych nagród od Williama gdy zostaniesz przyjęty do tego ugrupowania.
NPC w zadaniu: Cindy, Żelazna Madison (Iron Madison)
Złomowy Baron zawsze płaci
Jak odblokować quest: Rozmowa z Szalonym Bobem w Fort.

Quest ten powinien zostać odblokowany w trakcie spotkania z Szalonym Bobem po ukończeniu zadania Dostawa złomu. Dowiesz się o jego długu, a także otrzymasz paczkę z prezentem Gift Package i 1000 Elexitu na spłacenie długu. W pierwszej kolejności dotrzyj do chatki w północnej części fortu. Paczkę od Szalonego Boba połóż na pokazanym na obrazku biurku (50XP).
Udaj się teraz do baru i porozmawiaj z Ace'em w celu przekazania mu 1000 Elexitu. Możesz już powrócić do Szalonego Boba (100XP). Dowiesz się, że w dostarczonej przesyłce była bomba (1200XP). Quest możesz zakończyć prosząc Mad Boba o zapłatę - otrzymasz 500 Elexitu i dodatkowo będziesz mógł wprowadzić się do chatki, która była własnością Ace'a i Spade'a.
Po złożeniu wizyty w chatce możesz wpaść na Ace'a, który oskarży Cię o przyczynienie się do zamordowania jego brata Spade'a. Zaatakuj i zabij go lub wypłać mu rekompensatę - 200 Elexitu (300XP).
NPC w zadaniu: Szalony Bomb (Mad Bob), Ace, Spade
0
- Elex - poradnik do gry
- Opis przejścia gry
- Zadania poboczne
- Tavar
- Zadania w Forcie | Tavar | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Arena/ Naszprycuj Dóżego Jima | Tavar | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Lepkie łapy | Tavar | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Dostawa złomu | Tavar | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Kryjówka złodzieja | Tavar | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Konfederacja włóczęgów | Tavar | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Rozbita jednostka | Tavar | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Cięzka strata | Tavar | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Zadania w krainie Tavar | Tavar | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Tavar
- Zadania poboczne
- Opis przejścia gry
Komentarze czytelników
Yousek Legionista
Po pokonaniu Big Bang podszedłem do Logana i mam opcje zamij się konradem. Logan się wkurzy a gra mi oznajmia że ta decyzja będzie miała długofalowe konsekwencje.
Jak ta decyzja wpłynie na świat gry? Poprostu bandyci będą na mnie polować czy co?
I3lackHole Chorąży
Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne
https://www.gry-online.pl/poradniki/elex/&PART=83
Jest też trzecie rozwiązanie, przed oddaniem broni i pancerza Eliemu można zabić Wilka przebywającego w kopalni. Eli się ucieszy że ktoś wykonał za niego robotę, ale stwierdzi że musi się pozbyć ostatniego światka jego ucieczki i zaatakuje gracza. Po wygranej można odzyskać Broń Eliego.
elathir Legend
W zadaniu Konflikt w Abessie jest bug. Otóż w trakcie wykonywania zadania Środki bezpieczeństwa nie zagadałem do Rileya i wykonałem je bez rozmowy z nim a więc bez przegarowania tarczy, jednak gra traktuje takie rozwiązanie jako przeprogramowanie tarczy. By
trzeba wziąć od niego questa i go nie wykonać.
zanonimizowany1358007 Pretorianin
Misja Strażnik bramy.
Poszukuję Wardeka oraz Thoralda, wie ktoś jak ich zlokalizować?
janni3525405127 Junior
W dolinie wyklętych, obok portalu jest wejście do jaskiń, znajduje się tam boss oraz Pocałunek Śmierci
Obrażenia 87 siła 76 budowa 92 wart prawie 5K
WHO Junior
legendarną bronią jest również ,,Opiekacz'''' który można znałeś w Hort.
I zastanawiam się dlaczego te legendarni nie można ulepszać i chyba nie można dać 2-3 kamieni tylko jeden.
SZPROTSSMOKE420 Junior
Siemanko ciekawostka dla niewiedzących elex w czystej formie można kupić również u ridera nie daleko południowych klifów
Necross123 Konsul
Ta misja "Rozbita jednostka" jest o tyle ciekawym przypadkiem zadania, że jako jedyne zadanie warto zaczynać, będąc już we frakcji Banitów bądź Kleryków. Co prawda w przypadku Banitów różnica objawia się jedynie podczas rozmowy z Hartmutem (dodatkowy wybór odpowiedzi związane ze wzrostem/spadkiem oziębłości), ale w przypadku Kleryków różnica jest definitywnie widoczna nie tylko w starcie zadania, ale też wtedy, gdy zdecydujemy się na wariant z okupem.
Zdecydowanie warto to zadanie zaczynać będąc we wspomnianych frakcjach (Klerycy bądź Banici).
Necross123 Konsul
Takie szybkie przypomnienia dotyczących niektórych zadań (i które w niektórych wypadkach jest zapisane w notatkach)
a) Jest trzecie rozwiązanie dotyczącego wejścia do Miasta pod Kopułą - zostań Klerykiem. Dzięki temu pojawia się dodatkowa opcja umożliwiająca wejście do tego miasta. Warto też wspomnieć, że wtedy zadanie z przepustkami zostanie zablokowane, więc jeśli zamierzasz zostać Klerykiem, zrób zadanie od Huntera, gdy jeszcze jesteś neutralny (do momentu, gdy dostaniesz identyfikator dla siebie i dla Coppera). Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy oddać identyfikator Cooperowi czy Erichowi, gdy wejdziesz jako Kleryk.
Dlaczego wspomniałem, że zadanie z przepustkami zostanie wtedy zablokowane, gdy dołączymy do Kleryków? Dlatego, że jeśli porozmawiamy z nim, będąc już Klerykiem, wtedy relacje z Hunterem automatycznie się pogorszą.
Warto też wspomnieć, że wejście trzecim sposobem (bez zadania "Zamknięcie") nie ma wpływu na wybór strony w konflikcie.
b) Pamiętajmy, że jest ukryte zadanie związane ze Szponami, a które zleca nam Alois. Robimy zadanie "Dziwny mechanizm" jak zwykle, do momentu rozmowy z Hectorem. Rozmawiamy z nim jak zwykle, ale przerywamy rozmowę, gdy pojawi się dialog związany z dołączeniem do Szponów. Wracamy do Alois, wybieramy temat tajnego stowarzyszenia i podejmujemy decyzję (ważną decyzję):
- Jeśli okłamiemy Alois w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy nagroda będzie mniejsza, ale Szpony przeżyją.
- Jeśli powiemy prawdę w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy dostaniemy 1000 elexitu następnego dnia, ale Szpony zginą wtedy.
c) Zadanie od Angrima "Fałszywe Nauki" jest zależne od zadania "Niebezpieczne towary".
- Jeśli Bertram nas nie zaczepił podczas zadania "Niebezpieczne towary", to Angrim w dalszej części zadania wyśle nas do drogi koło Dziupli
- Jeśli zaczepił nas podczas tamtego zadania (co może się zdarzyć, jeśli wyruszyliśmy tam z Durasem na początku gry i zebraliśmy tam wszystkie bronie), to wtedy odszukujemy Bertrama w mieście i to tutaj podejmujemy decyzję.
I taka ciekawostka: W przypadku niektórych postaci (jeśli podejmujemy się pierwszej rozmowy) będąc już we frakcji, może pojawić się dodatkowy dialog. W niektórych przypadkach (np. w przypadku Caleba w Mieście pod Kopułą będąc Klerykiem) polepszą się wasze stosunki, natomiast w innych (jak np. rozmowa z Blakiem w Forcie będąc Klerykiem) może się pogorszyć, jeśli wybierzemy w tym momencie specjalną opcję, która się pojawiła podczas pierwszej rozmowy.
RockMaster Junior
Hej mam problem z zdobyciem umiejętności Kleryków po dołączeniu do frakcji podchodzę do Baldera na przeciwko katedry a on nie reaguje tylko coś powie i nie mogę zdobyć umiejętności mogę jeszcze powiedzieć że skończyłem wszystkie misje poboczne
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
