Garść kryształków [Ray] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex
Aktualizacja:
To jeden z opcjonalnych questów powiązanych z Ray'em, którego można zrekrutować do drużyny. Motywem przewodnim tego zadania jest zlokalizowanie i odzyskanie dziesięciu listów gończych wystawionych za Ray'em. Ma to na celu pozbycie się zagrożenia ze strony ścigających go łowców nagród.
Jak odblokować quest: Rozmowa z Ray'em w Piaskowe sosny.
![Pierwszy kontrakt odbiera się od Wyatta - Garść kryształków [Ray] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex - Elex - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1840/86726868.jpg)
Quest ten odblokowywany jest równolegle do zadania Sprytny oszust, czyli w trakcie pierwszego spotkania z Ray'em w motelu Piaskowe sosny. Możesz zaoferować pomoc w odnalezieniu wystawionych za Ray'em wszystkich dziesięciu kontraktów (listów gończych).
Momentu odnalezienia pierwszego listu nie możesz przegapić, bo po dotarciu z Ray'em do lokacji Fort (siedziba frakcji Banici) automatycznie udacie się do Wyatta (200XP). Przebieg rozmowy jest liniowy, ale wybierane odpowiedzi mogą poprawić lub pogorszyć relacje z Ray'em. Odbierz kontrakt na Ray'a Contract for Ray od Wyatta (400XP).
Począwszy od tego miejsca możesz odnajdywać inne kontrakty (w dowolnej kolejności). Warto wypytać Ray'a kto może być jeszcze w ich posiadaniu, dzięki czemu otrzymasz wskazówki odnośnie postaci nadających się do zlokalizowania.
![Możesz odciągnąć Leo od reszty przeciwników i zamordować tylko jego lub zabić wszystkich bandytów z farmy wiatrowej - Garść kryształków [Ray] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex - Elex - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1840/86726883.jpg)
Jednym z łowców nagród jest Leo i możesz o nim dowiedzieć się dzięki porozmawianiu z Ray'em o kontraktach (zagadaj do niego w dowolnym momencie gry). Ray wie gdzie znajduje się kryjówka Leo i możecie się tam od razu przenieść (upewnij się, że główny bohater jest dostatecznie silny!). Po dotarciu do lokacji Dawna elektrownia wiatrowa (na południowy-zachód od Fort) wkrocz do obozu bandytów żeby rozpocząć bitwę. Sam Leo jest dość łatwy do pokonania, ale towarzyszy mu grupa silniejszych Reaverów (uważaj na osobnika z granatnikiem). Po walkach (do zdobycia maksymalnie 550XP) zbadaj zwłoki Leo i zabierz kontrakt na Ray'a Contract for Ray (400XP).
![Masona odnajdziesz przy ogromnej windzie w krainie Edan - Garść kryształków [Ray] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex - Elex - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1840/86726899.jpg)
Kolejna osoba z kontraktem na Ray'a to berserker Mason i przebywa on w pobliżu dużej windy Wielki podnośnik na zachód od wioski Goliet (miejsce to odwiedza się też m.in. w queście Berserk wojownik związanym z towarzyszem Durasem). Nie musisz walczyć z Masonem. Kontrakt na Ray'a Contract for Ray możesz otrzymać zastraszając Masona lub wypłacając mu 200 Elexitu (200XP).
![Bomby stoi przy moście do Miasta pod Kopułą. - Garść kryształków [Ray] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex - Elex - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1840/86726915.jpg)
Podczas jednej z wizyt w Mieście pod Kopułą możesz wpaść na Bomby'ego, który będzie stał przy głównym moście prowadzącym do miasta (niedaleko teleportera). Dowiesz się od niego, że jest w posiadaniu jednego z kontraktów i zaoferuje go na sprzedaż. Możesz wybrać jeden z dwóch wariantów zachowania - zaatakować i zabić Bomby'ego (100XP) lub zakupić kontrakt za 1000 Elexitu. W obu przypadkach pozyskasz kontrakt na Ray'a Contract for Ray (400XP).
![Rozpraw się z Jacksonem i jego ludźmi - Garść kryształków [Ray] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex - Elex - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1840/86726930.jpg)
W trakcie jednej z rozmów z Ray'em może on poruszyć temat jego dawnego szefa Jacksona, który jest prawdopodobnie w posiadaniu jednego z kontraktów. Otrzymasz namiary na obozowisko bandytów w krainie Abessa (na północ od Konwerter w południowej Abessie i przeniesiecie się w to miejsce (upewnij się, że jesteś gotowy do stoczenia bitwy). Po dotarciu do obozu i krótkiej wymianie zdań rozpoczną się walki z Jacksonem i jego ludźmi. Wrogów próbuj atakować po kolei (za zabicie każdego z nich dostaniesz 100XP) i najbardziej uważaj na Jacksona, bo jest on najsilniejszy. Po wygranej bitwie przeszukaj zwłoki Jacksona, a odnajdziesz 608 Elexitu oraz kontrakt na Ray'a Contract for Ray (400XP).
NPC w zadaniu: Ray, Mason, Leo, Bomby, Jackson
0
- Elex - poradnik do gry
- Opis przejścia gry
- Zadania towarzyszy
- Towarzysze w Elex | Zadania towarzyszy | Solucja Elex
- Berserker wojownik [Duras] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex
- Na wpół uszkodzona puszka [C.R.O.N.Y. U4] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex
- Sprytny oszust [Ray] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex
- Garść kryształków [Ray] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex
- Rozgniewana dziewczyna [Zołza] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex
- Podróż samotnego kleryka [Falk] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex
- Elementy techniczne potrzebne Falkowi [Falk] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex
- Wybraniec [Kaja] | Zadania towarzyszy | Solucja Elex
- Zadania towarzyszy
- Opis przejścia gry
Komentarze czytelników
Yousek Legionista
Po pokonaniu Big Bang podszedłem do Logana i mam opcje zamij się konradem. Logan się wkurzy a gra mi oznajmia że ta decyzja będzie miała długofalowe konsekwencje.
Jak ta decyzja wpłynie na świat gry? Poprostu bandyci będą na mnie polować czy co?
I3lackHole Chorąży
Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne
https://www.gry-online.pl/poradniki/elex/&PART=83
Jest też trzecie rozwiązanie, przed oddaniem broni i pancerza Eliemu można zabić Wilka przebywającego w kopalni. Eli się ucieszy że ktoś wykonał za niego robotę, ale stwierdzi że musi się pozbyć ostatniego światka jego ucieczki i zaatakuje gracza. Po wygranej można odzyskać Broń Eliego.
elathir Legend
W zadaniu Konflikt w Abessie jest bug. Otóż w trakcie wykonywania zadania Środki bezpieczeństwa nie zagadałem do Rileya i wykonałem je bez rozmowy z nim a więc bez przegarowania tarczy, jednak gra traktuje takie rozwiązanie jako przeprogramowanie tarczy. By
trzeba wziąć od niego questa i go nie wykonać.
zanonimizowany1358007 Pretorianin
Misja Strażnik bramy.
Poszukuję Wardeka oraz Thoralda, wie ktoś jak ich zlokalizować?
janni3525405127 Junior
W dolinie wyklętych, obok portalu jest wejście do jaskiń, znajduje się tam boss oraz Pocałunek Śmierci
Obrażenia 87 siła 76 budowa 92 wart prawie 5K
WHO Junior
legendarną bronią jest również ,,Opiekacz'''' który można znałeś w Hort.
I zastanawiam się dlaczego te legendarni nie można ulepszać i chyba nie można dać 2-3 kamieni tylko jeden.
SZPROTSSMOKE420 Junior
Siemanko ciekawostka dla niewiedzących elex w czystej formie można kupić również u ridera nie daleko południowych klifów
Necross123 Konsul
Ta misja "Rozbita jednostka" jest o tyle ciekawym przypadkiem zadania, że jako jedyne zadanie warto zaczynać, będąc już we frakcji Banitów bądź Kleryków. Co prawda w przypadku Banitów różnica objawia się jedynie podczas rozmowy z Hartmutem (dodatkowy wybór odpowiedzi związane ze wzrostem/spadkiem oziębłości), ale w przypadku Kleryków różnica jest definitywnie widoczna nie tylko w starcie zadania, ale też wtedy, gdy zdecydujemy się na wariant z okupem.
Zdecydowanie warto to zadanie zaczynać będąc we wspomnianych frakcjach (Klerycy bądź Banici).
Necross123 Konsul
Takie szybkie przypomnienia dotyczących niektórych zadań (i które w niektórych wypadkach jest zapisane w notatkach)
a) Jest trzecie rozwiązanie dotyczącego wejścia do Miasta pod Kopułą - zostań Klerykiem. Dzięki temu pojawia się dodatkowa opcja umożliwiająca wejście do tego miasta. Warto też wspomnieć, że wtedy zadanie z przepustkami zostanie zablokowane, więc jeśli zamierzasz zostać Klerykiem, zrób zadanie od Huntera, gdy jeszcze jesteś neutralny (do momentu, gdy dostaniesz identyfikator dla siebie i dla Coppera). Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy oddać identyfikator Cooperowi czy Erichowi, gdy wejdziesz jako Kleryk.
Dlaczego wspomniałem, że zadanie z przepustkami zostanie wtedy zablokowane, gdy dołączymy do Kleryków? Dlatego, że jeśli porozmawiamy z nim, będąc już Klerykiem, wtedy relacje z Hunterem automatycznie się pogorszą.
Warto też wspomnieć, że wejście trzecim sposobem (bez zadania "Zamknięcie") nie ma wpływu na wybór strony w konflikcie.
b) Pamiętajmy, że jest ukryte zadanie związane ze Szponami, a które zleca nam Alois. Robimy zadanie "Dziwny mechanizm" jak zwykle, do momentu rozmowy z Hectorem. Rozmawiamy z nim jak zwykle, ale przerywamy rozmowę, gdy pojawi się dialog związany z dołączeniem do Szponów. Wracamy do Alois, wybieramy temat tajnego stowarzyszenia i podejmujemy decyzję (ważną decyzję):
- Jeśli okłamiemy Alois w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy nagroda będzie mniejsza, ale Szpony przeżyją.
- Jeśli powiemy prawdę w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy dostaniemy 1000 elexitu następnego dnia, ale Szpony zginą wtedy.
c) Zadanie od Angrima "Fałszywe Nauki" jest zależne od zadania "Niebezpieczne towary".
- Jeśli Bertram nas nie zaczepił podczas zadania "Niebezpieczne towary", to Angrim w dalszej części zadania wyśle nas do drogi koło Dziupli
- Jeśli zaczepił nas podczas tamtego zadania (co może się zdarzyć, jeśli wyruszyliśmy tam z Durasem na początku gry i zebraliśmy tam wszystkie bronie), to wtedy odszukujemy Bertrama w mieście i to tutaj podejmujemy decyzję.
I taka ciekawostka: W przypadku niektórych postaci (jeśli podejmujemy się pierwszej rozmowy) będąc już we frakcji, może pojawić się dodatkowy dialog. W niektórych przypadkach (np. w przypadku Caleba w Mieście pod Kopułą będąc Klerykiem) polepszą się wasze stosunki, natomiast w innych (jak np. rozmowa z Blakiem w Forcie będąc Klerykiem) może się pogorszyć, jeśli wybierzemy w tym momencie specjalną opcję, która się pojawiła podczas pierwszej rozmowy.
RockMaster Junior
Hej mam problem z zdobyciem umiejętności Kleryków po dołączeniu do frakcji podchodzę do Baldera na przeciwko katedry a on nie reaguje tylko coś powie i nie mogę zdobyć umiejętności mogę jeszcze powiedzieć że skończyłem wszystkie misje poboczne
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
