Gniazdo bestii | Finał gry | Zadania główne Elex

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Gniazdo bestii to jeden z questów finałowej części gry Elex. Zakłada on spotkanie się z Hybrydą w Lodowym Pałacu (wcześniej będziesz mógł odsłuchać kilku ważnych dzienników audio). Zmuszony zostaniesz do pokonania Hybrydy - finałowego bossa gry.

Jak odblokować quest: Automatycznie po ukończeniu zadania Ostatni lot.

Pomieszczenie z nagraniami Wardeka - Gniazdo bestii | Finał gry | Zadania główne Elex - Elex - poradnik do gry
Pomieszczenie z nagraniami Wardeka

Na wkroczenie do Lodowego Pałacu Lodowy Pałac zdecyduj się dopiero po wygraniu bitwy w zadaniu Bitwa o Xakor. Warto też się wcześniej przygotować i sprawdzić czy bohater dysponuje dostatecznymi zapasami do stoczenia finałowego pojedynku w grze (Jax przystąpi do niego w pojedynkę).

Napotykane w pałacu nowe Roboty bojowe nie zaatakują bohatera dopóki ten nie sprowokuje potyczki, ale możesz się ich pozbyć jeśli liczysz na dodatkowe doświadczenie (125XP za każdego zniszczonego robota). Porozmawiaj też w głównej sali z Tarekiem - spotkanie to nie zakończy się walką. Zanim dotrzesz do komnaty z Hybrydą możesz najpierw zająć się wykonaniem minizadania Zagrożenie dla ludzi. Zakłada ono odwiedzenie po drodze komnaty ojca głównego bohatera (1400XP). Odszukaj w tym pomieszczeniu 4 nagrania Wardeka Wardek's Recording (4900XP), a dowiesz się o jego prawdziwych intencjach.

Staraj się koncentrować na Hybrydzie i odpędzaj od małych robotów tylko gdy bezpośrednio zagrożą Jaxowi - Gniazdo bestii | Finał gry | Zadania główne Elex - Elex - poradnik do gry
Staraj się koncentrować na Hybrydzie i odpędzaj od małych robotów tylko gdy bezpośrednio zagrożą Jaxowi

Dokończ podróż do sali, w której przebywa Hybryda The Hybrid (3500XP). Załączy się tu rozmowa i dostępność opcji dialogowych podczas tego spotkania uzależniona jest od aktualnego współczynnika oziębłości (Cold).

Po zakończonej rozmowie powinna załączyć się walka. Tuż po rozpoczęciu bitwy postaraj się zadać jak najwięcej obrażeń bossowi zanim pojawią się jego pomocnicy - maszyny wojenne War Machine (wyglądają i zachowują się identycznie do napotykanych do tej pory robotów bojowych). Podrzędnych przeciwników atakuj tylko gdy jest to absolutnie konieczne (polegaj przy tym na atakach obszarowych żeby osłabić w danym momencie więcej niż jednego robota), gdyż pokonanie Hybrydy doprowadzi do ich unicestwienia.

Hybryda wyprowadza silne ataki w walce wręcz, które mogą zadawać dodatkowe obrażenia elektryczne i w rezultacie jeszcze przed pojedynkiem warto się na nie uodpornić. Do unikania ataków dystansowych finałowego bossa wykorzystuj z kolei słupy. Pozostawaj też w ciągłym ruchu, bo w przypadku trafienia oprócz otrzymania obrażeń możesz zostać powalony na ziemię. Pokonanie Hybrydy (8000XP) zakończy bitwę i cały quest. Po wyświetleniu filmu przerywnikowego i porozmawianiu z pokonaną Hybrydą załączy się quest epilogu gry - Przyszłość Magalanu.

NPC w zadaniu: Tarek, Hybryda, Wardek

Przedmioty: Nagrania Wardeka

Podobało się?

0

Elex

17 października 2017

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2020-10-04
12:30

Yousek Legionista

Po pokonaniu Big Bang podszedłem do Logana i mam opcje zamij się konradem. Logan się wkurzy a gra mi oznajmia że ta decyzja będzie miała długofalowe konsekwencje.
Jak ta decyzja wpłynie na świat gry? Poprostu bandyci będą na mnie polować czy co?

Komentarz: Yousek
2021-11-09
05:49

I3lackHole Chorąży

I3lackHole

Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne
https://www.gry-online.pl/poradniki/elex/&PART=83

Jest też trzecie rozwiązanie, przed oddaniem broni i pancerza Eliemu można zabić Wilka przebywającego w kopalni. Eli się ucieszy że ktoś wykonał za niego robotę, ale stwierdzi że musi się pozbyć ostatniego światka jego ucieczki i zaatakuje gracza. Po wygranej można odzyskać Broń Eliego.

Komentarz: I3lackHole
2022-01-31
17:31

elathir Legend

elathir

W zadaniu Konflikt w Abessie jest bug. Otóż w trakcie wykonywania zadania Środki bezpieczeństwa nie zagadałem do Rileya i wykonałem je bez rozmowy z nim a więc bez przegarowania tarczy, jednak gra traktuje takie rozwiązanie jako przeprogramowanie tarczy. By

trzeba wziąć od niego questa i go nie wykonać.

Komentarz: elathir
2022-03-23
15:37

zanonimizowany1358007 Pretorianin

Misja Strażnik bramy.

Poszukuję Wardeka oraz Thoralda, wie ktoś jak ich zlokalizować?

Komentarz: zanonimizowany1358007
2023-02-13
00:51

janni3525405127 Junior

W dolinie wyklętych, obok portalu jest wejście do jaskiń, znajduje się tam boss oraz Pocałunek Śmierci
Obrażenia 87 siła 76 budowa 92 wart prawie 5K

Komentarz: janni3525405127
2023-03-18
20:28

WHO Junior

legendarną bronią jest również ,,Opiekacz'''' który można znałeś w Hort.

I zastanawiam się dlaczego te legendarni nie można ulepszać i chyba nie można dać 2-3 kamieni tylko jeden.

Komentarz: WHO
2023-07-15
02:50

SZPROTSSMOKE420 Junior

Siemanko ciekawostka dla niewiedzących elex w czystej formie można kupić również u ridera nie daleko południowych klifów

Komentarz: SZPROTSSMOKE420
2023-07-17
20:34

Necross123 Konsul

Ta misja "Rozbita jednostka" jest o tyle ciekawym przypadkiem zadania, że jako jedyne zadanie warto zaczynać, będąc już we frakcji Banitów bądź Kleryków. Co prawda w przypadku Banitów różnica objawia się jedynie podczas rozmowy z Hartmutem (dodatkowy wybór odpowiedzi związane ze wzrostem/spadkiem oziębłości), ale w przypadku Kleryków różnica jest definitywnie widoczna nie tylko w starcie zadania, ale też wtedy, gdy zdecydujemy się na wariant z okupem.
Zdecydowanie warto to zadanie zaczynać będąc we wspomnianych frakcjach (Klerycy bądź Banici).

Komentarz: Necross123
2023-07-31
21:13

Necross123 Konsul

Takie szybkie przypomnienia dotyczących niektórych zadań (i które w niektórych wypadkach jest zapisane w notatkach)

a) Jest trzecie rozwiązanie dotyczącego wejścia do Miasta pod Kopułą - zostań Klerykiem. Dzięki temu pojawia się dodatkowa opcja umożliwiająca wejście do tego miasta. Warto też wspomnieć, że wtedy zadanie z przepustkami zostanie zablokowane, więc jeśli zamierzasz zostać Klerykiem, zrób zadanie od Huntera, gdy jeszcze jesteś neutralny (do momentu, gdy dostaniesz identyfikator dla siebie i dla Coppera). Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy oddać identyfikator Cooperowi czy Erichowi, gdy wejdziesz jako Kleryk.
Dlaczego wspomniałem, że zadanie z przepustkami zostanie wtedy zablokowane, gdy dołączymy do Kleryków? Dlatego, że jeśli porozmawiamy z nim, będąc już Klerykiem, wtedy relacje z Hunterem automatycznie się pogorszą.
Warto też wspomnieć, że wejście trzecim sposobem (bez zadania "Zamknięcie") nie ma wpływu na wybór strony w konflikcie.

b) Pamiętajmy, że jest ukryte zadanie związane ze Szponami, a które zleca nam Alois. Robimy zadanie "Dziwny mechanizm" jak zwykle, do momentu rozmowy z Hectorem. Rozmawiamy z nim jak zwykle, ale przerywamy rozmowę, gdy pojawi się dialog związany z dołączeniem do Szponów. Wracamy do Alois, wybieramy temat tajnego stowarzyszenia i podejmujemy decyzję (ważną decyzję):
- Jeśli okłamiemy Alois w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy nagroda będzie mniejsza, ale Szpony przeżyją.
- Jeśli powiemy prawdę w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy dostaniemy 1000 elexitu następnego dnia, ale Szpony zginą wtedy.

c) Zadanie od Angrima "Fałszywe Nauki" jest zależne od zadania "Niebezpieczne towary".
- Jeśli Bertram nas nie zaczepił podczas zadania "Niebezpieczne towary", to Angrim w dalszej części zadania wyśle nas do drogi koło Dziupli
- Jeśli zaczepił nas podczas tamtego zadania (co może się zdarzyć, jeśli wyruszyliśmy tam z Durasem na początku gry i zebraliśmy tam wszystkie bronie), to wtedy odszukujemy Bertrama w mieście i to tutaj podejmujemy decyzję.

I taka ciekawostka: W przypadku niektórych postaci (jeśli podejmujemy się pierwszej rozmowy) będąc już we frakcji, może pojawić się dodatkowy dialog. W niektórych przypadkach (np. w przypadku Caleba w Mieście pod Kopułą będąc Klerykiem) polepszą się wasze stosunki, natomiast w innych (jak np. rozmowa z Blakiem w Forcie będąc Klerykiem) może się pogorszyć, jeśli wybierzemy w tym momencie specjalną opcję, która się pojawiła podczas pierwszej rozmowy.

Komentarz: Necross123
2024-02-17
14:49

RockMaster Junior

Hej mam problem z zdobyciem umiejętności Kleryków po dołączeniu do frakcji podchodzę do Baldera na przeciwko katedry a on nie reaguje tylko coś powie i nie mogę zdobyć umiejętności mogę jeszcze powiedzieć że skończyłem wszystkie misje poboczne

Komentarz: RockMaster

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl