Elex: Najlepsza frakcja - która?

Kompletny przewodnik dla frakcji w Elex - opisujemy każdą frakcję w Elexie, porównujemy, wszystkie bronie frakcji, unikalne pancerze frakcji, zaklęcia Berserków, Dopalacze Banitów i Zdolności Kleryków.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Wybór frakcji w Elex to najważniejszą decyzja w grze Berserkerzy, Banicy czy Klerycy? Jeśli więc zadajesz sobie pytanie: Jaka frakcja?, to właśnie poniżej znajdziesz odpowiedź.

Berserkowie (Berserkers)

Jeśli chcesz w dużym stopniu posługiwać się zaklęciami, to frakcja Berserków będzie idealnym wyborem - w świecie Elex, Berserkowie najlepiej opanowali sztuki magiczne. Ich umiejętności pozwalają na przyzywanie pomocnych duchów, szybkie leczenie ran czy zwiększanie obrażeń. Potrafią zaklinać broń (ale tylko taką z zamierzchłych czasów - topory, miecze, młoty) oraz wysyłać kilka strzał z łuku jednocześnie. Frakcja Berserków umożliwia bezproblemowe stworzenie postaci walczącej w zwarciu i wspomagającej się zaklęciami oraz łukiem.

  1. Siedziba frakcji: Goliet
  2. Przywódca frakcji: Ragnar
  3. Unikalne bronie: Topór III, Miecz wojownika, Rozrywacz III
  4. Unikalny ubiór: Pancerz ogrodnika, Hełm ogrodnika, Spodnia ogrodnika, Pancerz wojownika, Hełm wojownika, Spodnie wojownika, Pancerz naczelnika, Hełm paladyna, Spodnie naczelnika
Pancerz ogrodnika - Elex: Najlepsza frakcja - która? - Elex - poradnik do gry
Pancerz ogrodnika
Pancerz wojownika - Elex: Najlepsza frakcja - która? - Elex - poradnik do gry
Pancerz wojownika
Pancerz naczelnika - Elex: Najlepsza frakcja - która? - Elex - poradnik do gry
Pancerz naczelnika

Umiejętności frakcji:

  1. Berserker - podstawowa umiejętność Berserków, która zapewnia dostęp do kolejnych umiejętności frakcji. Odblokowuje frakcyjnych nauczycieli, umożliwia kupno frakcyjnego wyposażenia, pozwala korzystać z many oraz ulepszać magiczną broń, a także zwiększa odporność na trucizny.
  2. Magia - z każdym poziomem umiejętności zwiększa czas trwania albo obrażenia zaklęć.
  3. Mana - z każdym poziomem umiejętności zwiększa ilość dostępnej many (używanej do rzucania zaklęć).
  4. Ulepszanie broni - pozwala zaklinać broń, co zwiększa jej obrażenia.
  5. Strzał rozpraszający - pozwala wystrzelić kilka strzał za jednym zamachem.
  6. Strzał poszukujący - pozwala wysłać samo namierzającą strzałę.
  7. Zaklęcie "Kamuflaż" - odblokowuje zaklęcie, które zmniejsza szanse na wykrycie gracza przez przeciwników.
  8. Zaklęcie "Skóra nosorożca" - odblokowuje zaklęcie, które zwiększa pancerz.
  9. Zaklęcie "Wygląd wojownika" - odblokowuje zaklęcie, które zwiększa obrażenia zadawane w walce wręcz.
  10. Zaklęcie "Transfuzja krwi" - odblokowuje zaklęcie, które pozwala zmienić część życia w manę.
  11. Zaklęcie "Wilczy duch" - odblokowuje zaklęcie, które przywołuje duchy pomagające w walce.
  12. Zaklęcie "Poczuj życie" - odblokowuje zaklęcie, które podświetla wszystkie żyjące stworzenia w zasięgu wzroku.
  13. Zaklęcie "Trująca aura" - odblokowuje zaklęcie, które zadaje obszarowe obrażenia od trucizny.
  14. Zaklęcie uzdrawiające - odblokowuje zaklęcie, które pozwala leczyć gracza i jego towarzysza.

Banici (Outlaws)

Umiejętności z drzewka Banitów przydają się podczas tworzenia postaci korzystającej z karabinów (ale nie karabinów plazmowych, tylko używających zwykłych naboi) oraz często przesiadującej przy stole rzemieślniczym. Banici oferują wiele zdolności przydatnych podczas rzemiosła - dzięki temu będziesz mógł tworzyć uzbrojenie, amunicje, a także dopalacze dające różnorodne bonusy. Poza tym otrzymasz możliwość rozkręcenia broni na części, co skutkuje zdobyciem składników do sprzedaży lub dalszego craftingu.

  1. Siedziba frakcji: Fort
  2. Przywódca frakcji: William
  3. Unikalne bronie: Harpun, Brutalny rozpruwacz, Złomowa strzelba
  4. Unikalny ubiór: Pancerz kuriera, Hełm kuriera, Spodnie kuriera, Pancerz rzeźnika, Hełm rzeźnika, Spodnie egzekutora, Pancerz kapitana, Hełm kapitana, Spodnie kapitana
Pancerz kuriera - Elex: Najlepsza frakcja - która? - Elex - poradnik do gry
Pancerz kuriera
Pancerz rzeźnika - Elex: Najlepsza frakcja - która? - Elex - poradnik do gry
Pancerz rzeźnika
Pancerz kapitana - Elex: Najlepsza frakcja - która? - Elex - poradnik do gry
Pancerz kapitana

Umiejętności frakcji:

  1. Banita - podstawowa umiejętność Banitów, która zapewnia dostęp do kolejnych umiejętności frakcji. Odblokowuje frakcyjnych nauczycieli, umożliwia kupno frakcyjnego wyposażenia, pozwala ulepszać broń mechaniczną, a także zwiększa odporność na promieniowanie. Poza tym usuwa karę do doświadczenia podczas używania dopalaczy oraz pozwala używać kilku dopalaczy jednocześnie.
  2. Nieprzykręcone - odblokowuje możliwość rozkręcania broni na części (dzięki temu pozyskiwane są składniki do craftingu lub sprzedaży).
  3. Tworzenie amunicji - pozwala tworzyć amunicje do broni Banitów.
  4. Chemia ciała - każdy poziom umiejętności zwiększa czas działania i skutki dopalaczy.
  5. Produkcja mało zaaw. Tech. broni - odblokowuje możliwość tworzenia broni Banitów przy stole rzemieślniczym.
  6. Odporność na działanie dopalaczy - każdy poziom umiejętności zwiększa możliwą ilość zażywanych dopalaczy w jednym czasie.
  7. Dopalacz "Zjechany" - pozwala stworzyć dopalacz, który zwiększa szybkość regeneracji zdrowia.
  8. Dopalacz "Stalowa skóra" - pozwala stworzyć dopalacz, który tymczasowo zwiększa odporność na wszystkie obrażenia.
  9. Dopalacz "Podnieś mnie" - pozwala stworzyć dopalacz, który tymczasowo zwiększa szybkość ataku oraz blokowania ciosów.
  10. Dopalacz "Złomowy skaner" - pozwala stworzyć dopalacz, który tymczasowo zwiększa widoczność zwykłych przedmiotów.
  11. Dopalacz "Wzmacniacz odporności" - pozwala stworzyć dopalacz, który tymczasowo zwiększa odporność na wszystkie typy efektów (promieniowanie, ogień, mróz, trucizna).
  12. Dopalacz "Twardziel" - pozwala stworzyć dopalacz, który tymczasowo zwiększa odporność na obrażenia.
  13. Dopalacz "Zmiana zdania" - pozwala stworzyć dopalacz, który tymczasowo podwaja zadawane obrażenia.
  14. Dopalacz "Miłośnik zwierząt" - pozwala stworzyć dopalacz, który tymczasowo odstrasza słabsze zwierzęta przed atakowaniem gracza.

Klerycy (Clerics)

Klerycy to doskonały wybór, jeśli planujesz często korzystać z broni dystansowej (a przede wszystkim z różnych karabinów energetycznych i plazmowych), a przy okazji wspomagać się pewnego rodzaju magią. Klerycy mają dostęp do umiejętności PSI, które przypominają zaklęcia - będziesz mógł używać fal uderzeniowych, teleportować się na niewielkie odległości czy tworzyć hologramy.

  1. Siedziba frakcji: Hort
  2. Przywódca frakcji: Reinhold
  3. Unikalne bronie: Miecz regenta, Miecz akolity, Karabin laserowy II, Tarcza energetyczna, Miotacz ognia typu A, Wzmacniacz PSI
  4. Unikalny ubiór: Pancerz akolity, Hełm akolity, Spodnie akolity, Pancerz emisariusza, Hełm emisariusza, Spodnie emisariusza, Pancerz regenta, Hełm regenta, Spodnie regenta
Pancerz akolity - Elex: Najlepsza frakcja - która? - Elex - poradnik do gry
Pancerz akolity
Pancerz emisariusza - Elex: Najlepsza frakcja - która? - Elex - poradnik do gry
Pancerz emisariusza
Pancerz regenta - Elex: Najlepsza frakcja - która? - Elex - poradnik do gry
Pancerz regenta

Umiejętności frakcji:

  1. Kleryk - podstawowa umiejętność Kleryków, która zapewnia dostęp do kolejnych umiejętności frakcji. Odblokowuje frakcyjnych nauczycieli, umożliwia kupno frakcyjnego wyposażenia, pozwala korzystać ze zdolności PSI oraz ulepszać broń energetyczną, a także zwiększa odporność na ogień.
  2. PSI - każdy poziom umiejętności wydłuża czas działania lub zwiększa obrażenia zdolności PSI.
  3. Akumulator - każdy poziom umiejętności zwiększa ilość energii używanej przy zdolnościach PSI.
  4. Produkcja wysoce zaaw. Tech. broni - odblokowuje możliwość tworzenia broni Kleryków przy stole rzemieślniczym.
  5. Jednoosobowa armia - zwiększa zadawane obrażenia, gdy podróżujesz bez towarzysza.
  6. Sugestia - odblokowuje nowe kwestie wpływające na inne postacie w niektórych dialogach.
  7. Technofil - odblokowuje zdolność PSI, która podświetla wszystkie syntetyczne istoty i nowoczesny sprzęt.
  8. Zdolność oczyszczania - odblokowuje zdolność PSI, które usuwa wszystkie efekty działające na postać.
  9. Pole mocy - odblokowuje zdolność PSI, pozwalającą tworzyć pole mocy chroniące przed obrażeniami.
  10. Zdolność "Ten z bronią" - odblokowuje zdolność PSI, która zwiększa obrażenia zadawane przez broń dystansową.
  11. Zdolność fazowania - odblokowuje zdolność PSI, która umożliwia teleportacje na niewielką odległość, a na miejscu pozostawia hologram bohatera.
  12. Zdolność "Fala mocy" - odblokowuje zdolność PSI, która tworzy falę mocy zadającą obrażenia.
  13. Zdolność "Ostatni bastion" - odblokowuje zdolność PSI, która wskrzesza bohatera z połową zdrowia.
  14. Zdolność prognozowania - odblokowuje zdolność PSI, która pozwala stworzyć hologram odciągający wrogów.

Jeśli wybrałeś już swoją frakcję, sprawdź, w co możesz się uzbroić?

Podobało się?

0

Elex

17 października 2017

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2020-10-04
12:30

Yousek Legionista

Po pokonaniu Big Bang podszedłem do Logana i mam opcje zamij się konradem. Logan się wkurzy a gra mi oznajmia że ta decyzja będzie miała długofalowe konsekwencje.
Jak ta decyzja wpłynie na świat gry? Poprostu bandyci będą na mnie polować czy co?

Komentarz: Yousek
2021-11-09
05:49

I3lackHole Chorąży

I3lackHole

Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne
https://www.gry-online.pl/poradniki/elex/&PART=83

Jest też trzecie rozwiązanie, przed oddaniem broni i pancerza Eliemu można zabić Wilka przebywającego w kopalni. Eli się ucieszy że ktoś wykonał za niego robotę, ale stwierdzi że musi się pozbyć ostatniego światka jego ucieczki i zaatakuje gracza. Po wygranej można odzyskać Broń Eliego.

Komentarz: I3lackHole
2022-01-31
17:31

elathir Legend

elathir

W zadaniu Konflikt w Abessie jest bug. Otóż w trakcie wykonywania zadania Środki bezpieczeństwa nie zagadałem do Rileya i wykonałem je bez rozmowy z nim a więc bez przegarowania tarczy, jednak gra traktuje takie rozwiązanie jako przeprogramowanie tarczy. By

trzeba wziąć od niego questa i go nie wykonać.

Komentarz: elathir
2022-03-23
15:37

zanonimizowany1358007 Pretorianin

Misja Strażnik bramy.

Poszukuję Wardeka oraz Thoralda, wie ktoś jak ich zlokalizować?

Komentarz: zanonimizowany1358007
2023-02-13
00:51

janni3525405127 Junior

W dolinie wyklętych, obok portalu jest wejście do jaskiń, znajduje się tam boss oraz Pocałunek Śmierci
Obrażenia 87 siła 76 budowa 92 wart prawie 5K

Komentarz: janni3525405127
2023-03-18
20:28

WHO Junior

legendarną bronią jest również ,,Opiekacz'''' który można znałeś w Hort.

I zastanawiam się dlaczego te legendarni nie można ulepszać i chyba nie można dać 2-3 kamieni tylko jeden.

Komentarz: WHO
2023-07-15
02:50

SZPROTSSMOKE420 Junior

Siemanko ciekawostka dla niewiedzących elex w czystej formie można kupić również u ridera nie daleko południowych klifów

Komentarz: SZPROTSSMOKE420
2023-07-17
20:34

Necross123 Konsul

Ta misja "Rozbita jednostka" jest o tyle ciekawym przypadkiem zadania, że jako jedyne zadanie warto zaczynać, będąc już we frakcji Banitów bądź Kleryków. Co prawda w przypadku Banitów różnica objawia się jedynie podczas rozmowy z Hartmutem (dodatkowy wybór odpowiedzi związane ze wzrostem/spadkiem oziębłości), ale w przypadku Kleryków różnica jest definitywnie widoczna nie tylko w starcie zadania, ale też wtedy, gdy zdecydujemy się na wariant z okupem.
Zdecydowanie warto to zadanie zaczynać będąc we wspomnianych frakcjach (Klerycy bądź Banici).

Komentarz: Necross123
2023-07-31
21:13

Necross123 Konsul

Takie szybkie przypomnienia dotyczących niektórych zadań (i które w niektórych wypadkach jest zapisane w notatkach)

a) Jest trzecie rozwiązanie dotyczącego wejścia do Miasta pod Kopułą - zostań Klerykiem. Dzięki temu pojawia się dodatkowa opcja umożliwiająca wejście do tego miasta. Warto też wspomnieć, że wtedy zadanie z przepustkami zostanie zablokowane, więc jeśli zamierzasz zostać Klerykiem, zrób zadanie od Huntera, gdy jeszcze jesteś neutralny (do momentu, gdy dostaniesz identyfikator dla siebie i dla Coppera). Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy oddać identyfikator Cooperowi czy Erichowi, gdy wejdziesz jako Kleryk.
Dlaczego wspomniałem, że zadanie z przepustkami zostanie wtedy zablokowane, gdy dołączymy do Kleryków? Dlatego, że jeśli porozmawiamy z nim, będąc już Klerykiem, wtedy relacje z Hunterem automatycznie się pogorszą.
Warto też wspomnieć, że wejście trzecim sposobem (bez zadania "Zamknięcie") nie ma wpływu na wybór strony w konflikcie.

b) Pamiętajmy, że jest ukryte zadanie związane ze Szponami, a które zleca nam Alois. Robimy zadanie "Dziwny mechanizm" jak zwykle, do momentu rozmowy z Hectorem. Rozmawiamy z nim jak zwykle, ale przerywamy rozmowę, gdy pojawi się dialog związany z dołączeniem do Szponów. Wracamy do Alois, wybieramy temat tajnego stowarzyszenia i podejmujemy decyzję (ważną decyzję):
- Jeśli okłamiemy Alois w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy nagroda będzie mniejsza, ale Szpony przeżyją.
- Jeśli powiemy prawdę w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy dostaniemy 1000 elexitu następnego dnia, ale Szpony zginą wtedy.

c) Zadanie od Angrima "Fałszywe Nauki" jest zależne od zadania "Niebezpieczne towary".
- Jeśli Bertram nas nie zaczepił podczas zadania "Niebezpieczne towary", to Angrim w dalszej części zadania wyśle nas do drogi koło Dziupli
- Jeśli zaczepił nas podczas tamtego zadania (co może się zdarzyć, jeśli wyruszyliśmy tam z Durasem na początku gry i zebraliśmy tam wszystkie bronie), to wtedy odszukujemy Bertrama w mieście i to tutaj podejmujemy decyzję.

I taka ciekawostka: W przypadku niektórych postaci (jeśli podejmujemy się pierwszej rozmowy) będąc już we frakcji, może pojawić się dodatkowy dialog. W niektórych przypadkach (np. w przypadku Caleba w Mieście pod Kopułą będąc Klerykiem) polepszą się wasze stosunki, natomiast w innych (jak np. rozmowa z Blakiem w Forcie będąc Klerykiem) może się pogorszyć, jeśli wybierzemy w tym momencie specjalną opcję, która się pojawiła podczas pierwszej rozmowy.

Komentarz: Necross123
2024-02-17
14:49

RockMaster Junior

Hej mam problem z zdobyciem umiejętności Kleryków po dołączeniu do frakcji podchodzę do Baldera na przeciwko katedry a on nie reaguje tylko coś powie i nie mogę zdobyć umiejętności mogę jeszcze powiedzieć że skończyłem wszystkie misje poboczne

Komentarz: RockMaster

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl