W imieniu Szponów | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
Aktualizacja:
W imieniu Szponów to poboczne zadanie związane z ugrupowaniem Szponów (Claws) przypominającym gildię złodziei. Staje się ono dostępne po dołączeniu do Pazurów i dotyczy wykradania wartościowych przedmiotów od innych postaci.
Jak odblokować quest: Rozmowa z Hectorem w Mieście pod Kopułą i dołączenie do Szponów (Claws).
SPOILER - Jeśli w trakcie zaliczania tego questu doprowadzisz do wariantu, w którym Miasto pod Kopułą zostanie zaatakowane i przejęte przez Albów to do kryjówki Szponów będziesz musiał docierać przez południowe sekretne wejście do kanałów.
- Otrzymywanie nowych zleceń
- Zlecenie 'Skrzynie zapasów z Goliet'
- Zlecenie 'Plany inżynierskie kolosa bojowego
- Zlecenie 'Badania Kleryków'
- Zlecenie 'Kompromitujące nagranie
- Zlecenie 'Elex dla Szponów
- Zlecenie 'Okradnij Szalonego Boba'
- Zakończenie zadania
Otrzymywanie nowych zleceń

Quest możesz otrzymać dzięki spotkaniu się z Hectorem w kryjówce Szponów (Claws) w kanałach pod Miastem pod Kopułą i wyrażeniu chęci dołączenia do tego ugrupowania (szczegóły w opisie przejścia zadania Dziwny mechanizm na poprzedniej stronie poradnika). Od Hectora otrzymasz m.in. klucz do skrzyni na zlecenia Key for the Job Trunk, z której pobiera się wszystkie nowo odblokowywane przez grę kontrakty.
Zlecenie 'Skrzynie zapasów z Goliet'

Zabierz ze skrzyni Job Trunk zlecenie Misja Szponów: Skrzynie zapasów z Goliet. Przenieś się do wioski Goliet i odszukaj właściciela karczmy Orana. Musisz zakraść się do niego (najlepiej gdy wyjdzie z karczmy) i użyć umiejętności Pickpocket (Kradzież kieszonkowa) żeby ukraść klucz do piwnicy Oran's Cellar Key (obrazek).

Odszukaj jedno z dwóch wejść do piwnicy pod karczmą i przejdź do głównego pomieszczenia (tego z dużymi beczkami). Musisz odnaleźć pokazany na obrazku ukryty zamek. Użyj na nim klucza Orana, a odblokujesz właz prowadzący do skrytki w piwnicy. Zabierz z niego cztery skrzynie z zapasami Supplies (800XP).
Skradziony towar możesz umieścić w dowolnej skrytce Pazurów (Drop Box). Jedna z nich umieszczona jest obok karczmy Orana. Powróć do kryjówki Szponów. Otrzymasz gratulacje od Dariusa i Hectora oraz kolejne zlecenia (100XP).
Zlecenie 'Plany inżynierskie kolosa bojowego

Zabierz ze skrzyni Job Trunk zlecenie Misja Szponów: Plany inżynierskie kolosa bojowego. Musisz udać się do siedziby frakcji Kleryków -Hort. Po dotarciu na miasta skieruj się do fabryki i dotrzyj na piętro budynku (użyj drabiny lub jet packa). Poszukiwane plany inżynierskie kolosa bojowego są w niepilnowanym pomieszczeniu z obrazka (200XP).
Zlecenie 'Badania Kleryków'

Zabierz ze skrzyni Job Trunk zlecenie Misja Szponów: Badania Kleryków. Przenieś się do katedry Katedra w Hort.
Musisz uzyskać dostęp do archiwum w piwnicy katedry i informacje jak tego dokonać są w opisie pobocznego zadania Kwestia wiary. Dla przypomnienia możesz zaczekać późnym wieczorem aż Karl opuści posterunek i uda sie na modlitwę. Kolejny wariant to użycie pokazanej na obrazku konsoli w katedrze. Jeśli posiadasz 3 punkty umiejętności Rzemiosło to możesz wpisać się na listę osób upoważnionych do odwiedzania archiwum. Ostatnia możliwość to dołączenie do frakcji Kleryków i awansowanie co najmniej do rangi akolity (Acolyte).

Musisz pozyskać w sumie cztery dokumenty badania Kleryków. Dwa z nich leżą na półkach w archiwum. Kolejne dwa dokumenty trudniej zdobyć, bo są one w posiadaniu archiwistów (inwentarz przykładowej postaci dysponującej dokumentem na obrazku). Musisz pomyślnie użyć na pracownikach archiwum umiejętności Pickpocket (Kradzież kieszonkowa) (200XP).
Po zaliczeniu nowych zadań i umieszczeniu skradzionych rzeczy w jednej ze skrzynek Drop Box powróć do kryjówki Szponów w Mieście pod Kopułą. Ze skrzyni Job Trunk możesz zabrać trzy kolejne zlecenia (100XP).
Zlecenie 'Kompromitujące nagranie

Przenieś się do lokacji Fort (siedziby frakcji Banitów) i udaj się do baru Hanka. Musisz zbadać jedno z bocznych pomieszczeń dla gości i osoby nieupoważnione nie mają tam prawa wstępu. Zakradnij się tam nocą lub szybko wbiegnij do pomieszczenia i zabierz pokazany na obrazku dyktafon Hidden Recording Device zanim zostaniesz przyłapany i zaatakowany przez obsługę (200XP).
Zlecenie 'Elex dla Szponów

Musisz udać się na zachód od miasta Fort i zlokalizować pokazaną na obrazku kryjówkę w wąwozie (tym z lawą). Jedyny wariant zachowania to rozwiązanie siłowe - musisz zabić dwóch zwykłych bandytów Reaver oraz ich silniejszego lidera Slatera. Pilnuj się, bo Slater używa na odległość miotacza ognia, a w zwarciu zadaje duże obrażenia bronią białą (możesz wrzucać do środka materiały wybuchowe albo szybko podbiec do Slatera i uniemożliwić mu używanie miotacza). Po pokonaniu wrogów (375XP) zbadaj zwłoki Slatera i zabierz notatki Logana (Logan's Notes). Przeczytaj je żeby odkryć kombinację 8641 do sejfu Księcia.
Uwaga - Kod do sejfu możesz też zdobyć bez walczenia z bandytami. Nie jest on losowo generowany, tak więc skorzystaj z informacji z naszego poradnika.

Dotrzyj teraz do bunkra Bunkier Księcia w Fort. Udaj się na wyższe piętro i zainteresuj się bocznym pomieszczeniem pilnowanym przez strażnika. Możesz go zabić, ale niepotrzebnie narobiłbyś sobie problemów. Najlepiej jest skorzystać z łóżka i zaczekać na nastanie nocy. Strażnik wtedy opuści posterunek i możesz zakraść się do skrytki Duke'a. Najważniejszy jest w niej pokazany na obrazku sejf - użyj kodu 8641 do jego otwarcia i zabierz z niego 10 Natural Elex oraz 350 Elexitu (200XP). Oprócz tego w skrytce Księcia odnajdziesz też m.in. legendarną strzelbę Grzmot (Thunderclap).
Zlecenie 'Okradnij Szalonego Boba'

Odszukaj w Fort Szalonego Boba. Musisz okraść tę osobę i w związku z tym wymagane jest dysponowanie umiejętnością Pickpocket (Kradzież kieszonkowa). Ustaw się za Szalonym Bobem i upewnij się, że nikt nie spogląda w Twoją stronę. Z inwentarza Szalonego Boba musisz zabrać klucz Mad Bob's Key (powyższy obrazek) (400XP).
Możesz już umieścić wszystkie skradzione rzeczy w dowolnej skrytce Drop Box. W skrytce odnajdziesz wiadomość Message from H.
Zakończenie zadania
Po raz ostatni powróć do kryjówki Szponów pod Miastem pod Kopułą i porozmawiaj z Hectorem (100XP), od którego dowiesz się, że wypełniłeś wszystkie zlecenia dla jego ugrupowania. Za ukończenie tego długiego questu otrzymasz 2000XP oraz klucz do skrzyni Hectora Hector's Chest Key (powinno w niej być m.in. dużo Elexitu).
NPC w zadaniu: Hector, Szalony Bob (Mad Bob), Książe Logan, Oran
0
- Elex - poradnik do gry
- Opis przejścia gry
- Zadania poboczne
- Abessa
- Zadania w Mieście pod Kopułą | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Zamknięcie | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Dodatkowe ręce do pracy | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Dziwny mechanizm | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- W imieniu Szponów | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Konflikt w Abessie | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Łowca nagród | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Zadania w krainie Abessa | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Abessa
- Zadania poboczne
- Opis przejścia gry
Komentarze czytelników
Yousek Legionista
Po pokonaniu Big Bang podszedłem do Logana i mam opcje zamij się konradem. Logan się wkurzy a gra mi oznajmia że ta decyzja będzie miała długofalowe konsekwencje.
Jak ta decyzja wpłynie na świat gry? Poprostu bandyci będą na mnie polować czy co?
I3lackHole Chorąży
Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne
https://www.gry-online.pl/poradniki/elex/&PART=83
Jest też trzecie rozwiązanie, przed oddaniem broni i pancerza Eliemu można zabić Wilka przebywającego w kopalni. Eli się ucieszy że ktoś wykonał za niego robotę, ale stwierdzi że musi się pozbyć ostatniego światka jego ucieczki i zaatakuje gracza. Po wygranej można odzyskać Broń Eliego.
elathir Legend
W zadaniu Konflikt w Abessie jest bug. Otóż w trakcie wykonywania zadania Środki bezpieczeństwa nie zagadałem do Rileya i wykonałem je bez rozmowy z nim a więc bez przegarowania tarczy, jednak gra traktuje takie rozwiązanie jako przeprogramowanie tarczy. By
trzeba wziąć od niego questa i go nie wykonać.
zanonimizowany1358007 Pretorianin
Misja Strażnik bramy.
Poszukuję Wardeka oraz Thoralda, wie ktoś jak ich zlokalizować?
janni3525405127 Junior
W dolinie wyklętych, obok portalu jest wejście do jaskiń, znajduje się tam boss oraz Pocałunek Śmierci
Obrażenia 87 siła 76 budowa 92 wart prawie 5K
WHO Junior
legendarną bronią jest również ,,Opiekacz'''' który można znałeś w Hort.
I zastanawiam się dlaczego te legendarni nie można ulepszać i chyba nie można dać 2-3 kamieni tylko jeden.
SZPROTSSMOKE420 Junior
Siemanko ciekawostka dla niewiedzących elex w czystej formie można kupić również u ridera nie daleko południowych klifów
Necross123 Konsul
Ta misja "Rozbita jednostka" jest o tyle ciekawym przypadkiem zadania, że jako jedyne zadanie warto zaczynać, będąc już we frakcji Banitów bądź Kleryków. Co prawda w przypadku Banitów różnica objawia się jedynie podczas rozmowy z Hartmutem (dodatkowy wybór odpowiedzi związane ze wzrostem/spadkiem oziębłości), ale w przypadku Kleryków różnica jest definitywnie widoczna nie tylko w starcie zadania, ale też wtedy, gdy zdecydujemy się na wariant z okupem.
Zdecydowanie warto to zadanie zaczynać będąc we wspomnianych frakcjach (Klerycy bądź Banici).
Necross123 Konsul
Takie szybkie przypomnienia dotyczących niektórych zadań (i które w niektórych wypadkach jest zapisane w notatkach)
a) Jest trzecie rozwiązanie dotyczącego wejścia do Miasta pod Kopułą - zostań Klerykiem. Dzięki temu pojawia się dodatkowa opcja umożliwiająca wejście do tego miasta. Warto też wspomnieć, że wtedy zadanie z przepustkami zostanie zablokowane, więc jeśli zamierzasz zostać Klerykiem, zrób zadanie od Huntera, gdy jeszcze jesteś neutralny (do momentu, gdy dostaniesz identyfikator dla siebie i dla Coppera). Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy oddać identyfikator Cooperowi czy Erichowi, gdy wejdziesz jako Kleryk.
Dlaczego wspomniałem, że zadanie z przepustkami zostanie wtedy zablokowane, gdy dołączymy do Kleryków? Dlatego, że jeśli porozmawiamy z nim, będąc już Klerykiem, wtedy relacje z Hunterem automatycznie się pogorszą.
Warto też wspomnieć, że wejście trzecim sposobem (bez zadania "Zamknięcie") nie ma wpływu na wybór strony w konflikcie.
b) Pamiętajmy, że jest ukryte zadanie związane ze Szponami, a które zleca nam Alois. Robimy zadanie "Dziwny mechanizm" jak zwykle, do momentu rozmowy z Hectorem. Rozmawiamy z nim jak zwykle, ale przerywamy rozmowę, gdy pojawi się dialog związany z dołączeniem do Szponów. Wracamy do Alois, wybieramy temat tajnego stowarzyszenia i podejmujemy decyzję (ważną decyzję):
- Jeśli okłamiemy Alois w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy nagroda będzie mniejsza, ale Szpony przeżyją.
- Jeśli powiemy prawdę w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy dostaniemy 1000 elexitu następnego dnia, ale Szpony zginą wtedy.
c) Zadanie od Angrima "Fałszywe Nauki" jest zależne od zadania "Niebezpieczne towary".
- Jeśli Bertram nas nie zaczepił podczas zadania "Niebezpieczne towary", to Angrim w dalszej części zadania wyśle nas do drogi koło Dziupli
- Jeśli zaczepił nas podczas tamtego zadania (co może się zdarzyć, jeśli wyruszyliśmy tam z Durasem na początku gry i zebraliśmy tam wszystkie bronie), to wtedy odszukujemy Bertrama w mieście i to tutaj podejmujemy decyzję.
I taka ciekawostka: W przypadku niektórych postaci (jeśli podejmujemy się pierwszej rozmowy) będąc już we frakcji, może pojawić się dodatkowy dialog. W niektórych przypadkach (np. w przypadku Caleba w Mieście pod Kopułą będąc Klerykiem) polepszą się wasze stosunki, natomiast w innych (jak np. rozmowa z Blakiem w Forcie będąc Klerykiem) może się pogorszyć, jeśli wybierzemy w tym momencie specjalną opcję, która się pojawiła podczas pierwszej rozmowy.
RockMaster Junior
Hej mam problem z zdobyciem umiejętności Kleryków po dołączeniu do frakcji podchodzę do Baldera na przeciwko katedry a on nie reaguje tylko coś powie i nie mogę zdobyć umiejętności mogę jeszcze powiedzieć że skończyłem wszystkie misje poboczne
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
