Awans do rangi Regent | Klerycy | Zadania frakcji | Solucja Elex
Aktualizacja:
O awans do rangi regenta w grze Elex możesz postarać się po tym jak w ramach współpracy z frakcją Kleryków przyznana ci zostanie ranga Emisariusz. Także i w tym przypadku musisz spotkać się z Reinholdem i sprostać jego wymaganiom:
- Awansowanie Jaxa na co najmniej 25 poziom doświadczenia.
- Zaliczenie zadania Boska misja dla Baldera.
- Zaliczenie zadania Klerycy renegaci dla Hagena.
- Dysponowanie co najmniej 1000 Elexitu - to opłata za awans (odzyskasz 400 Elexitu po awansie).
Boska misja
Jak odblokować quest: Rozmowa z Balderem w Hort.

Balder chce żeby główny bohater pomógł przy rekrutacji nowych osób do frakcji Kleryków i z racji na ich przynależność do ugrupowania banitów w nakłonieniu ich do zmiany zdania pomocna będzie odblokowana wcześniej Sugestia.
Connor przebywa na terenie stacji benzynowej w lokacji Góry Tavaru na granicy krain Tavar i Abessa. Możesz go zrekrutować na trzy sposoby - zapłacić mu 500 Elexitu, użyć na na nim 2 punktów umiejętności Charyzma (musisz najpierw odmówić mu zapłaty) lub użyć umiejętności Sugestia (Suggestion) (25XP). Nie próbuj najbardziej agresywnego wariantu, bo rozpocznie się walka na śmierć i życie z Connorem (100XP).

Rider przebywa w dużej szklarni na południe od Fort i po dotarciu na miejsce zauważysz, że walczy z szakalami Jackal. Pomóż mu w pokonaniu potworów zanim zostanie zamordowany przez szakale. Po walkach porozmawiaj z Riderem. Możesz zapłacić mu 100 Elexitu, zastraszyć go (ulegnie bez konieczności pokonywania go w walce) lub użyć na nim umiejętności Sugestia (Suggestion) (25XP).

Galar przebywa w ruinach okupowanych przez wygnańców Exile, które znajdują się w krainie Edan na południe od Doliny Potępionych Dolina Wyklętych. Nie ulegnie on jakimkolwiek próbom podarowania mu łapówki. Na Galarze możesz użyć umiejętności Sugestia (Suggestion) (25XP) lub sprowokować go do walki. W przeciwieństwie do Connora wygrany pojedynek zakończy się pozbawieniem Galara przytomności (300XP) i obieca dołączyć do kleryków.
Po odwiedzeniu wszystkich kandydatów powróć do Baldera. Connor może mieć problemy z dostaniem się do miasta i porozmawiaj w tej sprawie z Xanderem. Po rozwiązaniu problemu raz jeszcze zagadaj do Baldera. Maksymalna nagroda za zaliczenie questu to 3500XP i 250 Elexitu.
NPC w zadaniu: Balder, Galar, Xander
Klerycy renegaci
Jak odblokować quest: Rozmowa z Hagenem w Hort.

Hagen pragnie żeby Jax wytropił i zabił heretyków, którzy zamordowali kleryków i zbiegli z miasta. Kryjówka heretyków znajduje się w górach na południowy-zachód od Hort (po drodze uważaj na lawę i silne potwory!). Z jednym z heretyków możesz porozmawiać i użyć na nim Sugestii (Suggestion) lub podarować mu 150 Elexitu żeby zyskać jego zaufanie. Po wysłuchaniu jego wytłumaczenia możesz pozwolić zbiegom na pozostawanie w ukryciu i skłamać rozmawiając z Hagenem i Reinholdem, że zostali wyeliminowani.
Bardziej oczywisty wariant zachowania to zabicie wszystkich heretyków i możesz zaatakować ich z zaskoczenia lub dopiero po odbytej rozmowie. W kryjówce przebywa dość liczna ich grupa, ale tylko część z nich jest zdolnych do walki i nie stanowią oni dużego wyzwania. Każdy zabity heretyk to 100XP. Po wygranej bitwie powróć do Hagena i powiedz mu o wykonanej misji. Na koniec porozmawiaj z Reinholdem - otrzymasz aż 3500XP i 500 Elexitu.
NPC w zadaniu: Hagen, Reinhold
Awans na regenta
Po zaliczeniu wszystkich powyższych questów i po awansowaniu na co najmniej 25 poziom doświadczenia powróć do Reinholda i poproś go o awans na regenta. Ponownie musisz zapłacić 1000 Elexitu, ale jeśli poprawnie wykonałeś wszystkie zadanie to wkrótce zwróci ci on 400 Elexitu. Otrzymasz także 5000XP. Dodatkowo u zbrojmistrza (Camp Master) dostępne staną się do zakupu nowe elementy pancerza regenta (zbroja regenta kosztuje 20000 Elexitu i oferuje +60 do parowania oraz +30 do pancerza, spodnie i hełm regenta kosztują po 5000 Elexitu).
0
Komentarze czytelników
Yousek Legionista
Po pokonaniu Big Bang podszedłem do Logana i mam opcje zamij się konradem. Logan się wkurzy a gra mi oznajmia że ta decyzja będzie miała długofalowe konsekwencje.
Jak ta decyzja wpłynie na świat gry? Poprostu bandyci będą na mnie polować czy co?
I3lackHole Chorąży
Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne
https://www.gry-online.pl/poradniki/elex/&PART=83
Jest też trzecie rozwiązanie, przed oddaniem broni i pancerza Eliemu można zabić Wilka przebywającego w kopalni. Eli się ucieszy że ktoś wykonał za niego robotę, ale stwierdzi że musi się pozbyć ostatniego światka jego ucieczki i zaatakuje gracza. Po wygranej można odzyskać Broń Eliego.
elathir Legend
W zadaniu Konflikt w Abessie jest bug. Otóż w trakcie wykonywania zadania Środki bezpieczeństwa nie zagadałem do Rileya i wykonałem je bez rozmowy z nim a więc bez przegarowania tarczy, jednak gra traktuje takie rozwiązanie jako przeprogramowanie tarczy. By
trzeba wziąć od niego questa i go nie wykonać.
zanonimizowany1358007 Pretorianin
Misja Strażnik bramy.
Poszukuję Wardeka oraz Thoralda, wie ktoś jak ich zlokalizować?
janni3525405127 Junior
W dolinie wyklętych, obok portalu jest wejście do jaskiń, znajduje się tam boss oraz Pocałunek Śmierci
Obrażenia 87 siła 76 budowa 92 wart prawie 5K
WHO Junior
legendarną bronią jest również ,,Opiekacz'''' który można znałeś w Hort.
I zastanawiam się dlaczego te legendarni nie można ulepszać i chyba nie można dać 2-3 kamieni tylko jeden.
SZPROTSSMOKE420 Junior
Siemanko ciekawostka dla niewiedzących elex w czystej formie można kupić również u ridera nie daleko południowych klifów
Necross123 Konsul
Ta misja "Rozbita jednostka" jest o tyle ciekawym przypadkiem zadania, że jako jedyne zadanie warto zaczynać, będąc już we frakcji Banitów bądź Kleryków. Co prawda w przypadku Banitów różnica objawia się jedynie podczas rozmowy z Hartmutem (dodatkowy wybór odpowiedzi związane ze wzrostem/spadkiem oziębłości), ale w przypadku Kleryków różnica jest definitywnie widoczna nie tylko w starcie zadania, ale też wtedy, gdy zdecydujemy się na wariant z okupem.
Zdecydowanie warto to zadanie zaczynać będąc we wspomnianych frakcjach (Klerycy bądź Banici).
Necross123 Konsul
Takie szybkie przypomnienia dotyczących niektórych zadań (i które w niektórych wypadkach jest zapisane w notatkach)
a) Jest trzecie rozwiązanie dotyczącego wejścia do Miasta pod Kopułą - zostań Klerykiem. Dzięki temu pojawia się dodatkowa opcja umożliwiająca wejście do tego miasta. Warto też wspomnieć, że wtedy zadanie z przepustkami zostanie zablokowane, więc jeśli zamierzasz zostać Klerykiem, zrób zadanie od Huntera, gdy jeszcze jesteś neutralny (do momentu, gdy dostaniesz identyfikator dla siebie i dla Coppera). Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy oddać identyfikator Cooperowi czy Erichowi, gdy wejdziesz jako Kleryk.
Dlaczego wspomniałem, że zadanie z przepustkami zostanie wtedy zablokowane, gdy dołączymy do Kleryków? Dlatego, że jeśli porozmawiamy z nim, będąc już Klerykiem, wtedy relacje z Hunterem automatycznie się pogorszą.
Warto też wspomnieć, że wejście trzecim sposobem (bez zadania "Zamknięcie") nie ma wpływu na wybór strony w konflikcie.
b) Pamiętajmy, że jest ukryte zadanie związane ze Szponami, a które zleca nam Alois. Robimy zadanie "Dziwny mechanizm" jak zwykle, do momentu rozmowy z Hectorem. Rozmawiamy z nim jak zwykle, ale przerywamy rozmowę, gdy pojawi się dialog związany z dołączeniem do Szponów. Wracamy do Alois, wybieramy temat tajnego stowarzyszenia i podejmujemy decyzję (ważną decyzję):
- Jeśli okłamiemy Alois w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy nagroda będzie mniejsza, ale Szpony przeżyją.
- Jeśli powiemy prawdę w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy dostaniemy 1000 elexitu następnego dnia, ale Szpony zginą wtedy.
c) Zadanie od Angrima "Fałszywe Nauki" jest zależne od zadania "Niebezpieczne towary".
- Jeśli Bertram nas nie zaczepił podczas zadania "Niebezpieczne towary", to Angrim w dalszej części zadania wyśle nas do drogi koło Dziupli
- Jeśli zaczepił nas podczas tamtego zadania (co może się zdarzyć, jeśli wyruszyliśmy tam z Durasem na początku gry i zebraliśmy tam wszystkie bronie), to wtedy odszukujemy Bertrama w mieście i to tutaj podejmujemy decyzję.
I taka ciekawostka: W przypadku niektórych postaci (jeśli podejmujemy się pierwszej rozmowy) będąc już we frakcji, może pojawić się dodatkowy dialog. W niektórych przypadkach (np. w przypadku Caleba w Mieście pod Kopułą będąc Klerykiem) polepszą się wasze stosunki, natomiast w innych (jak np. rozmowa z Blakiem w Forcie będąc Klerykiem) może się pogorszyć, jeśli wybierzemy w tym momencie specjalną opcję, która się pojawiła podczas pierwszej rozmowy.
RockMaster Junior
Hej mam problem z zdobyciem umiejętności Kleryków po dołączeniu do frakcji podchodzę do Baldera na przeciwko katedry a on nie reaguje tylko coś powie i nie mogę zdobyć umiejętności mogę jeszcze powiedzieć że skończyłem wszystkie misje poboczne
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
