Rozwój postaci w Elex

Jak rozwijać postać w Elexie? Sprawdź spis umiejętności wraz z objaśnianiem, aby zaplanować budowę wymarzonej postaci.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Rozwój postaci odbywa się poprzez ulepszanie atrybutów oraz kupowanie nowych umiejętności. Z każdym zdobytym poziomem bohatera otrzymujesz 10 punktów do rozwoju atrybutów oraz 1 punkt do rozwoju umiejętności (pamiętaj, że do ulepszanie umiejętności potrzebujesz odpowiedniego trenera). Awans bohatera następuje po zdobyciu wymaganej ilości punktów doświadczenia - te zdobędziesz wykonując zadania, zabijając przeciwników oraz pijąc małe buteleczki elexu.

Atrybuty w Elex służą do ulepszania postaci (większe obrażenia, więcej życia itp - Rozwój postaci w Elex - Elex - poradnik do gry

Atrybuty

Atrybuty w Elex służą do ulepszania postaci (większe obrażenia, więcej życia itp., w zależności od rozwijanego atrybutu) oraz pozwalają używać lepszego wyposażenia - każdy przedmiot w grze wymaga odpowiedniego poziomu danego atrybutu.

  1. Siła - zwiększa obrażenia zadawane w walce wręcz.
  2. Budowa - zwiększa ilość zdrowia.
  3. Zręczność - zwiększa zasięg zadawanych ciosów.
  4. Inteligencja - zwiększa ilość many albo mocy PSI.
  5. Spryt - zwiększa umiejętności socjalne, które pozwalają przekonywać postacie do pożądanego celu.

Wraz z rozwojem danego atrybutu, zwiększa się również ilość punktów potrzebnych do zwiększenia wartości atrybutu o jeden. Od 10 do 30 poziomu atrybutu potrzeba jednego punktu, aby zwiększyć atrybut o jeden. Od 31 do 70 potrzeba dwóch punktów, a od 71 pięciu punktów.

Poniżej znajdziesz wszystkie umiejętności dostępne w grze - Rozwój postaci w Elex - Elex - poradnik do gry

Umiejętności

Poniżej znajdziesz wszystkie umiejętności dostępne w grze. Pamiętaj, że aby wykupić daną umiejętność musisz znaleźć do tego odpowiedniego trenera (więcej o tym w Zestawienia - Trenerzy umiejętności). Warto też wiedzieć, że drzewka Berserker, Outlaw i Cleric są dostępne tylko po dołączeniu do konkretnej frakcji i możliwy jest wybór tylko jednego z nich.

Podczas dialogów możesz wybierać kwestie, które zwiększają lub zmniejszają oziębłość (cold) twojej postaci - Rozwój postaci w Elex - Elex - poradnik do gry

Walka

  1. Broń do walki wręcz - z każdym poziomem umiejętności zwiększa obrażenia zadawane przez broń białą.
  2. Broń dystansowa - każdy poziom umiejętności zwiększa obrażenia zadawane przez broń dystansową (łuki, kusze, karabiny, broń plazmowa).
  3. Broń ciężka - każdy poziom umiejętności zwiększa obrażenia zadawane przez broń ciężką (wyrzutnie rakiet).
  4. Siła ataku - każdy poziom umiejętności zwiększa obrażenia ciosów.
  5. Siła parowania - każdy poziom umiejętności redukuje odrzut podczas blokowania.
  6. Ciężki cios - każdy poziom umiejętności zwiększa obrażenia zadawane dzięki specjalnym ciosom (specjalne ciosy ładują się podczas wykonywania odpowiednich sekwencji podczas walki)
  7. Granaty - każdy poziom umiejętności zwiększa obrażenia zadawane przez granaty.
  8. Atak z plecakiem odrzutowym - odblokowuje atak z powietrza przy użyciu plecaka odrzutowego.
  9. Zabójca mutantów - zwiększa obrażenia zadawane mutantom.
  10. Zabójca maszyn - zwiększa obrażenia zadawane maszynom.

Przetrwanie

  1. Odporność na promieniowanie - każdy poziom umiejętności zwiększa odporność na promieniowanie.
  2. Odporność na ogień - każdy poziom umiejętności zwiększa odporność na ogień.
  3. Odporność na zamarzanie - każdy poziom umiejętności zwiększa odporność na mróz.
  4. Odporność na truciznę - każdy poziom umiejętności zwiększa odporność na truciznę.
  5. Pancerz - każdy poziom umiejętności zwiększa ochronę otrzymywaną dzięki pancerzom.
  6. Trofea zwierzęce - odblokowuje nowe przedmioty zdobywane od zwierząt, a kolejne poziomy umiejętności zwiększają ilość tych przedmiotów.
  7. Pożeracz - jedzenie przywraca więcej zdrowia.
  8. Poszukiwacz przygód - odkrywa pozycje wszystkich teleportów na mapie (ale dalej trzeba do nich iść osobiście).
  9. Szósty zmysł - sprawia, że wrogowie pokazują się na radarze (nie tylko podczas walki).
  10. Dodatkowe punkty wytrzymałości - zwiększa ilość zdrowia zdobywaną podczas awansu postaci.
  11. Witalność - każdy poziom zwiększa ilość kondycji (używanej podczas walki).

Rzemiosło

  1. Otwieranie zamków - umożliwia otwieranie zamków, a każdy kolejny poziom umiejętności pozwala otwierać bardziej skomplikowane zamki.
  2. Ślusarz - sprawia, że zamki przestają się niszczyć podczas prób otwierania.
  3. Kieszonkowiec - umożliwia kradzież kieszonkową, a każdy kolejny poziom umiejętności zmniejsza ryzyko wykrycia przez okradaną postać.
  4. Kradnie się tylko dwa razy - pozwala ukraść dodatkowy przedmiot podczas kradzieży kieszonkowej.
  5. Zmodyfikowana broń - pozwala na ulepszanie uzbrojenia przy stole rzemieślniczym.
  6. Złotnik - pozwala tworzyć pierścienie i naszyjniki przy stole rzemieślniczym.
  7. Gniazdo na kamienie - pozwala tworzyć miejsca w broniach na specjalne kamienie (które np. zwiększają obrażenia).
  8. Chemia - pozwala tworzyć mikstury przy stole rzemieślniczym.
  9. Hakowanie - pozwala na łamanie szyfrów, a każdy kolejny poziom umiejętności pozwala na łamanie bardziej skomplikowanych szyfrów.
  10. Zawodowy haker - każdy poziom zwiększa liczbę dostępnych prób podczas hakowania.
  11. Nie tak szybko - zwiększa dostępny czas podczas hakowania.
  12. Górnictwo - każdy poziom zwiększa ilość surowców zdobywanych podczas kopania złóż.

Postać

  1. Punkty atrybutów - pozwala wykupić 10 punktów atrybutów (maksymalnie trzy razy).
  2. Doświadczony myśliwy - zwiększa ilość zdobywanego doświadczenia za zabitych przeciwników.
  3. Mol książkowy - zwiększa ilość zdobywanego doświadczenia podczas czytania.
  4. Wyznawca - zwiększa ilość zdobywanego doświadczania za wykonane zadania.
  5. Licytator - każdy poziom umiejętności zmniejsza ceny u handlarzy.
  6. Umiejętności walki - ulepsza umiejętności z drzewka Walka.
  7. Umiejętności przetrwania - ulepsza umiejętności z drzewka Przetrwanie.
  8. Umiejętności rzemieślnicze - ulepsza umiejętności z drzewka Rzemiosło.
  9. Umiejętności osobowościowe - ulepsza umiejętności z drzewka Postać.
  10. Grupa - każdy poziom umiejętności zwiększa obrażenia zadawane przez twojego towarzysza.
  11. Adwokat - zmniejsza ilość płaconej grzywny podczas złamania prawa.
  12. Przyjaciel bestii - słabsze potwory przestają cię atakować.
  13. Atrybut - zwiększa zdobywane punkty atrybutów o jeden.

Podczas dialogów możesz wybierać kwestie, które zwiększają lub zmniejszają oziębłość (cold) twojej postaci. W Elex są trzy umiejętności związane z tym aspektem:

  1. Emocjonalny - jeśli poziom oziębłości znajduje się miedzy 0 a 20, to zaklęcia, umiejętności PSI i dopalacza działają dłużej.
  2. Zrównoważony - jeśli poziom oziębłości znajduje się miedzy 40 a 60, to zadajesz dodatkowe obrażenia w walce wręcz.
  3. Syntetyk - jeśli poziom oziębłości znajduje się miedzy 80 a 1000, to zadajesz dodatkowe obrażenia w walce dystansowej.

Berserk

  1. Berserk - podstawowa umiejętność Berserków, która zapewnia dostęp do kolejnych umiejętności frakcji. Odblokowuje frakcyjnych nauczycieli, umożliwia kupno frakcyjnego wyposażenia, pozwala korzystać z many oraz ulepszać magiczną broń, a także zwiększa odporność na trucizny.
  2. Magia - z każdym poziomem umiejętności zwiększa czas trwania albo obrażenia zaklęć.
  3. Mana - z każdym poziomem umiejętności zwiększa ilość dostępnej many (używanej do rzucania zaklęć).
  4. Ulepszanie broni - pozwala zaklinać broń, co zwiększa jej obrażenia.
  5. Strzał rozpraszający - pozwala wystrzelić kilka strzał za jednym zamachem.
  6. Strzał poszukujący - pozwala wysłać samo namierzającą strzałę.
  7. Zaklęcie "Kamuflaż" - odblokowuje zaklęcie, które zmniejsza szanse na wykrycie gracza przez przeciwników.
  8. Zaklęcie "Skóra nosorożca" - odblokowuje zaklęcie, które zwiększa pancerz.
  9. Zaklęcie "Wygląd wojownika" - odblokowuje zaklęcie, które zwiększa obrażenia zadawane w walce wręcz.
  10. Zaklęcie "Transfuzja krwi" - odblokowuje zaklęcie, które pozwala zmienić część życia w manę.
  11. Zaklęcie "Wilczy duch" - odblokowuje zaklęcie, które przywołuje duchy pomagające w walce.
  12. Zaklęcie "Poczuj życie" - odblokowuje zaklęcie, które podświetla wszystkie żyjące stworzenia w zasięgu wzroku.
  13. Zaklęcie "Trująca aura" - odblokowuje zaklęcie, które zadaje obszarowe obrażenia od trucizny.
  14. Zaklęcie uzdrawiające - odblokowuje zaklęcie, które pozwala leczyć gracza i jego towarzysza.

Banita

  1. Banita - podstawowa umiejętność Banitów, która zapewnia dostęp do kolejnych umiejętności frakcji. Odblokowuje frakcyjnych nauczycieli, umożliwia kupno frakcyjnego wyposażenia, pozwala ulepszać broń mechaniczną, a także zwiększa odporność na promieniowanie. Poza tym usuwa karę do doświadczenia podczas używania dopalaczy oraz pozwala używać kilku dopalaczy jednocześnie.
  2. Nieprzykręcone - odblokowuje możliwość rozkręcania broni na części (dzięki temu pozyskiwane są składniki do craftingu lub sprzedaży).
  3. Tworzenie amunicji - pozwala tworzyć amunicje do broni Banitów.
  4. Chemia ciała - każdy poziom umiejętności zwiększa czas działania i skutki dopalaczy.
  5. Produkcja mało zaaw. tech. broni - odblokowuje możliwość tworzenia broni Banitów przy stole rzemieślniczym.
  6. Odporność na działanie dopalaczy - każdy poziom umiejętności zwiększa możliwą ilość zażywanych dopalaczy w jednym czasie.
  7. Dopalacz "Zjechany" - pozwala stworzyć dopalacz, który zwiększa szybkość regeneracji zdrowia.
  8. Dopalacz "Stalowa skóra" - pozwala stworzyć dopalacz, który tymczasowo zwiększa odporność na wszystkie obrażenia.
  9. Dopalacz "Podnieś mnie" - pozwala stworzyć dopalacz, który tymczasowo zwiększa szybkość ataku oraz blokowania ciosów.
  10. Dopalacz "Złomowy skaner" - pozwala stworzyć dopalacz, który tymczasowo zwiększa widoczność zwykłych przedmiotów.
  11. Dopalacz "Wzmacniacz odporności" - pozwala stworzyć dopalacz, który tymczasowo zwiększa odporność na wszystkie typy efektów (promieniowanie, ogień, mróz, trucizna).
  12. Dopalacz "Twardziel" - pozwala stworzyć dopalacz, który tymczasowo zwiększa odporność na obrażenia.
  13. Dopalacz "Zmiana zdania" - pozwala stworzyć dopalacz, który tymczasowo podwaja zadawane obrażenia.
  14. Dopalacz "Miłośnik zwierząt" - pozwala stworzyć dopalacz, który tymczasowo odstrasza słabsze zwierzęta przed atakowaniem gracza.

Kleryk

  1. Klerycy - podstawowa umiejętność Kleryków, która zapewnia dostęp do kolejnych umiejętności frakcji. Odblokowuje frakcyjnych nauczycieli, umożliwia kupno frakcyjnego wyposażenia, pozwala korzystać ze zdolności PSI oraz ulepszać broń energetyczną, a także zwiększa odporność na ogień.
  2. PSI - każdy poziom umiejętności wydłuża czas działania lub zwiększa obrażenia zdolności PSI.
  3. Akumulator - każdy poziom umiejętności zwiększa ilość energii używanej przy zdolnościach PSI.
  4. Produkcja wysoce zaaw. tech. broni - odblokowuje możliwość tworzenia broni Kleryków przy stole rzemieślniczym.
  5. Jednoosobowa armia - zwiększa zadawane obrażenia, gdy podróżujesz bez towarzysza.
  6. Sugestia - odblokowuje nowe kwestie wpływające na inne postacie w niektórych dialogach.
  7. Technofil - odblokowuje zdolność PSI, która podświetla wszystkie syntetyczne istoty i nowoczesny sprzęt.
  8. Zdolność oczyszczania - odblokowuje zdolność PSI, które usuwa wszystkie efekty działające na postać.
  9. Pole mocy - odblokowuje zdolność PSI, pozwalającą tworzyć pole mocy chroniące przed obrażeniami.
  10. Zdolność "Ten z bronią" - odblokowuje zdolność PSI, która zwiększa obrażenia zadawane przez broń dystansową.
  11. Zdolność fazowania - odblokowuje zdolność PSI, która umożliwia teleportacje na niewielką odległość, a na miejscu pozostawia hologram bohatera.
  12. Zdolność "Fala mocy" - odblokowuje zdolność PSI, która tworzy falę mocy zadającą obrażenia.
  13. Zdolność "Ostatni bastion" - odblokowuje zdolność PSI, która wskrzesza bohatera z połową zdrowia.
  14. Zdolność prognozowania - odblokowuje zdolność PSI, która pozwala stworzyć hologram odciągający wrogów.
Podobało się?

0

Elex

17 października 2017

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2020-10-04
12:30

Yousek Legionista

Po pokonaniu Big Bang podszedłem do Logana i mam opcje zamij się konradem. Logan się wkurzy a gra mi oznajmia że ta decyzja będzie miała długofalowe konsekwencje.
Jak ta decyzja wpłynie na świat gry? Poprostu bandyci będą na mnie polować czy co?

Komentarz: Yousek
2021-11-09
05:49

I3lackHole Chorąży

I3lackHole

Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne
https://www.gry-online.pl/poradniki/elex/&PART=83

Jest też trzecie rozwiązanie, przed oddaniem broni i pancerza Eliemu można zabić Wilka przebywającego w kopalni. Eli się ucieszy że ktoś wykonał za niego robotę, ale stwierdzi że musi się pozbyć ostatniego światka jego ucieczki i zaatakuje gracza. Po wygranej można odzyskać Broń Eliego.

Komentarz: I3lackHole
2022-01-31
17:31

elathir Legend

elathir

W zadaniu Konflikt w Abessie jest bug. Otóż w trakcie wykonywania zadania Środki bezpieczeństwa nie zagadałem do Rileya i wykonałem je bez rozmowy z nim a więc bez przegarowania tarczy, jednak gra traktuje takie rozwiązanie jako przeprogramowanie tarczy. By

trzeba wziąć od niego questa i go nie wykonać.

Komentarz: elathir
2022-03-23
15:37

zanonimizowany1358007 Pretorianin

Misja Strażnik bramy.

Poszukuję Wardeka oraz Thoralda, wie ktoś jak ich zlokalizować?

Komentarz: zanonimizowany1358007
2023-02-13
00:51

janni3525405127 Junior

W dolinie wyklętych, obok portalu jest wejście do jaskiń, znajduje się tam boss oraz Pocałunek Śmierci
Obrażenia 87 siła 76 budowa 92 wart prawie 5K

Komentarz: janni3525405127
2023-03-18
20:28

WHO Junior

legendarną bronią jest również ,,Opiekacz'''' który można znałeś w Hort.

I zastanawiam się dlaczego te legendarni nie można ulepszać i chyba nie można dać 2-3 kamieni tylko jeden.

Komentarz: WHO
2023-07-15
02:50

SZPROTSSMOKE420 Junior

Siemanko ciekawostka dla niewiedzących elex w czystej formie można kupić również u ridera nie daleko południowych klifów

Komentarz: SZPROTSSMOKE420
2023-07-17
20:34

Necross123 Konsul

Ta misja "Rozbita jednostka" jest o tyle ciekawym przypadkiem zadania, że jako jedyne zadanie warto zaczynać, będąc już we frakcji Banitów bądź Kleryków. Co prawda w przypadku Banitów różnica objawia się jedynie podczas rozmowy z Hartmutem (dodatkowy wybór odpowiedzi związane ze wzrostem/spadkiem oziębłości), ale w przypadku Kleryków różnica jest definitywnie widoczna nie tylko w starcie zadania, ale też wtedy, gdy zdecydujemy się na wariant z okupem.
Zdecydowanie warto to zadanie zaczynać będąc we wspomnianych frakcjach (Klerycy bądź Banici).

Komentarz: Necross123
2023-07-31
21:13

Necross123 Konsul

Takie szybkie przypomnienia dotyczących niektórych zadań (i które w niektórych wypadkach jest zapisane w notatkach)

a) Jest trzecie rozwiązanie dotyczącego wejścia do Miasta pod Kopułą - zostań Klerykiem. Dzięki temu pojawia się dodatkowa opcja umożliwiająca wejście do tego miasta. Warto też wspomnieć, że wtedy zadanie z przepustkami zostanie zablokowane, więc jeśli zamierzasz zostać Klerykiem, zrób zadanie od Huntera, gdy jeszcze jesteś neutralny (do momentu, gdy dostaniesz identyfikator dla siebie i dla Coppera). Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy oddać identyfikator Cooperowi czy Erichowi, gdy wejdziesz jako Kleryk.
Dlaczego wspomniałem, że zadanie z przepustkami zostanie wtedy zablokowane, gdy dołączymy do Kleryków? Dlatego, że jeśli porozmawiamy z nim, będąc już Klerykiem, wtedy relacje z Hunterem automatycznie się pogorszą.
Warto też wspomnieć, że wejście trzecim sposobem (bez zadania "Zamknięcie") nie ma wpływu na wybór strony w konflikcie.

b) Pamiętajmy, że jest ukryte zadanie związane ze Szponami, a które zleca nam Alois. Robimy zadanie "Dziwny mechanizm" jak zwykle, do momentu rozmowy z Hectorem. Rozmawiamy z nim jak zwykle, ale przerywamy rozmowę, gdy pojawi się dialog związany z dołączeniem do Szponów. Wracamy do Alois, wybieramy temat tajnego stowarzyszenia i podejmujemy decyzję (ważną decyzję):
- Jeśli okłamiemy Alois w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy nagroda będzie mniejsza, ale Szpony przeżyją.
- Jeśli powiemy prawdę w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy dostaniemy 1000 elexitu następnego dnia, ale Szpony zginą wtedy.

c) Zadanie od Angrima "Fałszywe Nauki" jest zależne od zadania "Niebezpieczne towary".
- Jeśli Bertram nas nie zaczepił podczas zadania "Niebezpieczne towary", to Angrim w dalszej części zadania wyśle nas do drogi koło Dziupli
- Jeśli zaczepił nas podczas tamtego zadania (co może się zdarzyć, jeśli wyruszyliśmy tam z Durasem na początku gry i zebraliśmy tam wszystkie bronie), to wtedy odszukujemy Bertrama w mieście i to tutaj podejmujemy decyzję.

I taka ciekawostka: W przypadku niektórych postaci (jeśli podejmujemy się pierwszej rozmowy) będąc już we frakcji, może pojawić się dodatkowy dialog. W niektórych przypadkach (np. w przypadku Caleba w Mieście pod Kopułą będąc Klerykiem) polepszą się wasze stosunki, natomiast w innych (jak np. rozmowa z Blakiem w Forcie będąc Klerykiem) może się pogorszyć, jeśli wybierzemy w tym momencie specjalną opcję, która się pojawiła podczas pierwszej rozmowy.

Komentarz: Necross123
2024-02-17
14:49

RockMaster Junior

Hej mam problem z zdobyciem umiejętności Kleryków po dołączeniu do frakcji podchodzę do Baldera na przeciwko katedry a on nie reaguje tylko coś powie i nie mogę zdobyć umiejętności mogę jeszcze powiedzieć że skończyłem wszystkie misje poboczne

Komentarz: RockMaster

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl