Awans do rangi Egzekutor | Banici | Zadania frakcji | Solucja Elex
Aktualizacja:
Po tym jak przyłączysz się do frakcji Banitów w grze Elex (zadanie Pustynne sępy) uzyskasz najniższą rangę Kurier. Możesz poczynić starania o awansowanie na wyższą rangę Egzekutor. Stanie się to możliwe po tym jak porozmawiasz z Williamem i spełnisz następujące wymagania:
- Awansowanie Jaxa na co najmniej 15 poziom doświadczenia.
- Zaliczenie zadania Zbiórka haraczy dla Rata lub Blake'a (zleceniodawca questu zależy od decyzji podjętych w zadaniu Konfederacja włóczęgów).
- Zaliczenie zadania Szalony pomysł dla Chloe.
- Zaliczenie zadania Znieważony dla Mad Boba.
Solucja questów dla Banitów:
Zbiórka haraczy
Jak odblokować quest: Rozmowa z Szczurem (Ratem) lub Blake'em w Fort.

Rat lub Blake (w zależności kto jest aktualnie szefem ochrony w forcie) może przydzielić ci zadanie przyjrzenia się procederowi pobierania opłat za pobyt od mieszkańców fortu. Musisz w związku z tym śledzić Burnsa, który przeprowadza obchód i odbiera Elexit od kolejnych NPC-ów. Ustawiaj się zawsze blisko osób, z którymi się spotyka (na tyle blisko żeby móc usłyszeć przebieg rozmowy). Na szczęście jeśli podejdziesz zbyt blisko to otrzymasz jedynie upomnienie i Burns powróci do wcześniejszych obowiązków. Musisz w sumie podsłuchać trzy rozmowy i zaczekać aż Burns powróci z zebranymi pieniędzmi do Szczura/Blake'a.
Porozmawiaj z Szczurem/Blake'em i zadecyduj jak chcesz się zachować. Możesz:
- Skłamać i powiedzieć, że Burns oddał wszystkie odłamki lub że dopłacił z własnej kieszeni. Nie wybieraj tych wariantów jeśli nie chcesz mieć później problemów.
- Powiedzieć prawdę, że Burns nie oddał wszystkich zebranych pieniędzy.
Quest domyślnie od razu dobiegnie końca (200XP). Wyjątkiem jest sytuacja, w której powiedziałeś prawdę i masz do wyświadczenia przysługę Szczurowi/Blake'owi. Możesz wtedy zostać poproszony o zamordowanie Burnsa po tym jak zostanie wysłany poza fort.
NPC w zadaniu: Szczur (Rat), Blake
Szalony pomysł
Jak odblokować quest: Rozmowa z Chloe w Fort.

Chloe w zamian za zaoferowania poparcia przy awansie chce żeby Jax dostarczył jej 10 butelek silnego trunku Strong Liquor. Na poszukiwania alkoholu wyrusz do bazy wojskowej zlokalizowanej na wschód od motelu Piaskowe sosny. Uważaj na miny rozlokowane wokół bazy i na jej terenie (możesz detonować je atakami dystansowymi). Jeszcze większym problemem są potwory Ripper przebywające w bazie. Możesz starać się je zabijać lub im uciekać i skupiać się jedynie na docieraniu do oznaczonych przez grę butelek. Po zebraniu wszystkich 10 butelek Strong Liquor (400XP) powróć z nimi do Chloe. Otrzymasz 800XP i 75 Elexitu (nie wybieraj opcji dialogowej o chęci przejęcia biznesu Chloe).
NPC w zadaniu: Chloe
Znieważony
Jak odblokować quest: Rozmowa z Szalonym Bobem (Mad Bobem) w Fort.

Szalony Bob chce żeby zniszczyć ołtarze kleryków postawione w krainie Tavar i do wykonania tego zadania otrzymasz od niego 3 ładunki wybuchowe Mad Bob's Explosive Charge. Lokacje z ołtarzami możesz odwiedzać w dowolnej kolejności. Musisz wchodzić z nimi w interakcję i wybierać opcję umieszczenia materiałów wybuchowych. Przy jednym z ołtarzy powinieneś spotkać kleryków. Zabij wszystkich wrogów (każdy zamordowany kleryk to 100XP). Po umieszczeniu wszystkich ładunków powróć do Szalonego Boba i zdaj mu raport. Otrzymasz 200XP i możesz też poprosić o zapłatę - 400 Elexitu.
NPC w zadaniu: Szalony Bob (Mad Bob)
Awans na enforcera
Po zaliczeniu wszystkich powyższych questów i po awansowaniu na co najmniej 15 poziom doświadczenia powróć do Williams i poproś go o awans na Egzekutora. Otrzymasz 3000XP. Dodatkowo u handlarza Camp Master (odnajdziesz go w piwnicy Bunkier Księcia) dostępne staną się do zakupu nowe elementy pancerza enforcera i będziesz mógł podjąć starania o awansowanie do rangi kapitana - opis na kolejnej stronie.
0
Komentarze czytelników
Yousek Legionista
Po pokonaniu Big Bang podszedłem do Logana i mam opcje zamij się konradem. Logan się wkurzy a gra mi oznajmia że ta decyzja będzie miała długofalowe konsekwencje.
Jak ta decyzja wpłynie na świat gry? Poprostu bandyci będą na mnie polować czy co?
I3lackHole Chorąży
Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne
https://www.gry-online.pl/poradniki/elex/&PART=83
Jest też trzecie rozwiązanie, przed oddaniem broni i pancerza Eliemu można zabić Wilka przebywającego w kopalni. Eli się ucieszy że ktoś wykonał za niego robotę, ale stwierdzi że musi się pozbyć ostatniego światka jego ucieczki i zaatakuje gracza. Po wygranej można odzyskać Broń Eliego.
elathir Legend
W zadaniu Konflikt w Abessie jest bug. Otóż w trakcie wykonywania zadania Środki bezpieczeństwa nie zagadałem do Rileya i wykonałem je bez rozmowy z nim a więc bez przegarowania tarczy, jednak gra traktuje takie rozwiązanie jako przeprogramowanie tarczy. By
trzeba wziąć od niego questa i go nie wykonać.
zanonimizowany1358007 Pretorianin
Misja Strażnik bramy.
Poszukuję Wardeka oraz Thoralda, wie ktoś jak ich zlokalizować?
janni3525405127 Junior
W dolinie wyklętych, obok portalu jest wejście do jaskiń, znajduje się tam boss oraz Pocałunek Śmierci
Obrażenia 87 siła 76 budowa 92 wart prawie 5K
WHO Junior
legendarną bronią jest również ,,Opiekacz'''' który można znałeś w Hort.
I zastanawiam się dlaczego te legendarni nie można ulepszać i chyba nie można dać 2-3 kamieni tylko jeden.
SZPROTSSMOKE420 Junior
Siemanko ciekawostka dla niewiedzących elex w czystej formie można kupić również u ridera nie daleko południowych klifów
Necross123 Konsul
Ta misja "Rozbita jednostka" jest o tyle ciekawym przypadkiem zadania, że jako jedyne zadanie warto zaczynać, będąc już we frakcji Banitów bądź Kleryków. Co prawda w przypadku Banitów różnica objawia się jedynie podczas rozmowy z Hartmutem (dodatkowy wybór odpowiedzi związane ze wzrostem/spadkiem oziębłości), ale w przypadku Kleryków różnica jest definitywnie widoczna nie tylko w starcie zadania, ale też wtedy, gdy zdecydujemy się na wariant z okupem.
Zdecydowanie warto to zadanie zaczynać będąc we wspomnianych frakcjach (Klerycy bądź Banici).
Necross123 Konsul
Takie szybkie przypomnienia dotyczących niektórych zadań (i które w niektórych wypadkach jest zapisane w notatkach)
a) Jest trzecie rozwiązanie dotyczącego wejścia do Miasta pod Kopułą - zostań Klerykiem. Dzięki temu pojawia się dodatkowa opcja umożliwiająca wejście do tego miasta. Warto też wspomnieć, że wtedy zadanie z przepustkami zostanie zablokowane, więc jeśli zamierzasz zostać Klerykiem, zrób zadanie od Huntera, gdy jeszcze jesteś neutralny (do momentu, gdy dostaniesz identyfikator dla siebie i dla Coppera). Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy oddać identyfikator Cooperowi czy Erichowi, gdy wejdziesz jako Kleryk.
Dlaczego wspomniałem, że zadanie z przepustkami zostanie wtedy zablokowane, gdy dołączymy do Kleryków? Dlatego, że jeśli porozmawiamy z nim, będąc już Klerykiem, wtedy relacje z Hunterem automatycznie się pogorszą.
Warto też wspomnieć, że wejście trzecim sposobem (bez zadania "Zamknięcie") nie ma wpływu na wybór strony w konflikcie.
b) Pamiętajmy, że jest ukryte zadanie związane ze Szponami, a które zleca nam Alois. Robimy zadanie "Dziwny mechanizm" jak zwykle, do momentu rozmowy z Hectorem. Rozmawiamy z nim jak zwykle, ale przerywamy rozmowę, gdy pojawi się dialog związany z dołączeniem do Szponów. Wracamy do Alois, wybieramy temat tajnego stowarzyszenia i podejmujemy decyzję (ważną decyzję):
- Jeśli okłamiemy Alois w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy nagroda będzie mniejsza, ale Szpony przeżyją.
- Jeśli powiemy prawdę w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy dostaniemy 1000 elexitu następnego dnia, ale Szpony zginą wtedy.
c) Zadanie od Angrima "Fałszywe Nauki" jest zależne od zadania "Niebezpieczne towary".
- Jeśli Bertram nas nie zaczepił podczas zadania "Niebezpieczne towary", to Angrim w dalszej części zadania wyśle nas do drogi koło Dziupli
- Jeśli zaczepił nas podczas tamtego zadania (co może się zdarzyć, jeśli wyruszyliśmy tam z Durasem na początku gry i zebraliśmy tam wszystkie bronie), to wtedy odszukujemy Bertrama w mieście i to tutaj podejmujemy decyzję.
I taka ciekawostka: W przypadku niektórych postaci (jeśli podejmujemy się pierwszej rozmowy) będąc już we frakcji, może pojawić się dodatkowy dialog. W niektórych przypadkach (np. w przypadku Caleba w Mieście pod Kopułą będąc Klerykiem) polepszą się wasze stosunki, natomiast w innych (jak np. rozmowa z Blakiem w Forcie będąc Klerykiem) może się pogorszyć, jeśli wybierzemy w tym momencie specjalną opcję, która się pojawiła podczas pierwszej rozmowy.
RockMaster Junior
Hej mam problem z zdobyciem umiejętności Kleryków po dołączeniu do frakcji podchodzę do Baldera na przeciwko katedry a on nie reaguje tylko coś powie i nie mogę zdobyć umiejętności mogę jeszcze powiedzieć że skończyłem wszystkie misje poboczne
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
