Pod wpływem substancji | Ignadon | Zadania poboczne | Solucja Elex
Aktualizacja:
Pod wpływem substancji to jeden z większych pobocznych questów do odblokowania w lokacji Hort. Zaliczenie go pozwoli ci znacząco poprawić relacje z klerykami i zwiększyć prawdopodobieństwo dołączenia do tego ugrupowania. Misja dotyczy odnalezienia osoby handlującej Elexem i śledztwo w tej sprawie zakłada zbadanie wielu różnych śladów.
Jak odblokować quest: Rozmowa z Reinholdem w katedrze Katedra w Hort.
- Odblokowanie questu Pod wpływem substancji
- Zidentyfikowanie dostawcy (zadanie od Dietricha - Dostawca)
- Przepytanie strażników (zadanie od Reinholda - Nocny interes)
- Zakończenie questu
Odblokowanie questu Pod wpływem substancji
Judykatur Reinhold stoi na czele frakcji Kleryków i możesz otrzymać od niego zadanie zidentyfikowania osoby handlującej nielegalnie Elexem. Od Reinholda otrzymasz pierwsze poszlaki związane z trzema osobami podejrzanymi o łamanie prawa.
To nie wszystko, bo po więcej informacji na temat nielegalnego handlu możesz udać się do Dietricha z budynku administracyjnego. On z kolei zasugeruje sprawdzenie obozowiska kleryków w poszukiwaniu dostawcy Elexu i na potrzeby tej misji otrzymasz nakaz przeszukania (Dietrich's Search Warrant).
Zidentyfikowanie dostawcy (zadanie od Dietricha - Dostawca)

Lokacja, którą musisz odwiedzić, to ruiny zamku Ruiny zamku w zachodnim Ignadonie daleko na południowy-zachód od Hort. W drodze do ruin uważaj na silne potwory (m.in. Skex) i wybierz to wejście do zamku, w pobliżu którego nie ma silnych kreatur. Na terenie zamku musisz przepytać trzech członków frakcji Kleryków.
Gerd pilnuje jednego z wejść do fortu. Możesz użyć 5 punktów umiejętności Walka i otrzymać 25XP oraz 6 Komórek plazmowych. Przedstaw mu nakaz rewizji i wysłuchaj jego odpowiedzi.
Dirk przebywa na piętrze głównego budynku ruin. Przedstaw mu nakaz rewizji, a uzyskasz kod 4979 do jego sejfu. Rozejrzyj się za sejfem w bocznym pomieszczeniu (obrazek) i przejrzyj jego zawartość. Nie odnajdziesz w nim nic podejrzanego.

Karsten podróżuje po forcie. Przedstaw mu nakaz rewizji i odbierz od niego notatkę Karsten's Security Code z kodem 8195 do jego sejfu. Odszukaj w obozowisku sejf Karstena (obrazek) i zabierz z niego ubrania banitów (Bundle of Outlaw Clothing) (100XP). Powróć z ubraniami do Karstena i przedstaw swoje oskarżenia. Możesz zachować się na dwa sposoby:
- Nawiązać współpracę z Karstenem. Otrzymasz 200XP i 75 Elexitu na rozpoczęcie współpracy wspólnego handlowania Elexem.
- Spróbować przepędzić Karstena. Zaatakuje on bohatera i musisz go pokonać w walce jeden na jednego (325XP).
Niezależnie jaki wariant wybrałeś powróć do Dietricha w Hort. Powiedz mu o zamordowaniu Karstena i zatrzymaniu procesu handlu Elexem lub skłam, że pozbyłeś się bezimiennego dostawcy i przedstaw jako dowód zabrane z sejfu ubrania banitów. Otrzymasz 500XP i 50 Elexitu.
Przepytanie strażników (zadanie od Reinholda - Nocny interes)

W ramach tej części questu musisz spotkać się z trzema strażnikami z Hort:
- Strażnik Dziupli przekaże ci raport z monitoringu 1 (Surveillance Report 1).
- Strażnik fabryki przekaże ci raport z monitoringu 2 (Surveillance Report 2).
- Xander jest w posiadaniu raportu z monitoringu 3 (Surveillance Report 3). Jeśli wcześniej poprosiłeś Xandera o wejście do miasta to zmusi teraz bohatera do wyświadczenia mu przysługi i wytypowania Siegfrieda jako osoby uprawiającej nielegalny handel (200XP). Jeśli nie byłeś mu wcześniej nic winien to spełnieniem jego prośby możesz dobrowolnie się zająć.
Zakończenie questu

Quest ten możesz teoretycznie zakończyć od razu i "na ślepo" wytypować sprawcę. Najlepiej jest jednak powrócić do Reinholda w Katedrze dopiero gdy wykonasz wszystkie opisane wyżej kroki. Musisz wytypować handlarza Elexem i kandydaci to Hagen, Siegfried oraz Oswald. Wybierz (niewinnego) Siegfrieda jeśli chcesz przypodobać się Xanderowi lub Oswalda jeśli chcesz oskarżyć prawdziwego handlarza nielegalnym towarem. Reinhold uwierzy w każdą z "kandydatur" i od razu otrzymasz 500XP. Po tym jak wytypowana osoba zostanie sprawdzona możesz ponownie (już dobrowolnie) porozmawiać z Reinholdem w dalszej części gry. Jeśli wytypowałeś złą osobę to Reinhold będzie na Ciebie zły, a jeśli dobrą (Oswalda) to otrzymasz dodatkowe 400 Elexitu.
Uwaga - Jeśli byłeś winny Xanderowi przysługę i nie wytypowałeś Siegfrieda jako handlarza to strażnik zemści się i dowiesz się, że handlarze z Hort przestaną oferować bohaterowi swoje towary. Problem ten możesz rozwiązać na dwa sposoby - zapłacić Xanderowi 400 Elexitu lub użyć na nim opcji dialogowej wymuszającej posiadanie 6 punktów umiejętności Charyzma. W obu przypadkach dostaniesz 400XP i handlarze ponownie otworzą dla Jaxa swoje sklepy.
Uwaga - Możesz otrzymać dodatkową nagrodę za zaliczenie tego questu z poprawnym wytypowaniem handlarza - 3000XP i 500 Elexitu. Zdobędziesz ją automatycznie jeśli dołączysz do frakcji Kleryków. Jeśli wybrałeś jedną z dwóch pozostałych frakcji to mimo wszystko spotkaj się z Reinholdem, który wynagrodzi bohatera.
NPC w zadaniu: Reinhold, Xander, Hagen, Siegfried, Oswald
0
- Elex - poradnik do gry
- Opis przejścia gry
- Zadania poboczne
- Ignadon
- Zadania w The Hort | Ignadon | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Wstęp dozwolony, Wejdź do Hortu w Ignadonie | Ignadon | Zadania poboczne
- Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Pod wpływem substancji | Ignadon | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Zadania w krainie Ignadon | Ignadon | Zadania poboczne | Solucja Elex
- Ignadon
- Zadania poboczne
- Opis przejścia gry
Komentarze czytelników
Yousek Legionista
Po pokonaniu Big Bang podszedłem do Logana i mam opcje zamij się konradem. Logan się wkurzy a gra mi oznajmia że ta decyzja będzie miała długofalowe konsekwencje.
Jak ta decyzja wpłynie na świat gry? Poprostu bandyci będą na mnie polować czy co?
I3lackHole Chorąży
Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne
https://www.gry-online.pl/poradniki/elex/&PART=83
Jest też trzecie rozwiązanie, przed oddaniem broni i pancerza Eliemu można zabić Wilka przebywającego w kopalni. Eli się ucieszy że ktoś wykonał za niego robotę, ale stwierdzi że musi się pozbyć ostatniego światka jego ucieczki i zaatakuje gracza. Po wygranej można odzyskać Broń Eliego.
elathir Legend
W zadaniu Konflikt w Abessie jest bug. Otóż w trakcie wykonywania zadania Środki bezpieczeństwa nie zagadałem do Rileya i wykonałem je bez rozmowy z nim a więc bez przegarowania tarczy, jednak gra traktuje takie rozwiązanie jako przeprogramowanie tarczy. By
trzeba wziąć od niego questa i go nie wykonać.
zanonimizowany1358007 Pretorianin
Misja Strażnik bramy.
Poszukuję Wardeka oraz Thoralda, wie ktoś jak ich zlokalizować?
janni3525405127 Junior
W dolinie wyklętych, obok portalu jest wejście do jaskiń, znajduje się tam boss oraz Pocałunek Śmierci
Obrażenia 87 siła 76 budowa 92 wart prawie 5K
WHO Junior
legendarną bronią jest również ,,Opiekacz'''' który można znałeś w Hort.
I zastanawiam się dlaczego te legendarni nie można ulepszać i chyba nie można dać 2-3 kamieni tylko jeden.
SZPROTSSMOKE420 Junior
Siemanko ciekawostka dla niewiedzących elex w czystej formie można kupić również u ridera nie daleko południowych klifów
Necross123 Konsul
Ta misja "Rozbita jednostka" jest o tyle ciekawym przypadkiem zadania, że jako jedyne zadanie warto zaczynać, będąc już we frakcji Banitów bądź Kleryków. Co prawda w przypadku Banitów różnica objawia się jedynie podczas rozmowy z Hartmutem (dodatkowy wybór odpowiedzi związane ze wzrostem/spadkiem oziębłości), ale w przypadku Kleryków różnica jest definitywnie widoczna nie tylko w starcie zadania, ale też wtedy, gdy zdecydujemy się na wariant z okupem.
Zdecydowanie warto to zadanie zaczynać będąc we wspomnianych frakcjach (Klerycy bądź Banici).
Necross123 Konsul
Takie szybkie przypomnienia dotyczących niektórych zadań (i które w niektórych wypadkach jest zapisane w notatkach)
a) Jest trzecie rozwiązanie dotyczącego wejścia do Miasta pod Kopułą - zostań Klerykiem. Dzięki temu pojawia się dodatkowa opcja umożliwiająca wejście do tego miasta. Warto też wspomnieć, że wtedy zadanie z przepustkami zostanie zablokowane, więc jeśli zamierzasz zostać Klerykiem, zrób zadanie od Huntera, gdy jeszcze jesteś neutralny (do momentu, gdy dostaniesz identyfikator dla siebie i dla Coppera). Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy oddać identyfikator Cooperowi czy Erichowi, gdy wejdziesz jako Kleryk.
Dlaczego wspomniałem, że zadanie z przepustkami zostanie wtedy zablokowane, gdy dołączymy do Kleryków? Dlatego, że jeśli porozmawiamy z nim, będąc już Klerykiem, wtedy relacje z Hunterem automatycznie się pogorszą.
Warto też wspomnieć, że wejście trzecim sposobem (bez zadania "Zamknięcie") nie ma wpływu na wybór strony w konflikcie.
b) Pamiętajmy, że jest ukryte zadanie związane ze Szponami, a które zleca nam Alois. Robimy zadanie "Dziwny mechanizm" jak zwykle, do momentu rozmowy z Hectorem. Rozmawiamy z nim jak zwykle, ale przerywamy rozmowę, gdy pojawi się dialog związany z dołączeniem do Szponów. Wracamy do Alois, wybieramy temat tajnego stowarzyszenia i podejmujemy decyzję (ważną decyzję):
- Jeśli okłamiemy Alois w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy nagroda będzie mniejsza, ale Szpony przeżyją.
- Jeśli powiemy prawdę w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy dostaniemy 1000 elexitu następnego dnia, ale Szpony zginą wtedy.
c) Zadanie od Angrima "Fałszywe Nauki" jest zależne od zadania "Niebezpieczne towary".
- Jeśli Bertram nas nie zaczepił podczas zadania "Niebezpieczne towary", to Angrim w dalszej części zadania wyśle nas do drogi koło Dziupli
- Jeśli zaczepił nas podczas tamtego zadania (co może się zdarzyć, jeśli wyruszyliśmy tam z Durasem na początku gry i zebraliśmy tam wszystkie bronie), to wtedy odszukujemy Bertrama w mieście i to tutaj podejmujemy decyzję.
I taka ciekawostka: W przypadku niektórych postaci (jeśli podejmujemy się pierwszej rozmowy) będąc już we frakcji, może pojawić się dodatkowy dialog. W niektórych przypadkach (np. w przypadku Caleba w Mieście pod Kopułą będąc Klerykiem) polepszą się wasze stosunki, natomiast w innych (jak np. rozmowa z Blakiem w Forcie będąc Klerykiem) może się pogorszyć, jeśli wybierzemy w tym momencie specjalną opcję, która się pojawiła podczas pierwszej rozmowy.
RockMaster Junior
Hej mam problem z zdobyciem umiejętności Kleryków po dołączeniu do frakcji podchodzę do Baldera na przeciwko katedry a on nie reaguje tylko coś powie i nie mogę zdobyć umiejętności mogę jeszcze powiedzieć że skończyłem wszystkie misje poboczne
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
